fbpx

Mercedes Benz Cla Coupe 250e Plug-in Hybrid ... πλήρης ολοκλήρωση [test]

Με την εμφάνιση των CLA Coupé και  CLA  Shooting Brake, επήλθε πλήρης ολοκλήρωση της σειράς των " Α" , η οποία πλέον μπορεί και καλύπτει κάθε απαίτηση στην συγκεκριμένη κατηγορία, γεγονός που έχει εκτινάξει την εμπορικότητα της. 

ΜΕ ΒΕΝΖΙΝΗ ΚΑΙ ΡΕΥΜΑ

Γεμίζει βενζίνη στο βενζινάδικο και ρεύμα στο σπίτι ή σε μια δημόσια πρίζα(όπου υπάρχει) και κινείται με βενζίνη για πολλά πολλά χιλιόμετρα και αμιγώς με ρεύμα μέχρι και 70 χλμ. Αυτή είναι νέα CLA Coupe 250e που όπως και μικρότερη επίσης τετράθυρη Α 250e Sedan  εντυπωσιάζουν με την εμφάνιση, την τεχνολογία και τις πολλαπλές δυνατότητες τους. . 

ΣΩΣΤΗ ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ

Η δεύτερη  γενιά της  CLA Coupe , τοποθετείται  ανάμεσα στην  μικρότερη σε μήκος και πλάτος επίσης πεντάθυρη  έκδοση Sedan και τις CLA  shooting brake, στοχεύοντας τους λάτρεις των οικογενειακών κουπέ, που εξακολουθούν όπως φαίνεται να είναι ακόμη πολλοί παγκοσμίως,  και οι οποίοι ζητούν κάτι μεγαλύτερο της Sedan σε διαστάσεις και μικρότερο και κάπως οικονομικότερο σε τιμή φυσικά των C Class.

ΕΝΤΥΠΩΣΙΑΚΗ 

Η κουπέ εμφάνιση εναρμονίζεται σχεδιαστικά , πλήρως και αριστοτεχνικά με την σχεδιαστική φιλοσοφία της σειράς, προκαλώντας και εντυπωσιάζοντας με την πρώτη ματιά, δείχνοντας ουσιαστικά μεγαλύτερη από ότι είναι ,κάτι με το οποίο φαίνεται να ασχολήθηκαν ιδιαίτερα οι σχεδιαστές της εταιρείας.

Με μήκος 4.68 εκατοστών και πλάτος 1.83 , εμφανίζεται απλά ελαφρώς μικρότερη, σε σχέση με τα 4.75 εκατοστά των C - Class. 

Tο μεταξόνιο έχει διατηρηθεί στα 2.729 χλστ,το ίδιο με το πεντάθυρο μοντέλο, αλλά το ύψος είναι ελαφρά μικρότερο της Sedan, με αποτέλεσμα οι πίσω επιβάτες μεγάλου αναστήματος να έχουν στην διάθεση τους λιγότερο  αέρα για τα κεφάλια τους.

16443356595005006817517226526457

ΕΥΡΥΧΩΡΗ

Γενικά όμως οι επιβάτες  βολεύονται εύκολα σε πλάτος, με  τα γόνατα τους και να μην αντιμετωπίζουν δυσκολίες, ενώ ικανοποιητικά κρίνονται  τα 395  λίτρα μεταφορικής ικανότητας του χώρου αποσκευών, που έχουν περιοριστεί  βέβαια λόγω της τοποθέτησης της υγρόψυκτης συστοιχίας των μπαταριών και επαρκούν οριακά για μακρινά ταξίδια.

ΚΟΡΥΦΑΙΑ ΑΕΡΟΔΥΝΑΜΙΚΗ

Χαρακτηριστική είναι η κορυφαία αεροδυναμική της  , ακόμα και αν δεν φαίνεται με την πρώτη ματιά και μάλιστα ανήκει στα αεροδυναμικότερα μοντέλα παραγωγής. Η εξαιρετική αυτή τιμή επιτεύχθηκε ,πέρα των αεροδυναμικών βοηθημάτων, που εξασφαλίζουν την καλύτερη δυνατή ροή του αέρα με την κατάλληλη σχεδίαση και  πλήρη σχεδόν στεγανοποίηση του κάτω μέρος του δαπέδου. Τα οφέλη είναι χαμηλότερη κατανάλωση, λιγότεροι ρύποι, χαμηλότεροι θόρυβοι κλπ.

