Tο εντυπωσιακό i30 Fastback ήρθε να ολοκληρώσει την γκάμα των i30,με ένα κουπέ πεντάθυρο αμαξώμα που βασίζεται στη νέα σχεδιαστική άποψη της εταιρείας, συνδυάζοντας τις σπορ γραμμές με τον δυναμικό χαρακτήρα.
ΣΠΟΡ ΕΜΦΑΝΙΣΗ
Η σειρά των i30 να αποτελεί ένα ισχυρό όπλο της κορεάτικης φίρμας στην Ευρώπη, ενώ το i30 Fastback αποτελεί το σπορ μοντέλο της γκάμας των i30, δημιουργώντας ευθύς εξ αρχής, την νέα προσέγγιση στη. δύσκολη αυτή κατηγορία.
Ο προσεγμένος σχεδιασμός του συγκεκριμένου μοντέλου ενσωμάτωσε στην ουσία, την νέα φιλοσοφία της εταιρείας στην αγορά, προσφέροντας premium χαρακτηριστικά. Το i30 Fastback ήταν το πρώτο 5-θυρο coupe που εισήλθε στην κατηγορία C, 1/18) εξασφαλίζοντας νέες προοπτικές στη σειρά των i30.
ΧΑΜΗΛΟΤΕΡΟ ΥΨΟΣ
Το Fastback χαρακτηρίζεται από μια νέα πιο δυναμική εμφάνιση και σπορ επιμήκεις γραμμές. Η μείωση του ύψους της νέας μάσκας Cascading στο εμπρός μέρος από την πρώτη στιγμή , την καθιστά ευρύτερη και σαφέστερη, δίνοντας έμφαση στο καπό. Μια χαμηλότερη οριζόντια εισαγωγή αέρα κάτω από τη νέα μάσκα δίνει στο i30 Fastback μια εντυπωσιακή εμπρός σχεδίαση. Οι ισχυρές γωνίες και το γωνιακό κάτω εμπρός σπόιλερ δημιουργούν μια μυώδη και επιβλητική εμφάνιση. Τα LED φώτα ημέρας και οι προβολείς με τη premium σκούρα πρόσοψη στρογγυλεύουν την οπτική του i30 Fastback στο μπροστινό μέρος.
ΠΕΝΤΑΘΥΡΟ ΚΟΥΠΕ
Οι υπεύθυνοι της εταιρείας τόνισαν, οτι το i30 Fastback ήταν από την πρώτη στιγμή, ένας διαφορετικός "παίκτης" και η εταιρεία η πρώτη μάρκα μαζικής παραγωγής που εισήλθε στην κατηγορία C με ένα κομψό και εξελιγμένο 5-θυρο κουπέ.
Στο σχεδιασμό του i30 Fastback,οι υπεύθυνοι σχεδιαστές έπαιξαν με τις αναλογίες της σειράς i30 μειώνοντας το ύψος της μάσκας Cascading και χαμηλώνοντας την γραμμή οροφής. Η νέα κομψή εμφάνιση υπογραμμίζεται περαιτέρω από το μεγάλο σχήμα του πίσω σπόιλερ. Η ομάδα των σχεδιαστών κατάφερε να επιτύχει ευθύς εξ αρχής, μια καθαρή εμφάνιση , συνδυάζοντας το πνεύμα των σπορ αυτοκινήτων με την άνεση ενός πολυτελούς sedan.
ΚΕΚΛΙΜΕΝΗ ΟΡΟΦΗ
Το i30 Fastback διαθέτει μια ξεχωριστή σχεδίαση με χαρακτηριστικές αναλογίες ενός σπορ κουπέ, χάρη στην κομψή κεκλιμένη γραμμή οροφής, το μακρύ καπό και το μυώδες αμάξωμα. Η εκλεπτυσμένη καμπίνα του είναι τοποθετημένη πάνω σε ένα ευρύ πλαίσιο και τονίζεται από τις μεγάλες καμάρες των τροχών δίνοντας στο αυτοκίνητο εντυπωσιακή εμφάνιση. Χρησιμοποιώντας κλασικούς κώδικες σχεδίασης, η οροφή έχει μειωθεί κατά 25 χιλιοστά σε σύγκριση με το 5-θυρο i30, ενισχύοντας την εικόνα του αυτοκινήτου στο δρόμο, βελτιώνοντας την αεροδυναμική και δημιουργώντας μια εντυπωσιακή εμφάνιση.
