Αν θέλεις να είσαι ηγέτης μιας κατηγορίας, ιδιαίτερα τα τελευταία χρόνια, δεν είναι καθόλου εύκολο , δεδομένου ότι ο σκληρός ανταγωνισμός αλλά κυρίως η χαρακτηριστική στροφή του αγοραστικού κοινού στις SUV προτάσεις της αγοράς, αποτελούν μια ακόμη μεγάλη πρόκληση.
Ανέκαθεν, η E Class αποτελούσε, στην δύσκολη κατηγορία των Luxury sedan συνώνυμο, της ασφάλειας, της πολυτέλειας και της τεχνολογίας, με τις AMG εκδόσεις να είναι το κερασάκι της τούρτας για τους κυνηγούς των επιδόσεων. Και φυσικά συνώνυμο της αξιοπιστίας, σαν χιλιομετροφάγος με τα άπειρα χιλιόμετρα που έχουν γράψει οι διάφορες επαγγελματικές εκδόσεις.
ΗΠΙΑ ΥΒΡΙΦΙΚΕΣ ΚΑΙ PLUG-IN ΕΚΔΟΣΕΙΣ
Σήμερα η νέα γενιά , W 214, προσφέρει όλα τα παραπάνω, χωρίς πειραματισμούς, δίνοντας στον υποψήφιο αγοραστή επιλογές, ήπια υβριδικών εκδόσεων βενζίνης και πετρελαίου αλλά και ολοκληρωμένες Plug-In Hybrid εκδόσεις με κορυφαία την εξακύλινδρη Ε 53 AMG των 585 που με το race start σκαρφαλώνει στους 612 ίππους.
ΝΕΟ ΚΕΦΑΛΑΙΟ
Ουσιαστικά η νέα E-Class άνοιξε ένα νέο κεφάλαιο στην ιστορία του, ιδιαίτερα πετυχημένου εμπορικά μοντέλου δείχνοντας τον δρόμο για τη μετάβαση από τον κινητήρα εσωτερικής καύσης στην ηλεκτροκίνηση, συνδυάζοντας ταυτόχρονα, μια νέα πρωτοποριακή αρχιτεκτονική ηλεκτρονικών συστημάτων υποβοήθησης και συνδεσιμότητας, η οποία προσφέρει μια πλήρη και ολοκληρωμένη ψηφιακή εμπειρία για τον οδηγό και όχι μόνον.
ΑΝΑΛΟΓΙΕΣ ΚΛΑΣΣΙΚΟΥ ΣΕΝΤΑΝ
Η νέα E-Class έχει τις αναλογίες ενός κλασικού sedan τριών όγκων: κοντός μπροστινός πρόβολος με μακρύ καπό και καμπίνα επιβατών τραβηγμένη αρκετά προς τα πίσω λόγω του επιμήκως τοποθετημένου κινητήρα. Τη συγκεκριμένη σχεδίαση «cab backward» συμπληρώνει αρμονικά ο πίσω πρόβολος με σωστά υπολογισμένες αναλογίες .
ΕΝΙΑΙΟ ΠΑΝΕΛ
Στο νέο μοντέλο μια μαύρη επιφάνεια σαν ενιαίο πάνελ συνδέει την επένδυση του ψυγείου με τους προβολείς. Το συγκεκριμένο ένθετο σε μαύρο γυαλιστερό θυμίζει οπτικά τα μοντέλα Mercedes-EQ. Ανάλογα τώρα με τη γραμμή εξοπλισμού, η τρισδιάστατη επένδυση ψυγείου είναι σύγχρονης ή κλασικής σχεδίασης.
ΠΡΟΒΟΛΕΙΣ LED
Η νέα E-Class διαθέτει προβολείς LED High Performance στον βασικό της εξοπλισμό ενώ προαιρετικά διατίθεται το σύστημα DIGITAL LIGHT. Όλες οι εκδόσεις προβολέων διακρίνονται για τη χαρακτηριστική τους σχεδίαση, τόσο την ημέρα όσο και τη νύχτα. Tυπικό χαρακτηριστικό της μάρκας, τα φώτα ημέρας, έχουν το σχήμα “φρυδιού” με τα powerdome να τονίζουν το μπροστινό καπό.
ΠΡΟΦΙΛ ΜΕ ΑΡΜΟΝΙΚΕΣ ΑΝΑΛΟΓΙΕΣ
Στην προφίλ όψη, αναδεικνύονται ακόμη περισσότερο οι αρμονικές αναλογίες και η χαρακτηριστική σχεδίαση «cab-backward» με εντυπωσιακό αποτέλεσμα. Οι επίπεδες λαβές θυρών που είναι γνωστές από τα πολυτελή μοντέλα της εταιρείας διατίθενται προαιρετικά. Ακόμη οι δύο ξεχωριστές χαρακτηριστικές γραμμές στο πλάι τονίζουν τον σπορ χαρακτήρα του συνόλου.
