Νέο Renault Clio Sport 1.5dCi Dynamic ... ξεχωριστό [test]

Νέο Renault Clio Sport 1.5dCi Dynamic ... ξεχωριστό [test]

του Δημήτρη Κληρονόμου

Ανανεωμένο το Φθινόπωρο του 16 το νέο CLIO 4ης γεννιάς,που έφθασε μόλις πρόφατα στην Ελληνική αγορά, αποτελεί στην στέισον βάγκον έκδοση του( η οποία ονοματίζεται ανάλογα με την χώρα διάθεσης και σαν Estate ή και Grandtour)μια ξεχωριστή πρόταση, καθώς στην συγκεκριμένη κατηγορία δεν υπάρχουν πολλά αντίστοιχα ανταγωνιστικά μοντέλα και μάλιστα τέτοιας εμφάνισης και τιμής αγοράς

MIKΡΟ SHOOTING BRAKE

Αν οι εξωτερικές διαστάσεις του νέου πεντάθυρου CLIO αποτελούν ένα από ισχυρότερα πλεονεκτήματα του σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο,το SPORT TOURER,όπως λέγεται στην Ελληνική αγορά είναι ακόμη μεγαλύτερο. Διατηρώντας το ίδιο μεταξόνιο,εμφανίζεται 21 ολόκληρα εκατοστα μακρύτερο και 3 με 6 εκατοστά ψηλότερο,ανάλογα με την έκδοση,γεγονός που πέρα απο το όφελος σε χώρους,το καθιστούν περισσότερο ανταγωνιστικό και πρακτικό.

Οι Γάλλοι σχεδιαστές προσπάθησαν να μην αλλοιώσουν τον επιθετικό και δυναμικό χαρακτήρα της πεντάθυρης( δεν υπάρχει πλέον τρίθυρη) έκδοσης με την προσθήκη του τρίτου όγκου και τα καταφεραν θαυμάσια.

Renault 79213 global en
Οι προσεγμένες και αρμονικές γραμμές σε συνδυασμό με την "αιωρούμενη"οροφή, την μαύρη τρίτη κολώνα και τις περιμετρικές γυάλινες επιφάνειες, απαλύνουν τον τρίτο όγκο και τον δένουν αισθητικά με το υπόλοιπο δυναμικό σύνολο,το οποίο από την μέση του αμαξώματος και μπρός,δεν διαφέρει της πεντάθυρης έκδοσης.

Στην προκειμένη περίπτωση μάλιστα θα μπορούσαμε να μιλάμε για ένα μικρό Shooting Brake στην κατηγορία του, με σπόρ χαρακτήρα αν υπολογίσουμε τις χωνευτές χειρολαβές των πίσω θυρών και την αεροτομή πίσω που φαίνεται να συνεχίζει το μήκος της οροφής.

Η φθινοπωρινή αισθητική ανανέωση του 16, περιλαμβάνει ανάμεσα στις ορατές αλλαγές,νέο προφυλακτήρα εμπρός και ξανασχεδιασμένα φωτιστικά σώματα που ενσωματώνουν και τα φώτα ημέρας και νέα φωτιστικά σύνολα πίσω,που όλα μαζί συνθέτουν μια πιό μοντέρνα ελκυστική και ανταγωνιστική εικόνα, που μάλλον ήταν απαραίτητη.


ΕΥΡΥΧΩΡΟ ΚΑΙ ΠΡΑΚΤΙΚΟ

Τα 21 εκατοστά του επί πλέον εκατοστά του συνολικού μήκους σε συνδυασμό με την προσεγμένη εκμετάλλευση χώρων και την αύξηση του πρόβολου στα 825 χιλ, εξασφαλίζουν έναν επίπεδο και με χαμηλό κατώφλι χώρο φόρτωσης,τουλάχιστον 443 λίτρων,( πεντάθυρο 300 λίτρα)ο οποίος ανάλογα της θέσης των πίσω καθισμάτων φθάνει ως τα 1380 λίτρα καθιστώντας το αυτοκίνητο ένα από τα πλέον ευρύχωρα και πρακτικά της κατηγορίας του ενώ ταυτόχρονα ικανό να μεταφέρει σε ταξίδι,όλες τις αποσκευές της οικογένειας.Και αυτό το πλεονέκτημα από μόνο του, αποτελεί λόγο για να αγοράσει κανείς το SPORT TOURER.

