Audi Q4 45 e-tron ... Προβάδισμα μέσω τεχνολογίας [test]

Audi Q4 45 e-tron ... Προβάδισμα μέσω τεχνολογίας [test]

Μπορεί το καλό να γίνει ακόμα καλύτερο; Στη  περίπτωση του Audi Q4 45 e-tron η απάντηση είναι σίγουρα ναι.

Το  μοντέλο του 2024  δέχθηκε πρωτίστως ενέσεις αναβολικών στην μπαταρία και στις επιδόσεις, για να μπορεί να φθάνει παντού πιο γρήγορα και πιο μακριά.

Στην έκδοση της δοκιμής μας, που ακούει στο όνομα 45 η ισχύς έφθασε τους 286 ίππους ως πισωκίνητη ή τετρακίνητη, ενώ για υψηλότερες απαιτήσεις υπάρχει και η έκδοση 55 με 340 ίππους .

ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΗ ΕΞΕΛΙΞΗ

Βάζουμε στοίχημα ότι οι διάφοροι σχεδιαστές και οι  μηχανικοί που εξέλιξαν και εξελίσσουν τα διάφορα Audi, όπως και το 45 E-tron, σκαρφάλωναν κάποτε στις ειδικές διαδρομές του Ράλλυ Ακρόπολις και πολλών άλλων αγώνων του πρωταθλήματος, καμάρωναν και ζητωκραύγαζαν όταν περνούσαν τα Audi Quattro με τη Μουτόν, και όταν κατέβηκαν από τα βουνά, μεγάλωσαν, ωρίμασαν  και εντάχθηκαν στην Audi αλλά η  σκόνη των ειδικών διαδρομών δεν έφυγε ποτέ από πάνω τους. Κάπως έτσι εξηγείται η σχεδίασή και η εξέλιξη του Q4 e-tron, το οποίο περισσότερο από άλλα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα της εταιρείας, συνέβαλε στην ισχυρή αύξηση των παραδόσεων το πρώτο εξάμηνο του 2023 (+51,2%).

ΕΠΙΘΕΤΙΚΗ ΕΜΦΑΝΙΣΗ

Εξωτερικά η επιθετική εμφάνιση “είναι όλα τα λεφτά“ αν μας επιτρέπεται η έκφραση, ενώ αν συνδυαστεί με το πακέτο S line τις μπρονζέ,, ζάντες των 21 ιντσών, το λογότυπο της εταιρείας στις πίσω κολώνες και την αναγραφή S line στα μπροστινά φτερά, κάνει το δείκτη κεφαλογυρίσματος να κτυπάει κόκκινο.

ΜΟΝΤΕΛΟ 2024

Με λίγα λόγια και συνοπτικά, το μοντέλο του 2024 με μια ματιά, διακρίνεται για την πρόσφατα ρυθμισμένη ανάρτηση, την αυξημένη απόδοση, το  νέο χαρακτηριστικό ήχο και τον βελτιωμένο στάνταρ εξοπλισμό.

ΠΡΟΣΑΡΜΟΖΟΜΕΝΗ ΥΠΟΒΟΗΘΗΣΗ

Εκτός από τη βελτιστοποιημένη φιλοσοφία κίνησης, την αυξημένη ιπποδύναμη και την υψηλότερη ισχύ φόρτισης, η Audi βελτίωσε τη γκάμα λειτουργιών και  συστημάτων  υποβοήθησης οδηγού. Με την προαιρετική προσαρμοζόμενη υποβοήθηση ταξιδιού, τα  νέα μοντέλα βοηθούν τώρα τον οδηγό και στις αλλαγές λωρίδας του δρόμου.