1643614328877850205788595931309

ΔΥΟ ΟΘΟΝΕΣ

Εσωτερικά δεν υπάρχουν διάφορες σε σχέση με τα άλλα μοντέλα της σειράς . Ποιότητα, πολυτέλεια, εξοπλισμός, συναρμογές, φινίρισμα, είναι κορυφαία , κερδίζοντας εύκολα τον αγοραστή. 

Την παράσταση κλέβουν οι δύο οθόνες του συστήματος MBUX, που κατά περίπτωση και ανάλογα με τον εξοπλισμό, φτάνουν και τις 10.25 ίντσες  προσφέροντας πλήρη πληροφόρηση, και πολλαπλές δυνατότητες συνδεσιμότητας και χρήσης, είτε από την ίδια την οθόνη αφής, είτε και από το τιμόνι, είτε από το  touchpad της κονσόλας, μετά την σχετική εξοικείωση βέβαια.

Γενικά λίγα πράγματα προδίδουν εσωτερικά ότι οδηγείς την έκδοση e, πρέπει να δεις κάποιες λεπτομέρειες, όπως το επίπεδο φόρτισης της μπαταρίας ή την ροή της ενέργειας για να καταλάβεις. 

ΥΠΕΡΠΛΗΡΗΣ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ

Από πλευράς εξοπλισμού, άνεσης και κυρίως ασφάλειας, υπάρχουν τα πάντα, και μάλιστα τελευταίας τεχνολογίας και εξέλιξης, που υπερκαλύπτουν κάθε απαίτηση και την φέρνουν   στο επίπεδο ακριβότερων αυτοκινήτων. 

16443360840542654356961057891537

ΣΤΑΔΙΑΚΗ ΑΠΟΔΕΣΜΕΥΣΗ

Η Mercedes-Benz  είχε και έχει δεσμευτεί να ακολουθεί τη στρατηγική της για σταδιακή αποδέσμευση από τον άνθρακα και εργάζεται ακατάπαυστα ώστε να μπορεί να προσφέρει μετακινήσεις με ουδέτερες εκπομπές CO2  από κάθε κατηγορία αυτοκινήτων που εξελίσσει και παράγει. Έτσι, επεκτείνει συστηματικά τη γκάμα των plug-in-hybrid μοντέλων της και  διαθέτει περισσότερες από 20 εκδόσεις, από A-Class έως S-Class και από GLA έως GLE.

ΣΕ ΟΛΑ ΤΑ ΜΟΝΤΕΛΑ

Στην compact κατηγορία, η γερμανική εταιρεία προσφέρει ήδη από μία έκδοση plug-in hybrid στα μοντέλα της A-Class, A-Class Saloon, B-Class, CLA, CLA Shooting Brake and GLA. 

ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝΤΑΣ  ΜΑΖΙ

Λειτουργώντας μαζί, ο τετρακύλινδρος 1.33 λίτρων βενζινοκινητήρας και ο 75 kW ηλεκτροκινητήρας προσφέρουν συνδυαστική απόδοση( 160 kW) 218 ίππους και συνολική μέγιστη ροπή 450 Νm. Το κύριο χαρακτηριστικό του ηλεκτροκινητήρα, δηλ. η μέγιστη ροπή από στάση, κάνει τα compact plug-in hybrid μοντέλα να διατηρούν πολύ καλές επιδόσεις και ιδιαίτερα χαμηλές καταναλώσεις.

ΚΟΡΥΦΑΙΑ ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ

 Έτσι η  CLA  250e (μεικτή κατανάλωση καυσίμου 1,3-1,0 l / 100 km, εκπομπές CO2 συνδ. 30–22 g / km) ολοκληρώνει το κλασικό σπριντ 0 – 100 km / h σε μόλις 6,7 δευτερόλεπτα και φτάνει τα 240 χλμ σε τελική ταχύτητα. 

Ακόμη και με την  αποκλειστική χρήση του ηλεκτροκινητήρα, μπορεί να φτάσει σε τελική ταχύτητα έως 140 km/h, κάτι που αποδεικνύεται περισσότερο από αρκετό από πλευράς επιδόσεων στους αυτοκινητόδρομους, εντός των ορίων ταχύτητας βέβαια των περισσότερων χωρών χωρίς τη χρήση του κινητήρα εσωτερικής καύσης.

ΟΚΤΑΡΙ ΑΥΤΟΜΑΤΟ ΤΑΧΥΤΗΤΩΝ 

Η συνδυαστική απόδοση του ηλεκτροκινητήρα και του κινητήρα εσωτερικής καύσης εκμεταλλεύεται στο μέγιστο την υψηλή ροπή του κιβωτίου ταχυτήτων 8F-DCT 400 H, ο οποίος έχει «υβριδοποιηθεί» με την προσθήκη μίας  υβριδικής κεφαλής έλξης, ενώ χειριστήρια αλλαγής ταχυτήτων έχουν τοποθετηθεί και στο τιμόνι. 