ΔΥΝΑΜΙΚΟΣ ΧΑΡΑΚΤΗΡΑΣ
Προς τα πίσω μέρος, η καμπίνα έχει κομψό σχήμα, εμπνευσμένο από το σχήμα ενός δακρύου, προσδίδοντας στο i30 Fastback στιβαρό και δυναμικό χαρακτήρα.
Η εντυπωσιακή σιλουέτα του i30 Fastback ολοκληρώνεται με μια πίσω αεροτομή που είναι ενσωματωμένη στην πόρτα του πορτ μπαγκάζ και συνεχίζει προς τα πίσω φώτα. Η γλυπτική σχεδίαση των επιφανειών δημιουργεί ένα ζωντανό παιχνίδι φωτός και σκιάς, προσθέτοντας έμφαση στο αυτοκίνητο. Η κολόνα C και το πίσω παρμπρίζ εμπνέονται από την premium κατηγορία και έχουν σχεδιαστεί με εκλεπτυσμένα σχήματα, ενισχύοντας την κωνική γραμμή του αυτοκινήτου και την αίσθηση δυναμικής κίνησης προς τα εμπρός.
ΔΟΚΙΜΑΣΜΕΝΟ ΣΕ ΠΙΣΤΑ
Η δυναμική οδήγηση της σειράς i30 ελέγχθηκε με αυστηρά τεστ από τους μηχανικούς του Ευρωπαϊκού Κέντρου Ελέγχου της Hyundai Motor στη περίφημη πίστα Nordschleife του Nürburgring.
Χαρακτηριστικό είναι εδώ, ότι το i30 Fastback διατηρεί κάποιες σημαντικές διαφορές σε σχέση με τους άλλους τύπους αμαξώματος της γκάμας του i30. Σε σύγκριση με την έκδοση του 5-θυρου i30, το πλαίσιο του i30 Fastback μειώθηκε κατά 5 mm και η ακαμψία της ανάρτησης αυξήθηκε κατά 15%. Αυτό παρέχει μια πιο δυναμική οδηγική εμπειρία ενώ συνεχίζει να διατηρεί υψηλά επίπεδα άνεσης.
ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟ ΜΗΚΟΣ
Εξ αιτίας της χαμηλωμένης οροφής και το εξελιγμένο πλαίσιο που οδηγεί σε συνολικό ύψος 1.425 mm, το i30 Fastback είναι 30 mm χαμηλότερο από το 5-θυρο αμάξωμα, δίνοντας έμφαση στις δυναμικές του διαστάσεις. Με επιμήκη σιλουέτα, το αυτοκίνητο έχει συνολικό μήκος 4.455 mm (115 mm μεγαλύτερο από το 5-θυρο).
ΑΝΕΤΟ ΣΑΛΟΝΙ
Λόγω των νέων εξωτερικών διαστάσεων και την προσεγμένη εκμετάλλευση χώρων και παρά την χαμηλωμένη οροφή,η οποία βέβαια περιορίζει την ορατότητα προς τα πίσω, το σαλόνι του Fastback χωράει άνετα τέσσερα με πέντε άτομα χωρίς μεγάλες υποχωρήσεις σε μακρινά ταξίδια ενώ μεγάλο για την κατηγορία κρίνεται ο χώρος αποσκευών με χωρητικότητα από 405 ως 1306,ανάλογα με την θέση των καθισμάτων.
ΠΡΟΣΟΧΗ ΣΤΗΝ ΛΕΠΤΟΜΕΡΕΙΑ
Η αίσθηση πληρότητας πολυτέλειας και προσοχής στις λεπτομέρειες είναι χαρακτηριστική, όπως και η ποιότητα υλικών, συναρμολόγησης και φινιρίσματος, κερδίζοντας εύκολα τις εντυπώσεις. Επίσης η πληρότητα εξοπλισμού άνεσης και ασφάλειας, σαλονιού και αυτοκινήτου γενικά εντυπωσιάζουν με το κορυφαίο επίπεδο τους.
