Έχοντας οδηγήσει την πλειονότητα των Plug-In μοντέλων των άμεσα ανταγωνιστικών μοντέλων της νέας C class, μπορώ να τονίσω ότι εντυπωσιάστηκα με το παραπάνω από το αυτοκίνητο και μπορώ να σημειώσω ότι η κορυφή της κατηγορίας της ανήκει δικαιωματικά.
Θα προσπεράσω γρήγορα τα γνωστά κλισέ: μικρή S class σε ποιότητα, τεχνολογία και πολυτέλεια που την διακρίνουν, την άψογη συναρμολόγηση και πολλά ακόμη ασυναγώνιστα στοιχεία που όντως διαθέτει.
Και θα σταθώ στα σημεία πού την κάνουν να διαφέρει, να ξεχωρίζει και να ηγείται του ανταγωνισμού.
Ενώ τα περισσότερα Plug-In μοντέλα απαιτούν να τα φορτίζεις καθημερινά αν θέλεις να πετύχεις την βέλτιστη οικονομία και σου προσφέρουν αμιγή ηλεκτρική οδήγησης μεταξύ 45 και 60 χλμ, η 300e ανεβάζει τον πήχη πολύ παραπάνω, χάρις στη μεγάλη μπαταρία των 25.4 Kwh, στα 90 με 110 χλμ ακόμη, κάνοντας την να αποτελεί ότι πλησιέστερο υπάρχει σε αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα.
Τα άλλα σημεία που την στέλνουν στην κορυφή της κατηγορίας της είναι η άνεση και η οδική συμπεριφορά, στις οποίες θα αναφερθώ στη συνέχεια.
ΠΛΗΡΗΣ ΕΞΗΛΕΚΤΡΙΣΜΟΣ
Είναι σημαντικό ότι η νέα C-Class ήταν η πρώτη κλασική σειρά μοντέλων της εταιρείας που εξηλεκτρίσθηκε πλήρως. Με ενσωματωμένη μίζα-δυναμό και ηλεκτρικό σύστημα 48 Volt ή plug-in υβριδική τεχνολογία, διαθέτει μια αξιόλογη αυτονομία 100 χιλιομέτρων, που δεν πλησιάζει εύκολα ο ανταγωνισμός.
ΠΕΜΠΤΗ ΓΕΝΙΑ
Το μοντέλο της πέμπτης γενιάς , δημιούργησε νέα πρότυπα στον τομέα της βιωσιμότητας. Καθώς η C-Class αποτελεί παραδοσιακά μία από τις σειρές μοντέλων της εταιρείας με τις υψηλότερες πωλήσεις, ο συστηματικός εξηλεκτρισμός ήταν απαραίτητος και είχε σημαντικό αντίκτυπο στο αποτύπωμα άνθρακα, ενώ έγιναν πολλές ακόμα τεχνικές βελτιώσεις, οι οποίες περιλαμβάνουν πλήθος στοιχείων προαιρετικού η μη, εξοπλισμού και ενδεικτικά αναφέρουμε το DIGITAL LIGHT και το σύστημα διεύθυνσης πίσω άξονα, που προσφέρει πολλά πλεονεκτήματα.
ΔΥΝΑΜΙΚΕΣ ΑΝΑΛΟΓΙΕΣ
Η νέα C-Class με τις νέες δυναμικές αναλογίες της, δίνει σχεδιαστικά την εντύπωση ότι κινείται ακόμη κι όταν είναι σταματημένη, χάρη στον συνδυασμό κοντού μπροστινού προβόλου, μακριού μεταξονίου και πίσω προβόλου. Το σπορ καπό του κινητήρα με τους έντονους όγκους τονίζει την παρόρμηση για κίνηση. Συγκριτικά με το προηγούμενο μοντέλο, που είχε ήδη ιδιαίτερα πολυτελή διαμόρφωση του εσωτερικού του, η νέα C-Class εξέλιξε ακόμη περισσότερο την έννοια της σύγχρονης πολυτέλειας. Το εσωτερικό υιοθετεί κύρια χαρακτηριστικά από τη νέα S-Class, προσθέτοντας επιπλέον σαφή σπορ στοιχεία σχεδίασης και εμφάνισης.
ΜΟΝΑΔΙΚΑ ΕΦΕ
Βλέποντας το αυτοκίνητο από το πλάι διαπιστώνεις ότι οι περίτεχνα σμιλευμένες επιφάνειες δημιουργούν μοναδικά εφέ φωτός. Οι σχεδιαστές μείωσαν τις γραμμές στο ελάχιστο, τονίζοντας τη λεγόμενη γραμμή catwalk ή γραμμή των ώμων. Άλλα χαρακτηριστικά που συνεισφέρουν στη σπορ, επιβλητική εμφάνιση είναι το φαρδύ μετατρόχιο και οι νέου σχεδιασμού ζάντες 17 έως 19 ιντσών, που εντυπωσιάζουν.
Μπροστά, δεσπόζει η χαρακτηριστική επένδυση του ψυγείου της μάρκας, με το αστέρι στο κέντρο του. Υπάρχουν μικρές μόνο διαφορές στη σχεδίαση και τον χαρακτήρα της μάσκας στην κάθε γραμμή εξοπλισμού: Στο βασικό μοντέλο έχουν τοποθετηθεί γρίλιες, στη γραμμή AVANTGARDE υπάρχουν πρόσθετα διακοσμητικά στοιχεία σ’ αυτές και πλαίσια χρωμίου, ενώ το στοιχείο που χαρακτηρίζει την έκδοση AMG Line στο εμπρός μέρος είναι η μάσκα ψυγείου τύπου diamond, που ξεχωρίζει αμέσως.
ΝΕΑ ΕΝΤΥΠΩΣΙΑΚΑ ΠΙΣΩ ΦΩΤΑ
Εμφανισιακά η σχεδίαση του πίσω τμήματος είναι χαρακτηριστική ενός sedan της Mercedes-Benz, με τα πίσω φώτα να κερδίζουν τις εντυπώσεις. Στη Sedan έκδοση, τα φωτιστικά σώματα απέκτησαν σχεδίαση δύο τμημάτων για πρώτη φορά στη C-Class, με τις λειτουργίες φωτισμού να μοιράζονται μεταξύ των φώτων στο πλευρικό τοίχωμα και των φώτων στο καπό του πορτ-μπαγκάζ. Η εμφάνιση του πίσω τμήματος ολοκληρώνεται με διακοσμητικά στοιχεία στον πίσω προφυλακτήρα που διατίθενται προαιρετικά ή σε συνδυασμό με την εκάστοτε γραμμή εξοπλισμού. Η χρωματική παλέτα έχει εμπλουτιστεί με τρία νέα χρώματα – spectral blue, high-tech silver και opalite white, που εντυπωσιάζουν.
ΝΕΟΙ ΣΤΡΟΓΓΥΛΟΙ ΑΕΡΑΓΩΓΟΙ
Όπως πάντα για την εταιρία, η ποιότητα στη διαμόρφωση του εσωτερικού χώρου αποτυπώνεται μέχρι την τελευταία λεπτομέρεια. Το ταμπλό οργάνων είναι χωρισμένο σε δύο τμήματα: το επάνω τμήμα μοιάζει με φτερό και διαθέτει νέους, επίπεδους στρογγυλούς αεραγωγούς που θυμίζουν τα αεροδυναμικά καλύμματα των κινητήρων αεροσκαφών, ενώ το κάτω τμήμα συνίσταται σε μια ενιαία επιφάνεια με πολυτελή διακοσμητικά στοιχεία, η οποία εκτείνεται ομοιόμορφα από την κεντρική κονσόλα μέχρι το ταμπλό οργάνων χωρίς καμία παρεμβολή. Η έμφαση στον οδηγό αναδεικνύει τη σπορ σχεδίαση: το ταμπλό οργάνων και η κεντρική οθόνη έχουν μία ελαφριά κλίση έξι μοιρών προς τον οδηγό, ευκολύνοντας την καλύτερη ανάγνωση και χρήση.