ΜΟΤΙΒΟ ΑΣΤΕΡΙΩΝ
Στο πίσω μέρος, τα φώτα LED δύο τμημάτων ξεχωρίζουν από το νέο περίγραμμα και την ειδική σχεδίαση: το μοτίβο αστεριών και στις δύο μονάδες φώτων συνθέτει μια ξεχωριστή σχεδίαση τόσο την ημέρα όσο και τη νύχτα.
ΕΠΙΤΟΜΗ ΤΗΣ ΨΗΦΙΑΚΗΣ ΕΜΠΕΙΡΙΑΣ
Ο πίνακας οργάνων του νέου μοντέλου αποτελεί την εξέλιξη της επιτομής της ψηφιακής εμπειρίας εσωτερικά .
Οταν η E-Class διαθέτει την προαιρετική οθόνη συνοδηγού, η μεγάλη γυάλινη επιφάνεια της MBUX Superscreen επεκτείνεται έως την κεντρική οθόνη. Οπτικά αποκομμένη από αυτή ξεχωρίζει η οθόνη οδηγού που βρίσκεται ακριβώς στο οπτικό του πεδίο.
Τα μοντέλα χωρίς οθόνη συνοδηγού διαθέτουν ένα μεγάλο διακοσμητικό στοιχείο που εκτείνεται στο κέντρο, με την κεντρική οθόνη να φαίνεται πως αιωρείται πάνω από την κοίλη επιφάνεια αυτού του διακοσμητικού στοιχείου.
ΕΝΕΡΓΟΣ ΑΤΜΟΣΦΑΙΡΙΚΟΣ ΦΩΤΙΣΜΟΣ
Το μπροστινό τμήμα του πίνακα οργάνων φωτίζεται από τη φωτεινή λωρίδα του ενεργού ατμοσφαιρικού φωτισμού, η οποία ακολουθεί ένα ευρύ τόξο από το παρμπρίζ, περνάει από τις κολόνες Α και καταλήγει στις πόρτες. Έτσι δημιουργείται μια καλύτερη αίσθηση άνεσης χώρου. Επιπλέον μια φαινομενικά αιωρούμενη μονάδα χειρισμού στο πάνω τμήμα της επένδυσης των θυρών, συνδυάζεται εντυπωσιακά με την εμφάνιση των γυάλινων επιφανειών των οθονών.
ΕΝΤΥΠΩΣΙΑΚΗ ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΚΟΝΣΟΛΑ
Η κεντρική κονσόλα έχει σχεδιαστεί ως μία ενιαία μονάδα και συγχωνεύεται σε ευθεία γραμμή με το κάτω τμήμα του πίνακα οργάνων. Στο μπροστινό μέρος, μια θήκη αποθήκευσης με συρόμενο καπάκι και ποτηροθήκες είναι ενσωματωμένη στο τρισδιάστατο διακοσμητικό στοιχείο. Στο πίσω μέρος της κεντρικής κονσόλας ξεχωρίζει ένα υποβραχιόνιο με μαλακή επένδυση.
ΕΝΤΥΠΩΣΙΑΚΗ ΕΠΕΝΔΥΣΗ ΘΥΡΩΝ
Η επένδυση της πόρτας ενώνεται αρμονικά με το υποβραχιόνιο με μία κοίλη γραμμή . Το μπροστινό τμήμα έχει σχεδιαστεί ως ένα μεταλλικό στοιχείο υψηλής τεχνολογίας, που λειτουργεί ως χειρολαβή και περικλείει τα χειριστήρια των ηλεκτρικών παραθύρων. Ένα άλλο κύριο χαρακτηριστικό είναι η αιωρούμενη μονάδα χειρισμού με τα ενσωματωμένα χειριστήρια ρύθμισης για τα καθίσματα και τη λαβή ανοίγματος πόρτας.
ΕΝΤΥΠΩΣΙΑΚΑ ΣΧΕΔΙΑΣΜΕΝΑ ΚΑΘΙΣΜΑΤΑ
Το περίγραμμα της επιφάνειας του καθίσματος και της πλάτης ρέει κομψά από το εσωτερικό προς το εξωτερικό και μοιάζει να αιωρείται πάνω από τη βάση του καθίσματος χάρη στη σχεδίαση που παίζει με τα επίπεδα. Οι κατακόρυφες εσοχές ακολουθούν το εξωτερικό περίγραμμα και “ανοίγουν” προς τα πάνω.
ΕΥΡΥΧΩΡΙΑ ΚΑΙ ΑΝΕΣΗ
Όσον αφορά στην ευρυχωρία, την πολυτέλεια, τον εξοπλισμό και την ποιότητα η E-Class ξεχωρίζει αμέσως στην κατηγορία της.
