Νέο Peugeot 408 ... Ξεχωριστό και δυναμικό [test]

Νέο Peugeot 408 ... Ξεχωριστό και δυναμικό [test]

Με το νέο 408, η  μεγάλη γαλλική εταιρεία θέλησε να επιδείξει τη φαντασία και δημιουργικότητα των σχεδιαστών και των μηχανικών της, προσφέροντας ένα ξεχωριστό αμάξωμα ‘fastback’ στην κορυφή του segment C, όπου ο ανταγωνισμός είναι ιδιαίτερα σκληρός.

ΣΙΛΟΥΕΤΑ ΑΙΛΟΥΡΟΕΙΔΟΥΣ

 Το  νέο μοντέλο (1/23) , διαθέτει σιλουέτα  αιλουροειδούς, σύμφωνα με τους σχεδιαστές ,  γοητεία, και μηχανολογική ολοκλήρωση.

Ουσιαστικά το αυτοκίνητο, εστιάζει στην οικονομία, την έξυπνη ηλεκτροκίνηση, καθώς και τις δυνατότητες που προσφέρουν οι προηγμένες τεχνολογίες , τόσο στον τομέα της οδήγησης όσο και στην ευκολία χρήσης.  

ΔΥΝΑΜΙΚΗ ΕΜΦΑΝΙΣΗ

Το νέο 408 ξεχωρίζει πρώτα από όλα για τη δυναμική ‘fastback’ εμφάνιση  του και το ξεχωριστό στυλ του,  προκαλώντας τη ρήξη με το σχεδιαστικό κατεστημένο της κατηγορίας.

 Η νέα εμφάνιση “αιλουροειδούς” είναι στοιχείο που διακρίνει πλέον και άλλα μοντέλα της μάρκας.

YN 2023 12 13 14.03.15

ΕΝΤΟΝΕΣ ΓΡΑΜΜΕΣ

Οι σχεδιαστικές γραμμές είναι έντονες, η μάσκα είναι στο ίδιο χρώμα με το αμάξωμα για να συνδυάζεται καλύτερα με το πρόσθιο μέρος, και ξεχωρίζει από το νέο σήμα της εταιρείας με την κεφαλή του λέοντα. Το ανεστραμμένο σχήμα του πίσω προφυλακτήρα δίνει στη συνολική εμφάνιση μια έντονη προσωπικότητα που ενισχύεται από  τις  εμβληματικές ζάντες των 20 ιντσών, παρουσιάζοντας ένα ανατρεπτικό γεωμετρικό σχέδιο. Μπροστά, η φωτιστική υπογραφή με τους γνωστούς πλέον ‘κυνόδοντες’, εντάσσει σίγουρα το 408 στην νέα οικογένεια της PEUGEOT, όπως επίσης και τα πίσω φώτα LED με τις τρεις νυχιές.

ΜΑΚΡΥ ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ

Με μήκος 4.69μ, και με  μακρύ μεταξόνιο που φτάνει τα 2.79μ., το νέο  408 προσφέρει μεγαλύτερη άνεση στους επιβάτες του πίσω καθίσματος, γεγονός που πιστοποιείται από τα 188χλστ. της απόστασης που διαθέτουν για τα πόδια τους. Για  τον ίδιο λόγο , αυξημένες είναι και οι διαστάσεις του χώρου των αποσκευών με συνολική χωρητικότητα 536 λίτρων , τιμή η οποία μπορεί να φτάσει έως και τα 1.611 λίτρα, με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων. Χαρακτηριστικό είναι επίσης ότι, έχει ύψος 1.48μ. ξεχωρίζοντας για τις λεπτές  του γραμμές του , οι οποίες συμβάλλουν καθοριστικά και στη βελτίωση της αεροδυναμικής του απόδοσης.

ΜΙΚΡΗΣ ΔΙΑΜΕΤΡΟΥ ΤΙΜΟΝΙ

Τόσο για τον οδηγό όσο και για τους επιβάτες του, το  408 διαθέτει την τελευταία γενιά του PEUGEOT i-Cockpit®, που είναι άμεσα αναγνωρίσιμο από το μικρής διαμέτρου τιμόνι του, που τονίζει τον σπορ χαρακτήρα του και συμβάλλοντας θετικά στον έλεγχό της ευελιξίας.

ΕΜΦΑΣΗ ΣΤΗΝ ΠΟΙΟΤΗΤΑ

Στο εσωτερικό και ειδικότερα στη θέση οδήγησης δίνεται έμφαση στην ποιότητα και στη συνδεσιμότητα, καθώς διατίθενται οι πιο πρόσφατες τεχνολογίες που καθιστούν την εμπειρία οδήγησης περισσότερο διαισθητική και πιο διαδραστική. 