1644336638612818521787115508933
ΠΡΩΤΑ ΟΙ ΠΕΖΟΙ

Χαρακτηριστικό της κορυφαίας οδικής ασφαλείας του οχήματος είναι ο ήχος προειδοποίησης πεζών σε κίνηση έως 30 km/h με δύο γεννήτριες ήχου (εμπρός/πίσω) για την προστασία των πεζών και των ποδηλατών (εξαιτίας της αθόρυβης λειτουργίας του ηλεκτροκινητήρα). Ο ήχος αλλάζει ανάλογα με τις συνθήκες οδήγησης και μπορεί να οριστεί διαφορετικά, ανάλογα με το αν το όχημα επιταχύνει ή επιβραδύνει. Σε ταχύτητες πάνω από 30 km/h το σύστημα απενεργοποιείται εξαιτίας των αεροδυναμικών θορύβων από τον αέρα και τα ελαστικά. 

ΑΦΘΟΝΕΣ ΕΠΙΛΟΓΕΣ

Για ένα ευχάριστο κλίμα κατά την επιβίβαση στο αυτοκίνητο, ο οδηγός μπορεί να καθορίσει την ώρα και τη θερμοκρασία εκ των προτέρων, είτε μέσω της εφαρμογής Mercedes me είτε μέσω του συστήματος κλιματισμού. Εάν η καμπίνα επιβατών ψυχθεί ή θερμανθεί κατά τη διάρκεια της φόρτισης του αυτοκινήτου, η απόδοση της μπαταρίας δεν επιβαρύνεται κατά τη διάρκεια του ταξιδιού. Η λειτουργία προ-κλιματισμού της καμπίνας επιβατών μπορεί να γίνει είτε από το κλειδί του οχήματος, είτε με εκ των προτέρων προγραμματισμό της ώρας αναχώρησης από την οθόνη πολυμέσων είτε από την εφαρμογή Mercedes me.

16443356063986715702306504639122

ΔΙΑΛΕΓΕΙΣ ΣΤΥΛ ΟΔΗΓΗΣΗΣ 

Υπάρχουν έξι διαφορετικά στυλ οδήγησης που μπορεί να επιλέξει ο οδηγός ανάλογα με τις επιθυμίες του:  Individual, Sport, Comfort, Electric, Battery Level, ECO 

Individual: ξεχωριστές επιλογές για το στυλ οδήγησης με επεμβάσεις στο σύστημα διεύθυνσης, τις αναρτήσεις, το ESP®

Sport: σπορτίφ  στυλ οδήγησης με τη λειτουργία του κινητήρα εσωτερικής καύσης και ενισχυμένη αίσθηση boost.

Comfort: ρύθμιση για άνετη και οικονομική οδήγηση. Η επιλογή του κατάλληλου συστήματος οδήγησης (υβριδικού/συμβατικού) γίνεται ανάλογα με τις συνθήκες οδήγησης και την απόσταση. 

Electric: η οδήγηση σε αυτό το στυλ είναι δυνατή μόνο σε ταχύτητες έως 140 km/h. Προσφέρει ρυθμιζόμενη ανάκτηση ενέργειας και προσαρμογή του συστήματος υποβοήθησης διατήρησης απόστασης DISTRONIC. Περιορίζει τη μέγιστη ταχύτητα που έχει θέσει ο οδηγός για τα συστήματα TEMPOMAT, Limiter & Active Distance Assist DISTRONIC στη μέγιστη επιτρεπόμενη ταχύτητα οδήγησης σε ηλεκτρικό στίλ ενώ η ενεργοποίηση του βενζινοκινητήρα γίνεται με το πάτημα του απτικού πεντάλ γκαζιού (haptic gas pedal) πέρα από το σημείο πίεσης.

Battery Level: δίνει προτεραιότητα στη διατήρηση του επιπέδου φόρτισης της μπαταρίας υψηλής τάσης, π.χ. για αστικές διαδρομές / ζώνες χαμηλών εκπομπών ρύπων. Η επιλογή του ανάλογου στυλ οδήγησης από το υβριδικό σύστημα εξαρτάται από τις συνθήκες οδήγησης και την απόσταση.  

