Παρά το πέρασμα των δεκαετιών, ο χαρακτήρας του, γνωστού από το 1996 στη χώρα μας, Korando —του οποίου το όνομα αποτελεί συντομογραφία των λέξεων “Korea Can Do” και αναφέρεται μάλιστα στο βιβλίο Γκίνες ως το παλαιότερο σε χρήση κορεατικό όνομα μοντέλου αυτοκινήτου, δεδομένου ότι εμφανίστηκε στην κορεατική αγορά αρχικά το 1982— δεν άλλαξε, παραμένοντας και ως KGM (KG Mobility) ένα σκληροτράχηλο, ευρύχωρο, καλά εξοπλισμένο και εντυπωσιακό όχημα, που ανεξάρτητα από τη μετάδοση της κίνησης διατηρεί τον περιπετειώδη χαρακτήρα του και υπόσχεται άνετη κίνηση και στις εκτός ασφάλτου διαδρομές.
ΑΝΕΤΟΙ ΧΩΡΟΙ
Συνοπτικά, με συνολικό μήκος 4,45 μέτρων και το ίδιο ακριβώς μεταξόνιο των 2,68 μέτρων με το μήκους 4,71 μέτρων αδελφό Torres, προσφέρει άνετους εσωτερικούς χώρους τόσο μπροστά όσο και πίσω για πέντε επιβάτες, όπως και στον χώρο αποσκευών, του οποίου η χωρητικότητα κυμαίνεται μεταξύ 551 και 1.248 λίτρων.
ΔΥΟ ΟΘΟΝΕΣ
Πίσω από το δερμάτινο τιμόνι υπάρχει μια μεγάλη ψηφιακή οθόνη 10,25 ιντσών που εμφανίζει τον χάρτη πλοήγησης και, στο κέντρο του ταμπλό, σχετικά χαμηλά, μια μικρότερη οθόνη αφής 9,2 ιντσών, που λειτουργεί γρήγορα και αποτελεσματικά και είναι ιδιαίτερα εύκολη στη χρήση της, ενώ χαμηλότερα υπάρχουν πολλοί φυσικοί, περιστροφικοί και μη, διακόπτες που καθιστούν τη ζωή του οδηγού ευκολότερη.

ΠΛΗΡΟΤΗΤΑ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΥ
Από την άλλη, η πληρότητα συστημάτων ασφάλειας και υποβοήθησης, ακόμη και στη βασική έκδοση Urban, εντυπωσιάζει για την κατηγορία, ενώ το ότι πέτυχε την κορυφαία βαθμολογία πέντε αστέρων στο crash test του Euro NCAP αποτελεί ένα ακόμη ισχυρό πλεονέκτημα του νέου Korando.
2WD ΚΑΙ 4WD
Ένα ακόμη ιδιαίτερα ενδιαφέρον πλεονέκτημα είναι ότι, σε αντίθεση με πολλά άλλα compact SUV της κατηγορίας του, διατίθεται προαιρετικά και ως AWD. Πιο συγκεκριμένα, η έκδοση 2WD διατίθεται είτε με χειροκίνητο κιβώτιο 6 ταχυτήτων είτε με αυτόματο κιβώτιο 6 ταχυτήτων. Η έκδοση 4WD διατίθεται επίσης είτε με μηχανικό κιβώτιο 6 ταχυτήτων είτε με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων, καλύπτοντας μια πολύ ευρεία γκάμα απαιτήσεων. Όλες οι εκδόσεις κινούνται από έναν τετρακύλινδρο υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα 1.497 κ.εκ. άμεσου ψεκασμού, ο οποίος αντιμετωπίζει αρκετά καλά το βάρος των 1.450+ κιλών (ανάλογα με την έκδοση), εμφανίζοντας καλή ελαστικότητα από χαμηλά και ανταγωνιστικές τιμές επιδόσεων.

