Peugeot 3008 1.2 Pure Tech 130 ... διπλή επιτυχία [test]

Peugeot 3008 1.2 Pure Tech 130 ... διπλή επιτυχία [test]

του Δημήτρη Κληρονόμου

Διπλή η επιτυχία για την πανίσχυρη πλέον Πεζό (μετά την πρόσφατη εξαγορά της Όπελ), που είδε το τελεταίο δημιούργημα της να ανακηρύσσεται "Aυτοκίνητο της χρονιάς" και τον συγκεκριμένο τρικύλινδρο κινητήρα βενζίνης των 130 ίππων για μια ακόμη φορά να κερδίζει τον τίτλο " του κινητήρα της χρονιάς".

Το προηγούμενο 3008 δεν ήταν αυτο ακριβώς που περίμενε η αγορά όπως έδειξε η πορεία του και για αυτό οι Γάλλοι ετοίμασαν ένα εντελώς καινούριο αυτοκίνητο περισσότερο SUV και λιγότερο CROSSOVER, χωρίς τετρακίνηση έστω και αν το δείχνει, που πάνω από όλα εντυπωσιάζει με την πρώτη ματιά ,γεγονός που αποτελεί εμπορικά και το ισχυρότερο πλέονεκτημα του.

ΔΥΝΑΜΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΠΟΛΥΤΕΛΕΙΑ

Δεν είναι καθόλου υπερβολή πως το νέο μοντέλο κερδίζει αγοραστές με την εμφάνιση του και μόνο, χωρίς καν να προχωρήσει κανείς στα τεχνικά κλπ στοιχεία του. Και αυτό δείχνει την πολύ καλή δουλειά που έκανε το σχεδιαστικό τμήμα του εργοστασίου με επικεφαλής τον Gilles Vidal, που σχεδιαστικά ξεκίνησε απο το λευκό χαρτί, συνδυάζοντας με εξαιρετικη επιτυχία στοιχεία και χαρακτηριστικά όλων των οχημάτων της συγκεκριμένης κατηγορίας.

P00080
Το πληθωρικό αμάξωμα, που δεν κάνει καθόλου οικονομία σε εξωτερικές διαστάσεις, υιοθετεί : την κάθετη εντυπωσιακή μάσκα, τις υπερυψωμένες πλευρές σε βάρος ίσως του μεγέθους των πλευρικών τζαμιών, τα πολλά προστατευτικά στον προφυλακτήρα, τους θόλους των τροχών, στις πόρτες χαμηλά και πίσω, την ιδέα της αιωρούμενης οροφής,τους μεγάλους τροχούς, την αυξημένη απόσταση απο το έδαφος, τις μπάρες οροφής κ.α.

Η όλη σχεδίαση αποπνέει δυναμισμό στον οποίο συμβάλουν κατά πολύ η σχεδίαση των φωτιστικών σωμάτων και το μακρύ καπό, ενώ η ίδια δυναμική εικόνα συνεχίζεται μέχρι πίσω, όπου η σχεδίαση σβήνει αρμονικά με τα φωτιστικά σύνολα να κλέβουν την παράσταση. Τέλος την απαραίτητη αίσθηση πολυτέλειας εξασφαλίζουν τα προσεκτικά επιλεγμένα χρώμια και κάποιες ακόμη εντυπωσιακές λεπτομέρειες. Σαν συμπέρασμα θα σημειώναμε λοιπόν πως ο δυναμισμός συνδυάζεται με την πολυτέλεια και την περιπετειώδη εκτός δρόμου εικόνα του οχήματος, εμφάνιση που δύσκολα πλησιάζει ο ανταγωνισμός.

Το νέο 3008 χρησιμοποιεί την νέα πλατφόρμα EMP 2, στην οποία βασίζονται και θα βασισθούν και άλλα μοντέλα του συγκροτήματος και είναι αισθητά μακρύτερο, 4,447 χλστ, φαρδύτερο ,1,841 χλστ, του προηγούμενου μοντέλου και με μακρύτερο μεταξόνιο,2.675 χλστ,γεγονός που το τοποθετεί ανάμεσα στα μεγαλύτερα της κατηγορίας.