Ανοίγοντας κανείς την πόρτα η λέξη εντυπωσιασμός φαντάζει λίγη. Εμείς θα λέγαμε … διαστημόπλοιο, με την ποιότητα κύλισης και ησυχίας να μην βρίσκουν πραγματικά αντίπαλο.
Ο οδηγός απολαμβάνει πέντε χιλιοστά περισσότερο εσωτερικό ύψος σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο, ενώ οι μεγάλοι κερδισμένοι είναι οι πίσω επιβάτες, χάρη στο κατά δύο εκατοστά μακρύτερο μεταξόνιο: Ο χώρος για τα γόνατα και ο μέγιστος χώρος ποδιών αυξήθηκαν κατά 10 και 17 χιλιοστά αντίστοιχα. Το πλάτος στο ύψος των αγκώνων στο πίσω μέρος έχει αυξηθεί ακόμα περισσότερο: πλέον φτάνει τα 1519 χιλιοστά. Πρόκειται για αύξηση κατά 25 χιλιοστά που βρίσκεται σχεδόν στα επίπεδα της S-Class. Η χωρητικότητα του χώρου αποσκευών αγγίζει τα 540 λίτρα.
ΝΕΑ ΠΡΟΤΥΠΑ ΣΤΗΝ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ ΤΗΣ
Χάρη στον συστηματικό εξηλεκτρισμό και την έξυπνη, εδώ και καιρό, μείωση κυβισμού, η νέα E-Class έθεσε νέα πρότυπα στην κατηγορία της, με αρκετά plug-in υβριδικά μοντέλα , τέταρτης γενιάς, με την συνολική γκάμα να διαθέτει πλέον ένα μεγάλο αριθμό υβριδικών και Mild-Hybrid εκδόσεων, βενζίνης και πετρελαίου.
ΤΕΤΡΑΚΥΛΙΝΔΡΟΙ ΚΑΙ ΕΞΑΚΥΛΙΝΔΡΟΙ ΚΙΝΗΤΗΡΕΣ
Οι κινητήρες εσωτερικής καύσης αποτελούνται από τετρακύλινδρα και εξακύλινδρα μηχανικά σύνολα της τρέχουσας οικογένειας αρθρωτών κινητήρων Mercedes-Benz FAME (Family of Modular Engines).
ΕΝΣΩΜΑΤΩΜΕΝΗ ΜΙΖΑ/ΔΥΝΑΜΟ
Εκτός από υπερπλήρωση, τόσο οι πετρελαιοκινητήρες όσο και οι βενζινοκινητήρες διαθέτουν έξυπνη υποστήριξη από μια ενσωματωμένη μίζα-δυναμό (ISG),είναι δηλαδή ήπια υβριδικοί . Χάρη στη χρήση μιας νέας μπαταρίας, η ισχύς του ηλεκτροκινητήρα αυξήθηκε από 15 σε 17 kW και η ροπή στα 205 Nm.
ΠΟΛΥ ΚΑΛΕΣ ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
Η 220 d της δοκιμής μας, αποτελεί την πλέον προσιτή πετρελαιοκίνητη έκδοση της σειράς των Mild-Hybrid ντίζελ E Class. Τετρακύλινδρος και υπερτροφοδοτούμενος, διαθέτει 197 ίππους από τα 1993 κυβικά εκατοστά του και ροπή στρέψεως 440 Nm. Ελαφρύτερη σε βάρος από τις Plug-In εκδόσεις, φθάνει τα 0-100 χλμ /ωρ σε 7.6 δευτερόλεπτα και τα 238 χλμ/ωρ σε τελική ταχύτητα, με τη χρήση ενός πολύ καλά κλιμακωμένου και γρήγορου στις αλλαγές αυτόματου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη 9 σχέσεων. Τιμές άκρως ανταγωνιστικές για την κατηγορία της.
ΧΑΜΗΛΕΣ ΤΙΜΕΣ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗΣ
Πολύ καλές ως εξαιρετικές εμφανίσθηκαν και οι τιμές κατανάλωσης για την κατηγορία, το μέγεθος( 4949 Χ 1880 χιλιοστά) και το βάρος(1850 κιλά περίπου) του οχήματος. Σε ανοικτούς δρόμους και με ελαφρύ δεξί πόδι, εμφανίζονται τιμές κοντά στα 6.0 λίτρα ενώ μια μέση τιμή στην οποία μπορεί κανείς εύκολα να υπολογίζει είναι τα 6.5 με 6.7 λίτρα /100χιλ
ΑΝΩ ΤΩΝ 100 ΧΛΜ ΗΛΕΚΤΡΙΚΗ ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ PLUG-IN
Για όσους τώρα ενδιαφέρονται για τις Plug-In Hybrid εκδόσεις θα πρέπει να σημειώσουμε :
Αρχικά η Mercedes-Benz, παρουσιάζοντας την νέα E Class (8/23)ξεκίνησε με τουλάχιστον τρία Plug-in μοντέλα τα οποία αργότερα έγιναν φυσικά περισσότερα, καλύπτοντας κάθε απαίτηση.