9058 AudiQ450e tronquattro

ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗ ΜΠΑΤΑΡΙΑ

Όλα τα μοντέλα Q4 e-tron διαθέτουν τώρα μεγάλη μπαταρία που παρέχει 77 kWh καθαρής ενέργειας (82 kWh μεικτά). Η βελτιστοποιημένη χημεία κυψελών έχει βελτιώσει την ισχύ φόρτισης DC, έτσι ώστε να φορτίζονται από 10 έως 80 τοις εκατό σε περίπου 28 λεπτά υπό ιδανικές συνθήκες. Τα μοντέλα quattro επιτυγχάνουν τώρα μέγιστη ισχύ φόρτισης συνεχούς ρεύματος 175 kW και τα μοντέλα με κίνηση στους πίσω τροχούς μέγιστη ισχύ 135 kW.

ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΜΠΑΤΑΡΙΑΣ

Η λειτουργία προστασίας της μπαταρίας περιορίζει αυτόματα το επίπεδο φόρτισης στο 80 τοις εκατό για να παρατείνει τη διάρκεια ζωής της μπαταρίας. Για να διασφαλίσει έξυπνο σχεδιασμό ταξιδιού και φόρτισης, ο ”σχεδιαστής” διαδρομής e-tron δίνει προτεραιότητα στους σταθμούς HPC υψηλής απόδοσης (Η φόρτιση υψηλής ισχύος διευκολύνει την υπερταχεία φόρτιση). Εάν ο οδηγός ακολουθήσει την προτεινόμενη διαδρομή, το σύστημα ενεργοποιεί την προετοιμασία της μπαταρίας  πριν φτάσει κανείς στον επιλεγμένο, αποθηκευμένο σταθμό φόρτισης. Εάν ο οδηγός επιλέξει έναν σταθμό HPC ως προορισμό, το σύστημα ενεργοποιεί τη θερμική ρύθμιση για να εξασφαλίσει ότι η μπαταρία φορτίζεται όσο το δυνατόν γρηγορότερα στο σταθμό. Για πρώτη φορά, η οικογένεια μοντέλων Audi Q4 e-tron διαθέτει επίσης μετα-κλιματισμό. Εδώ, το σύστημα διαχείρισης θερμότητας του οχήματος ψύχει την μπαταρία, για παράδειγμα, εάν υπερβεί ένα σταθερό όριο θερμοκρασίας μετά την οδήγηση ή τη φόρτιση.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΗ ΙΣΧΥΣ

Τόσο για την κίνηση στους πίσω τροχούς όσο και για την τετρακίνητη quattro , όλα τα μοντέλα Audi Q4 e-tron διαθέτουν πλέον μια  σύγχρονη μηχανή (PSM) στον πίσω άξονα. Πρόκειται για  ένα πλήρως ανανεωμένο PSM που ξεχωρίζει για την υψηλότερη απόδοση και τη μεγαλύτερη ισχύ του.

9061 AudiQ450e tronquattro

ΑΥΞΗΜΕΝΗ ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ

Συνοπτικά τα νέα μοντέλα ξεχωρίζουν για την αυξημένη εμβέλεια  την υψηλότερη απόδοση ισχύος και το πλήρως ανανεωμένο PSM που διακρίνεται , όπως σημειώσαμε, για την υψηλότερη απόδοση τη μεγαλύτερη ισχύ και  την αυξημένη αυτονομία.

Το Audi Q4 Sportback 45 e-tron, της δοκιμής μας, φτάνει σε αυτονομία  με αστική κίνηση, τα 550 χλμ και ξεπερνά τα 450 χλμ σε ανοικτούς δρόμους, με θεωρητική εργοστασιακή ένδειξη έως και 562 χιλιόμετρα  στον κύκλο WLTP.

ΚΑΛΥΤΕΡΕΣ ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ

Το Audi Q4 45 e-tron με κίνηση στους πίσω τροχούς, το μοντέλο δηλαδή της δοκιμής μας, που διαθέτει πλέον (210 kW) 286 ίππους  επιταχύνει από τα μηδέν στα 100 km/h  σε 6,7 δευτερόλεπτα, τιμή καλή  από κάθε άποψη. Ενδεικτικά, το Q4 45 e-tron quattro των επίσης (210 kW) 286 ίππων χρειάζεται  6,6 δευτερόλεπτα. Το κορυφαίο μοντέλο των ( 250 kW) 340 ίππων, επιταχύνει από στάση  σε μόλις 5,4 δευτερόλεπτα. Η τελική ταχύτητα για όλα τα μοντέλα είναι τώρα 180 km/h ( 112 mph).