ΚΟΡΥΦΑΙΑ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ
Διαθέτοντας τελευταίας τεχνολογίας χαρακτηριστικά ενεργητικής ασφάλειας, το i30 Fastback καθιστά την τεχνολογία πιο προσιτή , όπως και τα υπόλοιπα μέλη της γκάμας του i30. Με συστήματα όπως Autonomous Emergency Braking, Driver Attention Alert, High Beam Assist and Lane Keeping Assist System, το i30 προσφέρει ένα αυξημένο επίπεδο ασφάλειας στους επιβάτες, όπως φαίνεται παρακάτω.
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΗ ΠΕΖΩΝ
Το Αυτόματο Σύστημα Πέδησης Έκτακτης Ανάγκης (AEB) που είναι τοποθετημένο στο i30 λειτουργεί σε τρία στάδια χρησιμοποιώντας αισθητήρες κάμερας. Πρώτον, προειδοποιεί τον οδηγό οπτικά και ηχητικά. Σε ένα δεύτερο βήμα, ελέγχει το φρένο σύμφωνα με το στάδιο κινδύνου σύγκρουσης και σε ένα τρίτο στάδιο εφαρμόζει μέγιστη δύναμη πέδησης για να αποφευχθεί η σύγκρουση ή να ελαχιστοποιηθεί η ζημιά σε περίπτωση που μια σύγκρουση είναι αναπόφευκτη. Για την προαιρετική αναγνώριση πεζών χρησιμοποιεί εμπρόσθιο ραντάρ και αποφεύγει ή μετριάζει τις συνέπειες της πρόσκρουσης με έναν πεζό.
ΕΝΔΕΙΞΗ ΚΟΠΩΣΗΣ
Με το Σύστημα Προειδοποίησης Απόσπασης Προσοχής Οδηγού (DAA), παρακολουθείται το συνολικό προφίλ οδήγησης αναλύοντας μία πλειάδα πληροφοριών συμπεριφοράς, όπως τον χειρισμό του τιμονιού, των πεντάλ και των πλευρικών φλας, τους αισθητήρες G, τη θέση του αυτοκινήτου μεταξύ των λωρίδων κυκλοφορίας, το συνολικό χρόνο συνεχόμενης οδήγησης κ.ά. Εάν το σύστημα ανιχνεύσει τυχόν ενδείξεις απροσεξίας ή κόπωσης, το σύστημα ειδοποιεί τον οδηγό με ηχητική και οπτική ένδειξη στον πίνακα οργάνων. Ο οδηγός μπορεί να ρυθμίσει το επίπεδο ευαισθησίας του συστήματος.
ΑΝΙΧΝΕΥΣΗ ΠΡΟΠΟΡΕΥΟΜΕΝΟΥ ΟΧΗΜΑΤΟΣ
Το Σύστημα ASCC, είναι ένας έξυπνος ρυθμιστής ταχύτητας, που ρυθμίζει σταθερή ταχύτητα στο ταξίδι, ωστόσο προσαρμόζεται διαρκώς εφόσον υπάρχει προπορευόμενο αυτοκίνητο με χαμηλότερη ταχύτητα. Το i30 τότε διατηρεί μία σταθερή απόσταση από το προπορευόμενο όχημα. Το φιλικό στη χρήση σύστημα παρέχει επιλογή τεσσάρων διαφορετικών επιπέδων απόστασης από το προπορευόμενο.
ΕΓΚΑΙΡΗ ΠΡΟΕΙΔΟΠΟΙΗΣΗ
Οι πίσω γωνίες παρακολουθούνται από το Σύστημα Ανίχνευσης Τυφλού Σημείου (Blind Spot Detector - BSD). Αισθητήρες τοποθετημένοι στις πίσω πλευρές του αυτοκινήτου ανιχνεύουν την προσέγγιση με οποιοδήποτε όχημα βρίσκεται στην τυφλή ζώνη του καθρέπτη , ενεργοποιώντας ηχητική προειδοποίηση και οπτική προειδοποίηση εάν ο οδηγός βγάλει φλας αλλαγής πορείας.
ΕΛΕΓΧΟΣ ΚΑΘΕΤΗΣ ΚΙΝΗΣΗΣ
Το Σύστημα Ειδοποίησης για Καθέτως Διερχόμενα Οχήματα (RCTA) αντιλαμβάνεται και προειδοποιεί οπτικά και ηχητικά για την προσέγγιση καθέτως διερχομένων οχημάτων κατά την όπισθεν σε συνθήκες περιορισμένης ορατότητας .
ΣΥΣΤΗΜΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗΣ ΟΡΙΩΝ ΤΑΧΥΤΗΤΑΣ
Το Σύστημα Πληροφόρησης Ορίων Ταχύτητας (SLIF) συνδυάζει την οπτική αναγνώριση σημάτων κυκλοφορίας με την αποθηκευμένη πληροφόρηση του συστήματος πλοήγησης, προβάλλοντας στην οθόνη ενδείξεων την πλέον έγκυρη πληροφορία για το δρόμο που βρίσκεστε.
ΕΛΕΓΧΟΣ ΛΩΡΙΔΑΣ ΚΙΝΗΣΗΣ
Το Σύστημα Υποβοήθησης Διατήρησης Λωρίδας (LKAS) ανιχνεύει τη θέση του αυτοκινήτου και ειδοποιεί τον οδηγό για μη ασφαλείς κινήσεις σε ταχύτητες πάνω από 60 km / h. Προειδοποιεί ηχητικά και οπτικά τον οδηγό πριν επαναφέρει το όχημα μέσα στα όρια της λωρίδας κυκλοφορίας σε ασφαλή θέση.
ΡΥΘΜΙΣΗ ΜΕΓΑΛΗΣ ΣΚΑΛΑΣ
Ένα βοηθητικό Σύστημα Αυτόματης Ρύθμισης Υψηλής Σκάλας Φώτων (ΗΒΑ) ενεργοποιεί αυτόματα τα φώτα όταν δεν επαρκεί ο εξωτερικός φωτισμός. Επιπρόσθετα όμως, το σύστημα HBA βλέπει το δρόμο μπροστά και χαμηλώνει τα μεγάλα φώτα όταν διακρίνει όχημα σε απόσταση (ελάχιστη απόσταση 260μ, μέγιστη απόσταση 800μ για αντιθέτως ερχόμενα και 500μ για προπορευόμενα), διασφαλίζοντας μέγιστη ορατότητα στη νυχτερινή οδήγηση, ασφαλή για όλους.
ΜΕΓΑΛΗ ΟΘΟΝΗ ΑΦΗΣ
Το i30 Fastback προσφέρει στους πελάτες μεγάλη οθόνη αφής, του Νέας Γενιάς συστήματος πλοήγησης, συμπεριλαμβανομένων τελευταίας τεχνολογίας λειτουργιών συνδεσιμότητας, όπως το Apple CarPlay και το Android Auto. Και τα δύο συστήματα δίνουν τη δυνατότητα στους χρήστες να συνδέουν τις συσκευές τους για την προβολή και τον έλεγχο λειτουργιών μουσικής, τηλεφώνου ή πλοήγησης στην οθόνη. Το σύστημα πλοήγησης έρχεται επιπλέον με δωρεάν 7ετή συνδρομή στις Υπηρεσίες LIVE, προσφέροντας ενημερωμένες πληροφορίες σχετικά με τον καιρό, την κυκλοφορία, τις κάμερες ταχύτητας και τις online αναζητήσεις σε σημεία ενδιαφέροντος σε πραγματικό χρόνο. Οι αγοραστές μπορούν να επιλέξουν μεταξύ διαφορετικών επιλογών ήχου: το τυπικό ασύρματο ραδιόφωνο 5-ιντσών με σύνδεση Bluetooth ή το προαιρετικό σύστημα ήχου με οθόνη αφής 5 ιντσών και μια ενσωματωμένη κάμερα οπισθοπορείας.
ΤΟΥΡΜΠΟ ΚΙΝΗΤΗΡΕΣ
Η νέα γκάμα των βενζινοκινητήρων του i30 Fastback αποτελείται από δύο νέους υπερτροφοδοτούμενους κινητήρες, οι οποίοι διατίθενται και στη γκάμα του i30.
Επιλέγεις μεταξύ του νέου υπερτροφοδοτούμενου 4-κύλινδρου κινητήρα 1.5 Τ-GDI των 160 ίππων ή του 1.0 T-GDI υπερτροφοδοτούμενου 3-κύλινδρου με 120 ίππους.
Ο νέος βενζινοκινητήρας T-GDI 1,5 λίτρων προσφέρεται με εξατάχυτο μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων ή το 7-τάχυτο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, το οποίο δίνει τη δυνατότητα επιλογής πλήρως αυτόματης ή χειροκίνητης λειτουργίας.
Όλοι οι κινητήρες είναι συμβατοί με το σύστημα Integrated Stop & Go (ISG) για αυξημένη απόδοση.
