Mercedes A Class 180d ... επιτυχίας συνέχεια [test]

* του Δημήτρη Κληρονόμου

Παρά τις όποιες αρχικές αμφιβολίες, η απόφαση δημιουργίας μιας νέας Α Class, που δεν είχε καμμιά σχέση με το προηγούμενο μοντέλο, αποδείχθηκε απόλυτα επιτυχής εμπορικά στα χρόνια που πέρασαν, ενώ οι περιορισμένες βελτιώσεις που ακολούθησαν πρόσφατα,πρόσθεσαν στην εικόνα του μοντέλου νέα δυναμική, ώστε εξακολουθήσει να διατηρεί την πρώτη θέση στην κατηγορία της, ανάμεσα σε ένα ιδιαίτερα σκληρό ανταγωνιστικό τοπίο.

Τεχνολογία,ασφάλεια,εμφάνιση και οδική συμπεριφορά ήταν τα κύρια χαρακτηριστικά που την έφεραν στην κορυφή και στην περίπτωση της 180 d προστίθενται οι επιδόσεις και η κατανάλωση.

ΝΕΑΝΙΚΗ ΚΑΙ ΔΥΝΑΜΙΚΗ

Η εμφάνιση της εξακολουθεί να αποτελεί ένα απο τα ισχυρά χαρακτηριστικά της κερδίζοντας εύκολα τον υποφήφιο αγοραστή από την πρώτη στιγμή.

Ο υποδειγματικός αεροδυναμικός συντελεστής ( 0.27) σε συνδυασμό ,με τις δυναμικές γραμμές που διατρέχουν το μήκος του αμαξώματος, την μεγάλη μάσκα που χαρακτηρίζει και τα μεγαλύτερα μοντέλα της φίρμας και την ελαφρά κουπέ κατάληξη της ουράς,συνθέτουν ένα σύνολο που προκαλεί τις αισθήσεις,στοιχείο που δεν διακρίνει τον άμεσο ανταγωνισμό της. Πουθενά δεν περνά απαρατήρητη δείχνοντας νεώτερη απο την ηλικία της ,κερδίζοντας έτσι ένα πολύ πιό νεανικό κοινό αγοραστών από εκείνο του ομώνυμου προκατόχου της.Κάτι το οποίο επιζητούσε ιδιαίτερα το εργοστάσιο της Στουτγγάρδης, όταν αποφάσισε την δημιουργια της.

Thumbnail 1
Οι πρόσφατες αλλαγές μάλιστα, ήταν αρκετά διακριτικές ώστε να μην αλλοιωθεί η γενική εικόνα και εμφάνιση του συνόλου,κάτι που συνηθίζεται σε πετυχυμένα μοντέλα.

Βέβαια οι ...κουπέ αυτές γραμμές της ουράς κοστίζουν σε εσωτερικό ύψος, κάτι που θα το αντιληφθούν οι πίσω κυρίως επιβάτες ιδιαίτερα άν είναι υψηλόσωμοι. Ταυτόχρονα η ορατότητα προς τα πίσω κυρίως δεν είναι στα καλύτερα της.

Όμως συνολικά η εκμετάλλευση χώρων είναι καλή για τις συγκεκριμένες διαστάσεις του πεντάθυρου αμαξώματος και τέσσερις επιβάτες θα ταξιδεύσουν με αρκετή άνεση σε μεγάλες διαδρομές,ενώ ο πέμπτος θα προτιμήσει τις μικρότερες.Το πόρτ μπαγκάζ με συνολική χωριτικότητα 341 ως 1157 λίτρων βρίσκεται στα πλαίσια του ανταγωνισμού, με την αναδίπλωση της πλάτης να επιτρέπει την μεταφορά μεγάλου μήκους αντικειμένων.

Thumbnail 2


ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΠΟΛΥΤΕΛΕΙΑ

Εσωτερικά, σχεδίαση, διακόσμηση και ποιότητα υλικών απέπνεαν από την πρώτη στιγμή, άρωμα πληρότητας και πολυτέλειας,που δεν είχαν να ζηλέψουν τίποτε από τα μεγαλύτερα και ακριβότερα μοντέλα της φίρμας.