ΑΙΩΡΟΥΜΕΝΗ ΟΘΟΝΗ
Στο ταμπλό ξεχωρίζει αμέσως η νέα υψηλής ανάλυσης οθόνη LCD. Είναι ανεξάρτητη και μοιάζει να αιωρείται μπροστά από το επάνω τμήμα του ταμπλό. Έτσι, η οθόνη του οδηγού διαφοροποιείται ξεκάθαρα από τα παραδοσιακά κόκπιτ με τα κλασικά, στρογγυλά όργανα. Μπορεί να επιλέξει κανείς, ανάμεσα στην έκδοση 10,25 ιντσών (26,0 cm) ή 12,3 ιντσών (31,2 cm).
ΟΘΟΝΗ ΑΦΗΣ ΜΕ ΚΛΙΣΗ ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΟΔΗΓΟ
Η εξέλιξη της ψηφιοποίησης αντανακλάται και στην κεντρική οθόνη αφής, η οποία επιτρέπει τον έλεγχο των λειτουργιών του αυτοκινήτου και μοιάζει να αιωρείται πάνω από τη διακοσμητική επιφάνεια της κονσόλας. Όπως το ταμπλό οργάνων, έτσι και η οθόνη έχει ελαφριά κλίση προς τον οδηγό. Έχει διαγώνιο 9,5 ιντσών (24,1 cm) στον βασικό εξοπλισμό, ενώ προαιρετικά διατίθεται μια μεγαλύτερη έκδοση 11,9 ιντσών ή 30,2 cm. Ένα υψηλής ποιότητας ένθετο χρωμίου χωρίζει την κεντρική κονσόλα στο σημείο που συναντάται με το υποβραχιόνιο δημιουργώντας μία τρισδιάστατη αίσθηση, σίγουρα εντυπωσιακή.
ΛΙΤΗ ΣΧΕΔΙΑΣΗ ΕΠΕΝΔΥΣΕΩΝ
Τα δύο άκρα του ταμπλό οργάνων πλαισιώνονται από τη σύγχρονη, εξαιρετικά λιτή σχεδίαση των επενδύσεων των θυρών. Η κεντρική επένδυση πόρτας με ενσωματωμένο υποβραχιόνιο μετατρέπεται από κάθετη σε οριζόντια επιφάνεια. Αντανακλώντας τη σχεδίαση της κεντρικής κονσόλας, το μπροστινό τμήμα αποκτά τη μορφή ενός high-tech μεταλλικού στοιχείου. Μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως χειρολαβή και περικλείει τα χειριστήρια των ηλεκτρικών παραθύρων. Ένα άλλο αισθητικά πρωτοποριακό χαρακτηριστικό είναι η μονάδα χειρισμού με τα ενσωματωμένα χειριστήρια ρύθμισης για τα καθίσματα και τη λαβή ανοίγματος της πόρτας.
ΟΛΟΚΛΗΡΩΜΕΝΗ ΑΙΣΘΗΤΙΚΗ ΕΜΠΕΙΡΙΑ
Η οθόνη οδηγού και η οθόνη πολυμέσων προσφέρουν μια ολοκληρωμένη αισθητική εμπειρία. Η εμφάνιση των οθονών μπορεί να εξατομικευθεί επιλέγοντας ανάμεσα σε τρία στιλ ενδείξεων και τρεις τρόπους λειτουργίας. Σε συνδυασμό με οποιαδήποτε γραμμή εξοπλισμού, ο βασικός εξοπλισμός της νέας C-Class περιλαμβάνει ατμοσφαιρικό φωτισμό με οπτικές ίνες, που εντυπωσιάζει με την πρώτη ματιά.
ΕΥΦΥΕΣ ΚΑΙ ΨΗΦΙΑΚΟ ΕΣΩΤΕΡΙΚΌ
Είναι χαρακτηριστικό ότι όπως η νέα S-Class, έτσι και η νέα C-Class είναι εξοπλισμένη με τη δεύτερη γενιά του MBUX (Mercedes-Benz User Experience). Το εσωτερικό του αυτοκινήτου έχει γίνει ακόμη πιο ψηφιακό και ευφυές, καθώς τόσο το hardware όσο και το λογισμικό έχουν κάνει άλματα προόδου. Επιπλέον, οι φωτεινές εικόνες των οθονών LCD διευκολύνουν τον έλεγχο των λειτουργιών οχήματος και ανέσεων.
Η οθόνη οδηγού και η οθόνη πολυμέσων προσφέρουν μια ολοκληρωμένη αισθητική εμπειρία ενώ οι πληροφορίες παρουσιάζονται με οργανωμένο τρόπο. Η Mercedes-Benz έχει αναπτύξει μια νέα αισθητική όσον αφορά στην οθόνη για την S-Class, η οποία πλέον χρησιμοποιείται συστηματικά και σε άλλα μοντέλα, όπως στη νέα C class.
ΤΡΙΑ ΣΤΙΛ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΟΘΟΝΩΝ
Η νέα εντυπωσιακή εμφάνιση των οθονών μπορεί να εξατομικευθεί επιλέγοντας ανάμεσα σε τρία στιλ ενδείξεων (Discreet, Sporty, Classic / Διακριτικό, Σπορ, Κλασικό) και τρεις τρόπους λειτουργίας (Navigation, Assistance, Service / Πλοήγηση, Υποβοήθηση, Service).
Στο στιλ «Classic», τον οδηγό καλωσορίζει ένα οικείο περιβάλλον οθόνης. Η οθόνη, με δύο κυλινδρικά όργανα με μεταβλητά περιεχόμενα, παρέχει όλες τις πληροφορίες που ενδιαφέρουν τον οδηγό.
Στο στιλ «Sporty» κυριαρχεί το κόκκινο χρώμα και το κεντρικό στροφόμετρο είναι δυναμικά σχεδιασμένο.
Στο στιλ «Discreet», τα περιεχόμενα περιορίζονται μόνο στα απολύτως απαραίτητα. Επιπλέον, χάρη στον ατμοσφαιρικό φωτισμό, και οι δύο οθόνες μπορούν να προβάλλουν τις ενδείξεις σε επτά χρωματικούς συνδυασμούς, προσφέροντας μια εντυπωσιακή χρωματική εμπειρία στο εσωτερικό.
ΠΡΟΒΟΛΗ ΣΕ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟ ΧΡΟΝΟ
Ειδικά στον τρόπο λειτουργίας «Assistance», η κατάσταση της κυκλοφορίας προβάλλεται σε πραγματικό χρόνο μαζί με σημαντικές, συμπληρωματικές πληροφορίες, ενώ η πλοήγηση εμφανίζεται στο σύνολο της οθόνης, όπως και στην S-Class, και προσφέρει στον οδηγό ολοκληρωμένη καθοδήγηση στη διαδρομή, που αποδεικνύεται ιδιαίτερα χρήσιμη.
ΔΙΑΔΡΑΣΤΙΚΗ ΥΠΟΒΟΗΘΗΣΗ ΦΩΝΗΣ
Στο νέο μοντέλο η φωνητική υποβοήθηση «Hey Mercedes» γίνεται πιο διαδραστική και μπορεί να μαθαίνει ενεργοποιώντας τις online υπηρεσίες στην εφαρμογή Mercedes me App. Επιπλέον, ορισμένες ενέργειες μπορούν να πραγματοποιούνται ακόμη και χωρίς να πείτε «Hey Mercedes» για ενεργοποίηση, όπως η πραγματοποίηση μίας τηλεφωνικής κλήσης. Η φωνητική υποβοήθηση «Hey Mercedes» εξηγεί επίσης τις λειτουργίες του οχήματος και μπορεί να βοηθήσει, για παράδειγμα, στη σύνδεση ενός smartphone μέσω Bluetooth ή στην εύρεση ενός φαρμακείου. Ακόμη, μπορεί να αναγνωρίζει τους επιβάτες του αυτοκινήτου από τις φωνές τους, κάτι ιδιαίτερα σημαντικό.
ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΜΕ ΤΟ ΣΠΙΤΙ
Εντυπωσιάζει το γεγονός ότι με τη λειτουργία Smart Home του MBUX, η C-Class μετατρέπεται για πολλούς σε κινητό κέντρο ελέγχου του σπιτιού. Χρησιμοποιώντας τεχνολογία WLAN, αισθητήρες και ενεργοποιητές, η λειτουργία Smart Home αυξάνει όλο και περισσότερο τη νοημοσύνη και την ικανότητα επικοινωνίας με το σπίτι, επιτρέποντας την επιτήρηση, καθώς και τον έλεγχο της θέρμανσης, του φωτισμού, των παντζουριών και των ηλεκτρικών συσκευών εξ αποστάσεως. Ο χρήστης ενημερώνεται από ανιχνευτές κίνησης και επαφές παραθύρων για καλοδεχούμενους ή ανεπιθύμητους επισκέπτες. «Hey Mercedes, είναι κανείς στο σπίτι μου τώρα;» «Έκανα έναν έλεγχο. Η τελευταία κίνηση που ανιχνεύθηκε ήταν στην κουζίνα πριν από μία ώρα.» Κάπως έτσι γίνονται θεωρητικά οι συζητήσεις ανάμεσα στον οδηγό ή τον συνοδηγό και το έξυπνο σπίτι του χρήστη μέσω της φωνητικής υποβοήθησης MBUX (Mercedes-Benz User Experience). Κατά την κυκλοφορία στην αγορά, η λειτουργία Smart Home του MBUX υποστηρίζει πολλές συσκευές που προσφέρονται από σημαντικούς παρόχους υπηρεσιών, «έξυπνου σπιτιού», όπως οι Bosch Smart Home και τη Samsung SmartThings κ. α.
Από την πρώτη στιγμή, η υποβοήθηση Hey Mercedes καταλαβαίνει ερωτήσεις και εντολές σε τέσσερις γλώσσες (Γερμανικά, Κινεζικά, Αγγλικά ΗΠΑ και Αγγλικά Μεγάλης Βρετανίας). Μπορείς να συνδέεσαι με τον φωτισμό , πρίζες, θερμοστάτες, παντζούρια και κουρτίνες, ανιχνευτές κίνησης και επαφές θυρών ή παραθύρων, καθώς και σε αισθητήρες θερμοκρασίας. Έτσι, το σύστημα μπορεί επίσης να απαντά στην παρακάτω ερώτηση: «Θυμήθηκα να σβήσω το καλοριφέρ;» Ανάλογα με την απάντηση και τους εγκατεστημένους θερμοστάτες του σπιτιού, είναι εφικτή η αλλαγή της ρύθμισης: «Ρύθμισε τη θερμοκρασία σε όλο το σπίτι στους 18 βαθμούς!» Με αυτόν τον τρόπο, η ενσωμάτωση της λειτουργίας Smart Home στο σύστημα MBUX συμβάλλει στη μείωση της κατανάλωσης ενέργειας στο σπίτι, προσφέροντας παράλληλα περισσότερη άνεση και σιγουριά.
ΔΙΑΙΣΘΗΤΙΚΟΣ ΧΕΙΡΙΣΜΟΣ
Ακόμη μια σημαντική καινοτομία το γεγονός ότι με την υπηρεσία «Online μουσική», η Mercedes-Benz ενσωματώνει πλήρως τις πιο γνωστές υπηρεσίες streaming μουσικής στο σύστημα infotainment MBUX. Το MBUX προσφέρει πρόσβαση στο προσωπικό προφίλ χρήστη των συνδεδεμένων παρόχων μουσικής. Έτσι, εξασφαλίζει την πλήρη πρόσβαση των πελατών στα αγαπημένα τους τραγούδια και τις λίστες αναπαραγωγής τους, ενώ παράλληλα τους δίνει την ευκαιρία να ανακαλύψουν εκατομμύρια τραγούδια και επιμελημένες λίστες αναπαραγωγής. Ο χειρισμός γίνεται διαισθητικά με τη φωνητική υποβοήθηση MBUX «Hey Mercedes», τα πλήκτρα ελέγχου αφής στο τιμόνι ή απευθείας από την οθόνη αφής.
ΚΑΜΕΡΑ ΚΑΤΑΓΡΑΦΗΣ ΜΠΡΟΣΤΑ
Ακόμη διατίθεται προαιρετικά η λειτουργία Augmented Video. Μια κάμερα καταγράφει το περιβάλλον μπροστά από το όχημα και οι εικόνες που καταγράφονται εν κινήσει προβάλλονται στην κεντρική οθόνη. Επιπλέον, εικονικά αντικείμενα, πληροφορίες και δείκτες προβάλλονται πάνω στην εικόνα βίντεο. Μεταξύ αυτών, σήματα κυκλοφορίας, βέλη κατεύθυνσης, συστάσεις αλλαγής λωρίδας και αριθμοί οδών. Έτσι, διευκολύνεται σημαντικά η πλοήγηση, ειδικά σε αστικές περιοχές, πυκνής κυκλοφορίας.
ΣΑΡΩΤΗΣ ΔΑΚΤΥΛΙΚΟΥ ΑΠΟΤΥΠΩΜΑΤΟΣ
Επίσης μια έγχρωμη οθόνη Head-up display διατίθεται ως προαιρετικός εξοπλισμός. Ο οδηγός βλέπει μια εικονική οθόνη 9 x 3 ιντσών (περ. 23 x 8 cm) να αιωρείται πάνω από το καπό του κινητήρα σε απόσταση περίπου 4,5 μέτρων.
Σε εργονομική θέση κάτω από την κεντρική οθόνη βρίσκεται ένας σαρωτής δακτυλικού αποτυπώματος. Με αυτόν ο χρήστης μπορεί να συνδέεται στο MBUX γρήγορα, άνετα και με ασφάλεια, προστατεύοντας προσωπικές ρυθμίσεις και δεδομένα όπως τα «αγαπημένα», οι πρόσφατοι προορισμοί, οι προβλέψεις βάσει συμπεριφοράς, οι καταχωρίσεις του επαγγελματικού ημερολογίου ή τα ηλεκτρονικά μηνύματα ενώ μόνο οι εξουσιοδοτημένοι χρήστες μπορούν να πραγματοποιούν πληρωμές μέσω της εφαρμογής Mercedes me, κάτι ιδιαίτερα σημαντικό.
ΠΑΝΤΑ ΕΝΗΜΕΡΟΣ Ο ΟΔΗΓΟΣ
Μόλις γίνει διαθέσιμη μια νέα ενημέρωση από τη Mercedes-Benz, εμφανίζεται ένα μήνυμα στο MBUX. Η ενημέρωση λαμβάνεται και εγκαθίσταται στο παρασκήνιο, έως ότου ο χρήστης συμφωνήσει για την ενεργοποίησή της. Έτσι, ο οδηγός είναι πάντα ενημερωμένος. Επιπλέον, μέσω ενημερώσεων OTA (over-the-air), είναι δυνατή η εκ των υστέρων εγκατάσταση λειτουργιών που δεν έχουν εφευρεθεί ακόμη σε αυτοκίνητα που έχουν ήδη πωληθεί. Για τη μεταφορά των δεδομένων, η Mercedes-Benz βασίζεται στην τεχνολογία κινητής επικοινωνίας και στη μονάδα επικοινωνίας υψηλών προδιαγραφών ασφαλείας που είναι εγκατεστημένη στο αυτοκίνητο.
Ένας άλλος τρόπος να διασφαλιστεί η πάντα ενημερωμένη και κορυφαία εμπειρία του χρήστη είναι η αγορά νέων υπηρεσιών από το Mercedes me Store, π.χ. υπηρεσιών streaming μουσικής ή του In-Car Office. Επίσης, μέσω του Mercedes me Store είναι εφικτή η ανανέωση ή η προσθήκη νέων online συνδρομητικών υπηρεσιών, που κρίνονται αναγκαίες.