ΕΞΕΛΙΓΜΕΝΟ ΥΒΡΙΔΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ
Το εξελιγμένο ήπιο υβριδικό σύστημα 48V,που συνοδεύει το μοντέλο, βοηθά πολλαπλά τον κινητήρα των 1.5 λίτρων , στην ροπή, την εκκίνηση τις επιδόσεις και την κατανάλωση, όπως διαπιστώνεις σε κάθε περίπτωση στο δρόμο.
Οι 160 ίπποι εξασφαλίζουν στο αμάξωμα των 1370 κιλών πολύ καλές επιδόσεις για την κατηγορία του, με την επιτάχυνση να βρίσκεται στα 8.5 δευτ και την τελική ταχύτητα να φτάνει άνετα τα 210 χλμ/ωρ, με το ανάλογο πρόγραμμα, δικαιολογώντας έτσι και την κουπέ σχεδίαση του αμαξώματος.
Σε συνδυασμό με το αυτόματο 7αρι κιβώτιο , που αλλάζει ομαλά και γρήγορα σχέσεις, χωρίς κενά και κρεμάσματα ισχύος, η κατανάλωση και με την βοήθεια φυσικά του ήπιου υβριδικού συστήματος, βρίσκεται με μαλακό δεξί πόδι γύρω στα 5.9 λίτρα, και σαν μέση τιμή μπορείς να υπολογίζεις τα 6.8με 7.0 λιτρα/100χλμ, τιμές πολύ καλές για την κατηγορία και τον χαρακτήρα του αυτοκινήτου.
ΚΑΛΗ ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ
Η επι πλέον ενίσχυση του πλαισίου, το χαμηλότερο ύψος, οι σπορ ρυθμίσεις των αναρτήσεων και οι πολλαπλοί σύνδεσμοι πίσω, συνθέτουν ένα ομοιογενές σύνολο, που εξασφαλίζει πολύ καλή οδική συμπεριφορά και άνεση σε κάθε περίπτωση.
Υποδειγματική κατευθυντικότητα στις υψηλές ταχύτητες, ουδέτερη συμπεριφορά στις γρήγορες στροφές, πολύ περιορισμένη κλίση στα όρια, και έλλειψη αναπηδήσεων στις εδαφικές ανωμαλίες σε συνδυασμό με ένα θετικό και ακριβές σύστημα διεύθυνσης, συνθέτουν ένα από τα μεγάλα πλεονεκτήματα του οχήματος
Όμως και η άνεση πάρα τις σπορ ρυθμίσεις των αναρτήσεων, παραμένει πολύ καλή και δύσκολα ενοχλεί τους επιβάτες.
ΕΞΕΛΙΞΗ ΚΑΙ ΔΟΚΙΜΕΣ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ
Ειδικά σχεδιασμένη, εξελιγμένη, δοκιμασμένη και κατασκευασμένη στην Ευρώπη, η νέα γενιά των μοντέλων i30 της εταιρείας, αποτελεί ένα σαφές δείγμα των τεραστίων δυνατοτήτων της Hyundai Motor στην Ευρώπη. Όλα τα μοντέλα έχουν κατασκευαστεί στην μονάδα που έχει δημιουργήσει η Hyundai Motor εδώ και περισσότερα από 25 χρόνια στην Ευρώπη. Με περισσότερα από 800.000 αυτοκίνητα που εχουν πουληθεί στην γηραιά ήπειρο από το λανσάρισμα της πρώτης γενιάς i30 το 2008, η Hyundai Motor στοχεύει φυσικά να συνεχίσει την εμπορική επιτυχία της συγκεκριμένης σειράς i.
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ
Με σαφή σπορ χαρακτηριστικά, δυνατό τούρμπο κινητήρα ενισχυμένο από ένα ήπιο υβριδικό σύστημα, μεγάλους αναλογικά χώρους για επιβάτες και αποσκευές, ανταγωνιστικές επιδόσεις, χαμηλές κατανάλωσης , πολύ καλή οδική συμπεριφορά και άνεση επιβατών και κορυφαίο εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας , το Fastback 1.5 T-GDi 160 ίππων 48V Hybrid , είναι σίγουρα μια από πλέον ενδιαφέρουσες στα συγκεκριμένα κυβικά, προκαλώντας τον ανταγωνισμό.