Οι πρόσφατες μικροαλλαγές,δανεισμένες από νεώτερα μοντέλα της σειράς,βελτιώσαν ακόμη περισσότερο την εικόνα,τονίζοντας τον νεανικό προσανατολισμό του μοντέλου και τον premium χαρακτήρα του.

Thumbnail 4

Το ογκώδες ταμπλό με τους στρογγυλούς περιστροφικούς αεραγωγούς και η μεγάλη κεντρική κονσόλα που φθάνει ως τα πρόσθια καθίσματα διαχωρίζοντας τα, εντυπωσιάζουν αμέσως μόλις μπείς στο σαλόνι. Την παράσταση όμως κλέβει η μεγάλη ξεχωριστή οθόνη στο κέντρο του ταμπλό πάνω απο τους αεραγωγούς, που θυμίζει τάμπλετ,χωρίς όμως να είναι αφής, συγκεντρώνοντας άφθονες λειτουργίες και εφαρμογές, οι οποίες όταν εξοικιωθείς με την χρήση τους,αποδεικνύονται πολύτιμες και εξυπηρετικές στην οδήγηση.

Κάτω απο τους αεραγωγούς αναπαύεται το ηχοσύστημα με άφθονους πιεστικούς διακόπτες και ακόμη χαμηλότερα βρίσκονται τα εύχρηστα περιστροφικά και πιεστικά χειριστήρια του κλιματισμού.Επι πλέον όλα τα χειριστήρια και οι διακόπτες εντυπωσιάζουν με την ποιότητα κατασκευής και λειτουργρίας τους.

Thumbnail 5
Την εικόνα του εντυπωσιασμού συμπληρώνει ο πληρέστατος πληροφοριακά πίνακας των μικρών και μεγάλων κυκλικών οργάνων μπροστά απο το τιμόνι με τους πολλούς διακόπτες.

Στον τομέα της ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας το αυτοκίνητο βρίσκεται στην κορυφή του ανταγωνισμού ,διαθέτοντας πληρέστατοστο στάνταρ εξοπλισμό ασφαλείας που εντυπωσιάζει .Όσο για τον λοιπό εξοπλισμό υπάρχει ένας τεράστιος κατάλογος που μπορεί να ανεβάσει την τιμή του αυτοκινήτου πολύ ψηλά..


ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Η τοποθέτηση του ντίζελ κινητήρα των 1461 κυβικών εκατοστών,άνοιξε περισσότερες αγορές για το αυτοκίνητο και το κατέστησε πιό προσιτό από πρώτα αγοραστικά.

Οι 109 ίπποι σε συνδυασμό με την ροπή των 260 Nm που εμφανίζεται απο τις 1750 στροφές και πάνω,αποδεικνύεται πολύ καλή λύση για τα 1400 περίπου κιλά του αμαξώματος. Τα 11.5 δευτερόλεπτα της επιτάχυνσης και τα 190 χλμ της τελικής ταχύτητας, ικανοποιούν με το παραπάνω τις απαιτήσεις απο έναν οικονομικό ντιζελοκινητήρα τέτοιου κυβισμού ,μη αφήνοντας περιθώρια για επικρίσεις.

Ο συνδυασμός μάλιστα με το έξτρα αυτόματο 7άρι κιβώτιο ταχυτήτων, διπλού συμπλέκτη,το οποίο μάλιστα έχει το μοχλό αλλαγών στην κολώνα του τιμονιού για εξοικονόμιση χώρου, αποδεικνύεται στην πράξη πολύ καλός, ακόμη και για όσους δεν συμπαθούν τα αυτόματα κιβώτια, προσφέροντας αρκετά γρήγορες αλλαγές, αναλόγως της επιλογής και συμβάλλοντας στην οικονομία καυσίμων.