ΕΝΑΣ ΓΙΑ ΟΛΑ
Είναι χαρακτηριστικό ότι δεν υπάρχει ηλεκτρικό ή υβριδικό σύστημα κίνησης του Korando, όπως επίσης ότι ο συγκεκριμένος τούρμπο κινητήρας των 1.500 κ.εκ., γνωστός από τα Tivoli, χρησιμοποιείται επίσης από τα μεγαλύτερα μοντέλα Actyon και Torres.
ΔΥΝΑΤΟΣ ΚΑΙ ΕΛΑΣΤΙΚΟΣ ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Ο υπερτροφοδοτούμενος βενζινοκινητήρας 1,5 λίτρων —σχεδίαση και κατασκευή της ίδιας της KGM από τον καιρό που ήταν ακόμη SsangYong— είναι δυνατός, αρκετά αθόρυβος και ιδιαίτερα ελαστικός, ανταποκρίνεται άμεσα στο γκάζι και προσαρμόζεται στον SUV χαρακτήρα του αυτοκινήτου, με τη δύναμή του διαθέσιμη από χαμηλά και την καμπύλη ροπής των 280 Nm να εμφανίζεται μόλις από τις 1.500 σ.α.λ. και να κορυφώνεται στις 4.000 σ.α.λ., ενώ οι 163 ίπποι εμφανίζονται στις 5.000–5.500 σ.α.λ., προσφέροντας ένα ακόμη πλεονέκτημα στο αυτοκίνητο.

ΥΨΗΛΗ ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ
Η επιτάχυνση των 10,5 δευτερολέπτων κρίνεται καλή για ένα SUV της κατηγορίας και του βάρους του αμαξώματος, ενώ τα 190 χλμ./ώρα της τελικής, με δεδομένο το ύψος των 1,63 μ. και τον όγκο του αμαξώματος, αποδεικνύονται ανταγωνιστικά.
ΜΟΝΟ SUV ΚΑΙ PICK-UP
Αναφορικά με τα διάφορα μοντέλα της γκάμας, είναι χαρακτηριστικό ότι η κορεατική εταιρεία κατασκευάζει αποκλειστικά SUV και pick-up, με το Korando να καλύπτει το κενό μεταξύ του Tivoli και των SUV Torres και Actyon, ενώ το Rexton είναι σημαντικά μακρύτερο.

ΑΝΕΤΑ ΠΡΟΣΘΙΑ ΚΑΘΙΣΜΑΤΑ
Η πολύ καλή εκμετάλλευση χώρων του Korando, ύψους 1,63 μ. και πλάτους 1,87 μ., εξασφαλίζει ένα εξαιρετικά άνετο σαλόνι. Τα μπροστινά καθίσματα, που προσφέρουν καλή πλευρική στήριξη, συνδυάζονται με το δερμάτινο τιμόνι που ρυθμίζεται σε ύψος και μήκος, ενώ το ρυθμιζόμενο σε ύψος κάθισμα οδηγού συνδυάζεται προαιρετικά με την ενσωματωμένη θέρμανση και τη καλής ποιότητας δερμάτινη ταπετσαρία.
ΑΦΘΟΝΟΙ ΧΩΡΟΙ ΠΙΣΩ
Πίσω, δύο παιδικά καθίσματα μπορούν να τοποθετηθούν με ISOFIX, ενώ υπάρχει άφθονος χώρος για τα πόδια και το κεφάλι των επιβατών. Η ηλεκτρική ηλιοροφή δεν είναι από τις μεγαλύτερες, αλλά —σε αντίθεση με πολλές πανοραμικές που συχνά δεν ανοίγουν— ανοίγει, βελτιώνοντας την παροχή καθαρού αέρα όταν χρειάζεται.

ΧΩΡΙΤΙΚΟΤΗΤΑ ΕΩΣ 1248 ΛΙΤΡΑ
Το διπλό δάπεδο φόρτωσης αποδεικνύεται πρακτικό στη φόρτωση. Η συνολική χωρητικότητα του χώρου αποσκευών αξιοποιείται φυσικά με την πλάτη του καθίσματος πλήρως αναδιπλωμένη, προσφέροντας έως 1.248 λίτρα. Χωρίς την αναδίπλωση (60:40), η χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ βρίσκεται στα 551 λίτρα, με τη φόρτωση να είναι εύκολη και πρακτική.
ΕΥΚΟΛΙΑ ΚΑΙ ΠΟΛΥΤΕΛΕΙΑ
Στην τελευταία γενιά του Korando, η ενημέρωση, η ψυχαγωγία και η ευκολία του οδηγού είναι ιδιαίτερα προσεγμένες, ενώ η πολυτέλεια δεν περιορίζεται στα βασικά αλλά κάνει έντονη την παρουσία της παντού, συνδυαζόμενη με καλή ποιότητα υλικών και προσεγμένο φινίρισμα. Με τη σειρά τους, τα χαρακτηριστικά ενημέρωσης και άνεσης οδήγησης ξεχωρίζουν, ακόμη και στο βασικό μοντέλο, για την πληρότητά τους.