ΝΕΟΣ ΠΕΤΡΕΛΑΙΟΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Για όσους ενδιαφέρονται για ντίζελ, να σημειώσουμε οτι στην αιχμή των μέτρων βελτίωσης της αποδοτικότητας της εταιρείας, βρίσκεται ο νέος δίλιτρος πετρελαιοκινητήρας OM 654 M με ενσωματωμένη μίζα-δυναμό δεύτερης γενιάς (ISG). Διαθέτει μερικό on-board ηλεκτρικό σύστημα 48 Volt. Η αποδοτικότητα του κινητήρα αυξάνεται με τη λειτουργία ανάκτησης ενέργειας και τη δυνατότητα «κύλισης» με απενεργοποιημένο κινητήρα. Σε συνδυασμό με τον εξηλεκτρισμό, ο οποίος περιλαμβάνει τη χρήση ενός ηλεκτρικού συμπιεστή ψυκτικού υγρού για το σύστημα κλιματισμού, οι νέες αλλαγές εξασφαλίζουν ισχύ από 163 εως 265 ίππους.
ΑΥΤΟΜΑΤΟ ΚΙΒΩΤΙΟ ΜΕ ΠΟΛΥΠΥΡΙΝΟ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΤΗ
Ειδικά το νέο κιβώτιο ταχυτήτων 9G-TRONIC εξελίχθηκε για την προσαρμογή της ενσωματωμένης μίζας-δυναμό και τοποθετείται σε όλα τα μοντέλα C-Class. Ο ηλεκτροκινητήρας, το ηλεκτρονικό σύστημα ισχύος και το ψυγείο κιβωτίου ταχυτήτων έχουν πλέον μετακινηθεί μέσα ή προς το κιβώτιο ταχυτήτων. Τα προηγουμένως απαραίτητα καλώδια έχουν καταργηθεί, γεγονός που προσφέρει πλεονεκτήματα όσον αφορά στον χώρο που χρειαζόταν για την τοποθέτησή τους και το βάρος. Επιπλέον, έχει αυξηθεί η αποδοτικότητα του κιβωτίου ταχυτήτων, μεταξύ άλλων, χάρη στη βελτιστοποιημένη συνεργασία με την ηλεκτρική πρόσθετη αντλία λαδιού, η οποία μειώνει την ισχύ τροφοδοσίας της μηχανικής αντλίας κατά 30 τοις εκατό. Ακόμη, χρησιμοποιείται μια νέα γενιά του πλήρως ενσωματωμένου συστήματος ελέγχου κιβωτίου ταχυτήτων με πολυπύρηνο επεξεργαστή, καθώς και νέα σχεδίαση και τεχνολογία συνδεσιμότητας. Εκτός από την αυξημένη υπολογιστική ισχύ, ο αριθμός ηλεκτρικών διεπαφών (interfaces) έχει μειωθεί δραστικά, ενώ το σύστημα ελέγχου κιβωτίου ταχυτήτων ζυγίζει 30 τοις εκατό λιγότερο συνολικά.
ΗΛΕΚΤΡΙΚΗ ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ ΩΣ 110 ΧΛΜ
Τα plug-in υβριδικά μοντέλα τέταρτης γενιάς πού ακολούθησαν λίγο μετά το λανσάρισμα της C-Class στην αγορά, ήταν εντυπωσιακά και μπροστά από τον ανταγωνισμό.
Ο εξηλεκτρισμός τους πραγματοποίησε ένα μεγάλο άλμα προόδου, χρησιμοποιώντας ως βάση τους ίδιους κινητήρες.
Με ηλεκτρική ισχύ (95kW) /129 ίππους )και αμιγώς ηλεκτρική αυτονομία περίπου 100 με 110 χιλιομέτρων (WLTP), η plug-in έκδοση της C-Class λειτουργεί πλήρως ηλεκτρικά σε πολλές περιπτώσεις και για πολλές ημέρες χωρίς καθόλου χρήση του τούρμπο κινητήρα εσωτερικής καύσης των 1999 κυβικών εκατοστών των 204 ίππων, ο οποίος δεν είναι μόνο ιδιαίτερα αποδοτικός, αλλά και διαθέτει και σαφή σπορ χαρακτηριστικά.
ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΕΣ ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
Με συνδυαστική ισχύ 313 ίππων συνολικά, η C 300e , χρειάζεται 6.1 δευτερόλεπτα για τα 0-100 χλμ/ώρα και τερματίζει στα 245 χλμ/ώρα, επιδόσεις εξαιρετικές για την κατηγορία, το βάρος και τις διαστάσεις της, που συνοδεύονται επίσης από εξαιρετικά χαμηλές τιμές κατανάλωσης. Τα 4.9 με 5.0 λίτρα είναι εύκολα εφικτές τιμές με ελαφρύ δεξί πόδι, ενώ τα 6.5 λίτρα είναι μια μέση τιμή πού μπορείς να υπολογίζεις, αν δεν κάνεις πλήρη χρήση των δυνατοτήτων του κινητήρα.
ΥΨΗΛΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ ΠΥΚΝΟΤΗΤΑ
Το νέο σύστημα υψηλής τάσης είναι πιο συμπαγές και υψηλότερης απόδοσης, ενώ ο αριθμός των διεπαφών υψηλής τάσης έχει μειωθεί σημαντικά. Η ενσωμάτωση του ηλεκτρονικού συστήματος ισχύος στο περίβλημα του κιβωτίου ταχυτήτων μειώνει τον απαιτούμενο χώρο τοποθέτησης και συγχρόνως απλουστεύει τη συναρμολόγηση στο εργοστάσιο παραγωγής. Η αύξηση της τάσης του συστήματος συνεπάγεται επίσης την αύξηση της ισχύος, χωρίς να απαιτούνται μεγαλύτερες διατομές καλωδίων.
Η υψηλή ενεργειακή πυκνότητα του υβριδικού συστήματος κίνησης επιτυγχάνεται με τη χρήση ενός σύγχρονου ηλεκτροκινητήρα μόνιμης διέγερσης με εσωτερικό ρότορα. Η μέγιστη ροπή στρέψης 440 Nm του ηλεκτροκινητήρα διατίθεται από την πρώτη στιγμή, εξασφαλίζοντας ευέλικτη εκκίνηση και δυναμική οδήγηση. Η πλήρης ηλεκτρική ισχύς είναι διαθέσιμη έως το όριο των 140 km/h.
ΜΠΑΤΑΡΙΑ ΜΕΓΑΛΗΣ ΧΩΡΗΤΙΚΟΤΗΤΑΣ
Η μπαταρία υψηλής τάσης (HV) αναπτύχθηκε εσωτερικά από τη Mercedes-Benz AG. Εντάσσεται σε μια οικογένεια μπαταριών τέταρτης γενιάς και αποτελεί λογική εξέλιξη της προηγούμενης γενιάς. Περιλαμβάνει 96 κυψέλες σε «διαμόρφωση μάρσιπου». Με συνολική χωρητικότητα 25,4 kWh, η μπαταρία αυξάνει την ηλεκτρική αυτονομία στα περίπου 100 χιλιόμετρα. Λόγω της υψηλής ενεργειακής πυκνότητας, η μπαταρία HV διαθέτει εσωτερικό σύστημα ψύξης. Συνεπώς, το σύστημα διαχείρισης θερμότητας μπορεί να ελέγχει τη θερμοκρασία λειτουργίας, ανεξάρτητα από τον κλιματισμό στο εσωτερικό του αυτοκινήτου. Έτσι, είναι εφικτή η συνεχής λειτουργία σε περιοχές με υψηλές και χαμηλές θερμοκρασίες, αλλά και η ταχεία φόρτιση με συνεχές ρεύμα. Ο προαιρετικός φορτιστής συνεχούς ρεύματος 55 kW επιτρέπει την πλήρη φόρτιση της μπαταρίας σε περίπου 30 λεπτά, ακόμη και σε περίπτωση αποφόρτισης. Για τη φόρτιση με τριφασικό ρεύμα σε wallbox συνδεδεμένο με το οικιακό δίκτυο εναλλασσόμενου ρεύματος είναι διαθέσιμος ένας φορτιστής 11 kW (ανάλογα με την αγορά).