Τα Plug-In μοντέλα με την πρόσθετη ηλεκτρική ισχύ, διαθέτουν συνολική ηλεκτρική αυτονομία άνω των 100 χιλιομέτρων (WLTP), με αποτέλεσμα, οι περισσότερες καθημερινές διαδρομές θα γίνονται εξ ολοκλήρου ηλεκτρικά, χωρίς χρήση του κινητήρα εσωτερικής καύσης.
Οι Plug-In εκδόσεις της γκάμας της νέας E-Class, ξεκινούν σαν δίλιτρες τετρακύλινδρες βενζινοκίνητες, με την 300e και 300 e 4Matic των 313 ίππων, και ακολουθεί η 400e 4Matic με 381 ίππους. Στην κορυφή βρίσκεται η εξακύλινδρη τρίλιτρη ΑMG 53E 4MATIC των 585 και 612 ίππων.
Υπάρχουν τέλος και τα plug-in υβριδικά μοντέλα, με τετρακύλινδρους δίλιτρους πετρελαιοκινητήρες, 300 de και 300de 4Matic των 313 ίππων.
ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΗ ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ
H εξαιρετική οδική συμπεριφορά της νέας E-Class οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στο ακριβή έλεγχο των μπροστινών τροχών από τέσσερις βραχίονες ανάρτησης στον καθένα τροχό.
Στον πίσω άξονα, η βελτιστοποιημένη ανεξάρτητη ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων, με πέντε συνδέσμους, εξασφαλίζει κορυφαίο έλεγχο στις στροφές και υποδειγματική κατευθυντικότητα. Σημειώνουμε ότι και στους δύο άξονες, τα ελατήρια και οι αποσβεστήρες συνδυάζονται και ελέγχονται από ένα ειδικό γόνατο ανάρτησης και δεν “καθοδηγούν” τους τροχούς , με αποτέλεσμα, η ανάρτηση να διαθέτει αυξημένη ευαισθησία και να προσφέρει κορυφαία πληροφόρηση στον οδηγό. Το μπροστινό υποπλαίσιο και ο φορέας του πίσω άξονα απομονώνουν την ανάρτηση από το αμάξωμα, μειώνοντας κάθετα κραδασμούς και θορύβους.
ΣΥΣΤΗΜΑ ΕΠΙΛΕΚΤΙΚΗΣ ΑΠΟΣΒΕΣΗΣ
Στον βασικό εξοπλισμό, τα ήπια υβριδικά μοντέλα διαθέτουν ανάρτηση AGILITY CONTROL με χαλύβδινα ελατήρια και σύστημα επιλεκτικής απόσβεσης, η οποία είναι 15 χιλιοστά χαμηλότερη από την ανάρτηση των plug-in υβριδικών.
ΣΥΝΕΧΩΣ ΡΥΘΜΙΖΟΜΕΝΗ ΑΠΟΣΒΕΣΗ
Η νέα E-Class διατίθεται με το ειδικό πακέτο αερανάρτησης στον προαιρετικό εξοπλισμό, το οποίο περιλαμβάνει το ολοκληρωμένο σύστημα AIRMATIC με συνεχώς ρυθμιζόμενη απόσβεση ADS+ και σύστημα τετραδιεύθυνσης του πίσω άξονα. Η ανάρτηση AIRMATIC με αερόσουστες και προσαρμοζόμενους αποσβεστήρες ADS+, πρόσφερει αισθητά βελτιωμένη άνεση επιβατών στο δρόμο και καλύτερη οδική συμπεριφορά . Ένα ακόμα χαρακτηριστικό της ανάρτησης AIRMATIC είναι το σύστημα ρύθμισης ύψους. Διατηρεί σταθερή την απόσταση από το έδαφος ανεξάρτητα από το φορτίο του οχήματος, ενώ κάνει και σχετικές διορθώσεις όταν χρειάζεται.
ΤΕΤΡΑΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΠΙΣΩ ΑΞΟΝΑ
Η νέα E-Class είναι ακόμη πιο ευέλικτη και σταθερή, όταν χρησιμοποιεί το προαιρετικό σύστημα τετραδιεύθυνσης πίσω άξονα που συνδυάζεται με πιο άμεση σχέση μετάδοσης του συστήματος διεύθυνσης του μπροστινού άξονα. Η γωνία διεύθυνσης του πίσω άξονα βρίσκεται στις 4,5 μοίρες. Ως αποτέλεσμα, ο κύκλος στροφής μειώνεται κατά 90 εκατοστά.