YN 2023 12 13 14.03.57

ΕΝΝΕΑ ΡΑΝΤΑΡ

Χάρη στη βοήθεια 6 καμερών και 9 ραντάρ, τα συστήματα υποβοήθησης οδήγησης παρέχουν στον οδηγό και τους επιβάτες, ηρεμία και περισσότερη ασφάλεια. Από τα συστήματα αυτά σημειώνουμε:

  • Το προσαρμοζόμενο (Adaptive) Cruise Control με λειτουργία Stop & Go,
  • Το σύστημα νυκτερινής ορατότητας (Night Vision), που προειδοποιεί για την παρουσία ζώων, πεζών ή ποδηλατών, στην πορεία του αυτοκινήτου, πριν αυτοί φωτιστούν από τις δέσμες των προβολέων του αυτοκινήτου,
  • Τον έλεγχο τυφλών σημείων μεγάλης εμβέλειας (Long-range blind spot monitoring), 75 μέτρων,
  • Την προειδοποίηση πίσω διασταυρούμενης κυκλοφορίας (Rear Traffic Alert), που προειδοποιεί για ενδεχόμενη σύγκρουση κ. α

ΜΕΧΡΙ 225 ΙΠΠΟΥΣ

Η γκάμα των κινητήρων με τους οποίους εφοδιάζεται το νέο  408 περιλαμβάνει δύο βενζινοκίνητες plug in υβριδικές εκδόσεις 1598 κυβικών εκατοστών, με 180 και 225 ίππους, και μία επίσης βενζινοκίνητη έκδοση 1199 κυβικών εκατοστών με 130 ίππους. Και οι τρεις κινητήρες διατίθενται με το 8άρι αυτόματο κιβώτιο EAT8. ενώ αναμένεται  και με μία αμιγώς ηλεκτροκίνητη έκδοση.

YN 2023 12 13 14.03.38

ΒΑΣΙΚΑ  Η ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Χαρακτηριστικό είναι ότι η  οικονομία αποτέλεσε ένα από τα βασικότερα μελήματα των σχεδιαστών του αυτοκινήτου. Η κοινή προσπάθεια για την βελτίωση της αεροδυναμικής, τη μείωση του βάρους (από 1396 κιλά), αλλά και την  εξέλιξη κινητήρων με χαμηλές εκπομπές ρύπων, είχαν σαν αποτέλεσμα τη δημιουργία ενός οχήματος που επιτυγχάνει πολύ χαμηλή μέση κατανάλωση ενέργειας , είτε πρόκειται για τις υβριδικές του εκδόσεις, είτε για τις βενζινοκίνητες εκδόσεις. 

ΚΟΡΥΦΑΙΑ  ΘΕΣΗ

Με το νέο 408, η  PEUGEOT διεύρυνε την γκάμα της στο ιδιαίτερα στρατηγικό segment C, δεδομένου ότι κατέχει μία κορυφαία θέση σε αυτήν την κατηγορία τα τελευταία χρόνια, χάρη στην επιτυχία των SUV 3008 και 5008, καθώς και τριών γενεών 308 saloon και 308 SW. Το 408 ολοκληρώνει ουσιαστικά την εικόνα της μάρκας και τοποθετείται ψηλά στην  κατηγορία C.

ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΜΕ ΤΟ ΦΩΣ

Αναλυτικότερα η συνολική σχεδίαση χαρακτηρίζεται από τις ιδιαίτερα έντονες ακμές των επιφανειών, οι οποίες είναι περισσότερο αντιληπτές στο πίσω μέρος: στο τελείωμα της οροφής, και στη βάση των φτερών, ενώ οι έντονες αυτές ακμές έχουν σχεδιαστεί για να παίζουν με το φως.

YN 2023 12 13 14.04.16

ΞΕΧΩΡΙΣΤΗ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ

Διαθέτει επίσης μία ιδιαίτερη εξωτερική αρχιτεκτονική. Βασισμένο πάνω στην, πολλαπλών επιλογών κινητήρα, πλατφόρμα EMP2 (Efficient Modular Platform), το μοντέλο με το μακρύ μεταξόνιο των 2.787μ., προσφέρει, όπως αναφέρθηκε, μεγάλη ευρυχωρία για τους πίσω επιβάτες. Το συνολικό του μήκος φτάνει τα 4.69μ. και το πλάτος με τους καθρέφτες αναδιπλωμένους, το 1.859μ.

Τα φαρδιά μετατρόχια (1.599μ. εμπρός και 1.604μ. πίσω), επιβεβαιώνουν το σίγουρο πάτημα του αυτοκινήτου στο δρόμο, ενώ τον ίδιο ρόλο παίζουν και οι φαρδιές 20άρες ζάντες. Γενικά διατηρεί μία εξαιρετικά λεπτή σιλουέτα και ένα σπορ προφίλ, χάρη στο συνολικό του ύψος που δεν ξεπερνά τα 1.48μ.

ΜΑΚΡΥ ΚΑΠΟ

Στο μπροστινό μέρος ξεχωρίζει επίσης το μακρύ καπό που πλαισιώνεται από υπερυψωμένα φτερά, στοιχείο που χαρακτηρίζει όλα τα τελευταία μοντέλα της εταιρίας . Αυτή η στιλιστική επιλογή ενισχύει την εμφάνιση του εμπρός μέρους, ενώ βελτιώνει το προφίλ, καθώς η ένωση φτερών-καπό είναι σχεδόν αόρατη. Αυτή η αρχή κατασκευής απλοποιεί επίσης την εξωτερική γραμμή του καπό και δίνει τη δυνατότητα στα μέρη του αμαξώματος να εφαρμόζουν τέλεια.

ΛΕΠΤΑ ΦΩΤΙΣΤΙΚΑ ΣΩΜΑΤΑ

Η τεχνολογία Matrix LED που χρησιμοποιείται στα φώτα, συνετέλεσε ώστε να δημιουργηθούν αυτά τα εξαιρετικά λεπτά φωτιστικά σώματα, εξασφαλίζοντας ταυτόχρονα ένα κορυφαίο επίπεδο φωτιστικής απόδοσης. Οι συγκεκριμένοι προβολείς αποτελούν και το χαρακτηριστικό γνώρισμα του νέου 408: ένα γνώρισμα που δηλώνει ότι πρόκειται αναμφίβολα για PEUGEOT. Η φωτιστική υπογραφή εκτείνεται προς τα κάτω με δύο λωρίδες LED σε σχήμα κυνόδοντα που εισχωρούν βαθιά μέσα στον προφυλακτήρα.