Παρά την αύξηση όμως των διαστάσεων του, παραμένει ελαφρύτερο του προηγουμένου κατά 100 περίπου κιλά, με κερδισμένες κυρίως την κατανάλωση καυσίμου και την οδική συμπεριφορά.

ΣΤΥΛ ΚΑΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

Ο εντυπωσιασμός και η πολυτέλεια δεν σταματούν εξωτερικά αλλά συνεχίζονται και εσωτερικά, με την Πεζό να επιδιώκει να προσφέρει το κάτι άλλο στην κατηγορία. Και όντως έχει καταφέρει να ξεχωρίζει και να κερδίζει τον υποψήφιο αγοραστή αμέσως μόλις ανοίξει την πόρτα. Σχεδίαση, στύλ, ποιότητα υλικών και τεχνολογία πολύ δύσκολα βρίσκουν αντίπαλο.

Το ογκώδες ταμπλό εστιάζεται σχεδιαστικά μπροστά στον οδηγό, με τις δυό οθόνες, το μικρό τιμόνι, τα καθισματα, τα νίκελ και τους αεροπορικού τύπου διακόπτες να κλέβουν την παράσταση, εντυπωσιάζοντας και τον πιο δύσκολο αγοραστή.

P00175
Ο πίνακας οργάνων είναι υπερυψωμένος πλέον για να μην κρύβονται οι ενδείξεις του απο το τιμόνι, έχει μέγεθος 12.3 ιντσες, διαθέτει άψογα γραφικά που εντυπωσιάζουν και έχουν την δυνατότητα πλήρους διαρύθμισης και εξατομίκευσης, προσφέροτας, πέντε θεματικές ενότητες και ολες τις πληροφορίες που έχει ανάγκη ο οδηγός και ακόμη περισσότερες.

Με την σειρά της η 8άρα οθόνη αφής με μορφή τάμπλετ και τεχνολογία χώρου,προσφέρει άφθονες δυνατότητες και πληροφορίες, διαθέτοντας χαμηλότερα έξι διακόπτες αεροπορικού τύπου που επιτρέπουν άμεση πρόσβαση σε βασικές λειτουργίες, όπως της 3D πλόηγησης, του ηχοσυστήματος του κλιματισμού κλπ, χωρίς να αποσπάται η προσοχή του οδηγού. Και εδώ αξίζει ενα μεγάλο μπράβο στους σχεδιαστες του συστήματος για την ευκολία χρήσης που έχουν εξασφαλίσει, δυνατότητα που σπάνια συναντάται ακόμη και σε πολύ ακριβότερα οχήματα.

PHFP2475

Ποιότητα υλικών, συναρμογή και φινίρισμα υλικών και επενδύσεων είναι το άλλο μεγάλο ατού του 3008 που εντυπωσιάζει
Από πλευράς χώρων η νέα πλατφόρμα, το μακρύτερο μεταξόνιο, η έλλειψη τούνελ πατώματος και η έξυπνη εκμετάλλευση χώρων επιτρέπουν σε τέσσερα άτομα να να κάθονται με την ίδια άνεση μπροστά και πίσω,ενω το πέμπτο, στην μέση πίσω, θα πρέπει να κάνει κάποιες υποχωρήσεις με τα γόνατα του.

Το ύψος φόρτωσης του πόρτ μπαγκάζ είναι χαμηλό,η πόρτα μεγάλη,η αναδίπλωση των καθισμάτων εύκολη και η χωριτικότητα φόρτωσης που κυμαίνεται μεταξύ 520 και 1482 λίτρων, αποδεικνύεται πολύ καλή για την κατηγορία.

Τέλος οι έξυπνες και πρακτικές λύσεις για μικροπράγματα και καλύτερη φόρτωση, αφθονούν.

