fbpx

Mazda MX-30 143PS ... εμφάνιση και τιμή [test]

Εντυπωσιακή είσοδο στο χώρο των αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκίνητων, πραγματοποίησε πρόσφατα η Mazda, με το MX-30,ένα όχημα που ξεχωρίζει με την εμφάνιση και την τεχνολογία του και προκαλεί με την τιμή αγοράς του. 

ΤΟ ΠΡΩΤΟ ΗΛΕΚΤΡΙΚΟ

Το νέο MX-30  είναι το πρώτο πλήρως ηλεκτρικό μοντέλο της γνωστής Ιαπωνικής εταιρείας. 

Πρόκειται για ένα στιλάτο και ευέλικτο αυτοκίνητο, διαθέσιμο για παραγγελίες,  στις Ευρωπαϊκές εκθέσεις από το φθινόπωρο του 2020  και στην χώρα μας εδώ καιρό, με πολύ καλή τιμή εκκίνησης σαν πλήρως ηλεκτρικό. 

ΝΕΑ ΣΧΕΔΙΑΣΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ 

Η πιο πρόσφατη έκφραση της νέας σχεδιαστικής φιλοσοφίας Kodo – μία ξεκάθαρη οπτική που αντανακλά την ομορφιά της απλότητας, χωρίς καθόλου περιττά στοιχεία, είναι αμέσως εμφανής,όπως και το στιλ εμπνευσμένο από την μοντέρνα ‘ανθρωποκεντρική’ προσέγγιση - μιας πιο εκφραστικής σχεδιαστικής κατεύθυνσης με επίκεντρο τις σύγχρονες αξίες και το lifestyle.

16115098303333172440555431263312

ΑΣΥΜΒΙΒΑΣΤΗ ΕΜΦΑΝΙΣΗ

Ασυμβίβαστη απλότητα στο στιλ με έμφαση στην σχεδίαση του αμαξώματος, που μοιάζει σαν ‘ενιαία οντότητα’, με τις αντίθετα ανοιγόμενες πόρτες (freestyle doors) και τις γυάλινες επιφάνειες να αποκαλύπτουν ένα εξαιρετικά ευρύχωρο και φωτεινό εσωτερικό, διακρίνουν το νέο μοντέλο. 

ΠΙΣΩ ΠΟΡΤΕΣ ΠΟΥ ΑΝΟΙΓΟΥΝ ΑΝΑΠΟΔΑ

Αισθητή είναι η απουσία κεντρικής κολώνας και πόρτες με ειδικά σχεδιασμένους μεντεσέδες. Οι εμπρός πόρτες ανοίγουν προς τα μπροστά σε γωνία 82°, ενώ οι πίσω αντίθετα (προς τα πίσω), σε γωνία 80°. 

Τα πλαίσια των τζαμιών μπορούν να διακοσμηθούν είτε με μαύρη ή με ασημί μεταλλική βαφή διαφορετική από το χρώμα του αμαξώματος. Η οροφή είναι σε μαύρη απόχρωση ώστε να τονίζει τη ρευστότητα των στοιχείων του αμαξώματος. 

Η οροφή και τα πλαίσια των πλευρικών παραθύρων συνδυάζονται με τις αποχρώσεις του αμαξώματος σε Soul Red Crystal, Polymetal Grey ή Ceramic Metallic ώστε να επιτυγχάνουν τόσο την αίσθηση της ελαφρότητας, όσο και τους κατάλληλους συνδυασμούς της μοντέρνας ανθρωποκεντρικής σχεδίασης. 

Εναλλακτικά, οι αγοραστές έχουν τη δυνατότητα να επιλέξουν από μία παλέτα πέντε ακόμα εξωτερικών χρωμάτων.

mazda mx 30 amorim cork 4

ΣΤΙΛΑΤΟ ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ

Στιλάτο, και με τέλεια εργονομία, το εσωτερικό διακρίνεται και για την οδηγοκεντρική σχεδίαση της θέσης οδήγησης. 