ΝΕΟ ΣΗΜΑ

 Η μάσκα αποτελεί αναπόσπαστο στοιχείο της ταυτότητας του 408. Περιβάλλει αρμονικά το νέο σήμα της μάρκας που κρύβει το ραντάρ το οποίο χρησιμοποιούν πολλά από τα συστήματα υποβοήθησης οδήγησης. Η απόχρωση της μάσκας φροντίζει να την «κρύβει» εντάσσοντάς την στον συνολικό όγκο του προφυλακτήρα – χαρακτηριστικό γνώρισμα της αλλαγής γενιάς και του εξηλεκτρισμού της γκάμας της εταιρείας .

Οι μεγάλοι μαύροι αεραγωγοί χαρακτηρίζουν την εμφάνιση του εμπρός μέρους τονίζοντας αισθητικά το μεγάλο πλάτος και τη στιβαρότητα ολόκληρου του αυτοκινήτου, ενώνοντας τα μαύρα περιφερειακά προστατευτικά του αμαξώματος, και εναρμονίζονται αισθητικά με τη φωτιστική υπογραφή.

YN 2023 12 13 14.05.03

ΣΑΦΗΣ ΔΙΑΧΩΡΙΣΜΟΣ

Το προφίλ του νέου  408 χαρακτηρίζεται από το σαφή διαχωρισμό μεταξύ των μαύρων και βαμμένων τμημάτων  και  έχει σχεδιαστεί με τέτοιο τρόπο ώστε τονίζει την αθλητική σιλουέτα και το δυναμισμό του αμαξώματος. Δίνεται επίσης έμφαση και στην ευρυχωρία της καμπίνας, ειδικότερα μέσω του σχεδιασμού των πλευρικών παραθύρων, όπου τονίζεται  ακόμη περισσότερο η γραμμή του fastback μετά το υψηλότερο σημείο του ανοίγματος της πίσω πόρτας.

Τα προστατευτικά ‘φρύδια’ στα φτερά του αμαξώματος αποτελούν συνέχεια του μαύρου πίσω προφυλακτήρα ο οποίος, κόβοντας υπό γωνία το χρώμα του αμαξώματος, τονίζει το ανεστραμμένο σχήμα του πίσω μέρους. Συμβάλει επίσης και στο μέγεθος του πίσω πρόβολου, εξασφαλίζοντας έτσι ένα μεγάλο χώρο αποσκευών.

ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΕΦΕ

Το  στυλ των τροχών των 20ιντσών, με τα γεωμετρικά σχήματα σε κυκλική σχεδίαση, εντυπωσιάζουν όταν το αυτοκίνητο είναι σταματημένο και δημιουργούν ένα μοναδικό οπτικό εφέ όταν το αυτοκίνητο κινείται με χαμηλή ταχύτητα. Το ασυνήθιστο αυτό design των τροχών ταιριάζει ιδανικά με την πρωτότυπη σχεδίαση του 408.

ΑΕΡΟΔΥΝΑΜΙΚΟΣ ΔΙΑΔΡΟΜΟΣ

Το πίσω ‘κατέβασμα’ της οροφής συμβάλλει ενεργά στην αεροδυναμική του αυτοκινήτου. Η ροή του αέρα βελτιστοποιείται καθοδηγούμενη από δύο «αυτιά γάτας» που δημιουργούν έναν βέλτιστο αεροδυναμικό διάδρομο προς την αεροτομή της πόρτας του πορτμπαγκάζ. Αυτά τα δύο χαρακτηριστικά, που είναι τόσο γωνιακά όσο και αποτελεσματικά, αποτελούν διακριτικά στοιχεία του στυλ του νέου  408

ΝΕΑ ΠΡΟΤΥΠΑ ΕΡΓΟΝΟΜΙΑΣ

Στο εσωτερικό, ένα από τα δυνατά σημεία της PEUGEOT βρίσκεται και το i-Cockpit®. Το συγκεκριμένο σύστημα εξελίσσεται και εκσυγχρονίζεται σε κάθε γενιά μοντέλων, εδώ και μία δεκαετία. Στο νέο  408, το σύστημα εισάγει νέα πρότυπα εργονομίας, ποιότητας, πρακτικότητας και τεχνολογίας, καθώς ενσωματώνει και το νέο σύστημα ψυχαγωγίας, το  i-Connect®.

ΜΙΚΡΟ ΤΙΜΟΝΙ

Το μικρό τιμόνι είναι ένα χαρακτηριστικό του  i-Cockpit®, προσφέροντας καλύτερη ευελιξία και ακρίβεια στους χειρισμούς. Το τιμόνι του νέου 408 είναι εργονομικό και θερμαινόμενο (προαιρετικά) και φιλοξενεί τα χειριστήρια του συστήματος πολυμέσων (ραδιόφωνο, τηλέφωνο) και ορισμένων συστημάτων υποβοήθησης οδήγησης.