Στο τομέα της οικονομίας τώρα όπου οι κριτικές είναι στα αλήθεια υπερθετικές. Με μαλακό δεξί πόδι και αυτόματες αλλαγές ,η μέση τιμή κυμαίνεται κατανάλωσης στα ταξίδια στα 5.5 λίτρα ανα 100 χλμ και μπορεί να κατέβει και άλλο αν προσέξεις και δεν είναι πολύ φορτωμένο το αυτοκίνητο.Βέβαια με βαρύ δεξιό πόδι και αν εκμεταλλευθείς πλήρως τις δυνατότητες του κινητήρα οι τιμές ανεβαίνουν αλλά και πάλι διατηρούνται σε λογικά επίπεδα και δεν συγκρίνονται με εκείνες ενός βενζινοκινητήρα.


ΑΨΟΓΗ ΣΤΟ ΔΡΟΜΟ

Τα σημεία που κερδίζουν τον οδηγό της Α απο τήν πρώτη στιγμή είναι η θέση οδήγησης και η οδική συμπεριφορά της,που αποπνέουν σπόρ και νεανικό χαρακτήρα,ξεχνώτας τα στοιχεία του προηγούμενου ομώνυμο μοντέλου.

Η θέση οδήγησης ειναι σωστά σχεδιασμένη και ο οδηγός ελέχγει εύκολα όργανα και χειριστήρια και έχει στην διαθεσή του, ένα ιδιαίτερα γρήγορο και ακριβές σύστημα διεύθυνσης και μια ανάρτηση,ο οποία μετά τις πρόσφατες βελτιώσεις είναι ακόμη καλύτερη απο πρίν.

Το αυτοκίνητο στρίβει με ακρίβεια,με ελάχιστες κλίσεις και υποστροφή,δεν πλέει,δεν αναπηδά,δεν βυθίζεται και διατηρεί υποδειγματική κατευθυντικότητα στις υψηλές ταχύτητες.Γενικά σε εμπνέει για γρήγορη οδήγηση ακόμη και αν δεν ειναι αυτός ο σκοπός σου.

Σημαντικό ρόλο στην άψογη οδική συμπεριφορά παίζουν και τα προηγμένα ηλεκτρονικά συστήματα ελέγχου,οπως μεταξύ άλλων, το ETC που σε συνδυασμό με το ESP ρυθμίζει την ροπή των τροχών στις στροφές, συμβάλλοντας σε ακόμη καλύτερο έλεγχο του οχήματος.

Τα φρένα με την σειρά τους αποδεικνύονται αποτελεσματικά και ανθεκτικά σε κάθε περίπτωση,ενώ βελτιωμένη παρουσιάζεται η άνεση της ανάρτησης που στην πρώτη έκδοση δεχόταν αρνητικές κριτικές.Η Α εξσκολουθεί να παραμένει σφικτή στις αντιδράσεις της, δεν κουράζει όμως πλέον όπως πρώτα τους επιβάτες της και οι αναρτήσεις δεν τερματίζουν ενοχλητικά στις εγκάρσιες εδαφικές ανωμαλίες. Οι πρόσφατες βελτιώσεις έφεραν σίγουρα καλύτερα αποτελέσματα στον τομέα άνεση.

Thumbnail 3


ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ

Ακόμη καλύτερη η Α Class μετά τις τελευταίες βελτιώσεις, αποτελεί ένα ολοκληρωμένο από κάθε άποψη οικογενειακό αυτοκίνητο, με σπόρ χαρακτήρα, εντυπωσιακή εμφάνιση, προσεγμένο σαλόνι, πολύ καλό επίπεδο εξοπλισμού ασφαλείας,άψογη οδική συμπεριφορά και φρένα και βελτιωμένη πλέον άνεση.

Στην περίπτωση της 180 ντίζελ οι επιδόσεις συνδυάζονται με χαμηλή κατανάλωση δημιουργόντας έναν ακόμη λόγο για να αγοράσεις το αυτοκίνητο,σε τιμή μάλιστα ανάλογη του ανταγωνισμού.

 ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
 ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ NEWSLETTER

symmaxia

 Copyright © 2017 YSTEROGRAFO NEWS