Δημιουργώντας άνεργους πτυχιούχους
του Μάνου Καμπανέλλη

Δημιουργώντας άνεργους πτυχιούχους

Ο υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων, Κώστας Γαβρόγλου, σε συνέντευξή του στο Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων, αναφέρθηκε στο σχέδιο της κυβέρνησης να καταργήσει τις πανελλήνιες εξετάσεις για την εισαγωγή των μαθητών στα πανεπιστήμια της χώρας.

Ο υπουργός μίλησε για ριζική αναμόρφωση και αναβάθμιση των δύο τελευταίων τάξεων του Λυκείου, τις οποίες χαρακτηρίζει “εξαιρετικά προβληματικές” , δηλώνοντας ότι: “Θέλουμε σε τρία χρόνια να μπαίνει κανείς στο πανεπιστήμιο με το βαθμό του απολυτηρίου, δίχως άγχος, έχοντας αποκτήσει σοβαρές γνώσεις από το Λύκειο. Προχωράμε σε αυτήν την κατεύθυνση».

Η συζήτηση σχετικά με την κατάργηση των πανελληνίων δεν γίνεται για πρώτη φορά. Η σημερινή κυβέρνηση πιστεύει ότι, αλλάζοντας την εισαγωγή στα πανεπιστήμια, αλλάζει την εκπαίδευση και αναδιαρθρώνει όλο το εκπαιδευτικό σύστημα.

Στην παγίδα αυτή “πέφτουν” χιλιάδες μαθητές και γονείς, εστιάζοντας μόνο στην είσοδο στο πανεπιστήμιο και αγνοώντας την καταστροφική συνέπεια ενός τέτοιου νομοσχεδίου.

Είναι γεγονός ότι το εκπαιδευτικό σύστημά μας στοχεύει περισσότερο στην είσοδο στις Ανώτερες και Ανώτατες σχολές και λιγότερο στη γενικότερη παιδεία των μαθητών. Αυτό είναι άκρως λογικό, διότι όλες οι δυνάμεις των μαθητών συγκεντρώνονται, ανάλογα με τον τομέα, στα μαθήματα που εξετάζονται στις πανελλήνιες εξετάσεις, αδιαφορώντας για τα μαθήματα γενικής εκπαίδευσης, τα οποία μπορεί να είναι δευτερεύοντα, όσον αφορά την εισαγωγή στα πανεπιστήμια, είναι όμως πρωτεύοντα όσον αφορά τη γενικότερη παιδεία του μαθητή.

Ο υπουργός Παιδείας θέλοντας να δώσει λύση στη γενικότερη εκπαίδευση, αλλά και να αντλήσει συνάμα και νέους ψηφοφόρους για το κόμμα του, υπόσχεται την εισαγωγή στα πανεπιστήμια με το βαθμό του απολυτηρίου. Ποιος γονιός ή μαθητής δεν θα ήθελε την, χωρίς εξετάσεις, εισαγωγή στο πανεπιστήμιο;;

Το ερώτημα που τίθεται όμως είναι το εξής:

Με δεδομένο ότι στα ελληνικά πανεπιστήμια -στην υπάρχουσα μορφή τους-, όποιος εισάγεται, εάν δεν εγκαταλείψει τις σπουδές του για κάποιον λόγο, θα κατορθώσει να αποφοιτήσει έστω και με κάποια καθυστέρηση, τίθεται το ερώτημα πώς θα μπορέσουν να απορροφηθούν όλοι αυτοί οι πτυχιούχοι;

Σε προηγμένες χώρες του εξωτερικού, μπορούμε να παρατηρήσουμε ότι στις περιπτώσεις που η εισαγωγή στα πανεπιστήμια γίνεται χωρίς εξετάσεις από το σχολείο, στα πρώτα δύο χρόνια φοίτησης, μεγάλο μέρος των φοιτητών δεν κατορθώνει να συνεχίσει και να αποφοιτήσει. Το φιλτράρισμα αυτό δεν είναι εφικτό να εφαρμοσθεί ακόμα στα ελληνικά πανεπιστήμια, ιδιαιτέρως από αυτήν την κυβέρνηση που επανάφερε τους αιώνιους φοιτητές, έχοντας σαν αποτέλεσμα εκτός από την χωρίς εξετάσεις εισαγωγή των φοιτητών, την «άνευ όρων» αποφοίτησή τους...

Επίσης, στις χώρες αυτές, δίδονται από το σχολείο πολύ περισσότερες επαγγελματικές κατευθύνσεις, οι οποίες στόχο έχουν να καλύψουν και τεχνικά επαγγέλματα, ώστε να μην “οδηγούνται” όλοι οι μαθητές στην “υποχρεωτική” απόκτηση ενός πτυχίου ΑΕΙ, το οποίο ιδιαιτέρως στην Ελλάδα έχει χάσει κάθε αξία.

Η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ δεν επιχειρεί να δώσει λύση αλλά να δημιουργήσει την εικονική πραγματικότητα της αναδιάρθρωσης του εκπαιδευτικού συστήματος, παρεμβαίνοντας σε συγκεκριμένες εκπαιδευτικές βαθμίδες, από τις οποίες μπορεί να αποκομίσει εκλογικό όφελος.

Στην πραγματικότητα, το νομοσχέδιο αυτό φαλκιδεύει την επαγγελματική αποκατάσταση των μαθητών δημιουργώντας άνεργους πτυχιούχους.

googlenews

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ

 
 
 

 

logo m

 

 


©2024 YSTEROGRAFONEWS - ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ  ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ


© 2014-2024 YSTEROGRAFO NEWS