Τα εμπρός καθίσματα διαθέτουν μηχανισμό όπου με ένα άγγιγμα αναδιπλώνει την πλάτη και μετακινεί ταυτόχρονα ολόκληρο το κάθισμα προς τα εμπρός, προσφέροντας έτσι άνετη είσοδο και έξοδο των επιβατών από τις πίσω θέσεις. 

Η αιωρούμενη κεντρική κονσόλα ‘ανεξαρτητοποιείται’ από το υπόλοιπο ταμπλό και τα υπόλοιπα στοιχεία του εσωτερικού, και παρέχει πρόσθετο αποθηκευτικό χώρο στους εμπρός επιβάτες. 

ΜΕ ΟΘΟΝΗ ΚΛΙΜΑΤΙΣΜΟΥ

Για πρώτη φορά σε μοντέλο της Mazda, η κάτω κονσόλα ενσωματώνει σε μία οθόνη αφής των 7ιντσών, το σύστημα ελέγχου του κλιματισμού. 

Ο μοχλός ταχυτήτων του ηλεκτρονικού κιβωτίου με κλείδωμα σε κάθε επιλογή σχέσης (το αυτόματο κιβώτιο αποτελεί βασικό εξοπλισμό σε όλες τις εκδόσεις) για ασφαλείς και σίγουρες αλλαγές. 

Χαρακτηριστική είναι χρήση υλικών φιλικών προς το περιβάλλον, τα οποία έχουν προσεκτικά επιλεγεί και διακρίνονται για το άψογο φινίρισμά τους. 

Τόσο οι θήκες της κεντρικής κονσόλας όσο και το εσωτερικό των χειρολαβών των θυρών, είναι επενδυμένα με το παραδοσιακό υλικό από φελλό, που συλλέγεται χωρίς υλοτόμηση, από το φλοιό των δέντρων. 

Οι επενδύσεις στα πάνελ των θυρών είναι από ύφασμα που προέρχεται από ανακυκλωμένα πλαστικά μπουκάλια. 

1645270701161999294576045973970

ΔΥΟ ΧΡΩΜΑΤΙΚΕΣ ΕΠΙΛΟΓΕΣ

Το σύστημα Mazda Connect, στον βασικό εξοπλισμό, υποστηρίζει συσκευές με λογισμικό Apple CarPlay® και Android Auto™, και η σύνδεση μέσω USB εξασφαλίζει απλό και έξυπνο ταίριασμα του κινητού σας.

Προσφέρεται επίσης η δυνατότητα επιλογής μεταξύ δύο χρωματικών συνδυασμών: α) Modern Confidence – λευκή δερματίνη με μίξη υφασμάτινων λεπτομερειών, πορτοκαλί εμφανείς ραφές και φυσικός φελλός. β) Industrial Vintage – καφέ δερματίνη με 20% ανακυκλωμένο ύφασμα σε απόχρωση denim και σκούρος φελλός. 

Το εσωτερικό διατίθεται επίσης και σε συνδυασμό μαύρων υφασμάτινων επενδύσεων και φυσικού φελλού. 

16444016209171792216500306543597

ΕΓΓΕΝΗΣ ΗΡΕΜΙΑ ΟΔΗΓΗΣΗΣ

Η αρχιτεκτονική κατασκευής Skyactiv-Vehicle του MX-30 προσαρμόζεται αποκλειστικά για να συμπληρώνει την εγγενή ηρεμία της αμιγώς ηλεκτρικής οδηγικής συμπεριφοράς. 

Η φιλοσοφία Jinba Ittai υποστηρίζει την αμεσότητα των αντιδράσεων του αυτοκινήτου σε κάθε εντολή του οδηγού, εξασφαλίζοντας έτσι αυξημένο βαθμό εμπιστοσύνης και αυξημένο επίπεδο ασφαλείας. 