ΚΑΛΕΣ ΤΙΜΕΣ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗΣ

Η κατανάλωση σαν μέση τιμή βρίσκεται στα 17.5 KWh, που κατεβαίνει σε αστική κίνηση και αυξάνεται μετρημένα στους ανοικτούς δρόμους με υψηλές ταχύτητες. Και εδώ τα σχόλια είναι θετικά από κάθε άποψη.

9063 AudiQ450e tronquattro

ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΘΕΡΜΙΚΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ

Ο νέος ηλεκτροκινητήρας χρησιμοποιεί βελτιστοποιημένη θερμική διαχείριση για μεγαλύτερη απόδοση και διαθέτει ψύξη εξοικονόμησης ενέργειας: Λόγω της γεωμετρίας και της διάταξης των γραναζιών στο κιβώτιο ταχυτήτων καθώς και των ειδικά διαμορφωμένων εξαρτημάτων για τη μεταφορά και τη διανομή του λαδιού, οι θερμοκρασίες στο σύστημα μετάδοσης κίνησης δεν αυξάνονται σχεδόν καθόλου. Το κύκλωμα ψύξης, με τη σειρά του, διασφαλίζει ότι το λάδι ελέγχεται  θερμοκρασιακά, ενώ υπάρχει ένα νέο σχετικό εξάρτημα που είναι το χιτώνιο υδρόψυξης στο εξωτερικό του στάτορα.

ΒΕΛΤΙΩΜΕΝΗ  ΑΙΣΘΗΣΗ  ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ

Η νέα ρύθμιση  της ανάρτησης  βελτιώνει την “ισορροπία “για ακόμα μεγαλύτερη άνεση, οδηγική αίσθηση  και σταθερότητα στο δρόμο.  Είτε το μοντέλο έχει στάνταρ ή σπορ ανάρτηση, τα χαρακτηριστικά διεύθυνσης και ο συντονισμός των αμορτισέρ  προσαρμόζονται κατάλληλα. Το αποτέλεσμα είναι αρμονική απόσβεση, βελτιωμένη απόκριση του τιμονιού και καλύτερος έλεγχος του φορτίου.

Με την sport ανάρτηση, το αμάξωμα είναι 15 χιλιοστά χαμηλότερο. Ο νέος συντονισμός ελατηρίων/αμορτισέρ και ο νέος συντονισμός συστήματος διεύθυνσης παρέχουν μια καλύτερη οδηγική εμπειρία και μια σαφή σπορ απόκριση του συστήματος διεύθυνσης, τυπική ενός Audi και ανταποκρίνονται πιο άμεσα στις κινήσεις  του τιμονιού για μεγαλύτερη σπορτίφ αίσθηση και ευελιξία.

ΥΠΟΒΟΗΘΟΥΜΕΝΗ ΑΛΛΑΓΗ ΛΩΡΙΔΑΣ

Προαιρετικά υπάρχει η επιλογή που επιτρέπει, στην σειρά των νέων Audi Q4 e-tron να χρησιμοποιεί την υποβοηθούμενη αλλαγή λωρίδας σε συνδυασμό με την προσαρμοζόμενη υποβοήθηση ταξιδιού για ταχύτητες άνω των 90 km/h  σε αυτοκινητόδρομους για πρώτη φορά.

Επίσης μέσω του MMI μπορούν πλέον να ενεργοποιηθούν μέρος του πακέτου υποβοήθησης “pro“ καθώς και το συνολικό βοηθητικό πακέτο, όπως και τα συστήματα προστασίας και προειδοποίησης καθώς και η υποβοηθούμενη αλλαγή λωρίδας.