ΝΕΑ ΕΜΠΕΙΡΙΑ ΨΥΧΑΓΩΓΙΑΣ
Στην E-Class, οι επιβάτες μπορούν να απολαύσουν μουσική, παιχνίδια και περιεχόμενο streaming καλύτερα από ποτέ :
Χάρη στις νέες ψηφιακές καινοτομίες , η E-Class είναι πλέον πιο έξυπνη, εξασφαλίζοντας μια νέα διάσταση εξατομίκευσης και αλληλεπίδρασης. Ταυτόχρονα, η αρχιτεκτονική των ηλεκτρονικών βασίζεται περισσότερο πλέον στο λογισμικό.
ΕΝΑΣ ΜΟΝΟ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΤΗΣ
Οι υπολογιστικές λειτουργίες που προηγουμένως διενεργούνταν σε ξεχωριστούς τομείς, πλέον διενεργούνται σε έναν μόνο επεξεργαστή. Δηλαδή, οι οθόνες και το σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας MBUX μοιράζονται έναν νέο, πολύ πιο ισχυρό κεντρικό ενσωματωμένο υπολογιστή. Αυτή η μορφή δικτύωσης βελτιώνει την απόδοση και την ταχύτητα των ροών δεδομένων.
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΜΕΤΑΔΟΣΗΣ 5G
Το πακέτο ψυχαγωγίας (MBUX Entertainment Plus) περιλαμβάνει υπηρεσίες Mercedes me connect και ένα πακέτο δεδομένων από τρίτο πάροχο. Ανάλογα με την περίπτωση, χρησιμοποιείται μια μονάδα επικοινωνίας με τεχνολογία μετάδοσης 5G. Ετσι με το πρότυπο κινητής τηλεφωνίας 5G επιτυγχάνονται κατά πολύ ταχύτεροι ρυθμοί μετάδοσης δεδομένων σε σχέση με LTE/UMTS.
ΕΞΥΠΝΟ ΨΗΦΙΑΚΟ ΚΛΕΙΔΙ
Με το ψηφιακό κλειδί οχήματος, ο οδηγός μπορεί να θέσει σε λειτουργία ή να κλειδώσει την E-Class πολύ απλά μέσω μιας συμβατής συσκευής. Υπάρχει επίσης δυνατότητα κοινής χρήσης κλειδιών: χρησιμοποιώντας διάφορα ψηφιακά κανάλια μπορεί κάποιος να προσκαλέσει μέλη της οικογένειας ή φίλους να χρησιμοποιήσουν την E-Class. Με αυτόν τον τρόπο, ο ιδιοκτήτης του οχήματος μπορεί να εκχωρήσει διάφορα δικαιώματα, παρέχοντας μόνο πρόσβαση στο όχημα ή επιτρέποντας επίσης την οδήγησή του. Το όχημα μπορεί να αναγνωρίσει πολλούς χρήστες ταυτόχρονα, ενώ είναι δυνατή η κοινή χρήση του ψηφιακού κλειδιού οχήματος από έως και 16 άτομα. Στις χώρες όπου διατίθενται υπηρεσίες Mercedes me connect, η προεγκατάσταση για το ψηφιακό κλειδί οχήματος αποτελεί μέρος του πακέτου άνεσης KEYLESS-GO. Ο συγκεκριμένος συνδυασμός εξοπλισμού είναι διαθέσιμος στη νέα E-Class από το πακέτο Premium και πάνω.
ΕΝΕΡΓΗ ΑΠΕΙΚΟΝΙΣΗ ΗΧΟΥ
Με τον νέο ενεργό ατμοσφαιρικό φωτισμό με απεικόνιση ήχου, οι επιβαίνοντες στη νέα E-Class μπορούν να βιώσουν μουσικά κομμάτια ή ήχους από ταινίες ή εφαρμογές με τρεις αισθήσεις: να τα ακούσουν (προαιρετικά και με τεχνολογία Dolby Atmos®), να τα νιώσουν (μέσω μετατροπέων ήχου στο προαιρετικό ηχοσύστημα Burmester® 4D surround) και να τα «δουν». Η απεικόνιση πραγματοποιείται στη φωτεινή λωρίδα του ενεργού ατμοσφαιρικού φωτισμού (προαιρετικός εξοπλισμός). Για πρώτη φορά, αυτό συμβαίνει σε ολόκληρο το σαλόνι . Για παράδειγμα, μουσική με γρήγορο ρυθμό θα προκαλέσει γρήγορες εναλλαγές φωτός, ενώ ένας πιο ρευστός ηχητικός ρυθμός θα δημιουργήσει απαλές χρωματικές εναλλαγές.