ECO: προσαρμογή των χαρακτηριστικών κύλισης του οχήματος ανάλογα με την κυκλοφορία, με την πλήρη εκμετάλλευση όλων των έξυπνων υβριδικών λειτουργιών. Η επιλογή του κατάλληλου στυλ οδήγησης από το υβριδικό σύστημα εξαρτάται από τις συνθήκες οδήγησης και την απόσταση.

ΑΝΑΚΤΗΣΗ  ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ 

Με το σύστημα ανάκτησης ενέργειας, η ενέργεια από το φρενάρισμα του οχήματος  χρησιμοποιείται για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας που φορτίζει τον ηλεκτροκινητήρα.

Η ανάκτηση ενέργειας γίνεται από ένα σύστημα ραντάρ που αναγνωρίζει ένα πιο αργά κινούμενο, προπορευόμενο όχημα. Επιπλέον, το σύστημα ECO Assist παρακολουθεί εάν υπάρχει συγκεκριμένο όριο ταχύτητας ή κλίση στο οδόστρωμα και προτείνει στον οδηγό να βγάλει το πόδι του από το πεντάλ γκαζιού. Ανάλογα με την κατάσταση, το όχημα ανακτά ενέργεια ή ρολάρει. 

16443358264244027591027966356080

ΕΠΙΛΟΓΗ ΤΡΟΠΟΥ ΟΔΗΓΗΣΗΣ

Υπάρχει σύστημα καθαρισμού του τρόπου οδήγησης ανάλογα με την διαδρομή, το οποίο λειτουργεί με τη βοήθεια του συστήματος πλοήγησης και τα εκάστοτε  δεδομένα όσον αφορά στην αναμενόμενη διαδρομή. Προσδιορίζεται δηλαδή μια ποικιλία από πληροφορίες που αποτελούν τη βάση για μια δυναμική στρατηγική λειτουργίας. Αυτές οι πληροφορίες περιλαμβάνουν την εξωτερική θερμοκρασία, τα δεδομένα σχετικά με επικείμενες ανηφόρες ή κατηφόρες, τη θέση του πεντάλ γκαζιού ή την οδηγική κατάσταση. Οι πληροφορίες αυτές λαμβάνονται κυρίως από τους αισθητήρες ραντάρ, τις κάμερες, το σύστημα πλοήγησης και ακόμη και τα μηνύματα με τις πληροφορίες κυκλοφορίας. 

ΠΛΗΡΕΙΣ  ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ 

Στην οθόνη πολυμέσων εμφανίζονται επιπλέον πληροφορίες  όπως η  ροή ενέργειας ή η φόρτιση της μπαταρίας υψηλής τάσης. 

Για τη χρήση της λειτουργίας ανάκτησης ενέργειας θα πρέπει να έχουν επιλεχθεί τα στίλ  οδήγησης Eco, Comfort ή Battery Level. Με το στίλ Electric, μπορεί να επιλεχθεί ξεχωριστά η ένταση της ανάκτησης ενέργειας, μέσω των χειριστηρίων αλλαγής ταχυτήτων στο τιμόνι.

ΑΥΞΗΜΕΝΗ ΕΜΒΕΛΕΙΑ

Η εμβέλεια του ηλεκτροκινητήρα υπερβαίνει τα 70 km (WLTP). Η μπαταρία ιόντων λιθίου, με συνολική χωρητικότητα 15,6 kWh μπορεί να φορτιστεί εξωτερικά είτε με εναλλασσόμενο ρεύμα (AC) είτε με συνεχές ρεύμα (DC) προαιρετικά. Σε ένα wallbox 7,4 kW (AC), και με το προαιρετικό σύστημα οχήματος εναλλασσόμενου ρεύματος (OBC – On-Board Charger) έως και 7,4 kW, η φόρτιση από 10 έως 100% SoC (State of Charge) διαρκεί περίπου 1 ώρα 45 λεπτά. Χρησιμοποιώντας ταχυφορτιστή DC έως 24 kW και το προαιρετικό σύστημα οχήματος φόρτισης συνεχούς ρεύματος έως 24 kW, χρειάζονται περίπου 25 λεπτά για να περάσει η μπαταρία από 10 έως 80% SoC. 

ΜΟΝΟ ΗΛΕΚΤΡΙΚΑ

Τα plug-in hybrid οχήματα της γερμανικής φίρμας , όπως η Cla 250e προσφέρουν και  τη δυνατότητα κίνησης μόνο με ηλεκτρικό ρεύμα και συνεπώς με μηδενικές τοπικές εκπομπές, ειδικά σε αστικές περιοχές, ενώ σε μεγαλύτερες αποστάσεις επωφελούνται από την αυτονομία των κινητήρων εσωτερικής καύσης. Έτσι, ενσωματώνουν τα καλύτερα στοιχεία των δύο κόσμων!

