Το δημοφιλές και εμπορικά πλήρως επιτυχημένο Duster, επιζητεί και καταφέρνει στην νεότερη έκδοση του, πέρα από την πολύ καλή οικονομία να ηγείται και στην αυτονομία, χάρις στον turbo κινητήρα βενζίνης 1.0 TCe 100hp της έκδοσης ECO-G με εργοστασιακό LPG.
ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΑΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΥΓΡΑΕΡΙΟΥ
To DUSTER είναι εδώ και αρκετό καιρό διαθέσιμο και στην χώρα μας , με τον νέο turbo κινητήρα PG βενζίνης 1.0 TCe 100hp στην έκδοση ECO-G, με εργοστασιακό σύστημα υγραερίου (LPG)και είναι χαρακτηριστικό πως η Dacia είναι ο μόνος κατασκευαστής αυτοκινήτων που προσφέρει εκδόσεις LPG, σε όλη τη γκάμα των μοντέλων της, γεγονός στο οποίο οφείλει την μεγάλη εμπορική επιτυχία της.
ΔΙΠΛΟ ΚΑΥΣΙΜΟ
Ο κινητήρας διπλού καυσίμου , βενζίνης - υγραερίου, αποτελεί μια αξιόπιστη, προσιτή και οικονομική στη χρήση επιλογή, και είναι μια έξυπνη και ολοκληρωμένη απάντηση στην πανάκριβη ηλεκτροκίνηση η οποία δεν πλησιάζει καν τέτοια αυτονομία.
ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΥΣΑ ΚΑΙ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ
Και είναι χαρακτηριστικό πως η έκδοση 1.0 TCe 100hp ECO-G διατίθεται με μικρή παραπάνω οικονομική διαφορά , από την έκδοση βενζίνης με τον ίδιο κινητήρα, γεγονός που την καθιστά ακόμη πιο ενδιαφέρουσα και ανταγωνιστική, καθώς με τις δεξαμενές και των δύο καυσίμων γεμάτες, το νέο DUSTER ECO-G έχει θεωρητική αυτονομία έως 1.400 χλμ.
ΤΟ ΠΛΕΟΝ ΔΗΜΟΦΙΛΕΣ
Το πιο δημοφιλές μοντέλο στην ιστορία της Dacia, το μοντέλο που βρίσκεται πολύ ψηλά στις πωλήσεις της κατηγορίας του από τη πρώτη στιγμή που παρουσιάστηκε, τόσο στην Ελλάδα όσο και στην Ευρώπη, έχει ενισχύσει ακόμη περισσότερο την θέση του εμπορικά , με την έκδοση ECO-G, του κινητήρα βενζίνης / υγραερίου.
ΣΥΓΧΡΟΝΟΣ ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Πιο συγκεκριμένα, το δημοφιλές SUV εξοπλίζεται με τον νέο turbo κινητήρα βενζίνης Energy 1.0 TCe που αποδίδει, με την χρήση βενζίνης 90 ίππους και 160 Nm 100 ίππους και την χρήση υγραερίου 100 ίππους και 170 Nm ροπής διαθέσιμα από τις 2.000 σ.α.λ. Ο σύγχρονος αυτός κινητήρας, που έχει αγωνιστικά γονίδια, όπως προκύπτει από την ενασχόληση του Groupe Renault με τη Formula1, συνδυάζεται με ένα μηχανικό κιβώτιο έξι σχέσεων καλής κλιμάκωσης και αίσθησης και διαθέτει καλές σχετικά επιδόσεις. Τα 100 χλμ/ωρ εμφανίζονται σε 13.9 δευτερόλεπτα και η τελική ταχύτητα σταματά στα 168 χλμ/ωρ.
ΜΕΙΩΜΕΝΟΙ ΡΥΠΟΙ
Ο κινητήρας διπλού καυσίμου ECO-G έχει περίπου 10% λιγότερες εκπομπές CO2 από τoν αντίστοιχο κινητήρα βενζίνης. Στην περίπτωση του νέου DUSTER με κινητήρα ECO-G, οι εκπομπές ρύπων δεν ξεπερνάνε τα 111-112 γρ./χλμ. σύμφωνα με το πρωτόκολλο NEDC (121-122 γρ./χλμ. στην απλή έκδοση βενζίνης).