ΟΘΟΝΗ ΣΥΝΟΔΗΓΟΥ
Η εμπειρία ψυχαγωγίας για τον συνοδηγό είναι πλέον ιδιαίτερα εντυπωσιακή.
Στην προαιρετική οθόνη του, ο συνοδηγός μπορεί να παρακολουθήσει δυναμικό περιεχόμενο, όπως τηλεόραση ή streaming βίντεο, ακόμη και όταν ο οδηγός κοιτάζει προς την πλευρά του. Αυτό συμβαίνει επειδή η οθόνη έχει εναλλάξιμες λειτουργίες. Η προηγμένη λειτουργία ιδιωτικότητας που βασίζεται σε κάμερες μειώνει τη φωτεινότητά της και συνεπώς τον κίνδυνο απόσπασης της προσοχής του οδηγού, ο οποίος δεν μπορεί να δει τι βλέπει ο συνοδηγός.
ΝΕΟ ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΥΜΒΑΤΟΤΗΤΑΣ
Οι προγραμματιστές λογισμικού της Mercedes-Benz έχουν αναπτύξει ένα νέο επίπεδο συμβατότητας που επιτρέπει την εγκατάσταση εφαρμογών τρίτων , με τις ακόλουθες εφαρμογές να είναι διαθέσιμες στην κεντρική οθόνη : η πλατφόρμα ψυχαγωγίας «TikTok», το παιχνίδι «Angry Birds», η συνεργατική εφαρμογή «Webex» και η εφαρμογή γραφείου «Zoom», καθώς και το πρόγραμμα περιήγησης «Vivaldi». Επιπλέον, η πύλη ψυχαγωγίας ZYNC (προαιρετικά) προσφέρει streaming βίντεο, περιεχόμενο κατά παραγγελία, διαδραστικές εμπειρίες, τοπικά προγράμματα βίντεο, αθλητικά, ειδήσεις, παιχνίδια και πολλά άλλα στην κεντρική οθόνη και τις οθόνες επιβατών, μέσω μιας διεπαφής χρήστη.
ΚΑΜΕΡΑ SELFIE
Ένα άλλο νέο χαρακτηριστικό είναι μια κάμερα selfie και μια βιντεοκάμερα (μέρος της προαιρετικής MBUX Superscreen) στο επάνω μέρος του πίνακα οργάνων . Όταν το όχημα είναι σταθμευμένο, ο οδηγός μπορεί να συμμετάσχει σε διαδικτυακές βιντεοδιασκέψεις μέσω π.χ. του «Webex» και να τραβήξει προσωπικές φωτογραφίες και βίντεο.
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΗ ΑΝΕΣΗ ΧΕΙΡΙΣΜΩΝ
Το MBUX προσφέρει ακόμα περισσότερη άνεση χειρισμού. Με τη λειτουργία «Just Talk», το έξυπνο σύστημα φωνητικών εντολών μπορεί πλέον να ενεργοποιηθεί χωρίς τη λέξη-κλειδί «Hey Mercedes». Όταν η λειτουργία είναι ενεργοποιημένη, εμφανίζεται ένα κόκκινο σύμβολο μικροφώνου στην οθόνη. Αυτό σημαίνει ότι το όχημα είναι έτοιμο και περιμένει εντολές.
ΤΕΧΝΙΚΗ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗ
Η Mercedes-Benz αξιοποιεί την τεχνητή νοημοσύνη (ΤΝ) ώστε το όχημα να μαθαίνει ποια συστήματα άνεσης χρησιμοποιούν οι επιβαίνοντες επανειλημμένα. Όταν οι περιστάσεις είναι οι ίδιες, στόχος είναι η ΤΝ να αυτοματοποιήσει τέτοιες λειτουργίες . Το αποτέλεσμα είναι η εξατομικευμένη αυτοματοποίηση. Η Mercedes-Benz χρησιμοποιεί τον όρο «ρουτίνα» για αυτήν την καινοτομία, η ανάπτυξη της οποίας έχει ήδη προχωρήσει σημαντικά. Ετσι οι υποψήφιοι πελάτες αλλά και οι ιδιοκτήτες της E Class, μπορούν να χρησιμοποιούν υποδείγματα για τυποποιημένες “ρουτίνες”. Έχουν επίσης τη δυνατότητα να δημιουργήσουν οι ίδιοι “ρουτίνες”. Με αυτόν τον τρόπο, οι επιβαίνοντες μπορούν να συνδέσουν διάφορες λειτουργίες και συνθήκες. Για παράδειγμα: "Ενεργοποίησε τη θέρμανση καθισμάτων και ρύθμισε τον ατμοσφαιρικό φωτισμό σε ζεστό πορτοκαλί χρώμα εάν η θερμοκρασία εσωτερικού χώρου είναι κάτω από τους δώδεκα βαθμούς Κελσίου.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΥΕΞΙΑΣ
Η Mercedes-Benz προσφέρει ακόμη ένα ολοκληρωμένο πρόγραμμα ευεξίας με τα διαμορφώσιμα προγράμματα ENERGIZING COMFORT και τις εξατομικευμένες συστάσεις του ENERGIZING COACH. Η E-Class σηματοδοτεί επίσης το ντεμπούτο ενός νέου χαρακτηριστικού: Το πρόγραμμα κατά της ναυτίας του ENERGIZING COMFORT μπορεί να βοηθήσει τους επιβάτες να ανακουφιστούν από τα συμπτώματα αυτά.
