Είναι από τις ελάχιστες φορές στην ιστορία του αυτοκινήτου που το πρόσημο+ θα αποδεικνύονταν ότι έχει τόση σημασία στην εξέλιξη ενός μοντέλου.
Ειδικά στην περίπτωση της EQA 250, το + αποτελεί, πέραν όλων των άλλων, την άρση της ανησυχίας σχετικά με την εμβέλεια ενός αμιγώς ηλεκτρικού οχήματος, ανησυχία που συχνά αποτρέπει την αγορά ηλεκτρικών οχημάτων.
190 ΙΠΠΟΙ
Το + που δεσπόζει δίπλα από το 250 που αναγράφεται στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου, αναφέρεται αρχικά στη βασική προσθιοκίνητη έκδοση 250 της EQA, των 190 ίππων, ενώ υπάρχουν και οι εκδόσεις 300 και 350 με 228 και 292 ίππους αντίστοιχα με κίνηση σε όλους τροχούς.
ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΑΕΡΟΔΥΝΑΜΙΚΗ
Το μαγικό πρόσημο +, δεν αφορά μόνο μια μεγαλύτερη μπαταρία, αλλά
μεταφράζεται σε καλύτερη αεροδυναμική, χαμηλότερο κέντρο βάρους, απουσία σχαρών οροφής, χρήση ειδικών ελαστικών κλπ.
ΑΥΞΗΜΕΝΗ ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ
Σίγουρα όμως το σημαντικότερο είναι η μεγαλύτερη αυτονομία, που επιτυγχάνεται με την αύξηση της χωρητικότητας της μπαταρίας που αγγίζει πλέον τα 70.5 kwh ενώ ο ηλεκτροκινητήρας είναι πλέον "σύγχρονος" που σημαίνει, συγκριτικά με τους συνήθεις ασύγχρονους, ότι διαθέτει καλύτερη απόδοση και λειτουργεί πάντα με την μέγιστη απόδοση και ροπή.
ΔΟΚΙΜΑΖΟΝΤΑΣ ΤΗΝ ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ
Ερχόμενοι τώρα από την θεωρία στην πράξη και θέλοντας να διαπιστώσουμε αν η EQA 250+, ανταποκρίνεται σε ότι υπόσχεται από πλευράς εμβέλειας αποφασίσαμε να "ξεζουμίσουμε" τον ηλεκτροκινητήρα, αυτή τη φορά μετρώντας την οικονομία και την αυτονομία και όχι τις επιδόσεις.
PADLEES ΑΝΑΚΤΗΣΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ
Ξεκινώντας από τα padlees δεξιά και αριστερά στην κολώνα του τιμονιού, που θυμίζουν αυτόματο κιβώτιο θερμικού κινητήρα, βρίσκονται εκεί για την ανάκτηση ενέργειας. Πρόκειται για τα χειροκίνητα D+ και D- ενώ ταυτόχρονα υπάρχει και η επιλογή auto, με τη χρήση της οποίας η ανάκτηση ενέργειας γίνεται αυτόματα.
ΤΡΙΑ ΠΡΟΦΙΛ ΟΔΗΓΗΣΗΣ
Σειρά τώρα έχουν τα προφίλ οδήγησης: Eco ,Comfort και Sport.
Με την επιλογή eco όλα λειτουργούν ήρεμα αλλά όχι και σε καμιά περίπτωση βαρετά.
Εδώ η μέγιστη ταχύτητα δεν ξεπερνά τα 130 χλμ και αποτελεί τον καλύτερο σύμμαχο του οδηγού, από πλευράς οικονομίας, στο σταμάτα- ξεκίνα της πόλης, με τον πίνακα οργάνων να σε βοηθάει ακόμα περισσότερο δείχνοντας σου πότε να πάρεις το πόδι σου από το γκάζι ώστε να εκμεταλλευτείς πλήρως την αδράνεια του αυτοκινήτου.
ΧΑΜΗΛΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΣΤΗΝ ΠΟΛΗ
Με μέση κατανάλωση, πάντα με την επιλογή ECΟ, στις 14.7 Kwh/100 χλμ, μέσα στην πόλη, τα 455 με 500 χιλιόμετρα με μια φόρτιση αποδεικνύονται εφικτά.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΚΑΙ ΣΤΟΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟ
Σε μικτές τώρα και ρεαλιστικές καθημερινές συνθήκες κίνησης και πάντα με την επιλογή ECO, με τον κλιματισμό ανοικτό και ταχύτητες κοντά στα 120 με 130χλμ/ωρ, οι 16,4 με 16,5 Kwh/100 χλμ που μετρήσαμε σε αυτοκινητόδρομο, απέχουν πολύ από κάποια ανταγωνιστικά μοντέλα τα οποία φλερτάρουν στις 18 με 19 Kwh/100χλμ το λιγότερο.
500 ΧΛΜ ΑΥΤΟΝΟΜΙΑΣ
Καταλήγοντας λοιπόν όσον αφορά το κεφάλαιο της οικονομίας θα λέγαμε ότι η νέα EQA 250+ μπορεί να μειώσει σημαντικά τον φόβο αυτονομίας που διακατέχει πολλούς υποψήφιους αγοραστές αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων. Τα 500+ χιλιόμετρα που μπορεί να διανύσει με μια φόρτιση και η οικονομία σε σχέση με τη χρήση βενζίνης ως καύσιμο, κρίνονται ως ένας πολύ καλός λόγος για να προτιμήσει κάνεις την EQA 250+.
ΑΡΙΣΤΗ ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ
Κατά τα άλλα όλα μυρίζουν Mercedes, η άριστη ποιότητα κατασκευής, ο πλούσιος βασικός εξοπλισμός που ακόμη και από τη βασική έκδοση περιλαμβάνει 18άρες ζάντες, κάμερα οπισθοπορείας, δερμάτινο τιμόνι, κεντρική οθόνη αφής 10.25 ιντσών, κορυφαία συστήματα ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας και πολλά ακόμη που περιλαμβάνονται στο μενού του πληρέστατου εξοπλισμού.
ΚΟΜΠΑΚΤ ΕΞΩΤΕΡΙΚΕΣ ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ
Με κόμπακτ εξωτερικές διαστάσεις, ιδιαίτερα πρακτικές στην κίνηση των πόλεων, αρκετούς χώρους για τέσσερις - πέντε επιβάτες και χώρους αποσκευών που κυμαίνονται μεταξύ 340 - 1320 λίτρων, η EQA δεν έχει να ζηλέψει τίποτε από τον ανταγωνισμό, ενώ εξοπλισμός, ποιότητα υλικών, συναρμογή, φινίρισμα και πολυτέλεια σαλονιού, προηγούνται σημαντικά από αυτόν.
ΚΑΛΕΣ ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
Με δεδομένο το βάρος των 2050 κιλών, οι 190 ίπποι εξασφαλίζουν στην 250+ επιτάχυνση 8.6 δευτερόλεπτων για τα 0-100 χλμ /ώρα, με την ελεγχόμενη τελική ταχύτητα να σταματά 180 χλμ /ώρα Τιμές καλές από κάθε άποψη συγκριτικά με τον ανταγωνισμό της κατηγορίας.
ΘΕΤΙΚΟΤΑΤΗ ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ
Οδηγικά τώρα, η EQA 250+ και ξεχνώντας για λίγο το κυνηγητό της οικονομίας, πιστώνει τον οδηγό θετικότατα, δίνοντας του την υπόσχεση ότι δεν θα τον προδώσει ποτέ. Η EQA των 190 ίππων της δοκιμής μας, δεν δυσκολεύτηκε ποτέ να βάλει τους ίππους της δρόμο. Με δεδομένο μάλιστα ότι το ίδιο αμάξωμα διαθέτει ως και 292 ίππους σαν τετρακίνητο, οι 190 ίπποι αποτελούν παιχνιδάκι για το αμάξωμα της προσθιοκίνητης 250+.
ΠΟΛΥ ΚΑΛΗ ΔΟΥΛΕΙΑ ΣΤΙΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ
Μένοντας στην τελευταία παράγραφο πρέπει να σημειώσουμε την πολύ καλή δουλειά που έχουν κάνει οι μηχανικοί της εταιρείας στις αναρτήσεις, όπου σε κάποια ανταγωνιστικά ηλεκτρικά οχήματα όταν πατάς σχεδόν τέρμα το γκάζι στην ευθεία ή σε κάποια έξοδο από στροφή, νοιώθεις την χαρακτηριστική "κλωτσιά" στην πλάτη ή "χαστούκι " όπως συχνά λέγεται.