Renault 79229 global en
Οι χώροι του σαλονιού με την σειρά τους δεν διαφέρουν μπροστά της πεντάθυρης έκδοσης, με τους μπρός επιβατες να απολαμβάνουν, αρκετής ευρυχωρίας αλλά τους πίσω περισσότερου αέρα για τα κεφάλια τους, λόγω ευθείας οροφής και μεγαλύτερου συνολικού εξωτερικού ύψους .Δυό άτομα κάθονται άνετα πίσω ενώ το τρίτο,ως συνήθως στην συγκεκριμένη κατηγορία, θα χρειασθει να υποβληθεί σε υποχωρήσεις.


ΠΛΗΡΕΣΤΑΤΟΣ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ

Εσωτερικά δεν υπάρχουν διαφοροποιήσεις σε σχέση με το πεντάθυρο.Η σχεδιάση του σαλονιού είναι μοντέρνα και εντυπωσιακή,με τον πίνακα οργάνων και την "αιωρούμενη" 7άρα οθόνη αφής να ξεχωρίζουν.Ο πίνακας είναι πληρέστατος σε πληροφορίες, ιδιαίτερα ευανάγνωστος και σε καλή θέση.Η οθόνη αφής, με σύστημα πολυμέσων Media Nav Evo, αποδεικνύεται εύκολη στην χρήση της,ευανάγνωστη και δεν απαιτεί ιδιαίτερη εξοικιώση και εκμάθηση, καταφέρνοντας να αντικαθιστά αρκετούς διακόπτες,διαθέτοντας ταυτόχρονα πολλαπλές δυνατότητες εφαρμογών και συνδεσιμότητας.

00111536
Οι επενδύσεις ταμπλό και θυρών αποτελούνται κυρίως από σκληρά πλαστικά, είναι όμως καλής ποιότητας και σωστά συναρμολογημένα και φινιρισμένα,χωρίς να τρίζουν ή να θορυβούν στους άσχημους δρόμους.

Πρακτικότητα και εργονομία παίρνουν καλό βαθμό:Υπαρχουν αρκετές θήκες παντού, τα πρόσθια καθίσματα ειναι φαρδειά και ξεκούραστα,το πολλαπλά ρυθμιζόμενο τιμόνι σε σωστή θέση και η ορατότητα κρίνεται καλη μπροστά και πλευρικά και ικανοποιητική πίσω.

00110075
Ο εξοπλισμός ασφαλείας ακόμη και στις βασικές εκδόσεις είναι πληρέστατος,όπως συνιθίζει η Ρενό εδώ και χρόνια και ο λοιπός εξοπλισμός
δεν αφήνει περιθώρια για παράπονα,με την έκδοση Dynamic, να διαθέτει σχεδόν τα πάντα, ανάμεσα στα οποία,περιμετρικούςαισθητήρες παρκαρίσματος, αυτόματο σύστημα παρκαρίσματος, κάμερα οπισθοπορείας,αυτόματο κλιματισμό, ηλεκτρικούς θερμενόμενους καθρέπτες, πλοήγηση, Cruise Control, προβολείς Led κ.α.

00110055
Τέλος να σημειώσουμε εδώ και την πλήρη πενταετή εργοστασιακή εγγύηση.


ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΕΚΠΛΗΞΗ

Ο " πολύφερνος" (χρησιμοποιείται και απο άλλες μάρκες και μοντέλα) ντίζελ κινητήρας των 1461 κυβικών εκατοστών,ανήκει στους πλέον προηγμένους της κατηγορίας του , κατασκευάζεται σε διάφορες εκδόσεις 75, 90 και 110 ίππων και συνδυάζεται με μηχανικά κιβώτια 5 ή 6 σχέσεων.

Στην προκειμένη περίπτωση αποδίδει 90 ίππους στις 4000 στροφές και ροπή στρέψεως 220 Nm ήδη από τις 1750 στροφές.

00099606

Τα επί πλέον κιλά του Sport Tourer σε σχέση με το πεντάθυρο (συνολικά 1090 κιλά το Dynamic) δεν φαίνεται να επηρεάζουν αισθητά επιδόσεις και κατανάλωση,είναι άλλωστε χαρακτηριστικό ότι ο κατασκευαστής δίνει τις ιδιες ακριβώς τιμές και στα δύο.

Τα 0-100 χλμ/ωρ εμφανίζονται σε 12.0-12.1 δευτερόλεπτα και η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 180 χλμ/ωρ,τιμές που το καθιστούν απο τα πιο γρήγορα της κατηγορίας.