Η τοποθέτηση της μπαταρίας μέσα στο αυτοκίνητο προσφέρει πλεονεκτήματα κατά την καθημερινή χρήση συγκριτικά με το προηγούμενο μοντέλο: πλέον, δεν υπάρχει σκαλοπάτι στο πορτ-μπαγκάζ και είναι εφικτή η απρόσκοπτη φόρτωση. Η αερανάρτηση και το σύστημα ρύθμισης ύψους ανάρτησης στο πίσω μέρος περιλαμβάνονται στον βασικό εξοπλισμό, γεγονός ιδιαίτερα σημαντικό.
ΒΕΛΤΙΩΜΕΝΗ ΑΝΑΚΤΗΣΗ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ
Οδηγικά η εμπειρία των Plug-In μοντέλων είναι αισθητά πιο «ηλεκτρική». Δεδομένης της αύξησης της ηλεκτρικής αυτονομίας σε περίπου 100 χιλιόμετρα, μπορεί να καλύπτει κανείς τις περισσότερες καθημερινές διαδρομές μόνο με ηλεκτρικό ρεύμα. Η λειτουργία ανάκτησης ενέργειας επιτρέπει την ανάκτηση της κινητικής ενέργειας στη διάρκεια της επιβράδυνσης ή της οδήγησης σε κατηφόρα, μια διαδικασία που πλέον έχει βελτιωθεί και σε ό,τι αφορά τη συνεργασία με το υδραυλικό φρένο. Πλέον, η απόδοση της ανάκτησης ενέργειας ξεπερνά τα 100 kW. Η έξυπνη στρατηγική λειτουργίας βάσει διαδρομής ενεργοποιεί την ηλεκτρική λειτουργία στα σημεία της διαδρομής στα οποία κρίνει ότι είναι πιο σκόπιμο, λαμβάνοντας υπόψη, για παράδειγμα, δεδομένα πλοήγησης, τοπογραφία, όρια ταχύτητας και συνθήκες κυκλοφορίας σε όλη την πορεία της προγραμματισμένης διαδρομής. Εάν ο οδηγός θέλει να επηρεάσει τον ρυθμό ανάκτησης ενέργειας, μπορεί να το κάνει απευθείας σε τρεις βαθμίδες τις οποίες ελέγχει μέσω διακοπτών πίσω από το τιμόνι. Η συγκεκριμένη δυνατότητα παρέχεται σε όλα τα προγράμματα οδήγησης, εκτός από το SPORT. Για παράδειγμα, στο πρόγραμμα οδήγησης D-, ο οδηγός μπορεί να βιώσει την «αίσθηση ενός πεντάλ»: Κατά την απελευθέρωση του πεντάλ γκαζιού, το όχημα επιβραδύνει αμιγώς ηλεκτρικά σε τέτοιο σημείο που συχνά το πάτημα του υδραυλικού ποδόφρενου είναι περιττό.
Η στρατηγική λειτουργίας επικοινωνεί με τους αισθητήρες των συστημάτων υποβοήθησης, υποστηρίζοντας αποτελεσματικά τον οδηγό σε πολλές καταστάσεις οδήγησης. Για παράδειγμα, σε μεγάλες αποστάσεις, σε αστικές περιοχές κλπ, το αυτοκίνητο δίνει προτεραιότητα στην ηλεκτρική οδήγηση πρωτίστως.
ΔΥΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΟΔΗΓΗΣΗΣ
Δύο επιπλέον προγράμματα οδήγησης επιτρέπουν στον οδηγό να αξιοποιεί τα πλεονεκτήματα του plug-in συστήματος μετάδοσης κίνησης:
Πρόγραμμα BATTERY HOLD: Η διατήρηση της κατάστασης φόρτισης της μπαταρίας υψηλής τάσης έχει προτεραιότητα, π.χ. για τη μετέπειτα οδήγηση στο κέντρο της πόλης ή σε πράσινη ζώνη. Το υβριδικό σύστημα μετάδοσης κίνησης επιλέγει την καταλληλότερη διαμόρφωση του συστήματος κίνησης, ανάλογα με την κατάσταση οδήγησης και τη διαδρομή.
Πρόγραμμα ELECTRIC: Ηλεκτρική οδήγηση έως τα 140 km/h, ρυθμιζόμενη ανάκτηση ενέργειας κατά το ρολάρισμα, προσαρμογή του ενεργού συστήματος υποβοήθησης απόστασης DISTRONIC για ηλεκτρική οδήγηση, ενεργοποίηση του κινητήρα εσωτερικής καύσης μέσω σημείου πίεσης στο πεντάλ γκαζιού (kickdown)
ΜΟΝΑΔΑ ΑΠΤΙΚΟΥ ΠΕΝΤΑΛ
Επίσης στις C-Class, τα plug-in υβριδικά διαθέτουν μια μονάδα απτικού πεντάλ του γκαζιού με σημείο πίεσης σε γωνία πεντάλ γκαζιού 9,7°. Στο πρόγραμμα ELECTRIC, ενεργοποιείται αυτή η ισχύς, επιτρέποντας την αμιγώς ηλεκτρική λειτουργία του οχήματος έως και το συγκεκριμένο σημείο πίεσης. Μόλις παρακαμφθεί το σημείο πίεσης, εκκινεί ο κινητήρας εσωτερικής καύσης που παρέχει πρόσθετη ισχύ. Βέβαια , η λειτουργία Power Nap του ENERGIZING COMFORT υπάρχει μόνο στα plug-in υβριδικά.
ΣΤΑΝΤΑΡ Η ΑΕΡΑΝΑΡΤΗΣΗ
Στα κύρια πλεονεκτήματα της νέας, δυναμικά σχεδιασμένης ανάρτησης είναι ένας νέος άξονας τεσσάρων συνδέσμων μπροστά και ένας άξονας πολλαπλών συνδέσμων, ο οποίος είναι τοποθετημένος σε ένα βοηθητικό πλαίσιο, πίσω. Η νέα ανάρτηση αποτελεί τη βάση για περισσότερη άνεση ανάρτησης, οδήγησης και θορύβου, ευέλικτη οδική συμπεριφορά και οδηγική απόλαυση. Επιπλέον, η νέα C-Class διατίθεται προαιρετικά με συνεχώς ρυθμιζόμενη απόσβεση και σπορ ανάρτηση. Η πίσω αερανάρτηση περιλαμβάνεται στον βασικό εξοπλισμό των plug-in υβριδικών μοντέλων.
ΠΡΟΑΙΡΕΤΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΠΙΣΩ ΑΞΟΝΑ
Η νέα C-Class είναι πλέον περισσότερο ευέλικτη και σταθερή, χάρη στο προαιρετικό σύστημα διεύθυνσης πίσω άξονα και την πιο άμεση σχέση μετάδοσης του συστήματος διεύθυνσης στον μπροστινό άξονα. Η γωνία διεύθυνσης στον πίσω άξονα είναι 2,5 μοίρες. Ως αποτέλεσμα, ο κύκλος στροφής μειώνεται κατά 43 εκατοστά στα 10,64 μέτρα.
Επιπλέον, απαιτούνται λιγότερες στροφές του τιμονιού από τέρμα σε τέρμα. Με το σύστημα διεύθυνσης πίσω άξονα και ανάλογα με το σύστημα κίνησης, απαιτούνται 2,1 αντί για 2,35 περιστροφές (σύστημα κίνησης στους πίσω τροχούς με σύστημα διεύθυνσης ανέσεων) ή 2,3 περιστροφές (εκδόσεις 4MATIC με σύστημα διεύθυνσης ανέσεων).