Η ανθρωποκεντρική προσέγγιση του σχεδιασμού όλων των δομικών τεχνολογιών, ενισχύει την έμφυτη ικανότητα ισορροπίας του ανθρώπινου οργανισμού, προσφέροντας ταυτόχρονα έναν φυσικό και ενστικτώδη τρόπο απόλυτου ελέγχου του αυτοκινήτου. 

Οι κάθετες, διαμήκεις και πλευρικές συναρμογές του αμαξώματος αυξάνουν κατακόρυφα το βαθμό ακαμψίας, μειώνοντας παράλληλα την καθυστέρηση μετάδοσης της ενέργειας και μεγιστοποιώντας τη λειτουργία των ελαστικών και των αμορτισέρ. 

ΔΟΜΙΚΟ ΣΤΟΙΧΕΙΟ  Η ΜΠΑΤΑΡΙΑ

Η συστοιχία των μπαταριών είναι πλήρως ενσωματωμένη στο αμάξωμα και αποτελεί δομικό στοιχείο που επιτυγχάνει την περεταίρω μείωση της καθυστέρησης μετάδοσης της ενέργειας. 

Η εμπρός ανάρτηση McPherson και η πίσω αντιστρεπτική δοκός έχουν τροποποιηθεί ώστε να επιτυγχάνεται η ομαλή και άμεση μετάδοση των μηνυμάτων από το δρόμο στον οδηγό. 

Ο εργονομικός σχεδιασμός των καθισμάτων διατηρεί τη λεκάνη σε όρθια θέση και βοηθά τη σπονδυλική στήλη στη διατήρηση της φυσικής στάσης σε μορφή ‘S’, ενισχύοντας με αυτό τον τρόπο τη έμφυτη ικανότητα ισορροπίας που διαθέτει ο κάθε ανθρώπινος οργανισμός. 

16452705154996357856722288612372

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ ΕΝΑΛΛΑΣΣΟΜΕΝΟΥ  ΡΕΥΜΑΤΟΣ

Η νέα τεχνολογία ηλεκτροκίνησης e-Skyactiv της Mazda, περιλαμβάνει ένα σύγχρονο ηλεκτροκινητήρα εναλλασσόμενου ρεύματος (AC) και μία μπαταρία ιόντων λιθίου ισχύος 35.5 kWh.

Η κίνηση φθάνει στους εμπρός τροχούς με μέγιστη ισχύ τα 105 kW / 143hp και μέγιστη ροπή 265Nm.

Η επιτάχυνση για τα 0-100 χλμ/ωρ κυμαίνεται στα 9.6 με 9.7 δευτερόλεπτα, ενώ η τελική ταχύτητα έχει περιορισθεί στα 140 χλμ/ωρ. Τιμές καλές για αμιγώς ηλεκτρικό όχημα της κατηγορίας του

ΕΠΑΡΚΗΣ ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ 

Με κατανάλωση 19 KWh/100 km (WLTP συνδυασμένη), το MX-30 επιτυγχάνει αυτονομία της τάξεως των 200χλμ. (WLTP συνδυασμένη), που αποδεικνύεται επαρκής για τις καθημερινές αστικές μετακινήσεις. 

MyMazda App MX30

ΦΟΡΤΩΣΗ ΔΙΠΛΗΣ ΕΠΙΛΟΓΗΣ

Δύο επιλογές φόρτισης – στάνταρ με παροχή εναλλασσόμενου ρεύματος, ή ταχεία με παροχή συνεχούς ρεύματος (DC). Η φόρτιση μέσω παροχής με συνεχές ρεύμα είναι σχεδιασμένη ώστε να πληροί τις προδιαγραφές συστήματος 125A Combo, ενώ η φόρτιση μέσω παροχής εναλλασσόμενου μπορεί να υποστηρίξει ισχύ έως 6.6KW.

ΟΜΑΛΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ 

Η υιοθέτηση κινητήρα στο πεντάλ του γκαζιού εξασφαλίζει πολύ πιο γραμμική απόκριση στην επιτάχυνση και καλύτερο πέρασμα των δυνάμεων «G». Μία σχεδόν ανεπαίσθητη μετάβαση, παρατηρείται επίσης, από την κίνηση εμπρός στην κίνηση με όπισθεν και πολύ πιο ομαλή διαχείριση και έλεγχο των δυνάμεων «G». 