ΜΕΓΑΛΗ ΨΗΦΙΑΚΗ ΟΘΟΝΗ

Τοποθετημένος στο ύψος των ματιών, ακριβώς πάνω από το τιμόνι, ο νέος ψηφιακός πίνακας οργάνων διαθέτει  ψηφιακή οθόνη 10 ιντσών. Στην έκδοση GT, ο ψηφιακός πίνακας οργάνων ενσωματώνει και τρισδιάστατη τεχνολογία απεικόνισης. Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων μπορεί να προσαρμοστεί πλήρως και να εξατομικευτεί, ενώ διαθέτει πολλές διαφορετικές επιλογές απεικόνισης (Δικτυωμένη πλοήγηση TomTom, Ηχοσύστημα/πολυμέσα, Οδηγικά βοηθήματα, ροή ενέργειας κ.λπ.) που μπορούν να αλλάξουν απευθείας από τον πίνακα ελέγχου.

ΟΙ ΑΕΡΑΓΩΓΟΙ ΨΗΛΑ

Η κατασκευή του ταμπλό του νέου PEUGEOT 408 βασίζεται σε μια αρχιτεκτονική η οποία τοποθετεί τους αεραγωγούς σε ψηλή θέση, ακριβώς μπροστά από τα κεφάλια των επιβατών, προκειμένου να βελτιώσει τη θερμική τους άνεση.

YN 2023 12 13 15.00.29

ΠΛΗΚΤΡΑ ΑΦΗΣ

Αυτή η αρχιτεκτονική επιτρέπει επίσης στην κεντρική οθόνη αφής των 10 ιντσών, η οποία είναι τοποθετημένη λίγο πιο χαμηλά από το επίπεδο του ψηφιακού πίνακα οργάνων που βρίσκεται ακριβώς μπροστά από τον οδηγό, να βρίσκεται πιο κοντά στο χέρι του οδηγού. Το σύστημα διαθέτει πλήρως διαμορφώσιμα πλήκτρα αφής (i-toggles) τα οποία είναι τοποθετημένα κάτω από την κεντρική οθόνη σαν ανοιχτό βιβλίο, και παρέχουν μια αισθητική και ένα ξεχωριστό στην κατηγορία, επίπεδο τεχνολογίας. Κάθε i-toggle είναι μια συντόμευση που ενεργοποιείται με τη αφή, και χρησιμοποιείται για ρυθμίσεις του κλιματισμού, των επαφών του τηλεφώνου, της αναζήτησης ραδιοφωνικών σταθμών ή των διάφορων εφαρμογών ανάλογα με τις προτιμήσεις του κάθε χρήστη.

ΕΞΙΣΟΡΡΟΠΗΣΗ ΧΩΡΩΝ  ΕΠΙΒΑΤΩΝ

Στο σχεδιασμό της καμπίνας επιβατών του νέου 408, ένας από τους στόχους της Ομάδας Εσωτερικού Σχεδιασμού  ήταν να εξισορροπήσει τον χώρο μεταξύ των δύο εμπρός επιβατών. Το PEUGEOT i-Cockpit® παραμένει πιστό στην αρχή της «προσανατολισμένης προς τον οδηγό» κεντρικής οθόνης, η οποία βελτιστοποιεί την εργονομία οδήγησης χωρίς να αποκλείει τον συνεπιβάτη από την ανάγνωση και τη χρήση της.

8ΑΡΙ ΑΥΤΟΜΑΤΟ ΚΙΒΩΤΙΟ

Η κεντρική κονσόλα είναι επίσης σκόπιμα ανοιχτή προς τον συνοδηγό. Όλα τα δυναμικά χειριστήρια του αυτοκινήτου είναι ομαδοποιημένα σε μία αψίδα στραμμένη προς την πλευρά του οδηγού. Ο οδηγός μπορεί να επιλέξει με ένα μόνο άγγιγμα ανάμεσα στις διάφορες λειτουργίες που προσφέρει το αυτόματο κιβώτιο EAT8 των οκτώ σχέσεων.

Υπάρχει επίσης και ένας επιλογέας προγραμμάτων οδήγησης, που δίνει στον οδηγό τη δυνατότητα να επιλέξει ανάμεσα σε διαφορετικά προγράμματα οδήγησης (Electric, Eco, Hybrid, Normal και Sport) ανάλογα και με τον τύπο του κινητήριου συνόλου.

ΟΚΤΩ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΑ ΠΡΟΦΙΛ

Το νέο  408 προσφέρει μια  υψηλού επιπέδου εμπειρία δικτύωσης. Το νέο σύστημα infotainment είναι εργονομικό και πανεύκολο στην καθημερινή χρήση, προσφέροντας  τα πλεονεκτήματα από τον κόσμο των smartphones και τα πλεονεκτήματα του κόσμου των αυτοκινήτων, ανάλογα με τις ικανότητες και τις επιθυμίες του οδηγού, ο οποίος μπορεί να ορίσει και να επιλέξει την εμφάνιση, την ατμόσφαιρα, και τις ρυθμίσεις που επιθυμεί. Στο σύστημα μπορούν να αποθηκευτούν έως και οκτώ διαφορετικά προφίλ.

Η λειτουργία αντιστοίχισης (mirroring) που συνδέει το smartphone στο σύστημα infotainment του αυτοκινήτου, είναι πλέον ασύρματη, και έχει τη δυνατότητα ταυτόχρονης σύνδεσης δύο smartphones μέσω Bluetooth. Τέσσερεις θύρες USB-C συμπληρώνουν τον εξοπλισμό δικτύωσης του 408.