Η ελαστικότητα είναι καλή ήδη από τις 1500 στροφές και η δύναμη του κινητήρα εντυπωσιάζει μέχρι ψηλά.Κραδασμοί και θόρυβοι δεν ενοχλούν τους επιβάτες ιδιαίτερα ,ακόμη και με ανοικτά παράθυρα.



Η έκπληξη όμως έρχεται από την κατανάλωση,η οποία με μαλακό πόδι μπορεί και εμφανίζει τιμές κάτω των 5 λίτρων/100 χλμ,μιά μέση τιμή είναι τα 5.4 με 5.6 λίτρα ενώ δύσκολα περνά τα 6,1 λίτρα.

Το 5άρι κιβώτιο συνεργάζεται αρμονικά και αξιοποιεί σωστά τις ικανότητες του κινητήρα,αλλα σίγουρα ένα 6άρι κιβώτιο θα βελτίωνε και άλλο κατανάλωση και θορύβους στις υψηλές ταχύτητες.


ΕΝΘΟΥΣΙΑΖΕΙ ΣΤΟ ΔΡΟΜΟ

Η τέταρτη γεννιά του CLIO έχει ξεχάσει προ πολλού την εικόνα του Γαλλικού οχήματος με τις μαλακές και άνετες αναρτήσεις καθώς και τις κλίσεις στις στροφές.

Εχει τις αναρτήσεις σφικτά ρυθμισμένες,είναι άμεσο και συμπαγές,πατά καλά στο δρόμο,γέρνει ελάχιστα, δέν πλέει και δεν βυθίζεται.Ετσι ώστε να ικανοποιεί όλους όσους έχουν συνιθίσει στα Γερμανικά μοντέλα,αυτός ήταν άλλωστε και ο σκοπός των ανθρώπων του Γαλλικού εργοστασίου.

00107751

Το αυτοκίνητο ενθουσιάζει στο δρόμο τόσο με τήν θέση οδήγησης, όσο και και με τα περιθώρια πρόσφυσης στα όρια,με το ESP να μήν απενεργοποιείται και την ποιότητα κύλησης να είναι καλή.Τέλος τα επί πλέον κιλά του SPORT TOURER σπάνια γίνονται αισθητά απο τον οδηγό στο δρόμο.

Ομως η άνεση δεν είναι η Γαλλική που ξέρουμε.Το 5θυρο CLIO όπως και το SPORT TOURER ειναι σφικτά στο δρόμο και ενίοτε κουραστικά,χωρίς όμως οι αναρτήσεις να κτυπούν ή να τερματίζουν και χωρίς ο ημιάκαμπτος πίσω άξονας να γίνεται εύκολα αισθητός απο τους επιβάτες.

Θετικότατα είναι και τα σχόλια για την απόδοση ,την αποτελεσματικότητα και την αντοχή των φρένων ακόμη και με φορτίο.


ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ

Το νέο SPORT TOURER είναι ένα ξεχωριστό αυτοκίνητο στην κατηγορία των στέισον βάγκον.Κρύβει καλά τον τρίτο όγκο του,είναι μοντέρνο,δυναμικό και εντυπωσιακό και ξεχωρίζει αμέσως στο δρόμο.

Εχει έναν τεράστιο για την κατηγορία του και πρακτικό χώρο αποσκευών άνετους χώρους μπροστά και πολύ καλό εξοπλισμό απο την βασική του έκδοση.
Οι επιδόσεις του ικανοποιούν με το παραπάνω,όπως και η ελαστικότητα,αλλά η έκπληξη έρχεται από την χαμηλή κατανάλωση πετρελαίου.

Renault 79213 global en close
Ενθουσιάζει στό δρόμο με την θέση οδήγησης , την οδική συμπεριφορά και τα φρένα του,είναι όμως σφικτό από πλευράς άνεσης της ανάρτησης ξεχνόντας την Γαλλική παράδοση.

Με τιμή εκκίνησης τα 15.500 Ευρώ για την ντίζελ έκδοση και 12.500 Ε για την βενζινοκίνητη,αποτελεί μια αληθινή πρόκληση για αυτά που προσφέρει.

googlenews

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ

 
 
 

 

logo m

 

 


©2024 YSTEROGRAFONEWS - ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ  ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ


© 2014-2024 YSTEROGRAFO NEWS