Επίσης η συνεργασία ηλεκτροκινητήρα και συστήματος πέδησης έχει ως αποτέλεσμα την ανάκτηση ενέργειας κατά  την επιβράδυνση. 

Το σύστημα πέδησης προσφέρει ήρεμη μετάβαση από την λειτουργία ανάκτησης ενέργειας στην υδραυλική επενέργεια του φρεναρίσματος. 

mazda mx 30 amorim cork 20

ΑΚΡΙΒΗΣ ΕΛΕΓΧΟΣ

Ο κινητήρας e-Skyactiv παρέχει μέσω του ηχοσυστήματος ακουστική αναπαραγωγή, που επιτρέπει στον οδηγό να αναγνωρίζει το ποσοστό ροπής του κινητήρα για ακριβή έλεγχο της ταχύτητας.

Το ηλεκτρικό σύστημα G-Vectoring Control Plus (e-GVC Plus) χρησιμοποιεί τον κινητήρα για να βελτιώσει τις επιδόσεις του σασί, ρυθμίζοντας τη ροπή του ώστε να βελτιστοποιήσει την κατανομή της, μεταξύ εμπρός και πίσω τροχών, για ιδανικό επίπεδο πρόσφυσης και σταθερότητας. 

ΠΡΩΤΟΠΟΡΙΑΚΗ  ΑΣΦΑΛΕΙΑ

Η διευρυμένη γκάμα των τεχνολογιών i-Activsense περιλαμβάνει πλέον δύο νέα συστήματα: Το σύστημα έξυπνης υποστήριξης πέδησης (Smart Brake Support – SBS) με τη λειτουργία Turn-Across Traffic, και το σύστημα διατήρησης πορείας στη λωρίδα κυκλοφορίας με Road Assist & έλεγχο τυφλών σημείων (Blind Spot Assist).

ΣΕΙΡΑ ΚΟΡΥΦΑΙΩΝ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ

Υπάρχουν ακόμη μια σειρά κορυφαίων συστημάτων ασφαλείας όπως:

Πρόληψη ατυχήματος και περιορισμός επιπτώσεων – Έξυπνο σύστημα υποστήριξης πέδησης (Smart Brake Support [Πίσω] (SBS-R), το Smart Brake Support πίσω διασταυρούμενης κυκλοφορίας [Rear Crossing] (SBS-RC), και το Smart Brake Support (SBS) με λειτουργία Turn-Across Traffic. 

Σύστημα προειδοποίησης επικείμενων κινδύνων – Προσαρμοζόμενα φώτα LED (Adaptive LED Headlights - ALH), έλεγχος προβολέων (High Beam Control - HBC), έλεγχος πίσω περιβάλλοντος (360° View Monitor), Προειδοποίηση εμπρός διασταυρούμενης κυκλοφορίας (Front Cross Traffic Alert  - FCTA), Έλεγχος τυφλών σημείων (Blind Spot Monitoring - BSM), προειδοποίηση πίσω διασταυρούμενης κυκλοφορίας (Rear Cross Traffic Alert - RCTA), Σύστημα προειδοποίησης ακούσιας εκτροπής από τη λωρίδα κυκλοφορίας (Lane Departure Warning System - LDWS), σύστημα διατήρησης πορείας στα όρια της λωρίδας (Lane-keep Assist System - LAS), διατήρηση πορείας σε έκτακτη ανάγκη (Emergency Lane Keeping) με Road Keep Assist και έλεγχος τυφλών σημείων (Blind Spot Assist).