37565 Q4Sportbacke tronSline

ΕΠΑΥΞΗΜΕΝΗ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ

Το νέο αυτό σύστημα χρησιμοποιεί λευκά βέλη στον πίνακα οργάνων και στην οθόνη επαυξημένης πραγματικότητας για να υποδείξει στον οδηγό εάν και προς ποια κατεύθυνση είναι δυνατή η αλλαγή λωρίδας. Εάν ο οδηγός ξεκινήσει την αλλαγή λωρίδας πατώντας το φλας, το σύστημα βοηθά ενεργά τον οδηγό στο τιμόνι. Μόλις το όχημα μπει στη νέα λωρίδα, σβήνει ξανά το φλας. Οι υποβοηθούμενες αλλαγές λωρίδας καθίστανται δυνατές χρησιμοποιώντας δεδομένα από το πίσω ραντάρ.

ΠΡΟΣΑΡΜΟΖΟΜΕΝΟ  CRUISE CONTROL

Μεταξύ των προαιρετικών συστημάτων, το προσαρμοζόμενο cruise control κανονίζει τη ρύθμιση της απόστασης από το προπορευόμενο όχημα με επιτάχυνση και επιβράδυνση. Το Adaptive cruise assist επεκτείνει τη λειτουργικότητα του προσαρμοζόμενου cruise control χρησιμοποιώντας μικρές διορθώσεις στο τιμόνι για να κρατήσει το αυτοκίνητο στο κέντρο της λωρίδας. Για να διατηρήσει τον πλευρικό έλεγχο, το μόνο που χρειάζεται να κάνει ο οδηγός είναι να αγγίξει ελαφρά το χωρητικό τιμόνι που αποτελεί μέρος του συστήματος για να δείξει την προσοχή του.

ΠΛΕΥΡΙΚΗ ΥΠΟΒΟΗΘΗΣΗ ΟΔΗΓΟΥ

Η πλευρική υποβοήθηση παρακολουθεί την κυκλοφορία πίσω και δίπλα από το αυτοκίνητο και προειδοποιεί τον οδηγό εάν πρέπει να αλλάξει λωρίδα σε μια κρίσιμη κατάσταση. Αυτό το σύστημα χρησιμοποιεί επίσης πληροφορίες από τους πίσω αισθητήρες ραντάρ.

Τα κρίσιμα συστήματα υποβοήθησης οδηγού είναι στάνταρ, ενώ τα προαιρετικά συστήματα συνοδεύονται από τα πακέτα υποβοήθησης plus, pro και προστασίας και προειδοποίησης.

37598 Q4Sportbacke tronSline

ΚΟΡΥΦΑΙΑ ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ

Εσωτερικά τώρα, τίποτα λιγότερο από ότι περιμένεις από ένα Audi. Ποιότητα κατασκευής για σεμινάριο, άριστη εκμετάλλευση χώρων για πέντε επιβάτες, κεντρική οθόνη 11.6 ιντσών με ελαφρά κλίση προς τον οδηγό, ενώ η αιωρούμενη βάση της κεντρικής κονσόλας αφήνει αρκετό χώρο για μικροαντικείμενα ή ακόμη και γάντια οδήγησης, είπαμε όλα μυρίζουν σπορ, ενώ το λογότυπο S Line σε καθίσματα και τιμόνι σε προτρέπει για σπορ επιλογές.

ΠΛΟΥΣΙΟΣ  ΣΤΑΝΤΑΡ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ

Το Audi MMI navigation plus, το Audi connect Navigation & Infotainment και ο πλήρως ψηφιακός πίνακας οργάνων 10,25 ιντσών Audi virtual cockpit αποτελούν πλέον στάνταρ εξοπλισμό. Η πόρτα του χώρου αποσκευών διατίθεται πλέον στάνταρ με ηλεκτρικό κινητήρα και, σε συνδυασμό με το προαιρετικό κλειδί ευκολίας, ανταποκρίνεται στις κινήσεις των ποδιών. Τα θερμαινόμενα μπροστινά καθίσματα πλέον διατίθενται επίσης στάνταρ.

