Δεδομένης της ιστορίας της Jaguar να κατασκευάζει εντυπωσιακά σπορ κουπέ και πολυτελή σεντάν εδώ και δεκαετίες , δεν ήταν εύκολο να συνηθίσεις τα μεγάλα και εντυπωσιακά SUV, F- Pace, όταν πρωτοεμφανίσθηκαν το 2016, κίνηση ιδιαίτερα πετυχημένη εμπορικά όπως αποδείχθηκε και η οποία έφερε σε δύσκολη θέση τον επώνυμο ανταγωνισμό της κατηγορίας.
2020 ΠΛΗΡΗΣ ΑΝΑΝΕΩΣΗ
Το 2020 η σειρά των F- Pace, υπέστη μία συνολική ανανέωση εξωτερικά και εσωτερικά ενώ πρόσφατα κυκλοφόρησε σε βενζινοκίνητες Full Hybrid (P 400e AWD) και mild Hybrid εκδόσεις (P 400 3.0 AWD) και επιπλέον mild- Hybrid εκδόσεις ντίζελ 2000 ως 3000 κυβικών εκατοστών, με αυτή της δοκιμής μας στο Μόναχο, να είναι η Mild-Hybrid D200 2.0 AWD των 204 ίππων.
ΠΟΛΥ ΚΑΛΕΣ ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
Η ανανεωμένη F-Pace συνδυάζει ακόμη καλύτερα, τις πολύ καλές επιδόσεις με όλα τα πρακτικά κριτήρια ενός SUV, συμπεριλαμβανομένου του πού μεγάλου χώρου αποσκευών στην κατηγορία του.
ΣΥΝΔΥΑΣΜΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΤΙΚΩΝ ΣΤΟΙΧΕΙΩΝ
Εμφανισιακά η F -Pace, προκειμένου να διατηρήσει την εταιρικής ταυτότητα, δανείστηκε σχεδιαστικά στοιχεία από τις F-Type και XF καταφέρνοντας να προσφέρει μια εντυπωσιακή εναλλακτική λύση στους αγοραστές που επιζητούσαν να ξεχωρίζουν συνδυάζοντας ταυτόχρονα την οδηγική αίσθηση και εμπειρία και εκτός δρόμου.
Κρίμα λοιπόν, που η ιστορική εταιρεία σκοπεύει να οδηγήσει, εκτός των άλλων μοντέλων και το F-Pace σύντομα εκτός παραγωγής, εκτός ίσως από μερικές χώρες, καθώς η μάρκα μεταβαίνει πλήρως, όπως δήλωσε, στα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα.
Περισσότερο εντυπωσιακό από τους συμπαγείς αντιπάλους του, το F-Pace έγινε γρήγορα σημείο αναφοράς στην κατηγορία των πολυτελών SUV σε πολλές αγορές.
Έχει τις ίδιες περίπου εξωτερικές διαστάσεις με τους επώνυμους ανταγωνιστές του, μήκος 4747mm πλάτος 1936mm, ύψος 1674mm, αλλά προσφέρει περισσότερο χώρο για τα πόδια στα πίσω καθίσματα και μεγάλο χώρο φόρτωσης, που κυμαίνεται μεταξύ 485 και 1440 λίτρων.
ΜΕΧΡΙ ΤΟΥΣ 567 ΙΠΠΟΥΣ
Το σύνολο των δυναμικών κινητήρων του F-Pace υπογραμμίζει την εμπορική ευελιξία του μοντέλου, οι οποίοι ξεκινούν από τους τετρακύλινδρους εν σειρά κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου, συνεχίζουν με τους τρίλιτρους V6 και φθάνουν έως το θηριώδη V8 των 5000 κυβικών εκατοστών ο οποίος αγγίζει τους 575 ίππους στις εκδόσεις P 575 5.0 V8, καλύπτοντας έτσι συνολικά μια ιδιαίτερα ευρεία γκάμα απαιτήσεων.
ΝΤΙΖΕΛ 204 ΙΠΠΩΝ
Η δίλιτρη υπερτροφοδοτούμενη έκδοση mild Hybrid της δοκιμής μας είναι αυτή των 204 ίππων και των 430 Nm ροπής, με το γρήγορο και ήσυχο αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη των οκτώ σχέσεων. Με δεδομένο το βάρος των 1900 περίπου κιλών, μετρήσαμε για τα 0-100 χλμ /ωρ 8.1 δευτερόλεπτα και είδαμε σε τελική ταχύτητα τα 210 χλμ/ωρα.
ΣΠΟΡ ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ
Είναι χαρακτηριστικό ότι η σειρά των F-Pace που διακρίνεται, τόσο για την οικονομία καυσίμου, ιδιαίτερα στα τετρακύλινδρα ντίζελ μοντέλα, όσο και την δυναμική σπορ οδική συμπεριφορά της, την οποία διαπιστώσαμε κάτω από δύσκολες χειμερινές οδικές συνθήκες στην διάρκεια της δοκιμής μας, από το χιονισμένο (-8 βαθμοί ) Μόναχο μέχρι το παγωμένο Salzburg στην Αυστρία , μέσω του αυτοκινητόδρομου Α8.
