Η πρώτη σεντάν έκδοση της τετάρτης γενιάς της A CLASS ,τοποθετείται διακριτικά ανάμεσα στην μικρότερη σε μήκος πεντάθυρη έκδοση και την μακρύτερη CLA, στοχεύοντας τους λάτρεις των αμαξωμάτων τριών όγκων,που εξακολουθούν όπως φαίνεται να είναι ακόμη πολλοί παγκοσμίως, και οι οποίοι ζητούν κάτι μεγαλύτερο του πενταθυρου μοντέλου και μικρότερο και κάπως οικονομικότερο της CLA, και φυσικά της C Class.
ΠΛΗΡΗΣ ΕΝΑΡΜΟΝΙΣΗ
Ο τρίτος όγκος εναρμονίζεται σχεδιαστικα, πλήρως και αριστοτεχνικά με το πεντάθυρο αμάξωμα,χωρίς να προκαλεί και συχνά χωρίς να διακρίνεται εύκολα με την πρώτη ματιά,κάτι με το οποίο φαίνεται να ασχολήθηκαν ιδιαίτερα οι σχεδιαστές της εταιρείας.
Με μήκος 4.549 χλστ η σεντάν, εμφανίζεται μικρότερη, σε σχέση με τα 4.888 χλστ της CLA ,η οποία εν προκειμένω είναι και ελάχιστα μακρύτερη ακόμη και της C CLASS.
Tο μεταξόνιο έχει διατηρηθεί στα 2.729 χλστ,το ίδιο με το πεντάθυρο μοντέλο,αλλά το πλάτος είναι 34 χλστ μικρότερο απο την CLA, αλλά το ύψος 7 χλστ μεγαλύτερο με αποτέλεσμα οι πίσω επιβάτες να απολαμβάνουν περισσότερο αέρα για τα κεφάλια τους.
Γενικά οι επιβάτες της σεντάν βολεύονται εύκολα με τα γόνατα τους και τα κεφάλια να μην αντιμετωπίζουν δυσκολίες,ενώ αρκετά κρίνονται και τα 420 λίτρα μεταφορικής ικανότητας του χώρου αποσκευών,που επαρκούν για μακρινά ταξίδια.
ΠΙΟ ΑΕΡΟΔΥΝΑΜΙΚΗ
Χαρακτηριστική πρωτιά της σεντάν είναι το γεγονός ότι με συντελεστή Cd 0.22 ,είναι πιο αεροδυναμική, έστω και ελάχιστα,της CLA,ακόμα και αν δεν φαίνεται με την πρώτη ματιά,και μάλιστα ανήκει στα αεροδυναμικοτερα μοντέλα παραγωγής. Η εξαιρετική αυτή τιμή επιτεύχθηκε ,πέρα των αεροδυναμικών βοηθημάτων,που εξασφαλίζουν την καλύτερη δυνατή ροή του αέρα με την κατάλληλη σχεδίαση και πλήρη σχεδόν στεγανοποίηση του κάτω μέρος του δαπέδου.Τα οφέλη είναι χαμηλότερη κατανάλωση,λιγότεροι ρύποι, χαμηλότεροι θόρυβοι κλπ.
ΑΝΕΣΗ ΚΑΙ ΠΟΛΥΤΕΛΕΙΑ
Εσωτερικά δεν υπάρχουν διάφορες σε σχέση με το πεντάθυρο μοντέλο. Ποιότητα, πολυτέλεια, εξοπλισμός, συναρμογές, φινίρισμα, είναι ίδια, κερδίζοντας εύκολα τον αγοραστή.
Την παράσταση κλέβουν οι δύο οθόνες 7 ιντσών του συστήματος MBUX, που κατά περίπτωση και ανάλογα με τον εξοπλισμό, φθάνουν και τις 10.25 ίντσες προσφέροντας πλήρη πληροφόρηση, και πολλαπλές δυνατότητες συνδεσιμότητας και χρήσης, είτε από την ίδια την οθόνη αφής, είτε και από το τιμόνι, είτε από το toughpad της κονσόλας,μετά την σχετική εξοικείωση βέβαια.
ΚΟΡΥΦΑΙΟΣ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ
Από πλευράς εξοπλισμού, άνεσης και κυρίως ασφάλειας, υπάρχουν τα πάντα, όπως και στην πεντάθυρη έκδοση, και μάλιστα τελευταίας τεχνολογίας και εξέλιξης, που υπερκαλυπτουν κάθε απαίτηση και φέρνουν την σεντάν στο επίπεδο ακριβοτερων αυτοκινήτων.