ΟΙ ΠΙΣΩ ΤΡΟΧΟΙ ΣΤΡΕΦΟΝΤΑΙ ΑΝΤΙΘΕΤΑ
Σε ταχύτητες κάτω από 60 km/h, οι πίσω τροχοί στρέφονται προς την αντίθετη κατεύθυνση από τους μπροστινούς τροχούς και έως και 2,5° αντίθετα προς τη γωνία μπροστινού άξονα κατά τη στάθμευση. Έτσι, ανάλογα με την περίπτωση, το μεταξόνιο ουσιαστικά μικραίνει και το αυτοκίνητο γίνεται πιο ευκίνητο και ευέλικτο. Σε ταχύτητες πάνω από 60 km/h, οι πίσω τροχοί στρέφονται έως και 2,5° προς την ίδια κατεύθυνση με τους μπροστινούς τροχούς. Η ουσιαστική αύξηση του μεταξονίου προσφέρει αισθητά πλεονεκτήματα, όπως η βελτιωμένη ευστάθεια και ασφάλεια σε υψηλές ταχύτητες, κατά τη γρήγορη αλλαγή λωρίδας ή σε περίπτωση αιφνίδιου ελιγμού αποφυγής.
Επιπλέον, απαιτούνται πολύ λιγότερες κινήσεις του τιμονιού στη διάρκεια δυναμικών ελιγμών, π.χ. κατά την οδήγηση σε επαρχιακούς δρόμους ενώ το αυτοκίνητο αποκρίνεται με πιο σπορτίφ τρόπο στους χειρισμούς διεύθυνσης δεδομένου οτι υποστηρίζεται από την ενσωματωμένη λειτουργία δυναμικού ελέγχου του ESP συνολικά.
ΝΕΟ ΠΑΚΕΤΟ ΥΠΟΒΟΗΘΗΣΗΣ ΟΔΗΓΗΣΗΣ
Συγκριτικά με την προηγούμενη σειρά C-Class, η τελευταία γενιά του πακέτου υποβοήθησης οδήγησης διαθέτει πρόσθετες και προηγμένες λειτουργίες, οι οποίες ξεκουράζουν τον οδηγό σε καθημερινές καταστάσεις, φροντίζοντας για πιο άνετη και ασφαλή οδήγηση. Όταν προκύπτει κίνδυνος, τα συστήματα υποβοήθησης μπορούν να αντιδρούν σε επικείμενες συγκρούσεις ανάλογα με τις απαιτήσεις. Η αρχή λειτουργίας των συστημάτων απεικονίζεται στην οθόνη οδηγού με μία νέα φιλοσοφία ενδείξεων.
- Στους αυτοκινητόδρομους, επαρχιακούς δρόμους ή στην πόλη, το ενεργό σύστημα υποβοήθησης απόστασης (Active Distance Assist DISTRONIC) μπορεί να διατηρεί αυτόματα μια προκαθορισμένη απόσταση από τα μπροστινά οχήματα. Μια νέα λειτουργία είναι η αντίδραση του συστήματος σε οχήματα που είναι σταματημένα πάνω στον δρόμο σε ταχύτητες έως 100 km/h (προηγουμένως: 60 km/h).
- Επίσης το ενεργό σύστημα υποβοήθησης διεύθυνσης (Active Steering Assist) βοηθάει τον οδηγό να παραμείνει στη λωρίδα σε ταχύτητες έως 210 km/h. Στις νέες λειτουργίες περιλαμβάνεται η πρόσθετη αναγνώριση λωρίδας με την κάμερα 360°, η δημιουργία λωρίδας έκτακτης ανάγκης ειδικά σε χαμηλές ταχύτητες, η αισθητά βελτιωμένη διαθεσιμότητα και απόδοση σε στροφές επαρχιακών δρόμων και το βελτιωμένο κεντράρισμα στη λωρίδα κατά την οδήγηση σε αυτοκινητόδρομους.
- Ακόμη εκτός από πινακίδες ορίων ταχύτητας, το σύστημα υποβοήθησης σημάτων κυκλοφορίας (Traffic Sign Assist) αναγνωρίζει σήματα σε γερανογέφυρες και οδικά έργα. Μέσω της αξιολόγησης όλων των αισθητήρων του οχήματος, αναγνωρίζονται ακόμη και οδηγίες για συγκεκριμένες συνθήκες (π.χ. «σε βρεγμένο οδόστρωμα»). Νέες είναι οι λειτουργίες προειδοποίησης πινακίδας στοπ και κόκκινου φωτεινού σηματοδότη οι οποίες περιλαμβάνονται στο πακέτο υποβοήθησης οδήγησης που περιγράψαμε.
ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗ ΣΤΟΥΣ ΕΛΙΓΜΟΥΣ
Επίσης χάρη στους βελτιωμένους αισθητήρες περιβάλλοντος, τα συστήματα στάθμευσης υποστηρίζουν ακόμη καλύτερα τον οδηγό κατά τους ελιγμούς με χαμηλή ταχύτητα. Λόγω της ενσωμάτωσης στο MBUX, ο χειρισμός είναι πιο γρήγορος και πιο διαισθητικός. Το προαιρετικό σύστημα διεύθυνσης πίσω άξονα είναι ενσωματωμένο στα συστήματα υποβοήθησης στάθμευσης και ο υπολογισμός των τροχιών έχει προσαρμοστεί αντίστοιχα. Επιπλέον, διατίθενται λειτουργίες πέδησης έκτακτης ανάγκης για την προστασία των άλλων χρηστών του δρόμου, κατά την κυκλοφορία.
ΚΕΝΤΡΙΚΟΣ ΑΕΡΟΣΑΚΟΣ
Η C-Class, η οποία σήμερα είναι διαθέσιμη σε περισσότερες από 100 χώρες, είναι από τα λίγα μοντέλα που προσφέρονται σε τόσο πολλές αγορές. Γι’ αυτό, κατά τη διαδικασία εξέλιξης του μοντέλου εξετάζονται περίπου 1000 παραλλαγές, μεταξύ αυτών όλες οι εκδόσεις κινητήρων και αμαξωμάτων, αριστεροτίμονα και δεξιοτίμονα μοντέλα, υβριδικές εκδόσεις ή μοντέλα 4-MATIC ώστε να πληρούν τις ίδιες απαιτήσεις. Επιπλέον, για τη συμμόρφωση με συγκεκριμένα κριτήρια αξιολόγησης, διατίθενται στοιχεία προαιρετικού εξοπλισμού – για παράδειγμα, τα αυτοκίνητα που προορίζονται για την Ευρώπη εξοπλίζονται με κεντρικό αερόσακο. Αυτός παρεμβάλλεται ανάμεσα στα καθίσματα του οδηγού και του συνοδηγού στη διάρκεια μιας σφοδρής πλευρικής σύγκρουσης, μειώνοντας έτσι τον κίνδυνο να έρθουν σε επαφή τα κεφάλια τους. Ο κεντρικός αερόσακος είναι ενσωματωμένος στην πλάτη του καθίσματος οδηγού, στο κέντρο του αυτοκινήτου.
ΕΙΚΟΝΙΚΗ ΖΩΝΗ ΠΑΡΑΜΟΡΦΩΣΗΣ
Χαρακτηριστικό πλεονέκτημα επίσης είναιτο γεγονός ότι σε συνδυασμό με τα γνωστά συστήματα προστασίας PRE-SAFE® για μετωπικές και οπίσθιες συγκρούσεις, το σύστημα PRE-SAFE® Impulse Side (διατίθεται σε συνδυασμό με το πακέτο υποβοήθησης οδήγησης Plus) δημιουργεί μια εικονική ζώνη ελεγχόμενης παραμόρφωσης που εκτείνεται γύρω από το όχημα. Καθώς η ζώνη ελεγχόμενης παραμόρφωσης είναι περιορισμένη σε περίπτωση πλευρικής σύγκρουσης, το PRE-SAFE® Impulse Side μπορεί να απομακρύνει (ανάλογα με τον επιλεγμένο εξοπλισμό) τον οδηγό ή τον συνοδηγό από τη ζώνη υψηλού κινδύνου, μόλις το σύστημα ανιχνεύσει ότι επίκειται άμεσα πλευρική σύγκρουση. Για τον σκοπό αυτό, οι εσωτερικοί αεροθάλαμοι στα πλευρικά μαξιλάρια της πλάτης του μπροστινού καθίσματος φουσκώνουν μέσα σε κλάσματα του δευτερολέπτου.