ΕΩΣ ΚΑΙ 50-50 ΚΑΤΑΝΟΜΗ ΡΟΠΗΣ
Το αυτοκίνητο είναι ουσιαστικά πισωκίνητο, στέλνοντας την απαραίτητη ροπή μπροστά όταν το απαιτούν οι συνθήκες, διανομή που μπορεί να φθάσει και το 50:50 σε δύσκολες καταστάσεις. Επι πλέον υπάρχουν τα προγράμματα οδήγησης /κίνησης Eco, Normal, Sport και Off Road, που αποδεικνύονται ιδιαίτερα χρήσιμα και αποτελεσματικά στην χρήση τους.
ΑΨΟΓΟ ΖΥΓΙΣΜΑ
Στον αυτοκινητόδρομο η κατευθυντικότητα είναι υποδειγματική βοηθούσης και της εξαιρετικής αεροδυναμικής του αμαξώματος. Στις απανωτές γρήγορες κλειστές και ανοικτές στροφές, καταλαβαίνεις αμέσως το άψογο ζύγισμα του αμαξώματος και την ακαμψία του πλαισίου, ιδιαίτερα στις εναλλαγές του οδοστρώματος από στεγνό σε βρεγμένο και παγωμένο κατά περίπτωση με μαύρο πάγο, χωρίς μάλιστα χειμερινά αλλά με ελαστικά τεσσάρων εποχών.
ΚΑΛΗ ΑΝΕΣΗ ΣΤΟ ΔΡΟΜΟ
Τα φρένα είναι επίσης άψογα σε κάθε περίπτωση με πολύ καλή αίσθηση του πεντάλ και υποδειγματική αντοχή στην σκληρή και παρατεταμένη χρήση όπως αποδείχθηκε στις δοκιμές μας.
Τέλος η άνεση, παρά τις σφικτά ρυθμισμένες αναρτήσεις, παραμένει πολύ καλή και μόνο στις βαθιές λακκούβες και τα εγκάρσια χαντάκια νοιώθουν οι επιβάτες τον δρόμο, αν και ως ένα βαθμό η άνεση αυτή εξαρτάται και από το είδος και την μάρκα των ελαστικών, κάτι που διαπιστώσαμε αλλάζοντας εταιρεία ελαστικών, στη διάρκεια των δοκιμών μας.
ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΑ ΠΙΣΤΟ ΚΟΙΝΟ
Όλα τα παραπάνω δικαιολογούν εύκολα το πώς κατάφερε το F-Pace, σε σύντομο χρονικό διάστημα να δημιουργήσει από το μηδέν, ένα πιστό κοινό που αναζητά την πολυτέλεια και τις επιδόσεις.
ΠΟΛΥ ΚΑΛΟΣ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ
Όπως ήδη σημειώσαμε το F-Pace έχει τις ίδιες περίπου διαστάσεις, (αν και κάπου εμφανίζεται ελαφρώς μακρύτερο και φαρδύτερο) με τον ανταγωνισμό διατηρώντας όμως πλεονεκτήματα στον χώρο αποσκευών και στον συνολικό εσωτερικό χώρο επιβατών. Επίσης, είναι πολύ καλά εξοπλισμένη με χαρακτηριστικά που συχνά κοστίζουν επιπλέον στους επώνυμους ανταγωνιστές της. Ξεχωρίζουν το infotainment, το ασύρματο Apple CarPlay® και το Android Auto™ που είναι στάνταρ μαζί με το δορυφορικό ραδιόφωνο, την ενσωμάτωση της Alexa (Amazon) και ένα ηχοσύστημα Meridian 13.
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ
Όταν η Jaguar πριν μερικά χρόνια ξεκίνησε για πρώτη φορά στην ιστορία της την παραγωγή οχημάτων εκτός δρόμου, πολλοί ήταν εκείνοι που δεν πίστευαν στην επιτυχία τους. Μέσα σε λίγα χρόνια η εταιρεία κατάφερε να πλησιάσει ένα άλλο εντελώς διαφορετικό κοινό (όπως νέους οικογενειάρχες, ζευγάρια που ταξιδεύουν συχνά) και αναζητούν το εντυπωσιακό ντιζάιν, τους χώρους, την ασφάλεια και φυσικά την αίσθηση ενός SUV συνδυασμένη με το Αγγλικό κύρος. Στην περίπτωση του F-Pace D 200 mild Hybrid 2 AWD της δοκιμής μας, πρόκειται για μία εξαιρετική επιλογή που συνδυάζει, πέρα από το Αγγλικό κύρος και την εντυπωσιακή εμφάνιση στοιχεία πολυτέλειας, άνεσης, πρακτικότητας ασφάλειας, οδικής συμπεριφοράς και εξαιρετικής οικονομίας που δύσκολα πλησιάζει ο ανταγωνισμός.