Opel Astra 1.6 Diesel - 110-136 PS ... συνεχίζει ακάθεκτο

του Δημήτρη Κληρονόμου

Τεχνολογικά αναβαθμισμένο και βελτιωμένο στα σημεία, το Astra συνεχίζει ακάθεκτο την πετυχημένη εμπορική του πορεία.

Εντυπωσιακότερο, ελαφρύτερο,ταχύτερο,οικονομικότερο,ασφαλέστερο και με κορυφαία τεχνολογία απο πλευράς ενεργητικής ασφάλειας,το  Άστρα, πέμπτης γενιάς, δείχνει περισσότερο ολοκληρωμένο από κάθε άλλη φορά,διεκδικόντας μια από τις πρώτες θέσεις της κατηγορίας του, προβάλλοντας ταυτόχρονα ένα καινούριο περισσότερο νεανικό οδηγικό στύλ, που παλιότερα έλειπε,από τον χαρακτήρα του αυτοκινήτου.


ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ ΝΕΑΝΙΚΟ

Εμφανισιακά,χάρις στις προσεγμένες σχεδιαστικές επεμβάσεις,δείχνει ιδιαίτερα δυναμικό πλησιάζοντας αγοραστές νεώτερων ηλικιών,κάτι το οποίο και επεδίωξαν ιδιαίτερα οι υπεύθυνοι σχεδίασης του εργοστασίου,σκοπεύοντας να διευρύνουν προς τα κάτω το ηλικιακό εύρος και φαίνεται να το πέτυχαν.

Στο πρόσθιο τμήμα τα χαρακτηριστικά στοιχεία της εταιρικής ταυτότητας είναι εμφανή και ευδιάκριτα τόσο στην μάσκα,όσο και στα φωτιστικά σώματα,που εκτός από εντυπωσιακά, εξασφαλίζουν  ομοιομορφία και αρμονία στο σύνολο.Οι καμπυλότητες του προηγούμενου σχήματος έχουν δώσει την  θέση τους σε αρκετές ακμές,όμως το ισχυρότερο σχεδιαστικό στοιχείο του Άστρα είναι η κλίση της οροφής,που καταλήγοντας στις πίσω κολώνες δείχνει να... αιωρείται,χάρις σε ένα έξυπνο σχεδιαστικό τρύκ.Την εικόνα συμπληρώνουν τα νέα πίσω γωνιώδη φωτιστικά σώματα που δένουν αρμονικά με το σήμα της εταιρείας,προσθέτοντας μια ακόμη νότα νεωτερισμού στο σύνολο.

Opel Astra K 296682


ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΗ  ΕΥΡΥΧΩΡΙΑ

Η ανάγκη για μείωση του συνολικού βάρους,το οποίο και  αποτελούσε ισχυρό μειονέκτημα του προηγουμέμου μοντέλου,υποχρέωσε τους σχεδιαστές,στην μείωση των εξωτερικών διαστάσεων του   αμαξώματος,αντίθετα με ότι συνιθίζεται.Μειώθηκε ακόμη και το μήκος του μεταξονίου.

Χαρακτηριστικά το νέο Άστρα ειναι 5 εκατοστα κοντύτερο,5 χλστ στενότερο, 2.5 εκατοστά χαμηλότερο και το μεταξόνιο είναι 2 εκατοστα μικρότερο του προηγούμενου μοντέλου.

2033545 ur1eh2ur1x whr

Ομως η χρήση της νέας πλατφόρμας και ωρισμένες έξυπνες λύσεις που εφαρμόσθηκαν,βόηθησαν ώστε να μήν μειωθεί αλλά αντίθετα να αυξηθεί κατα 35 χλστ ο εσωτερικός ωφέλιμος χώρος για τους επιβάτες,οι πίσω των οποίων αισθάνονται τώρα πιό άνετα από πρώτα,έχοντας μάλιστα περισσότερο χώρο για τα γόνατα τους.Εκτός όμως από την μείωση του βάρους οι μικρότερες εξωτερικέςδιαστάσεις,βελτίωσαν και την αεροδυναμική,που εμφανίζει καλύτερες τιμές από πρώτα,σε όφελος τόσο της κατανάλωσης όσο και των επιδόσεων γενικά.

Στα ίδια επίπεδα με πρώτα,παρά την μείωση των διαστάσεων παρέμεινε και η χωριτικότητα του πόρτ μπαγκάζ με 370 λίτρα χωριτικότητα,που αυξανεται στα 1210 λίτρα με την αναδίπλωση των καθισμάτων.


ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΑ ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΜΕΝΟ

Με την σειρα της η σχεδίαση της καμπίνας εχει επηρεασθεί από τις νεώτερες αισθητικές και  σχεδιαστικές αντιλήψεις της εταιρείας,όπως αυτές εκφράσθηκαν στα μικρότερα μοντέλα,που εμφανίσθηκαν πρόσφατα.

Το  εντυπωσιακό και ογκώδες ταμπλό  καλύπτεται επάνω από μαλακό και ποιοτικό υλικό,ειναι σωστα διακοσμημένο και σε συνδυασμό με το τιμόνι προσφέρουν μια θετική συνολική εικόνα εμφάνισης και ποιότητας.Ομως το μεγάλο ατού του  Άστρα ειναι η μεγάλη οθόνη πλοήγησης και πολυμέσων 8 ιντσών,που δεσπόζει στο κέντρο του ταμπλώ στο επάνω μέρος της κεντρικής κονσόλας.Προσφέρει πληθώρα λειτουργειών και μπορεί και να συνδέεται με όλα τα smartphone,κάνοντας την ζωή του οδηγού πιό εύκολη.Ταυτόχρονα έχει αντικαταστήσει αρκετούς από τους πολλούς διακόπτες του προηγούμενου μοντέλου,όμως η χρήση βασικών λειτουργριων εξακολουθεί να γίνεται με διακόπτες,ώστε να μην αποσπάται η προσοχή του οδηγού και να μην απαιτείται χρονοβόρα εξοικίωση με το  intelliLink.

2033620 avy2ga01ci whr

Η ποιότητα των υλικών επένδυσης,η συναρμολόγηση και το φινίρισμα σε συνδυασμό με τον σχεδιασμό του σαλονιού και των καθισμάτων,κερδίζουν τις εντυπώσεις και είναι πολύ καλύτερα του παρελθόντος ,όπως και η εργονομία η οποία είχε κατα καιρούς δεχθεί αρνητικές κριτικές.

Το εντυπωσιακότερο όμως σημείο του νέου Άστρα ειναι η πληρότητα των συστημάτων ασφαλείας που προσφέρει στις διάφορες εκδόσεις του.Συστήματα που συναντώνται σε ακριβότερες κατηγορίες οχημάτων και αποδεικνύουν την προσοχή που έχει δοθεί στο αυτοκίνητο από πλευράς Όπελ,αλλά και τήν ασφάλεια που μπορούν να απολαμβάνουν οδηγός και επιβάτες.Ανάμεσα στα άλλα υπάρχουν:σύστημα ,αυτόματης ακινητοποίσης του οχήματος,για αποφυγή σύγκρουσης μέχρι τα 60 χλμ/ωρ,αναγνώρισης πινακίδων,διατήρησης λωρίδας κυκλοφορίας με ηχητική και οπτική ενημέρωση και επέμβαση στο τιμόνι,νέα εξελιγμένα φωτιστικά σύνολα με αυτόματη λειτουργεία μεγάλης σκάλας και μείωση του ύψους της φωτιστικής δέσμης κ.α.ενω υπάρχει και το σύστημα/υπηρεσία Onstar,που μπορεί να αποδειχθεί πολύ χρήσιμο για τον οδηγό σε δύσκολες στιγμές.


1600 ΚΥΒΙΚΑ 110-136 ΙΠΠΟΙ

Ενα ακόμη απο ισχυρά σημεία του νέου Άστρα ειναι ο τούρμπο πετρελαιοκινητήρας των 1600 κυβικών εκατοστών που διαθέτει 136 ίππους και ροπή 320 Nm.Ειναι ιδιαίτερα προσεγμένος κατασκευαστικά,παρουσιάζει χαμηλό θόρυβο,ελάχιστους κραδασμούς,τραβά από αρκετά χαμηλά και είναι εύστροφος και πρόθυμος μέχρι ψηλά.Με τήν γενική μείωση του βάρους του αμαξώματος,η οποία κατά περίπτωση φθάνει έως και τα 200 κιλά,αποδεικνυεται ιδανικός για την κατηγορία του αυτοκινήτου  και το μέγθος του αμαξώματος.Τα 0-100 χλμ/ωρ καλύπτονται σε λιγότερα από 10 δευτ,για την ακρίβεια σε 9.6 δευτ και η τελική ταχύτητα μπορεί και ξεπερνά τα 205 χλμ/ωρ.Τιμές καλές ώς πολύ καλές για έναν πετρελαιοκινήρα 1600 κυβικών που συνδυάζονται με καλή ελαστικότητα και αισθητό τράβηγμα ακόμη και στις δυο τελευταίες σχέσεις  μετάδοσης.Θετικές οι κρίσεις  και για την κατανάλωση ,η οποία με δεδομένα την μείωση του βάρους και την καλή κλιμάκωση του κιβωτίου ταχυτήτων,εμφανίζει μέσες τιμές από 5.0 έως 5.6λίτρα/100 χλμ/ωρ ,που μπορούν να κατέβουν ακόμη και στα  4.5- 4.8 λίτρα με προσεκτική οδήγηση.