ΜΕΓΑΛΗ ΓΚΑΜΑ ΑΤΟΜΙΚΟΥ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΥ

Με τη νέα σειρά S Line, η Audi επεκτείνει την εκτεταμένη γκάμα ατομικού εξοπλισμού της. Είτε σε συνδυασμό με τα φινιρίσματα Pebble Grey, Glacier White Metallic ή Mythos Black Metallic, τα διακοσμητικά του θόλου των τροχών και τα καλύμματα των θυρών, ζάντες 21 ιντσών σε μπρονζέ ματ σε  σχέδιο αστεριού 5 ακτίνων, σκουρόχρωμο Matrix LED προβολείς και σκουρόχρωμα πίσω φώτα LED. Ταυτόχρονα, τα δαχτυλίδια Audi σε μπρονζέ φινίρισμα προσθέτουν σπορ λεπτομέρειες.

IMG 20241026 WA0005

ΑΚΟΥΣΤΙΚΗ ΒΕΛΤΙΩΣΗ

Τα μοντέλα Audi Q4 e-tron είναι αδιαμφισβήτητα, όχι μόνο οπτικά και από πλευράς χειρισμού βελτιωμένα αλλά τώρα και ακουστικά.  Η  Audi δίνει πλέον προαιρετικά στη σειρά συμπαγών SUV  Q4 e-tron, τη δική της ακουστική ταυτότητα. Ο τυπικός «ήχος χαρακτήρων» το διακρίνει από άλλα ηλεκτρικά μοντέλα Audi και από αυτά άλλων κατασκευαστών. Πέρα από αυτό, εμβαθύνει, όπως τονίζεται, τον συναισθηματικό δεσμό μεταξύ του οδηγού της Audi και του οχήματός του.

ΗΧΟΣ ΟΔΗΓΗΣΗΣ ΑΠΟ ΤΕΣΣΕΡΑ ΗΧΕΙΑ

Όλα τα μοντέλα  ακούγονται σε χαμηλές ταχύτητες έως και 25 km/h (15,5 mph) για περαιτέρω βελτίωση της οδικής ασφάλειας.

Ο ψηφιακά παραγόμενος ήχος οδήγησης, που εκπέμπεται μέσω δύο εξωτερικών ηχείων στο πίσω μέρος και δύο εσωτερικών ηχείων στις πίσω πόρτες, διατίθεται από το εργοστάσιο ως ειδικό χαρακτηριστικό. Αυτό το πρωτοποριακό ηχητικό τοπίο ποικίλλει ανάλογα με το φορτίο και την ταχύτητα μέχρι την τελική ταχύτητα του αυτοκινήτου. Ο αδιαμφισβήτητος ήχος είναι μια σαφής ένδειξη των ηλεκτρικών μοντέλων της Audi  εκφράζοντας τον μοντέρνο χαρακτήρα του οχήματος.

ΗΧΟΣ ΧΑΡΑΚΤΗΡΩΝ

Ο «ήχος χαρακτήρων» ορίζεται από τον εξωτερικό ήχο, όχι μόνο από το σύστημα infotainment ή τα εσωτερικά ηχεία. Εάν είναι απαραίτητο, το σύστημα μπορεί να απενεργοποιηθεί ανά πάσα στιγμή στο μενού επιλογής μονάδας Audi.

Σημειώνουμε ότι το Σύστημα Ακουστικής Προειδοποίησης Οχημάτων ή AVAS, που είναι ένας νομικά υποχρεωτικός προειδοποιητικός ήχος, αποτελεί μέρος του «ήχου χαρακτήρων» και είναι ενεργό ανά πάσα στιγμή, χωρίς να  επηρεάζει τον τρόπο που ακούγεται το σύστημα infotainment.