ΠΟΛΛΕΣ ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΠΡΟΣΟΜΟΙΩΣΕΙΣ
Ουσιαστικά η φιλοσοφία ασφάλειας της C-Class βασίζεται σε ένα έξυπνα σχεδιασμένο αμάξωμα με ιδιαίτερα άκαμπτο κλωβό επιβατών και στοιχεία απόσβεσης σύγκρουσης που παραμορφώνονται με συγκεκριμένο τρόπο, λειτουργώντας σε συνδυασμό με τις ζώνες ασφαλείας και τα συστήματα αερόσακων. Για την προστασία των επιβατών όπως προστάζουν οι συνθήκες σε περίπτωση ατυχήματος, μπορούν να ενεργοποιηθούν συστήματα όπως οι εντατήρες ζωνών ασφαλείας και οι αερόσακοι. Με τη βοήθεια πολλών ψηφιακών προσομοιώσεων, η δομή του οχήματος διαμορφώθηκε έτσι, ώστε να διασφαλίζει ιδιαίτερα αποτελεσματική προστασία των επιβατών σε περίπτωση σύγκρουσης. Σε όλες τις πτυχές της διαμόρφωσης του οχήματος που παίζουν ρόλο σε περίπτωση ατυχήματος, πραγματοποιήθηκαν εντατικές εσωτερικές δοκιμές, ενώ τα κριτήρια των δοκιμών αυτών βασίστηκαν στα ευρήματα από ρεαλιστικά σενάρια ατυχήματος.
ΚΟΡΥΦΑΙΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ
Ακομηη νέα C-Class διαθέτει προβολείς LED High Performance στον βασικό της εξοπλισμό. Προαιρετικά στους στάνταρ προβολείς LED High Performance, διατίθεται το σύστημα DIGITAL LIGHT , το οποίο είναι γνωστό από τη νέα S-Class. Το σύστημα κάνει ασφαλέστερη την οδήγηση, προβάλλοντας βοηθητικές γραμμές, σύμβολα και κινούμενες εικόνες πάνω στο οδόστρωμα, μπροστά από το αυτοκίνητο. Για παράδειγμα, εάν το αυτοκίνητο συναντήσει οδικά έργα, το DIGITAL LIGHT προβάλλει δύο βοηθητικές γραμμές που οριοθετούν κατά προσέγγιση το πλάτος του οχήματος. Έτσι, καθοδηγεί τον οδηγό ακόμη καλύτερα στον στενευμένο δρόμο. Επιπλέον:
- Η έξυπνη τεχνολογία επισημαίνει πεζούς στην περιοχή κινδύνου με μια λειτουργία προβολέα και διευκρινίζει τη θέση τους μέσω της προβολής σημείων κατεύθυνσης.
- Κατά την οδήγηση αντίθετα προς την κατεύθυνση του δρόμου σε εισόδους/εξόδους αυτοκινητόδρομων ή σε μονόδρομους, εμφανίζεται ένα προειδοποιητικό σύμβολο.
- Το ίδιο προειδοποιητικό σύμβολο εμφανίζεται και πριν από κόκκινους φωτεινούς σηματοδότες ή πινακίδες στοπ.
Το σύστημα DIGITAL LIGHT διαθέτει μια μονάδα φώτων με τρία εξαιρετικά δυνατά LED σε κάθε προβολέα, το φως του οποίου διαθλάται και κατευθύνεται από 1,3 εκατομμύρια μικρο-κάτοπτρα. Έτσι, η ανάλυση υπερβαίνει τα 2,6 εκατομμύρια pixel ανά όχημα.
ΨΗΦΙΑΚΗ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗ
Με τόση δυναμική και ακρίβεια, αυτό το έξυπνο σύστημα προσφέρει ουσιαστικά αμέτρητες δυνατότητες για κατανομή του φωτός υψηλής ανάλυσης, που προσαρμόζεται ιδανικά στις συνθήκες του περιβάλλοντος. Ωστόσο, καθοριστικός παράγοντας δεν είναι μόνο η τεχνολογία του προβολέα, αλλά κυρίως η ψηφιακή νοημοσύνη στην οποία αυτή βασίζεται. Οι κάμερες του οχήματος και τα συστήματα των αισθητήρων ανιχνεύουν άλλους χρήστες του δρόμου, ενώ οι υπολογιστές υψηλής απόδοσης αξιολογούν τα δεδομένα, καθώς και τους ψηφιακούς χάρτες πλοήγησης σε χιλιοστά του δευτερολέπτου και δίνουν εντολές στους προβολείς για βέλτιστη προσαρμογή της κατανομής του φωτός σε όλες τις συνθήκες. Ως αποτέλεσμα, ο οδηγός απολαμβάνει τέλεια ορατότητα χωρίς να ενοχλούνται οι χρήστες του δρόμου, καθώς και καινοτόμες λειτουργίες με πρόσθετη ασφάλεια. Το σύστημα DIGITAL LIGHT δεν επιδιώκει να καταρρίψει κάποιο παγκόσμιο ρεκόρ όσον αφορά στον φωτισμό, αλλά κυρίως να προσφέρει άριστη ορατότητα και μέγιστη ένταση φωτισμού χωρίς θάμπωμα, ανεξαρτήτως συνθηκών. Οι καινοτόμες λειτουργίες για την υποστήριξη του οδηγού και την επικοινωνία με άλλους χρήστες του δρόμου βελτιώνουν σημαντικά την ασφάλεια κατά τη νυχτερινή οδήγηση σε δύσκολους δρόμους.
ΕΥΦΥΗΣ ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΣ
Αυτή η προαιρετική λειτουργία μασάζ των μπροστινών καθισμάτων έχει επεκταθεί, προκειμένου να καλύπτει όλη την περιοχή της πλάτης: οκτώ θάλαμοι στην πλάτη του καθίσματος προσφέρουν ενισχυμένη, μυοχαλαρωτική δράση. Το κάθισμα του οδηγού διαθέτει επίσης λειτουργία μασάζ δόνησης, χάρη στην τοποθέτηση τεσσάρων μοτέρ στην έδρα του καθίσματος. Η θέρμανση καθίσματος στον χώρο πίσω επιβατών διατίθεται για πρώτη φορά στα μοντέλα Sedan.
Με το πάτημα ενός κουμπιού ή δίνοντας μια φωνητική εντολή, η ολιστική προσέγγιση «Fit & Healthy» του συστήματος ENERGIZING Comfort προσφέρει την εμπειρία των διαφόρων συστημάτων άνεσης της S-Class με λειτουργίες που ομαδοποιούνται. Ταυτόχρονα, το σύστημα δημιουργεί αντίστοιχη ατμόσφαιρα στον εσωτερικό χώρο, π.χ. αναζωογονητική σε περίπτωση κούρασης ή χαλαρωτική εάν το επίπεδο stress είναι υψηλό. Το ENERGIZING COACH προτείνει μάλιστα το κατάλληλο πρόγραμμα τονωτικής άσκησης ή ευεξίας με βάση τα δεδομένα του οχήματος ή της διαδρομής. O ευφυής αλγόριθμος συνυπολογίζει επίσης πληροφορίες σχετικά με την ποιότητα ύπνου και το επίπεδο άγχους εάν ο οδηγός διαθέτει μία συμβατή wearable συσκευή. Στα plug-in υβριδικά μοντέλα, προσφέρει το πρόγραμμα «Power Nap», το οποίο είναι χρήσιμο π.χ. στη διάρκεια μιας στάσης σε έναν σταθμό εξυπηρέτησης ή για τη φόρτιση της μπαταρίας. Το πρόγραμμα το οποίο περιλαμβάνει τρία στάδια – λίγο πριν τον ύπνο, ύπνος, αφύπνιση – αυξάνει τις επιδόσεις και χαρίζει ενέργεια.