ΧΑΜΗΛΟΤΕΡΟ ΚΟΣΤΟΣ
Ωστόσο τα πλεονεκτήματα του LPG δεν σταματούν εδώ. Το κόστος του υγραερίου είναι αισθητά χαμηλότερο της βενζίνης, όπως και πετρελαίου κίνησης. Αυτό σημαίνει ότι ο οδηγός κάνει σημαντική οικονομία σε κάθε γέμισμα, ενώ το συνολικό κόστος ανά χιλιόμετρο είναι χαμηλότερο σε σχέση τόσο με έναν κινητήρα βενζίνης, όσο και με έναν diesel.
ΚΟΡΥΦΑΙΑ ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ
Παράλληλα, το μεγάλο όφελος για όποιον επιλέξει τη νέα έκδοση με κινητήρα ECΟ-G του DUSTER είναι η αυτονομία. Το αυτοκίνητο είναι εξοπλισμένο με δύο δεξαμενές καυσίμων. Μία για τη βενζίνη, χωρητικότητας 50 λίτρων (όση δηλαδή και στις απλές εκδόσεις βενζίνης του μοντέλου) και μία υγραερίου, χωρητικότητας 49.8 λίτρων LPG. Αυτό, με βάση τις μετρήσεις κατανάλωσης σύμφωνα με το πρωτόκολλο NEDC (5,5 λτ./100 χλμ. βενζίνης & 6,8-6,9 λτ./100 χλμ. υγραερίου) εξασφαλίζει μια αυτονομία που φτάνει τα 1.400 χλμ σύμφωνα με τον κατασκευαστή, με ένα γέμισμα και των δύο δεξαμενών., ενώ στην πράξη η αυτονομία ξεπερνά τα 1240 χλμ., καθώς με την χρήση βενζίνης η κατανάλωση ανά 100 χλμ βρίσκεται κοντά στα 7.1 λίτρα και με την χρήση υγραερίου στα 8.0 λίτρα περίπου.
Αν συνυπολογίσει κανείς το πολύ πυκνό δίκτυο πρατηρίων ανεφοδιασμού που διαθέτουν LPG στη χώρα μας, τότε το πλεονέκτημα είναι περισσότερο από προφανές.
ΑΤΣΑΛΙΝΗ ΔΕΞΑΜΕΝΗ
Η ενσωμάτωση του συστήματος υγραεριοκίνησης στο DUSTER είναι μία διαδικασία που λαμβάνει χώρα κατευθείαν στο εργοστάσιο κατασκευής του μοντέλου. Αυτό σημαίνει ότι ο πελάτης απολαμβάνει όλα τα πλεονεκτήματα ενός εργοστασιακού τελικού προϊόντος που διέπεται από τα ίδια πρότυπα ασφάλειας και αξιοπιστίας, όπως και κάθε άλλου που βγαίνει από τις γραμμές παραγωγής της Dacia. Ο turbo κινητήρας βενζίνης 1.0 TCe 100hp είναι σχεδιασμένος από την αρχή για να δουλεύει και με LPG. Παράλληλα, η δεξαμενή του υγραερίου είναι φτιαγμένη από ατσάλι υψηλής αντοχής και τοποθετημένη στο χώρο που, στις απλές εκδόσεις, τοποθετείται ο εφεδρικός τροχός (ρεζέρβα), χωρίς να επηρεάζει τη χωρητικότητα του διαμερίσματος των αποσκευών., ο οποίος κυμαίνεται μεταξύ 445 και 1478 λίτρων.
ΑΠΛΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ
Η λειτουργία του συστήματος είναι πολύ απλή. Η εναλλαγή ανάμεσα στα δύο καύσιμα γίνεται με δύο τρόπους. Είτε χειροκίνητα, από το διακόπτη που είναι τοποθετημένος μέσα στην καμπίνα των επιβατών, είτε αυτόματα, όταν η δεξαμενή του LPG αδειάσει. Μάλιστα, ένας ειδικός δείκτης αποτυπώνει την πληρότητα καυσίμου στη δεξαμενή υγραερίου.