ΟΘΟΝΗ ΥΨΗΛΗΣ ΕΥΚΡΙΝΕΙΑΣ

Η κεντρική οθόνη υψηλής ευκρίνειας των 10 ιντσών προσαρμόζεται πλήρως και εύκολα, με πολλά παράθυρα και widget ή συντομεύσεις που είναι πολύ εύχρηστες και λειτουργούν όπως ένα tablet. Είναι εύκολο να περιηγηθείς στα διάφορα μενού από αριστερά προς τα δεξιά ή πάνω και κάτω για ειδοποιήσεις, ή με ένα πάτημα για να εμφανιστεί η αρχική σελίδα της εφαρμογής.

Όπως και σε ένα smartphone, είναι εύκολο να επιστρέψεις στην κύρια σελίδα ανά πάσα στιγμή, πατώντας το πλήκτρο αφής "Home".

Επίσης στο επάνω μέρος της οθόνης, ένα μόνιμο banner εμφανίζει πληροφορίες εξωτερικής θερμοκρασίας, κλιματισμού, θέση σε σελίδες widget, δεδομένα συνδεσιμότητας, ειδοποιήσεις και ώρα.

ΔΙΚΤΥΩΜΕΝΗ ΠΛΟΗΓΗΣΗ

Το PEUGEOT i-Connect Advanced προσφέρει την αυξημένη εμπειρία ψυχαγωγίας. Είναι εξοπλισμένο με ένα πανίσχυρο και αποτελεσματικό σύστημα δικτυωμένης πλοήγησης της TomTom. Ο χάρτης εμφανίζεται σε ολόκληρη την οθόνη 10 ιντσών για εύκολη ανάγνωση. Το σύστημα ενημερώνεται «over the air», δηλαδή απευθείας με τη μετάδοση των δεδομένων μέσω του τηλεπικοινωνιακού δικτύου.

Ακόμη το  σύστημα αναγνώρισης φυσικής ομιλίας "OK PEUGEOT" βελτιώνει το επίπεδο ασφαλείας και είναι ιδιαίτερα εύκολο στη χρήση του. Παρέχει πρόσβαση σε κάθε ενημέρωση σχετική με τις λειτουργίες του infotainment.

Για να βοηθήσει το χρήστη και να απαντήσει στις απορίες του, το σύστημα περιλαμβάνει ενσωματωμένα εγχειρίδια χρήσης και ενημερωτικά βίντεο.

ΕΜΦΑΣΗ ΣΤΗΝ ΑΕΡΟΔΥΝΑΜΙΚΗ

Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στην αεροδυναμική του νέου PEUGEOT 408 με στόχο τη βελτίωση του ενεργειακού ισοζυγίου. Προφυλακτήρας, πίσω αεροτομή, διαχύτης, κολώνες αμαξώματος, καθρέφτες, επιφάνειες κάτω από το αμάξωμα, όλα τα μέρη του αμαξώματος έχουν βελτιστοποιηθεί χάρη στη στενή συνεργασία των στυλιστών και των αεροδυναμιστών της εταιρείας – μια συνεργασία που απηχεί την πειθαρχία που διέπει τις ομάδες σχεδιασμού και των μηχανολόγων της , από τις ημέρες δημιουργίας του Hypercar 9X8. Στο ίδιο πνεύμα, η σχεδίαση των τροχών επιτρέπει καλύτερη αεροδυναμική απόδοση και συμβάλλει σημαντικά στη συνολική απόδοση του αυτοκινήτου.

ΜΕΓΑΛΗ ΑΚΑΜΨΙΑ

Βελτιστοποιημένος εμφανίζεται και ο βαθμός ακαμψίας του αμαξώματος χάρη στις νέες μεθόδους συγκόλλησης των δομικών στοιχείων, με στόχο τη βελτίωση της άνεσης και τον περιορισμό των κραδασμών. Η οδηγική απόλαυση είναι μέρος του DNA του νέου  408, χάρη στη πολύ καλή οδική συμπεριφορά και το βελτιωμένο επίπεδο  άνεσης,  ενώ πολύ καλή αποδεικνύεται και η ευελιξία στην πόλη, χάρη στην ακτίνα στροφής μεταξύ πεζοδρομίων, που δεν ξεπερνά τα 11,18μ.

YN 2023 12 13 15.01.00

ΤΡΙΚΥΛΙΝΔΡΟΣ ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

Το μοντέλο της δοκιμής μας, διέθετε   τον γνωστό 3κύλινδρο βενζινοκινητήρα, PureTech, 1199 κυβικών εκατοστών, 130 ίππων και ροπής 230 Nm, ο οποίος πληροί τις προδιαγραφές εκπομπών EURO 6.4, και συνδυάζεται με το αυτόματο κιβώτιο EAT8 των 8 σχέσεων με σύστημα Start & Stop.