ΚΑΛΥΤΕΡΕΣ ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΑΠΟ ΤΟ ΝΤΙΖΕΛ

Ο βελτιωμένος τρικύλινδρος υπερτροφοδοτούμενος κινήτηρας Pure Tech των 1199 κυβικών εκατοστών,εχει να αντιμετωπίσει τον ντίζελ των 1560 κ.εκατοστών με τους120 ίππους του ίδιου εργοστασίου.Οι 130 ίπποι του και τα 23.4 χλγμ της ροπής του, αποδεικνύονται καλύτερη επιλογή των 120 ίππων του ντίζελ, για τα 1350 τουλάχιστον κιλά του αμαξώματος.

Οι επιδόσεις που εξασφαλίζουν οι 130 ίπποι,ειναι όχι μόνον αισθητά καλύτερες του ντίζελ,αλλά και καλύτερες των περισσότερων βενζινοκίνητων μοντέλων της κατηγορίας του.Τα 10.8 δευτ της επιτάχυνσης και τα 188 χλμ της τελικής ταχύτητας,δεν αφήνουν πολλά περιθώρια για επικρίσεις.Το ίδιο ισχύει και για την κατανάλωση που κυμαίνεται σε μέση τιμή δοκιμής στα 7.7 λίτρα/100χλμ, υψηλότερη βέβαια του ντίζελ 3008, οχι όμως και του βενζινοκίνητου ανταγωνισμού. Και είναι χαρακτηριστικό εδώ της πολιτικής της εταιρείας, πως η συγκεκριμένη έκδοση του 3008 των 130 ίππων, έχει την ίδια τιμή με την πετρελαιοκίνητη των 120 ίππων.

ΑΝΕΣΗ ΚΑΙ ΑΣΦΑΛΕΙΑ

Το νέο άκαμπτο πλαίσιο και οι προσεγμένες ρυθμίσεις της ανάρτησης επιτρέπουν στο 3008 να συμπεριφέρεται σαν χαμηλότερο σε ύψος όχημα ενώ επί πλέον το βενζινοκίνητο μοντέλο και είναι ελαφρύτερο μπροστά.Ο οδηγός κάθεται σχετικά ψηλά,εχει καλή ορατότητα γύρω, βρίσκει εύκολα την θέση που του ταιριάζει και δεν έχει την αίσθηση πως οδηγεί ένα υπερυψωμένο όχημα.

P00073

Το αυτοκίνητο ακολουθεί πιστά τις εντολές του οδηγού,δεν υποστρέφει ουτε και γέρνει έντονα, δεν αναπηδά ,δεν πλέει,έχει πολύ καλή κατευθυντικότητα στις υψηλές ταχύτητες και φρενάρει με ασφάλεια. Ο ημιάκαμπτος πίσω άξονας δεν ενοχλεί ,όμως τα M+S ελαστικά δεν βοηθούν και πολύ στην άσφαλτο παρά μόνον στο χώμα.Παρ όλα αυτά η ποιότητα κύλησης και το επίπεδο θορύβων παραμένουν κορυφαία για την κατηγορία του 3008.

Πολύ καλό τέλος είναι και το επίπεδο άνεσης των επιβατών σε κάθε περίπτωση. Οι αναρτήσεις δεν τερματίζουν και δεν θορυβούν, και οι επιβάτες παραμένουν ξεκούραστοι στα μακρινά ταξίδια.

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ

Πραγματικά του αξίζει ο τίτλος του αυτοκινήτου της χρονιάς. Εντυπωσιακό, καλοσχεδιασμένο, ευρύχωρο, πρακτικό, ευκολοοδήγητο, γρήγορο, οικονομικό, άνετο, ασφαλές, ήσυχο και τεχνολογικά προηγμένο, ανήκει στα καλύτερα αυτοκίνητα που έχουμε οδηγήσει τελευταία στην συγκεκριμένη κατηγορία, δικαιολογόντας εύκολα την τιμή αγοράς του.

googlenews

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ

 
 
 

 

logo m

 

 


©2024 YSTEROGRAFONEWS - ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ  ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ


© 2014-2024 YSTEROGRAFO NEWS