Υπάρχει ακόμη και η έκδοση των 110 ίππων, με επιτάχυνση γύρω στα 11.0 δευτερόλεπτα για τα 0-100 χλμ/ωρ και τελική 195 χλμ, όμως η διαφορά σε σχέση με τους 136 ίππους είναι ελάχιστη από πλευράς τιμής αγοράς.

1991840 17mym946tm


ΙΣΣΟΡΟΠΗΜΕΝΗ ΟΔΙΚΉ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ

Η χρήση τού νέου περισσότερο άκαμπτου πλαισίου,η μείωση του βάρους του αμαξώματος και η επανεξέταση και ρύθμιση των αναρτήσεων,έδωσαν καινούριο νεανικό οδηγικό χαρακτήρα στο αυτοκίνητο,κάτι πού έλειπε από τα προηγούμενα Άστρα.

Τα γόνατα Μάκ-Φέρσον διατηρήθηκαν όπως και ο ημιάκαμπτος πίσω άξονας ενώ πλέον υπάρχει και σύνδεσμος  watt που ελέγχει αποτελεσματικότερα τις κινήσεις του.Το αποτέλεσμα είναι ισορροπημένη γενική οδική συμπεριφορά και άνεση.Η υποστροφή ειναι περιορισμένη,όπως και οι κλίσεις του αμαξώματος στις γρήγορες στροφές,παρά την ύπαρξη ημιάκαμπτου άξονα δεν υπάρχουν αναπηδήσεις,πλεύσεις ή έντονα κτυπήματα στις εγκάρσιες ανωμαλίες της ασφάλτου, η κατευθυντικότητα ακόμη και στα 160-180 χλμ/ωρ είναι υποδειγματική ενω ακόμη και στα όρια ή στα λάθη του οδηγού,το αυτοκίνητο αντιδρά με ασφάλεια και δεν ξαφνιάζει.Σε ελάχιστες μόνον περιπτώσεις  γίνεται αισθητή η ύπαρξη του ημιάκαμπτου πίσω άξονα ,με επιπτώσεις περισσότερο στην άνεση παρά την οδική συμπεριφορά.

2033560 70o5p6hyju whr

Αποτελεσματικά και ανθεκτικά αποδείχθηκαν σε όλες τις περιπτώσεις και τα φρένα,ενώ το τιμόνι με την ηλεκτρική υποβοήθηση είναι περισσότερο άμεσο πλέον και ελαφρύ, με ικανοποιητική πληροφόρηση του οδηγού και ευχάριστη αίσθηση.

Τέλος από πλευράς άνεσης, η γενική εικόνα είναι σαφώς καλύτερη από πρώτα.Συμπαγείς αντιδράσεις,χωρίς πλεύσεις και κοπανήματα,με σπόρ χαρακτηριστικά που συνδυάζονται με τις καλές επιδόσεις και την νεανική εικόνα που προβάλει το αυτοκίνητο.


ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ

Προβάλοντας μια καινούργια εικόνα τόσο εμφανισιακά όσο και οδηγικά, τα καταφέρνει  εύκολα να μπεί σε νεώτερες κατηγορίες ηλικιών.Συνολικά βρίσκεται πολύ κοντά στην κορυφή της κατηγορίας του και ανάμεσα  στα κορυφαία μοντέλα.Τίποτε δεν χαλά την πολύ καλή συνολική εικόνα του,  ενώ  στοιχεία, όπως οι τεχνολογικές εφαρμογές,οι επιδόσεις,η πολύ χαμηλή κατανάλωση και η ανανεωμένη οδηγική αίσθηση, συχνά ξεπερνούν τόν ανταγωνισμό. Επιπλέον οι πολύ καλές τιμές αγοράς σε σχέση με την πληρότητα του εξοπλισμού, συνιστούν μια πολύ καλή αγορά.

 ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Booking.com

 

emfylies idees

symmaxia

 Copyright © 2018 YSTEROGRAFO NEWS