ΝΕΑΣ ΓΕΝΙΑΣ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΥΠΟΒΟΗΘΗΣΗΣ

Το νέο 408, εφοδιάζεται με μία πλήρη γκάμα τελευταίας γενιάς συστημάτων υποβοήθησης οδήγησης, που λαμβάνουν πληροφορίες από 6 κάμερες και 9 ραντάρ, και κάνουν την οδήγηση, τις μανούβρες και το ταξίδι, ασφαλέστερο και πιο ήρεμο. Ορισμένα από αυτά τα συστήματα προέρχονται μάλιστα κατευθείαν από μοντέλα μεγαλύτερων κατηγοριών. Και σημειώνουμε τα πλέον σημαντικά:

  • Προσαρμοζόμενο Cruise Control με λειτουργία Stop and Go και λειτουργία ρυθμιζόμενης απόστασης από το προπορευόμενο όχημα.
  • Αυτόματο φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης με προειδοποίηση επικείμενης σύγκρουσης: αναγνωρίζει την παρουσία πεζών και ποδηλατών ημέρα και νύχτα, με ταχύτητα από 7 έως και 140 km/h ανάλογα με την έκδοση.
  • Ενεργό σύστημα προειδοποίησης ακούσιας εκτροπής από τη λωρίδα κυκλοφορίας και διόρθωση πορείας.
  • Προειδοποίηση απόσπασης προσοχής του οδηγού. Αναγνωρίζει την έλλειψη επαγρύπνησης του οδηγού κατά τη διάρκεια πολύωρης οδήγησης και με ταχύτητα πάνω από 65 km/h, μέσω της ανάλυσης των μικρο-κινήσεων του τιμονιού.
  • Σύστημα διευρυμένης αναγνώρισης πινακίδων οδικής σημάνσεως και εμφάνισή τους στον ψηφιακό πίνακα οργάνων: πινακίδες stop, μονόδρομων, απαγορευτικά προσπεράσματος, τέλος απαγορευτικού προσπεράσματος, επιπλέον των συνηθισμένων πινακίδων που αφορούν τα όρια ταχύτητας.
  • Σύστημα Νυχτερινής ορατότητας (Night Vision). Αναγνωρίζει πεζούς και ζώα στην πορεία του αυτοκινήτου σε συνθήκες νυχτερινής οδήγησης ή χαμηλής ορατότητας. Η εμβέλεια του συστήματος διασφαλίζει τον εντοπισμό, πέρα από το εύρος της δέσμης των προβολέων, και εμφανίζει υπέρυθρη απεικόνιση στην κεντρική οθόνη του ψηφιακού πίνακα οργάνων που βρίσκεται ακριβώς μπροστά στο οπτικό πεδίο του οδηγού.
  • Μεγάλης εμβέλειας έλεγχος τυφλών σημείων (75 μέτρα).
  • Προειδοποίηση πίσω διασταυρούμενης κυκλοφορίας (Rear traffic alert): κατά την κίνηση με όπισθεν, προειδοποιεί τον οδηγό για επικείμενη επικίνδυνη κατάσταση.
  • Υψηλής ευκρίνειας κάμερα οπισθοπορείας με κάλυψη πεδίου 180° με ενσωματωμένο σύστημα πλύσης.
  • Υποβοήθηση πάρκινγκ με κάλυψη πεδίου 360° με τη βοήθεια 4 καμερών υψηλής ευκρίνειας (εμπρός, πίσω και στο πλάι)
  • Αλλαγή κλίσης πλευρικού καθρέφτη κατά την επιλογή της όπισθεν.
  • Προβολείς τεχνολογίας Matrix LED, για ιδανική χρήση των προβολέων, χωρίς να τυφλώνουν τα προπορευόμενα ή τα αυτοκίνητα που κινούνται στο αντίθετο ρεύμα
  • Αυτόματη λειτουργία μεγάλης σκάλας φώτων.

ΔΙΕΥΚΟΛΥΝΣΗ ΟΔΗΓΗΣΗΣ

Για τη διευκόλυνση της καθημερινής οδήγησης και  της άνεσης του νέου 408, διατίθενται ακόμη:

  • Hands-free access σύστημα πρόσβασης και εκκίνησης,
  • Μηχανισμός ηλεκτρικού ανοίγματος του πορτμπαγκάζ σε περίπτωση που τα χέρια του χρήστη είναι πιασμένα,
  • Πλήρες ξεθόλωμα θερμαινόμενου παρμπρίζ και θερμαινόμενη στεφάνη τιμονιού,
  • Περιμετρικός, ογκομετρικός συναγερμός με λειτουργία suer κλειδώματος,
  • Ηλεκτρικό χειρόφρενο σε όλες τις εκδόσεις,
  • Ηλιοροφή με κουρτίνα.

ΕΥΡΕΙΑ ΓΚΑΜΑ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΥ

Σχεδιασμένο ως ξεχωριστό fastback στο segment C, το νέο  408 προσφέρει μια ευρεία γκάμα εξοπλισμού.

Τα εμπρός καθίσματα είναι ιδιαίτερα άνετα και διαθέτουν πιστοποίηση AGR (Aktion für Gesunder Rücken) από τον ανεξάρτητο Γερμανικό Οργανισμό εργονομίας και υγείας της σπονδυλικής στήλης. Η συγκεκριμένη πιστοποίηση επιβραβεύει τόσο την εργονομία όσο και την πληθώρα ρυθμίσεων των εμπρός καθισμάτων.

Τα καθίσματα μπορούν επίσης να εφοδιαστούν με ηλεκτρικό μηχανισμό 10 ρυθμίσεων με δύο θέσεις μνήμης για τον οδηγό, 6 θέσεων ηλεκτρική ρύθμιση για το συνοδηγό καθώς και 8 ειδικών αεροθαλάμων με 5 διαφορετικά προγράμματα για λειτουργία μασάζ και θέρμανσής τους.