Ανεξαρτήτως αν πρόκειται για προσθιοκίνητα ή πισωκίνητα, ηλεκτροκίνητα κυρίως, ανταγωνιστικά οχήματα, τις περισσότερες φορές, τον έλεγχο στο δρόμο αναλαμβάνουν τα ηλεκτρονικά συστήματα ασφαλείας τα οποία και δουλεύουν υπερωρίες προκειμένου να μειώσουν το σπινάρισμα και την υποστροφή, όταν μιλάμε για προσθιοκίνητα μοντέλα.
ΟΤΑΝ ΑΝΑΛΑΜΒΑΝΟΥΝ ΤΑ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ
Στις περιπτώσεις αυτές του ανταγωνισμού, το άγχος του απλού οδηγού χτυπάει κόκκινο προκειμένου να ελέγξει το αυτοκίνητο στις οριακές καταστάσεις.
Ακόμη όμως και στην περίπτωση που πρόκειται για κάποιον άριστο οδηγό, προσπαθώντας τα ηλεκτρονικά να ελέγξουν την κατάσταση θα χαθεί σίγουρα χρόνος αν μιλάμε για οδήγηση μέσα σε πίστα ή σε κάποιο ερημικό δρόμο. Στην περίπτωση αυτή, μόνη επιλογή του οδηγού αποτελεί η απενεργοποίηση των ηλεκτρονικών συστημάτων, η οποία όμως δεν είναι πάντα εφικτή, ενώ ακόμα και όταν είναι δυνατή, τα ηλεκτρονικά όταν καταλάβουν μια οριακή και επικίνδυνη κατάσταση αναλαμβάνουν ξανά ρόλο χωρίς βέβαια να ξεχνάμε εδώ τους κινδύνους ατυχήματος που ελλοχεύουν με απενεργοποιημένα τα ηλεκτρονικά συστήματα.
ΑΡΙΣΤΗ ΡΥΘΜΙΣΗ ΑΝΑΡΤΗΣΕΩΝ
Στην EQA μπορεί να μην υπάρχει αυτή η τόσο ξαφνική αίσθηση δύναμης αλλά από την άλλη η ομαλότητα που μπαίνουν στο δρόμο τα άλογα όπως και η ροπή εντυπωσιάζει, ενώ ακόμη και η ακαριαία εμφάνιση της ροπής σε κάποιο πολύ γρήγορο προσπέρασμα σε επαρχιακό δρόμο δεν δημιουργεί καθόλου προβλήματα στον οδηγό.
Φωτογραφία: Γιώργος Κληρονόμος
ΚΑΛΥΤΕΡΟ ΚΑΙ ΑΣΦΑΛΕΣΤΕΡΟ
Με λίγα λόγια, ενώ οι αντίπαλοι αρκέστηκαν στο να αφήσουν τον έλεγχο της οδικής συμπεριφοράς στα ηλεκτρονικά συστήματα η Mercedes ενήργησε διαφορετικά, φτιάχνοντας ένα καλύτερο και ασφαλέστερο προσθιοκίνητο αυτοκίνητο, από κάθε άποψη.
Φωτογραφία: Γιώργος Κληρονόμος
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ
Η EQA 250+ των 52.150 ευρώ, η οποία με την κρατική επιδότηση πέφτει χαμηλότερα, μας άφησε τις καλύτερες εντυπώσεις. Είναι σε θέση να προσφέρει πραγματικά χαμηλές τιμές κατανάλωσης, καταφέρνοντας να διανύει ακόμη και 500 χιλιόμετρα με μια φόρτιση ενώ από την άλλη να κρατάει πολύ ψηλά τα σκήπτρα της ενεργητικής-παθητικής ασφάλειας και οδικής συμπεριφοράς.
Παραφράζοντας λοιπόν το σύστημα τον φωνητικών εντολών της Mercedes που ξεκινά με την έκφραση " hi Mercedes" εμείς θα λέγαμε Bravo Mercedes.