1500 ΚΥΒΙΚΑ116 ΙΠΠΟΙ
Ο αναβαθμισμενος πετρελαικινητηρας κινητήρας της Α 180 των 1500 κυβικών αποδίδει πλέον 116 ίππους και ροπή στρέψης 260Nm από τις 2750 στροφές, που στην περίπτωση της συνδυάζεται με ένα καλά κλιμακωμενο 7αρι αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, αρκετά καλά σεταρισμενο με το βάρος των 1420 κιλών και τους 116 ίππους.
ΚΑΛΕΣ ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
Το αποτέλεσμα είναι τα 0-100 χλμ/ωρ να εμφανίζονται σε 10.2 δευτ και η τελική ταχύτητα να ξεπερνά τα 205 χλμ/ωρ, επιδόσεις καλές ως πολύ καλές, για τον όγκο, το βάρος και την κατηγορία του αυτοκινήτου,υπερκαλυπτοντας τις απαιτήσεις του οικογενειαρχη οδηγού.
Η ελαστικότητα από χαμηλά είναι πολύ καλή, όπως και η δύναμη μέχρι ψηλά.
ΧΑΜΗΛΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Περα από την άνεση η σεντάν είναι προσανατολισμενη και στην χαμηλή κατανάλωση, στην οποία συμβάλουν βέβαια το σχήμα της, τα σποιλερ και η κορυφαία αεροδυναμική. Έτσι συχνά εμφανίζονται τιμές κάτω από τα 6. 0, με μέση τιμή τα 6.5 λίτρα, ενώ ανάμεσα στις δύο αυτές τιμές μπορεί να κινηθεί άνετα ο οδηγός, χωρίς μεγάλη προσπάθεια.
ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΣΤΟ ΔΡΟΜΟ
Ο οδηγός βρίσκει εύκολα την θέση που του ταιριάζει, απολαμβάνει πολύ καλής περιφερειακης ορατότητας και έχει στην διάθεσή του ένα ρυθμιζομενης αίσθησης και βάρους σύστημα διεύθυνσης, ανάλογα με το πρόγραμμα που έχει επιλέξει.
Η ανάρτηση είναι εστιασμενη κυρίως στην άνεση των επιβατών, χωρίς εκπλήξεις στην οδική συμπεριφορά, χωρίς αισθητές κλίσεις στις γρήγορες στροφές, με πολύ καλή κατευθυντικοτητα και σωστές αντιδράσεις στις ξαφνικές αλλαγές πορείας.
Ο ημιάκαμπτος πίσω άξονας κάνει αισθητή την παρουσία του, μόνο στις δύσκολες και επαναλαμβανόμενες εδαφικές ανωμαλίες, χωρίς να επιδρά στην πορεία του αυτοκινήτου.
Δυνατά και αποτελεσματικά είναι σε κάθε περίπτωση και τα φρένα, προσφέροντας σωστή αίσθηση στο πεντάλ.
ΑΝΕΣΗ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ
Οι ρυθμίσεις της ανάρτησης, προσανατολισμενες στην άνεση,περισσότερο από κάθε άλλη έκδοση "Α" συμβαδίζουν με τον χαρακτήρα του οχήματος, καταπινοντας χωρίς θορύβους τις περισσότερες εδαφικές ανωμαλίες, κρατώντας όλους τους επιβάτες ξεκούραστους στις μακρινές διαδρομές και μόνο στα εγκάρσια χαντάκια, γίνεται αισθητός ο πίσω άξονας.
Τελος σε καλά επίπεδα γενικά βρίσκονται η ποιότητα και η ησυχία κύλισης.
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ
Αριστοτεχνικα σχεδιασμένη ώστε να κρύβει επιμελώς τον τρίτο όγκο της, πρωτοποριακά αεροδυναμική, πλήρως άνετη και ασφαλής στο δρόμο, άριστα εξοπλισμένη από πλευράς άνεσης και ασφάλειας, αποτελεί μία πολύ ενδιαφέρουσα πρόταση της μεγάλης γερμανικής. εταιρείας, για τους λάτρεις των κλασσικών αμαξωμάτων, που βρίσκεται βέβαια πολύ κοντά στην μεγαλύτερη και πιο εντυπωσιακή εμφανισιακά CLA και ίσως σε κάποιες βενζινοκινητες εκδόσεις της μεγαλύτερης C - CLASS.
Αποτελεσμα: Οι δυνατότητες επιλογής για τους λάτρεις των σεντάν αμαξωμάτων, που προσφέρει η εταιρεία, είναι πολλές και ποικιλες, χωρίς μάλιστα μεγάλες διαφορές τιμών, και σίγουρα περισσότερες από τον ανταγωνισμό.
του Δημήτρη Κληρονόμου