ΣΥΣΤΗΜΑ ΠΛΟΗΓΗΣΗΣ TOM TOM
Όπως αναφέραμε, πίσω από το δερμάτινο τιμόνι ξεχωρίζει μια ψηφιακή οθόνη 10,25 ιντσών, η οποία εμφανίζει επίσης τον χάρτη πλοήγησης ώστε να μην αποσπάται η προσοχή του οδηγού. Το σύστημα πλοήγησης TomTom, που εμφανίζει όλες τις πληροφορίες και στην κεντρική οθόνη αφής 9,2 ιντσών, είναι στάνταρ εξοπλισμός — όπως και το ραδιόφωνο DAB με δυνατότητα MP3, έξι ηχεία και μια θύρα USB. Το smartphone συνδέεται μέσω Bluetooth και ενσωματώνεται στο σύστημα μέσω Apple CarPlay ή Android Auto. Υπάρχει δυνατότητα επαγωγικής φόρτισης (εφόσον είναι συμβατό), ενώ ο ατμοσφαιρικός φωτισμός του εσωτερικού μπορεί να προσαρμοστεί σε 34 διαφορετικά χρώματα.
ΠΟΛΛΟΙ ΦΥΣΙΚΟΙ ΔΙΑΚΟΠΤΕΣ
Τα διάφορα χειριστήρια και οι μοχλοί είναι σωστά τοποθετημένα και ιδιαίτερα εύχρηστα. Οι οθόνες δεν είναι υπερβολικά μεγάλες ώστε να αποσπούν την προσοχή του οδηγού και, όπως ήδη σημειώσαμε, υπάρχουν —ευτυχώς— ακόμη πολλοί φυσικοί και περιστροφικοί διακόπτες και χειριστήρια που επιτρέπουν να πλοηγηθείς εύκολα και απευθείας στον προορισμό σου, αντίθετα με τα πολύπλοκα συστήματα του ανταγωνισμού.

ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ 50 ΛΙΤΡΩΝ
Το ρεζερβουάρ των 50 λίτρων αποδεικνύεται αρκετά μεγάλο για ένα κόμπακτ SUV αυτής της κατηγορίας από πλευράς αυτονομίας. Στον κύκλο WLTP, το Korando 1.5 εμφανίζει τιμές κατανάλωσης κατά μέσο όρο μεταξύ 7,7 και 8,7 λίτρων/100 χλμ., που μεταφράζονται σε εκπομπές CO₂ από 180 g/km. Η κατανάλωση θεωρητικά εμφανίζεται χαμηλότερη με κίνηση στους εμπρός τροχούς και χειροκίνητο κιβώτιο, απ’ ό,τι στην τετρακίνητη έκδοση. Στις μετρήσεις μας, ο τετρακύλινδρος turbo 1,5 λίτρων έδειξε τιμές —με ελαφρύ δεξί πόδι— μεταξύ 7,9 και 8,1 λίτρων, που ανεβαίνουν με πλήρη εκμετάλλευση της ισχύος, φτάνοντας κατά μέσο όρο τα 9,1 λίτρα/100 χλμ.
ΠΛΗΡΟΤΗΤΑ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΥ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ
Πιο αναλυτικά, όπως ήδη σημειώσαμε παραπάνω, από πλευράς ασφάλειας και υποβοήθησης του οδηγού, η πληρότητα εξοπλισμού εντυπωσιάζει, με πολλά συστήματα να υπάρχουν ακόμη και στη βασική έκδοση. Ανάμεσα στα άλλα αναφέρουμε: συστήματα προειδοποίησης εμπρόσθιας σύγκρουσης, αλλαγής λωρίδας και υπνηλίας, αναγνώριση σημάτων κυκλοφορίας, υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας και υποβοήθηση εκκίνησης σε ανηφόρα, προειδοποίηση απόστασης και υποβοήθηση φρεναρίσματος έκτακτης ανάγκης. Αισθητήρες στάθμευσης πίσω και επίσης κάμερα οπισθοπορείας βοηθούν σημαντικά τον οδηγό. Ακόμη, να αναφέρουμε την υποβοήθηση αλλαγής λωρίδας, την ενημέρωση τυφλού σημείου και την ειδοποίηση διασταυρούμενης κυκλοφορίας πίσω.