ΨΗΦΙΑΚΟΣ ΕΛΕΓΧΟΣ ΑΕΡΙΣΜΟΥ
Με το αυτόματο σύστημα κλιματισμού THERMOTRONIC (προαιρετικός εξοπλισμός) διατίθεται ψηφιακός έλεγχος αερισμού για βελτιστοποιημένη εμπειρία άνεσης. Ρυθμίζει αυτόματα τους μπροστινούς αεραγωγούς σε μια επιθυμητή λειτουργία αερισμού. Αυτό μπορεί να γίνει για κάθε θέση ξεχωριστά μέσω του προφίλ χρήστη, για παράδειγμα. Ωστόσο, θα εξακολουθήσει να είναι δυνατή η ρύθμιση των στομίων των αεραγωγών με το χέρι ως συνήθως.
ΚΟΡΥΦΑΙΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΥΠΟΒΟΗΘΗΣΗΣ
Υπάρχουν πολυάριθμα συστήματα υποβοήθησης οδήγησης, ορισμένα από τα οποία έχουν αναπτυχθεί ακόμη περισσότερο :
Ο βασικός εξοπλισμός της E-Class με συστήματα υποβοήθησης οδήγησης περιλαμβάνει ενεργό σύστημα υποβοήθησης απόστασης DISTRONIC, ATTENTION ASSIST, ενεργή υποβοήθηση πέδησης, ενεργό σύστημα υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας, πακέτο στάθμευσης με κάμερα οπισθοπορείας και σύστημα υποβοήθησης διατήρησης ορίων ταχύτητας. Η κατάσταση και δραστηριότητα των συστημάτων υποβοήθησης οδήγησης εμφανίζονται σε προβολή πλήρους οθόνης στον τρόπο λειτουργίας «Υποβοήθηση» της οθόνης του οδηγού.
ΑΚΙΝΗΤΟΠΟΙΗΣΗ ΕΚΤΑΚΤΗΣ ΑΝΑΓΚΗΣ
Σε συνδυασμό με την κάμερα, το ATTENTION ASSIST παρέχει επίσης προειδοποίηση απόσπασης προσοχής του οδηγού στην τρισδιάστατη οθόνη οδηγού (προαιρετικός εξοπλισμός): εάν τα μάτια του οδηγού δεν εστιάζουν στον δρόμο για αρκετά δευτερόλεπτα, το ATTENTION ASSIST μπορεί να ανιχνεύσει απόσπαση προσοχής και να προειδοποιήσει τον οδηγό ακουστικά και οπτικά. Εάν ο οδηγός συνεχίσει να μην στρέφει την προσοχή του στην κατάσταση της κυκλοφορίας, υπάρχει κλιμάκωση με δεύτερη προειδοποίηση και συνεχή προειδοποιητικό ήχο. Εάν ο οδηγός εξακολουθεί να μην ανταποκρίνεται στην προειδοποίηση, το σύστημα θα ξεκινήσει της διαδικασία ακινητοποίησης έκτακτης ανάγκης μέσω της ενεργούς υποβοήθησης ακινητοποίησης έκτακτης ανάγκης.
ΥΠΟΒΟΗΘΗΣΗ ΔΙΑΤΗΡΗΣΗΣ ΛΩΡΙΔΑΣ
Το πακέτο υποβοήθησης οδήγησης Plus προσφέρεται επίσης ως προαιρετικός εξοπλισμός, για παράδειγμα μαζί με το πακέτο Premium. Σε αυτό περιλαμβάνεται το ενεργό σύστημα υποβοήθησης διεύθυνσης, το οποίο βοηθά στη διατήρηση της λωρίδας κυκλοφορίας. Όπως συμβαίνει ήδη στους αυτοκινητόδρομους, η E-Class μπορεί πλέον να επανεκκινεί αυτόματα και κατά την κίνηση στην πόλη και στους επαρχιακούς δρόμους, αν παραμείνει ακίνητη για σχετικά μεγαλύτερο χρονικό διάστημα. Ακόμα ένα νέο χαρακτηριστικό: εάν το ενεργό σύστημα υποβοήθησης διεύθυνσης παύσει να είναι διαθέσιμο επειδή η διαγράμμιση του δρόμου δεν είναι ξεκάθαρα ορατή, το σύστημα ενημερώνει τον οδηγό με δονήσεις στο τιμόνι.