ΑΝΑΝΕΩΜΕΝΗ ΕΜΦΑΝΙΣΗ
Το ανανεωμένο μοντέλο έχει όλα τα χαρακτηριστικά της νέας εταιρικής ταυτότητας, καινούρια μάσκα , προβολείς και φλας LED, νέες ζάντες , νέο πίσω σπόιλερ και καλύτερη αεροδυναμική, στοιχεία που το καθιστούν ακόμη πιο εντυπωσιακό από πριν.
ΒΕΛΤΙΩΜΕΝΟ ΣΑΛΟΝΙ
Ανασχεδιασμένο είναι και το σαλόνι με, συρόμενο υποβραχιόνιο, περισσότερους αποθηκευτικούς χώρους, νέο σύστημα πλοήγησης και πολυμέσων , αυξημένη συνδεσιμότητα, μεγάλη έγχρωμη οθόνη οκτώ ιντσών, καινούρια καθίσματα και ταπετσαρίες, πρακτικούς διακόπτες και χειριστήρια, καλύτερη ποιότητα υλικών και αισθητά καλύτερο φινίρισμα.
ΕΥΡΥΧΩΡΙΑ ΚΑΙ ΠΛΗΡΟΤΗΤΑ
Το μακρύ μεταξόνιο και το αξιόλογο πλάτος εξασφαλίζουν άνετους χώρους για τέσσερα με πέντε άτομα μαζί με τις αποσκευές τους σε μακρινά ταξίδια, ενώ ο εξοπλισμός ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας εμφανίζεται βελτιωμένος και πλήρης για την κατηγορία και την τιμή του αυτοκινήτου, η οποία τιμή σε κάθε περίπτωση βρίσκεται μπροστά από τον ανταγωνισμό, αποτελώντας ενα από τα μεγαλύτερα πλεονεκτήματα του αυτοκινήτου.
ΑΝΕΣΗ ΚΑΙ ΠΕΡΙΠΕΤΕΙΑ
Ο περιπετειώδης χαρακτήρας του οχήματος φαίνεται ευθύς εξ αρχής και πράγματι το Duster τα καταφέρνει πολύ καλά στις χωμάτινες διαδρομές, με αξιόλογες γωνίες προσέγγισης και αποχώρησης και σημαντικό ύψος από το έδαφος, που επιτρέπουν άνετη και ευχάριστη κίνηση στις περιπτώσεις αυτές.
Ο οδηγός κάθεται ψηλά, έχει καλή περιφερειακή ορατότητα, έχει μπροστά του εύχρηστους μοχλούς και διακόπτες και καλή πλευρική στήριξη καθίσματος.
Η αναρτήσεις που, έχουν στόχο και την άνεση των επιβατών, εξασφαλίζουν, ασφαλή οδική συμπεριφορά γενικά, πολύ καλή κατευθυντικότητα, περιορισμένες κλίσεις στις στροφές και θετικές αντιδράσεις στα όρια πρόσφυσης, ενώ παραμένουν, αθόρυβες και ξεκούραστες ακόμη και στους άσχημους δρόμους συνδυαζόμενες με μειωμένους θορύβους κύλισης.
Τέλος αποτελεσματικά, ανθεκτικά και με καλή αποδεικνύονται και τα φρένα.
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ
Για τους κυνηγούς της οικονομίας, της περιπέτειας και όσους συνηθίζουν να καλύπτουν συχνά μεγάλες αποστάσεις επιζητώντας την μεγαλύτερη δυνατή αυτονομία , το Duster με το εργοστασιακό LPG, αποτελεί μια από τις καλύτερες λύσεις της αγοράς σήμερα, προσφέροντας επιπλέον χώρους, πρακτικότητα, πενταετή εγγύηση σε μια πολύ καλή τιμή αγοράς.