A234722 large

ΠΡΟΦΙΛ ΟΔΗΓΗΣΗΣ ΓΙΑ ΚΑΘΕ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ

Οδηγικά υπάρχουν διάφορα επιλεξίμα, από προφίλ, από ειρηνικά για δουλειά σπίτι , οικογένεια και τον πάντα μποτιλιαρισμένο Κηφισό, όπου η ανάκτηση ενέργειας γίνεται από τα “αυτιά”, για το πούμε ελληνικά, του τιμονιού ή από το” Β” στον επιλογέα ταχυτήτων, μέχρι πολεμικά προφίλ, εκεί που όλα αλλάζουν και σε παρασύρουν, ειδικά στο πρόγραμμα Dynamic.

ΕΥΧΡΗΣΤΗ ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΟΘΟΝΗ

Θετική εντύπωση προκαλεί η εύκολη χρήση της κεντρικής οθόνης, που δεν χρειάζεται να είσαι προγραμματιστής για να επιλέξεις τις διάφορες ρυθμίσεις, ενώ οι ευτυχώς αρκετοί φυσικοί διακόπτες για τον κλιματισμό και το ραδιόφωνο διευκολύνουν τη ζωή του οδηγού.

ΥΠΟΔΕΙΓΜΑΤΙΚΟ  ΣΤΟ ΔΡΟΜΟ

Στο δρόμο η συνολική αίσθηση που αποκομίζει ο οδηγός είναι αυτό που λέμε μασίφ. Εξουδετερώνει οποιαδήποτε ανωμαλία του δρόμου, χωρίς αναπηδήσεις και κλίσεις κτυπήματα και παρά τους 286 ίππους που φθάνουν στον πίσω άξονα, δεν τρομάζει ούτε υπερστρέφει, ακόμη και στο ξαφνικό πάτημα του δεξιού πεντάλ. Η δύναμη μπαίνει στο δρόμο χωρίς σπινιαρίσματα, ούτε απαιτούνται ειδικές οδηγικές ικανότητες. Ειδικά στην έκδοση S Line της δοκιμής μας, τα τεράστια ελαστικά 255/40/21 δεν χαμπαριάζουν τίποτε ακόμη και σε οδοστρώματα χαμηλής πρόσφυσης. Αναρτήσεις και αμάξωμα διαχειρίζονται συνολικά την μεγάλη ισχύ των 286 ίππων του πίσω άξονα εξαιρετικά.

Τέλος, ο μικρός κύκλος στροφής κάνουν την ζωή του οδηγού πιο εύκολη ακόμη και αν κινείται στο Κολωνάκι.

17736 AudiQ4Sportbacke tron40Sport

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ

Το νέο Audi Q4 45 E-tron, απευθύνεται σε όσους ποντάρουν στην ηλεκτροκίνηση αλλά μέσα τους κυλάει αίμα και έχουν τσακωθεί με οτιδήποτε βαρετό και  αποστειρωμένο. Το αυτοκίνητο είναι άψογο από κάθε άποψη και περιμένουμε, από την ελληνική αντιπροσωπεία, με ανυπομονησία  να οδηγήσουμε τις  τετρακίνητες εκδόσεις  όπως  και της πιο δυνατής έκδοσης  55 E-tron, θέλοντας να ανακαλύψουμε τον leader της κατηγορίας.

Οι τιμές από την πλευρά τους κρίνονται καλές για της τεχνολογία, τον εξοπλισμό και την ποιότητα του Q4 45 e-tron, που ξεκινούν από 38.590 ευρώ με επιδότηση απόσυρσης και μέσω του προγράμματος” κινούμαι ηλεκτρικά  3”.

Κλείνοντας επιβεβαιώνουμε το logo της μεγάλης Γερμανικής εταιρείας  ”vorsprung durch technik “ που σε ελεύθερη μετάφραση σημαίνει “προβάδισμα μέσω τεχνολογίας” που στην περίπτωση του 45 E-tron ισχύει με το παραπάνω.

googlenews

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ

 
 
 

 

logo m

 

ΠΟΛΙΤΙΚΗ       ΕΛΛΑΔΑ       ΚΟΣΜΟΣ      ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ      ΥΓΕΙΑ      ΖΩΗ      ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ      ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ      ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ      SCIENTECH

 

 


©2024 YSTEROGRAFONEWS - ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ  ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