Ο σχεδιασμός των καθισμάτων έχει μελετηθεί έτσι ώστε να προβάλλεται η ποιότητα των χρησιμοποιούμενων υλικών: διάστικτο ύφασμα, περίτεχνη ύφανση, alcantara, σαγρέ δέρμα και έγχρωμο δέρμα νάπα. Στις εκδόσεις GT, τα καθίσματα διαθέτουν εμφανείς ραφές σε χρώμα Adamite, που διακοσμεί επίσης και το ταμπλό, τα πάνελ των θυρών και τα μαξιλάρια αφρού στην κεντρική κονσόλα.

ΑΣΥΡΜΑΤΗ ΦΟΡΤΙΣΗ

Ανάμεσα στα εμπρός καθίσματα, η αψίδα της κεντρικής κονσόλας διαθέτει ειδική θέση ασύρματης φόρτισης του smartphone. Οι υπόλοιποι αποθηκευτικοί χώροι στην κονσόλα εξασφαλίζουν άνεση και πρακτικότητα. Υποβραχιόνιο, δύο θύρες USB C (φόρτιση/δεδομένα), δύο μεγάλης διαμέτρου ποτηροθήκες και διάφοροι αποθηκευτικοί χώροι συνολικής χωρητικότητας έως και 33λίτρα

Στην πίσω πλευρά της κεντρικής κονσόλας υπάρχουν δύο θύρες USB C για φόρτιση συσκευών και σύνδεση τηλεφώνων, από το επίπεδο εξοπλισμού Allure και πάνω.

ΑΣΥΜΕΤΡΟ ΠΙΣΩ ΚΑΘΙΣΜΑ

 Στο βασικό  εξοπλισμό υπάρχουν ακόμη ασύμμετρα (60/40) αναδιπλούμενο πίσω κάθισμα που διαθέτει και θυρίδα μεταφοράς πέδιλων του σκι. Στο GT, τα δύο τμήματα μπορούν να αναδιπλωθούν αμέσως μέσω δύο μοχλών, εύκολα προσβάσιμων από τις πλευρές του πορτμπαγκάζ.

ΠΡΑΚΤΙΚΟ ΠΟΡΤ ΜΠΑΓΚΑΖ

Το πορτμπαγκάζ του νέου 408 αποδεικνύεται  ευρύχωρο και πρακτικό . Όταν διπλωθεί η πλάτη και των δύο μερών του πίσω καθίσματος, η χωρητικότητα αυξάνεται, όπως σημείωσα, από 536 σε 1.611 λίτρα, συμπεριλαμβανομένων 36 λίτρων αποθηκευτικού χώρου κάτω από το δάπεδο του πορτμπαγκάζ. Με την πλάτη αναδιπλωμένη, μπορεί να μεταφερθούν φορτία μήκους έως και 1,89 μέτρων.

Για μεγαλύτερη πρακτικότητα στην καθημερινή χρήση, ο χώρος του πορτμπαγκάζ διαθέτει ρευματολήπτη 12V στη δεξιά πλευρά του, φωτισμό LED, δίχτυ αποθήκευσης, ιμάντες στερέωσης, και άγκιστρα για μεταφορά τσαντών.

Η πίσω εταζέρα είναι απευθείας στερεωμένη στην πόρτα του πορτμπαγκάζ και ανασηκώνεται κάθε φορά που αυτή ανοίγει, ώστε να διευκολύνεται η φόρτωση. 

ΗΛΕΚΤΡΙΚΗ ΠΟΡΤΑ

Η πόρτα του χώρου αποσκευών είναι επίσης ηλεκτροκίνητη έτσι ώστε να διευκολύνει το χρήστη στην περίπτωση που τα χέρια του είναι πιασμένα. Ανοίγει αυτόματα με τους ακόλουθους τρόπους:

  • Μετακινώντας το πόδι κάτω από τον πίσω προφυλακτήρα,
  • Πατώντας το πλήκτρο στο τηλεχειριστήριο του κλειδιού,
  • Πατώντας το πλήκτρο στην πόρτα του πορτμπαγκάζ,
  • Πατώντας το πλήκτρο στο ταμπλό.

ΑΚΟΥΣΤΙΚΗ ΑΝΕΣΗ

Αναβαθμισμένο είναι και το επίπεδο θερμοκρασιακής και ακουστικής άνεσης , χάρη στις τεχνολογίες που χρησιμοποιούνται στη σχεδίαση και την κατασκευή των παραθύρων του:

  • Αυξήθηκε το πάχος των εμπρός και πίσω παραθύρων (3.85χλστ.)
  • Τα εμπρός πλευρικά παράθυρα διαθέτουν σκουρόχρωμα κρύσταλλα (από το επίπεδο Allure Pack) για καλύτερη ηχομόνωση και αυξημένη ασφάλεια (3,96 mm).

ΘΕΡΜΙΚΗ ΑΝΕΣΗ

Επίσης και το σύστημα κλιματισμού συμβάλλει στη θερμική άνεση των επιβατών. Οι αεραγωγοί που φέρνουν φρέσκο αέρα στην καμπίνα βρίσκονται, όπως σημειώσαμε, ψηλά τοποθετημένοι και οι επιβάτες των πίσω θέσεων διαθέτουν δύο αεραγωγούς που βρίσκονται στο πίσω μέρος της κεντρικής κονσόλας. Για να εξασφαλίσει μια υγιή εσωτερική ατμόσφαιρα, το νέο μοντέλο είναι εξοπλισμένο με το σύστημα AQS (Air Quality System), το οποίο παρακολουθεί συνεχώς την ποιότητα του αέρα που εισέρχεται στον χώρο επιβατών, και έχει τη δυνατότητα να ενεργοποιεί αυτόματα την ανακύκλωση αέρα. Από το επίπεδο GT και πάνω, αυτό συμπληρώνεται από το Clean Cabin, ένα σύστημα επεξεργασίας αέρα που φιλτράρει τα ρυπογόνα αέρια και τα σωματίδια. Η ποιότητα του αέρα εμφανίζεται στην κεντρική οθόνη αφής.