ΘΕΤΙΚΟ ΚΑΙ ΑΝΕΤΟ
Βασισμένο σε ισχυρό πλαίσιο και με σωστά ρυθμισμένες αναρτήσεις —οι πίσω πολλαπλών συνδέσμων— με προσανατολισμό την άνεση, το SUV των 1.450 κιλών αποδεικνύεται θετικό και ασφαλές στο δρόμο, με τα όρια πρόσφυσης να αργούν να εμφανιστούν. Οι κλίσεις του αμαξώματος, παρά το ύψος του, είναι περιορισμένες, η κατευθυντικότητα στις υψηλές ταχύτητες πολύ καλή, οι αντιδράσεις στις ξαφνικές αλλαγές πορείας θετικές, με την υποστροφή στο προσθιοκίνητο μοντέλο —όπως αυτό της δοκιμής μας— να είναι περιορισμένη και να ελέγχεται διακριτικά από τα ηλεκτρονικά συστήματα. Η άνεση των αναρτήσεων, παρά τα ελαστικά 235/55 R18, εμφανίζεται πολύ καλή για τον χαρακτήρα του αυτοκινήτου, ενώ θετικά είναι τα σχόλια για τους αεροδυναμικούς θορύβους και την ησυχία κύλισης.
ΠΑΝΙΣΧΥΡΑ ΦΡΕΝΑ
Στις δοκιμές μας πέδησης, το Korando έφθασε σε πλήρη ακινητοποίηση από τα 100 χλμ./ώρα σε μόλις 35,7 μέτρα — απόσταση που δεν πλησιάζουν ακόμη και πολύ ελαφρύτερα επιβατικά μοντέλα. Επίσης, είναι χαρακτηριστικό ότι στις επιμέρους αξιολογήσεις των δοκιμών πρόσκρουσης Euro NCAP, πέρα από τα πέντε αστέρια, το Korando πέτυχε 88% και 85% αντίστοιχα στην προστασία ενηλίκων και παιδιών και 68% στην προστασία πεζών — στοιχεία που ενισχύουν σημαντικά την εικόνα του αυτοκινήτου απέναντι στον ανταγωνισμό. Την θετική εικόνα συμπληρώνει η πενταετής εγγύηση και η εγγύηση προστασίας από τη σκουριά που ισχύει για έξι χρόνια.

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ
Με στυλ αθλητικό, «γυμνασμένους» θόλους και εμφάνιση σκληροτράχηλου SUV, το Korando ξανασυστήνεται στην ελληνική αγορά, προκαλώντας τον ανταγωνισμό της κατηγορίας. Και επειδή το Korando δεν ξεχνά το παρελθόν του, το νέο μοντέλο διατηρεί την απόσταση από το έδαφος των 182 mm και τις καλές γωνίες προσέγγισης 18°, διαφυγής 24,5° και ράμπας 14,8°, που το καθιστούν αρκετά ικανό εκτός δρόμου, ακόμα και στην προσθιοκίνητη έκδοσή του, η οποία συνεχίζει εκεί όπου τα περισσότερα SUV σταματούν. Με ένα σετ off-road ελαστικών και σε συνδυασμό με τις παραπάνω γωνίες, τα όρια ανεβαίνουν κατά πολύ ακόμη. Εσωτερικά, οι μεγάλοι χώροι για τέσσερις με πέντε επιβάτες και το πορτμπαγκάζ των 551 λίτρων το κάνουν να ξεχωρίζει αμέσως. Οι αρκετοί φυσικοί διακόπτες και το διζωνικό σύστημα κλιματισμού —που δεν ρυθμίζεται από την οθόνη— κάνουν τη ζωή του οδηγού πιο εύκολη: βάζεις το κλειδί και φεύγεις, χωρίς μενού και υπομενού για να ξεκινήσεις. Είναι σημαντικό επίσης ότι από τον πίνακα οργάνων μπορείς να απομονώσεις τους ενοχλητικούς ήχους προειδοποίησης ορίων ταχύτητας κ.λπ., διατηρώντας την ησυχία σου. Τέλος —και πολύ σημαντικό— η τιμή αγοράς ξεκινά από τα 22.900 €, χωρίς ουσιαστικά να λείπει σχεδόν τίποτα απαραίτητο, φτάνοντας τα 25.400 € με δερμάτινο σαλόνι, τιμόνι, ηλιοροφή, CarPlay & Android Auto και πολλά ακόμη, που το καθιστούν σίγουρα μια πολύ καλή πρόταση αγοράς.