Υποστήριξη οδηγού – Αναγνώριση πινακίδων οδικής σημάνσεως (Traffic Sign Recognition System - TSR), έξυπνο σύστημα διατήρησης ταχύτητας (Intelligent Speed Assistance - ISA), Προειδοποίηση απόσπασης προσοχής του οδηγού (Driver Attention Alert - DAA), Παρακολούθηση συμπεριφοράς οδηγού (Driver Monitoring), Mazda Radar Cruise Control (MRCC), Υποστήριξη σε ταξίδι και σε μποτιλιάρισμα (Cruising & Traffic Support  - CTS).

16452715188502618309270056214378

ΑΥΞΗΜΕΝΗ ΣΤΡΕΠΤΙΚΗ ΑΚΑΜΨΙΑ

Στον τομέα της παθητικής ασφάλειας υπάρχουν ιδιαίτερα εξελιγμένες λύσεις οπως:

Ελαφρύ και μεγάλης στρεπτικής ακαμψίας αμάξωμα, κατασκευασμένο σε μεγάλο ποσοστό από τμήματα χάλυβα υπερ-υψηλής αντοχής με βαθμό ακαμψίας που φθάνει τα 1,310 MPa.

Δομή υψηλής αποτελεσματικότητας σε ότι αφορά την ικανότητα απορρόφησης της ενέργειας που απελευθερώνεται κατά τη σύγκρουση, χάρη στα απορροφητικά υλικά που ενσωματώνονται στη δομή κάθε τμήματος του αμαξώματος. 

Θερμοκολλημένα υλικά και ενίσχυση της ακαμψίας στις εμπρός κολώνες και τα πλευρικά μέρη της οροφής. Θερμοκόλληση και για τα κάθετα στοιχεία των πίσω θυρών.  

Ειδικές προστατευτικές κατασκευές για όλα τα μέρη με υψηλή τάση ρεύματος, και αυτόματη απενεργοποίηση σε περίπτωση σύγκρουσης.

Ειδικά σχεδιασμένο καπό και αμάξωμα, για περιορισμό του τραυματισμού των πεζών.

16452706069877100895455666824064

ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΚΑΙ ΑΝΕΣΗ

Η ενισχυμένη δομή του αμαξώματος και η μεγάλη στρεπτική ακαμψία, σε συνδυασμό με τις σωστά ρυθμισμένες αναρτήσεις, συμβάλλουν, στην ασφαλή οδική συμπεριφορά  σε κάθε είδους δρόμο, γεγονός που ενθουσιάζει  τον οδηγό στην γρήγορη οδήγηση, χωρίς να έρχεται ποτέ σε δύσκολη θέση. 

Θετικά, αποτελεσματικά και με σωστή αίσθηση του πεντάλ αποδεικνύονται και φρένα 

Η άνεση των επιβατών με την σειρά της, εντυπωσιάζει συνδυαζόμενη με την απουσία θορύβων και την πολύ καλή ποιότητα κύλησης στο δρόμο. 

ΕΝΤΥΠΩΣΙΑΚΕΣ  ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΠΡΟΔΙΑΓΡΑΦΕΣ 

YN 2022 02 24 16.45.39

YN 2022 02 24 16.45.29

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ 

Η πρώτη προσπάθεια της  Ιαπωνικής εταιρείας (γνωστής για τις πρωτοποριακές λύσεις της σε όλα τα επίπεδα εδώ και πολλές δεκαετίες), στο χώρο των αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων, καταφέρνει να ενοποιεί με τον καλύτερο τρόπο, τα στοιχεία ενός Crossover κουπέ εμφάνισης, την υποδειγματική άνεση και ασφάλεια στο δρόμο , την δυνατότητα πολλαπλής φόρτισης και την αυτονομία 200 χιλιομέτρων, ικανή για κάθε αστική χρήση. Σημαντικό πλεονέκτημα το γεγονός ότι το MX-30 προσφέρεται με   πολύ ενδιαφέρουσα τιμή εκκίνησης για αμιγώς ηλεκτρικό όχημα της κατηγορίας του ,τιμή την οποία ο ανταγωνισμός δύσκολα αντιμετωπίζει.

του Δημήτρη Κληρονόμου

 Copyright © 2014 - 2022 YSTEROGRAFO NEWS