Suzuki Swift 1.2 SHVS 90 PS Ηybrid ... καλύτερο από ποτέ [test]

Suzuki Swift 1.2 SHVS 90 PS Ηybrid ... καλύτερο από ποτέ [test]

του Δημήτρη Κληρονόμου

Αποτελεί αναμφισβήτητα το καλύτερο  Swift  μέχρι σήμερα  και το πλέον ανταγωνιστικό και εμπορικό μοντέλο της Ιαπωνικής φίρμας, στην κατηγορία  των μικρομεσαίων οχημάτων.

Ανανεωμένο πλήρως (5/17) και  προσαρμοσμένο απόλυτα στις νεώτερες απαιτήσεις της κατηγορίας , έχει να επιδείξει στοιχεία όπως η  σπόρ εμφάνιση, οι χώροι, οι επιδόσεις, η οδική συμπεριφορά, η οικονομία και η ασφάλεια, συνδυασμένα με την  παραδοσιακή αξιοπιστία και την καλή μεταπωλητική αξία.

Στην πλέον πρόσφατη έκδοση του,εμφανίζεται πλαισιομένο με ένα ήπιο  υβριδικό σύστημα , που βελτιώνει την κατανάλωση και μειώνει τους ρύπους.

 

ΝΕΑ ΑΚΑΜΠΤΗ  ΠΛΑΤΦΟΡΜΑ

Το νέο μοντέλο διατηρεί τό γνωστό αναγνωρίσιμο στύλ, που  το έκανε αγαπητό εδώ και χρόνια,είναι όμως εντελώς καινούριο από κάθε άποψη.

Κατˊ αρχήν χρησιμοποιεί  μια νέα  έως και  120 κιλά ελαφρύτερη και σημαντικά πιό άκαμπτη πλατφόρμα με το όνομα HEARTECH,που εξασφαλίζει πολλά πλεονεκτήματα στο νέο μοντέλο, το βάρος του οποίου ξεκινά, ανάλογα την έκδοση,από τα 840 κιλά, βελτιώνοντας επιδόσεις,οικονομία,οδική συμπεριφορά κλπ.

Αυξημένο είναι  και τό  εξωτερικό  πλάτος του αμαξώματος  κατά  40 mm, το μεταξόνιο κατά 20mm,το εσωτερικό πλάτος και ο χώρος αποσκευών, χωρίς να αυξηθεί καθόλου το συνολικό μήκος, αποδείξη της πολύ καλής δουλειάς των σχεδιαστών, που κατάφεραν να ξεπεράσουν κάποια μειονεκτήματα του παρελθόντος. 

 

ΜΟΝΤΕΡΝΟ ΚΑΙ ΕΝΤΥΠΩΣΙΑΚΟ

Ομως οι σχεδιαστές κατάφεραν πριν απˊ όλα να εξασφαλίσουν ένα νέο δυναμικό  στύλ στο αμάξωμα,που δεν περνά πουθενά απαρατήρητο.

Η νέα μεγαλύτερη μάσκα,τα μοντέρνα φωτιστικά σώματα,τα νεύρα που διατρέχουν το αμάξωμα αλλά κυρίως η  "αιωρούμενη" οροφή και οι κρυφές χειρολαβές των πίσω θυρών,δημιουργούν μια σύγχρονη και μοντέρνα σπόρ οπτική  που κερδίζει εύκολα τον αγοραστή.

114

Η μοντέρνα και δυναμική σχεδιάση συνεχίζεται και στο σαλόνι,με την μεγάλη πληροφοριακή  οθόνη ανάμεσα στα αναλογικά όργανα ελέγχου και την κεντρική έγχρωμη οθόνη αφής των 7 ιντσών ,η οποία διαθέτει μεγάλη συνδεσιμότητα και περιλαμβάνει εκτός των άλλων νάβι και κάμερα οπισθοπορείας, να κλέβουν τις εντυπώσεις.Η μοντέρνα σχεδιάση συμπληρώνεται απο  τις έγχρωμες φάσες στο ταμπλό και τα καθίσματα και τις άλλες μικρολεπτομέρειες,που δημιουργούν ένα ευχάριστο περιβάλλον.

Τα υλικά των επενδύσεων είναι κυρίως σκληρά,καλής ποιότητας όπως και συναρμογής,ώστε να μην αλλοιώνουν την καλή εικόνα, που συμπλήρωνουν τα μοντέρνα και άνετα καθίσματα με την σωστή πλευρική στήριξη.

 

ΑΦΘΟΝΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

Σημαντικό πλεονέκτημα του νέου μοντέλου είναι τα άφθονα συστήματα ασφάλειας που ξεχωρίζουν το αυτοκίνητο.Σημειώνουμε το σύστημα αυτομάτου φρεναρίσματος,το ενεργό  cruise control,την προειδοποίηση εκτροπής απο την λωρίδα κίνησης,τους αυτόματους προβολείς κ.ά,που συμπληρώνονται από το βελτιωμένο από πλευράς ελέγχου ευστάθειας  ESP και τους έξι αερόσακους.

101 1

Ο λοιπός εξοπλισμός ιδιαίτερα των εκδόσεων GLX είναι πληρέστατος, δικαιολογόντας την τιμή αγοράς του υβριδικού μοντέλου,το οποίο σημειωτέον  προσφέρεται και σε τετρακίνητη έκδοση με μικρή σχετικά τιμή αγοράς.