ΔΕΚΑ ΗΧΕΙΑ

Προϊόν της συνεργασίας με τη Focal, μια γαλλική μάρκα που ειδικεύεται στα ηχοσυστήματα, το σύστημα FOCAL® Premium Hi-Fi στο νέο PEUGEOT 408 είναι το αποτέλεσμα τριών και πλέον ετών συνεργασίας. Ολοκληρωμένο και με τον ψηφιακό επεξεργαστή της ARKAMYS, το σύστημα FOCAL® Premium Hi-Fi περιλαμβάνει 10 ηχεία με αποκλειστικές πατενταρισμένες τεχνολογίες:

  • 4 TNF tweeter αλουμινίου ανεστραμμένου θόλου,
  • 4 woofer/midrange μεμβράνης Polyglass και ανάρτηση 165mm TMD (Tuned Mass Damper),
  • 1 Κεντρικό ηχείο Polyglass,
  • 1 Power Flower™ οβάλ 3πλής περιέλιξης subwoofer.

Τα ηχεία τροφοδοτούνται από έναν νέο 12κάναλο ενισχυτή 690 W (τεχνολογία ενίσχυσης Class D)

Οι ομάδες της Peugeot και της Focal συνεργάστηκαν επίσης για να καθορίσουν τις προσαρμοσμένες θέσεις κάθε ηχείου, προκειμένου να προσφέρουν σε όλους τους επιβάτες μια συγκλονιστική ηχητική εμπειρία. Στο εσωτερικό, η ηχητική σκηνή είναι σταθερή και ακριβής, οι φωνές είναι καθαρές και λεπτομερείς και το μπάσο είναι βαθύ και εντυπωσιακό.

ΚΑΛΕΣ ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ

Οι 130 ίπποι είναι αρκετοί για να εξασφαλίσουν, σε συνδυασμό με το γρήγορο και αθόρυβο 8άρι αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων, επιτάχυνση 11.4 δευτερόλεπτων και τελική ταχύτητα 210 χλμ/ωρ, τιμές πολύ καλές για τον κυβισμό, το μέγεθος και την κατηγορία του αυτοκινήτου.

Ταυτόχρονα πολύ καλές κρίνονται και οι τιμές κατανάλωσης που κυμαίνονται σε έναν μέσο όρο στα 6,1 λίτρα ανά 100 χλμ και μπορούν να κατέβουν με ελαφρύ πόδι στα 5.4 λίτρα ενώ δεν αυξάνονται σημαντικά ούτε στην σκληρή χρήση.

ΜΕ ΣΠΟΡ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

Ο οδηγός απολαμβάνει, μια πολύ καλή θέση οδήγησης, με το χαρακτηριστικά μικρό τιμόνι, ευανάγνωστα όργανα ελέγχου και καλή ορατότητα μπροστά και πλευρικά. Το ιδιαίτερα άκαμπτο πλαίσιο, και οι σωστά ρυθμισμένες αναρτήσεις, εξασφαλίζουν πολύ καλή οδική συμπεριφορά σε κάθε περίπτωση δικαιολογώντας την σπορ αίσθηση που προσφέρει το σύνολο.

Ακόμη και αν παρακάνει ο οδηγός, το αυτοκίνητο παραμένει ασφαλές και τα ηλεκτρονικά κάνουν πολύ καλά την δουλειά τους.

Τα ισχυρά και αποτελεσματικά φρένα συμπληρώνουν την συνολική θετική εικόνα του αυτοκινήτου στο δρόμο.

Η άνεση επιβατών τέλος , συμβαδίζει με τον χαρακτήρα του οχήματος. Οι σφικτές σχετικά αναρτήσεις κρατούν τους επιβάτες ξεκούραστους στα περισσότερα οδοστρώματα, χωρίς να τερματίζουν ή να κτυπούν ενώ εντυπωσιάζει η ησυχία κύλισης.

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ

Μια εξαιρετική πρόταση στην συγκεκριμένη κατηγορία, που εισάγει εξωτερικά και εσωτερικά, νέα στοιχεία σχεδίασης και εμφάνισης, διαθέτει πολύ καλή εκμετάλλευση χώρων και πρακτικότητα, υψηλής τεχνολογίας  λύσεις και εφαρμογές σε όλα τα επίπεδα, κορυφαία ενεργητική και παθητική ασφάλεια, πολύ καλή ποιότητα κατασκευής ασφαλή οδική συμπέρασμα  και άνεση , ξεχωρίζοντας εύκολα από τον ανταγωνισμό.

googlenews

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ

 
 
 

 

logo m

 

ΠΟΛΙΤΙΚΗ       ΕΛΛΑΔΑ       ΚΟΣΜΟΣ      ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ      ΥΓΕΙΑ      ΖΩΗ      ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ      ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ      ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ      SCIENTECH

 

 


©2024 YSTEROGRAFONEWS - ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ  ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