Το πακέτο AIR-BALANCE φροντίζει για εξατομικευμένο αρωματισμό του εσωτερικού χώρου, ανάλογα με τις προτιμήσεις και τη διάθεση. Επιπλέον, με τον αναζωογονητικό ιονισμό και το φιλτράρισμα του εξωτερικού και εσωτερικού αέρα, συμβάλλει στη βελτίωση της ποιότητας αέρα και εντείνει την αίσθηση ευεξίας.
ΑΥΞΗΜΕΝΕΣ ΕΞΩΤΕΡΙΚΕΣ ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ
Με μήκος 4751 mm και πλάτος 1820 mm, τα μοντέλο Sedan είναι αισθητά πιο μεγάλο από τις προηγούμενες εκδόσεις. Το μεταξόνιο έχει αυξηθεί κατά 25 mm στα 2865 mm. Από τις αυξημένες εξωτερικές διαστάσεις επωφελούνται τόσο οι μπροστινοί όσο κι οι πίσω επιβάτες. Αποτέλεσμα, μέχρι και πέντε άτομα μπορούν να ταξιδέψουν ξεκούραστα, ενώ η χωρητικότητα του πορτ μπαγκάζ των 366 λίτρων, κρίνεται καλή για την κατηγορία.
ΜΑΚΡΟΧΡΟΝΗ ΙΣΤΟΡΙΑ ΕΠΙΤΥΧΙΑΣ
Η C-Class είναι το μοντέλο της Mercedes-Benz με τις μεγαλύτερες πωλήσεις την τελευταία δεκαετία. Από την κυκλοφορία της τρέχουσας γενιάς, το 2014, έχουν πωληθεί πάνω από 2,5 εκατομμύρια οχήματα Sedan και Estate.
Η ιστορία επιτυχίας της C-Class ξεκίνησε το 1982, όταν κυκλοφόρησε το μοντέλο μεσαίου μεγέθους Mercedes-Benz 190. Καθώς εκείνη την εποχή ήταν το μικρότερο αυτοκίνητο της γκάμας της Mercedes-Benz, σύντομα απέκτησε το παρατσούκλι «Baby Benz». Η Mercedes-Benz άφησε επανειλημμένα το στίγμα της όχι μόνο με τους κινητήρες εσωτερικής καύσης, όπως η σπορ έκδοση 190 E 2.5-16 Evolution με τετραβάλβιδο κινητήρα, αλλά και με τα εναλλακτικά συστήματα μετάδοσης κίνησης: Για παράδειγμα, το μοντέλο 190 E Elektro, ένα πειραματικό, πρωτότυπο αυτοκίνητο βασισμένο στη σειρά 201, παρουσιάστηκε στο περίπτερο Innovation Market της έκθεσης του Ανοβέρου το 1990 και στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης το 1991. Οι πίσω τροχοί κινούνταν από δύο ηλεκτροκινητήρες, ισχύος 16 kW (21 hp) ο καθένας, που διεγείρονταν από μόνιμους μαγνήτες και τροφοδοτούνταν από μπαταρίες χλωριούχου νατρίου/νικελίου.
ΕΛΕΓΧΟΣ ΣΕ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟ ΧΡΟΝΟ
Χάρη στη μεγάλη ευελιξία που εξασφαλίζει το παγκόσμιο δίκτυο παραγωγής , η εταιρεία είναι καλά προετοιμασμένη ακόμα και για περιόδους αστάθειας. Σημαντικό παράγοντα επιτυχίας αποτελούν οι νέες τεχνολογίες που ενσωματώνονται στην παραγωγή. Ένα παράδειγμα της έξυπνης παραγωγής στη Βρέμη είναι η ψηφιακή διαχείριση της μονάδας παραγωγής, η οποία επιτρέπει την παρακολούθηση των δεδομένων παραγωγής σε πραγματικό χρόνο. Το σύστημα QUALITY LIVE επιτρέπει στους εργαζόμενους να ελέγχουν την ποιότητα κάθε οχήματος σε πραγματικό χρόνο. Το QUALITY LIVE καθώς και η ψηφιακή διαχείριση μονάδας παραγωγής εντάσσονται στο ψηφιακό οικοσύστημα MO360 της Mercedes-Benz Cars.
ΚΟΡΥΦΑΙΑ ΑΝΕΣΗ ΣΤΟ ΔΡΟΜΟ
Το άλλο κεφάλαιο που προηγείται η νέα C class αφορά την άνεση. Ενώ τα περισσότερα Plug-In μοντέλα λόγω του μεγάλου βάρους των μπαταριών καταλήγουν να διαθέτουν σκληρές και κουραστικές αναρτήσεις, σε σχέση με τις συμβατικές εκδόσεις τους, κτυπώντας στις εγκάρσιες ανωμαλίες και στα σαμαράκια της ασφάλτου, η C εξομαλύνει τις εδαφικές ανωμαλίες, προσφέροντας κορυφαία άνεση, να κινδυνεύει να χαρακτηριστεί σε καμιά περίπτωση πλαδαρή στο δρόμο ενώ η ησυχία κύλισης είναι υποδειγματική.
ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΗ ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ
Ένα ακόμη κεφάλαιο που ξεχωρίζει η νέα C class και στο οποίο αναφέρθηκα στην αρχή, είναι η οδική συμπεριφορά της. Η εξαιρετική οδηγοκεντρική θέση, η ορατότητα , οι άφθονες ρυθμίσεις καθίσματος και τιμονιού, η ευκολία χειρισμών και η κορυφαία πληροφόρηση, δημιουργούν ένα εξαιρετικό περιβάλλον για τον οδηγό, που προηγείται σαφώς του ανταγωνισμού.
Γενικότερα η οδική συμπεριφορά , χάρις στις άψογα ρυθμισμένες αναρτήσεις , το πολύ καλό σύστημα διεύθυνσης και τα προηγμένα συστήματα ασφαλείας και πληροφόρησης, κρίνεται υποδειγματική σε κάθε περίπτωση.
Οι μικρές κλίσεις του αμαξώματος ακόμη και στα όρια, η ευθύβολη και ταξιδιάρικη αίσθηση στις υψηλές ταχύτητες και το κοφτερό και άμεσο τιμόνι την καθιστούν απλά ασυναγώνιστη.
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ
Με λίγα λόγια η εταιρεία έψαξε, ανέλυσε και βρήκε τα μειονεκτήματα του ανταγωνισμού πριν προχωρήσει.
Η C 300e είναι ότι πιο κοντά υπάρχει σε αμιγώς ηλεκτρικό όχημα, όσο αφορά την οικονομία ενώ οδηγικά ξεπέρασε στην άνεση τα μειονεκτήματα του ανταγωνισμού ανταγωνισμού, προσφέροντας αέρινη αίσθηση και οδήγηση, χωρίς να κουράζει καθόλου με τον σαφή σπορ χαρακτήρα της.
Άνεση, οικονομία και οδική συμπεριφορά την ξεχωρίζουν αμέσως του ανταγωνισμού, χωρίς να ξεχνάμε την άριστη ποιότητα κατασκευής και την κορυφαία ασφάλεια που διαθέτει.
Δικαιωματικά της ανήκουν οι χαρακτηρισμοί, κορυφή και ηγέτης της κατηγορίας, απόρροια της άριστης δουλειάς των μηχανικών της εταιρείας, που δικαιολογεί απόλυτα το σλόγκαν της Mercedes : The best or nothing.