16443360227055557074800533249773

ΧΑΜΗΛΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ

Πέρα από την άνεση η CLA είναι προσανατολισμένη και στην χαμηλή κατανάλωση, στην οποία συμβάλλουν βέβαια το σχήμα της, τα σπόιλερ και η κορυφαία αεροδυναμική. Έτσι με την χρήση και μόνο του βενζινοκινητήρα και με μαλακό δεξί πόδι, στα 120 χλμ/ωρ, συχνά εμφανίζονται  τιμές κάτω από τα 4.8, με γενική μέση τιμή τα 5.6 λίτρα,  ενώ ανάμεσα  τιμές αυτές μπορεί να κινηθεί άνετα ο οδηγός, χωρίς μεγάλη προσπάθεια. Όταν βέβαια γίνεται και σωστή χρήση του ηλεκτροκινητήρα, η συνολική μέση κατανάλωση εμφανίζεται συνολικά πολύ χαμηλότερη. 

ΠΡΟΗΓΕΙΤΑΙ  Η ΑΣΦΑΛΕΙΑ

Ο οδηγός βρίσκει εύκολα την θέση που του ταιριάζει, απολαμβάνει πολύ καλής πλευρικής ορατότητας και έχει στην διάθεσή του ένα ρυθμιζόμενης αίσθησης και βάρους σύστημα διεύθυνσης, ανάλογα με το πρόγραμμα που έχει επιλέξει. 

Η ανάρτηση είναι εστιασμένη κυρίως στην άνεση των επιβατών, χωρίς εκπλήξεις στην οδική συμπεριφορά, χωρίς αισθητές κλίσεις στις γρήγορες στροφές, με πολύ καλή κατευθυντικότητα και σωστές αντιδράσεις στις ξαφνικές αλλαγές πορείας. 

Η πίσω ανάρτηση κάνει αισθητή την παρουσία της, μόνο στις δύσκολες και επαναλαμβανόμενες εδαφικές ανωμαλίες, χωρίς να επιδρά στην πορεία του αυτοκινήτου. 

Δυνατά και αποτελεσματικά είναι σε κάθε περίπτωση και τα φρένα, προσφέροντας σωστή αίσθηση στο πεντάλ. 

16443361195961353263965220090536

ΠΛΗΡΗΣ ΑΝΕΣΗ 

Οι ρυθμίσεις της ανάρτησης, προσανατολισμένες στην άνεση, χωρίς να αποφεύγουν τα σπορ στοιχεία και συμβαδίζουν με τον χαρακτήρα του οχήματος, καταπίνοντας χωρίς θορύβους τις περισσότερες εδαφικές ανωμαλίες, κρατώντας όλους τους επιβάτες ξεκούραστους στις μακρινές διαδρομές  και μόνο στα εγκάρσια  χαντάκια, γίνεται αισθητός ο πίσω άξονας.

Τέλος σε εξαιρετικά επίπεδα γενικά βρίσκονται  η ποιότητα και η ησυχία κύλισης και ιδίως με τον ηλεκτροκινητήρα δεν πιστεύεις ότι κινείται το αυτοκίνητο. 

16443364712996851272956006525593

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ 

Άψογα σχεδιασμένη και με χαρακτηριστική την κλίση της οροφής στο πίσω μέρος, που της προσφέρει τον "αέρα" μιας τετράθυρης κουπέ έκδοσης , πρωτοποριακά αεροδυναμική, πλήρως άνετη και ασφαλής στο δρόμο, άριστα εξοπλισμένη από πλευράς άνεσης και ασφάλειας, αποτελεί μία πολύ ενδιαφέρουσα πρόταση, από κάθε άποψη , της μεγάλης γερμανικής, για τους λάτρεις των οικογενειακών κουπέ αμαξωμάτων. 

Σαν ΡHEV,η  CLA 250e αποτελεί αληθινή έκπληξη, με τις δυνατότητες της, την κορυφαία τεχνολογία, τις επιδόσεις της, την οδική συμπεριφορά της, την πολυτέλεια, την πραγματικά πολύ χαμηλή συνολική κατανάλωση και την ησυχία της στο δρόμο. Στοιχεία που δικαιολογούν εύκολα την τιμή αγοράς της. 

του Δημήτρη Κληρονόμου

 Copyright © 2014 - 2022 YSTEROGRAFO NEWS