 

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟΙ ΧΩΡΟΙ 

Η λογική των σχεδιαστών του νέου Swift ηταν : φαρδύ και χαμηλό. Ετσι η αύξηση του πλατους και η επιμήκυνση του μεταξονίου επέτρεψαν μια πολύ καλή εκμετάλλευση χώρων.Τέσσερα άτομα βολεύονται εύκολα στο νέο μοντέλο ενώ ένα πέμπτο θα βολευτεί με  κάποιες υποχωρήσεις.

Κερδισμένος εμφανίζεται και ο χώρος αποσκευών που ξεκινά πλέον απο τα 265 λίτρα και φθάνει τα 947 λίτρα ανάλογα της θέσης της πλάτης του πίσω καθίσματος.

 

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΚΑΙ ΕΛΑΣΤΙΚΟΤΗΤΑ

Ο  γνωστός ατμοσφαιρικός βενζινοκινητήρας των 1242 με το όνομα  Dualjet  των 90 ίππων και των  12.2  kgm ροπής , στην περίπτωση του υβριδικού μοντέλου, συνδυάζεται με ένα ήπιο και απλό υβριδικό σύστημα 12 βόλτ που ακούει στο όνομα  SHVS ( Suzuki Hybrid Vehicle System) .

Να σημειώσουμε εδώ πως το αυτοκίνητο προσφέρεται σαν υβριδικό και με τον νέο τρικύλινδρο τούρμπο κινητήρα βενζίνης των 998 κ.εκατοστών με τους 112 ίππους και μικρή σχετικά διαφορά τιμής.

Πρόκειται για  έναν εναλλάκτη ισχύος 2.3 KW και ροπής 5.1 kgm.Oταν χρειάζεσαι επιτάχυνση, τροφοδοτείται από το ηλεκτρικό σύστημα του οχήματος και μετατρέπεται απο γεννήτρια σε κινητήρα,υποβοηθόντας τον κυρίως κινητήρα βενζίνης,σε επιτάχυνση και ροπή μειώνοντας ταυτόχρονα τήν κατανάλωση , χωρίς μάλιστα  να κάνει αισθητό θόρυβο .Το σύστημα ανακτά ενέργεια απο το φρενάρισμα  και οχι μόνον, συγκεντρώνοντας την σε μιά μικρή μπαταρία ιόντων λιθίου,τοποθετημένη κάτω απο το κάθισμα του οδηγού και συνδυάζεται με start-stop.

504 1

Το αποτέλεσμα είναι επιτάχυνση 11.8 δευτερολέπτων για τα 0 ως 100 χλμ /ωρ και τελική ταχύτητα 180 χλμ,τιμές καλές για την κατηγορία.,το βάρος και τόν όγκο του οχήματος, που συμπληρώνονται απο νέυρο και καλή ελαστικότητα απο χαμηλά.

Η  κατανάλωση ,με την βοήθεια του υβριδικού συστήματος,βρίσκεται στα καλύτερα της.Τα 5.6 με 5.7 λίτρα είναι μια μέση τιμή που επιτυγχάνεται εύκολα σε μικτή διαδρομή,μπορεί να κατέβει και στα 5.0 λίτρα με ελαφρύ δεξιό πόδι και δεν ανεβαίνει πάνω από τα 7.0 λίτρα με βαρύ.

 

ΜΕ ΣΠΟΡ ΧΑΡΑΚΤΗΡΑ 

Φαρδύ και χαμηλό με σπόρ χαρακτήρα ήταν ο σκοπός του εργοστασίου και με την αύξηση των μετατροχίων και του μεταξονίου επιτεύχθηκε με το παραπάνω.

Ο οδηγός κάθεται χαμηλά ,έχει το τιμόνι και τα όργανα ελέγχου σε καλή θέση , καλή ορατότητα περιφερειακά και μικρότερο κύκλο στροφής απο πρώτα,στοιχεία που δημιουργούν σπόρ προδιάθεση,που υποβοηθείται απο το νεύρο του κινητήρα και την προσεγμένη κλιμακωση του αρκετά καλού σε αίσθηση πεντατάχυτου κιβωτίου ταχυτήτων.

208

Το αυτοκίνητο  αντιδρά με ομοιογένεια,δεν παρουσιάζει στρεβλώσεις του δαπέδου, δεν αναπηδά  ούτε βυθίζεται και έχει προοδευτικές και προβλέψιμες αντιδράσεις σε κάθε περίπτωση.Επί πλέον είναι πιο ήσυχο,πιο ευθύβολο,πιο άνετο για τους επιβάτες, με καλύτερη ποιότητα κύλησης από πρώτα και γενικά πιό ευχάριστο οδηγικά.

Τέλος τα φρένα με τέσσερις δίσκους αποδεικνύονται αποτελεσματικά και ανθεκτικά.

 

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ

Ολοκληρωμένο περισσότερο από  ποτέ,με σπόρ χαρακτηριστικά,εντυπωσιακή εμφάνιση,αυξημένους χώρους,άφθονα μέτρα ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας,καλές επιδόσεις, θετική οδική συμπεριφορά ,επταετή εγγύηση , προσεγμένη ποιότητα κατασκευής και παραδοσιακή αξιοπιστία, μπορεί και δικαιολογεί με την χαμηλή του κατανάλωση και τα μηδενικά τέλη κυκλοφορίας,την διαφορά τιμής από το απλό μη υβριδικό μοντέλο των 90 ίππων,ιδιαίτερα γιά όσους γράφουν πολλά χιλιόμετρα ετησίως.

googlenews

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ

 
 
 

 

logo m

 

 


©2024 YSTEROGRAFONEWS - ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ  ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ


© 2014-2024 YSTEROGRAFO NEWS