ΑΚΑΜΠΤΟΣ ΚΛΩΒΟΣ ΕΠΙΒΑΤΩΝ
Η φιλοσοφία ασφάλειας της E-Class βασίζεται σε ένα αμάξωμα με ιδιαίτερα άκαμπτο κλωβό επιβατών και ειδικά παραμορφώσιμα στοιχεία απόσβεσης σύγκρουσης. Τα συστήματα συγκράτησης, π.χ. ζώνες ασφαλείας και αερόσακοι, είναι ειδικά προσαρμοσμένα στην όλη αυτή φιλοσοφία. Σε περίπτωση ατυχήματος είναι δυνατόν να ενεργοποιούνται με τέτοιο τρόπο ώστε η δράση τους για την προστασία των επιβαινόντων να προσαρμόζεται στην εκάστοτε κατάσταση.
ΑΕΡΟΣΑΚΟΙ ΚΟΥΡΤΙΝΑ
Εκτός από τους αερόσακους οδηγού και συνοδηγού, στον βασικό εξοπλισμό περιλαμβάνεται επίσης ένας αερόσακος γονάτων στην πλευρά του οδηγού. Αυτός προστατεύει τα πόδια από επαφή με τη κολόνα του τιμονιού ή τον πίνακα οργάνων σε σοβαρή μετωπική σύγκρουση. Οι αερόσακοι παραθύρων του βασικού εξοπλισμού μειώνουν τον κίνδυνο να χτυπήσει το κεφάλι στο πλευρικό παράθυρο ή να χτυπηθεί από ξένα αντικείμενα. Σε περίπτωση σοβαρής πλευρικής σύγκρουσης, ο αερόσακος παραθύρου στην πλευρά της πρόσκρουσης εκτείνεται από την κολόνα Α έως την κολόνα C σαν κουρτίνα πάνω από τα μπροστινά και πίσω πλευρικά παράθυρα. Εάν ανιχνευθεί ανατροπή, οι αερόσακοι παραθύρων μπορούν να ενεργοποιηθούν και στις δύο πλευρές. Εκτός από το σύστημα προστασίας κεφαλής, οι πλευρικοί αερόσακοι έχουν σχεδιαστεί για να καλύπτουν τη θωρακική περιοχή σε περίπτωση σοβαρής πλευρικής σύγκρουσης – και στα εξωτερικά πίσω καθίσματα (προαιρετικά).
Επιπλέον, τα οχήματα είναι εξοπλισμένα με κεντρικό αερόσακο, ανάλογα και με τη χώρα. Πυροτεχνικοί προεντατήρες και περιοριστές δύναμης ζωνών ασφαλείας σε όλα τα εξωτερικά καθίσματα αποτελούν επίσης μέρος του βασικού εξοπλισμού.
ΕΞΟΙΚΟΝΟΜΗΣΗ ΠΟΡΩΝ
Πολλά εξαρτήματα της E-Class κατασκευάζονται εν μέρει από υλικά εξοικονόμησης πόρων (ανακυκλωμένα υλικά και ανανεώσιμες πρώτες ύλες). Για το βασικό κάθισμα της E-Class χρησιμοποιούνται επενδύσεις από άβαφο μαλλί αλπακά σε συνδυασμό με ανακυκλωμένο υλικό. Στο αφρώδες υλικό των καθισμάτων χρησιμοποιούνται για πρώτη φορά πιστοποιημένες ανακυκλωμένες πρώτες ύλες σύμφωνα με την προσέγγιση «ισοζυγίου μάζας» και δεν διαφέρουν από εκείνες των πρώτων υλών που παράγονται από αργό πετρέλαιο. Με αυτόν τον τρόπο, η ανάγκη για ορυκτούς πόρους μπορεί να μειωθεί διατηρώντας παράλληλα την ποιότητα των προϊόντων.
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ
Με λίγα λόγια η νέα E-Class, με τιμές που ξεκινούν (Ε 220d) από 68.900 ευρώ, κατάφερε πάλι το ακατόρθωτο: Να γίνει ο ηγέτης μιας ολόκληρης κατηγορίας με πολλούς ακόλουθους. Έτσι το σλόγκαν της εταιρείας: The best or nothing, γίνεται ακόμη μια φορά πραγματικότητα στην ιδιαίτερα δύσκολη και άκρως απαιτητική κατηγορία των Luxury sedan.