Νέα Mercedes GLA .. άγρια ομορφιά [test]

Νέα Mercedes GLA .. άγρια ομορφιά [test]

του Δημήτρη Κληρονόμου

‘Εφτασε μόλις στην χώρα μας η καινούρια Mercedes GLA, που είναι το όγδοο μοντέλο που προστίθεται στην τρέχουσα γενιά compact αυτοκινήτων της Mercedes-Benz. Ταυτόχρονα, αποτελεί το βασικό μοντέλο της γκάμας SUV της εταιρείας στην ευρωπαική αγορά.

Η νέα GLA πιο εντυπωσιακή από την προκάτοχό της με το ύψος της να φτάνει πλέον τα 1611 χιλιοστά (1616 χιλιοστά με τις ράγες οροφής), είναι τουλάχιστον δέκα εκατοστά υψηλότερη. Η επίσης υψηλότερη θέση καθίσματος που χαρακτηρίζει το SUV συνοδεύεται από μεγαλύτερο εσωτερικό ύψος στην μπροστινή σειρά. Ο χώρος ποδιών για τους πίσω επιβάτες είναι μεγαλύτερος παρόλο που το μήκος της νέας GLA έχει μειωθεί κατά ενάμισι εκατοστό.


ΕΚΤΟΣ ΔΡΟΜΟΥ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

Στα αδιαμφισβήτητα Offroad χαρακτηριστικά της νέας GLA συγκαταλέγονται το κάθετο μπροστινό τμήμα, οι κοντοί πρόβολοι μπροστά και πίσω και οι περιμετρικές, προστατευτικές επενδύσεις. Τα μοντέλα 4MATIC περιλαμβάνουν στον βασικό εξοπλισμό το πακέτο μηχανικού εξοπλισμού Offroad, το οποίο προσφέρει ένα επιπλέον πρόγραμμα οδήγησης, λειτουργία υποβοήθησης οδήγησης σε κατηφόρα και προβολή offroad κινούμενων εικόνων στην οθόνη πολυμέσων, καθώς και μία ειδική λειτουργία φωτισμού για εκτός δρόμου οδήγηση σε συνδυασμό με τους προβολείς MULTIBEAM LED.

86502048 E542 4454 B166 2B20CDC591E3
ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΣΤΟ ΔΡΟΜΟ

Η νέα GLA κάνει άλλο ένα βήμα ως προς την ασφάλεια που παρέχουν τα συστήματα υποβοήθησης οδήγησης. Οι διευρυμένες λειτουργίες του πακέτου υποβοήθησης οδήγησης περιλαμβάνουν, ενδεικτικά, τη λειτουργία αλλαγής κατεύθυνσης, τη λειτουργία λωρίδας έκτακτης ανάγκης, τη λειτουργία προειδοποίησης αποβίβασης, που ειδοποιεί τον οδηγό όταν προσεγγίζουν ποδηλάτες ή οχήματα, και ένα σύστημα προειδοποίησης όταν ανιχνεύονται πεζοί κοντά σε διαβάσεις. Η GLA έχει τη δυνατότητα να αντιδρά όταν αδρανεί ο οδηγός. Η ενεργή υποβοήθηση πέδησης αναλαμβάνει σε πολλές περιπτώσεις το αυτόνομο φρενάρισμα, προκειμένου να αποτραπεί μια σύγκρουση ή να μειωθεί η σφοδρότητά της. Με τις ταχύτητες που αναπτύσσονται συνήθως στην πόλη, το σύστημα μπορεί επίσης να επιβραδύνει όταν ανιχνεύει σταματημένα οχήματα ή πεζούς που διασχίζουν τον δρόμο, ώστε να αποτρέπονται ατυχήματα.


ΑΡΙΣΤΗ ΑΕΡΟΔΥΝΑΜΙΚΗ

Οι τετρακύλινδροι κινητήρες της, τα σύγχρονα συστήματα υποβοήθησης οδήγησης, το σύστημα infotainment MBUX με διαισθητικό χειρισμό, καθώς και το σύστημα ελέγχου ανέσεων ENERGIZING, κάνουν την νέα GLA να συγκεντρώνει όλα τα πλεονεκτήματα της οικογένειας των compact αυτοκινήτων της Mercedes-Benz. Η GLA προσφέρει άριστη αεροδυναμική με τιμή Cd από 0,28. Σύντομα θα διατίθεται ένα μοντέλο EQ Power με υβριδικό σύστημα κίνησης τρίτης γενιάς, ενώ μέχρι το τέλος του έτους θα ακολουθήσει η EQA, ένα πλήρως ηλεκτρικό μοντέλο.

7133351B 5F5C 4B68 9485 AFD8418E77DF


ΠΛΗΡΗΣ ΑΝΑΝΕΩΣΗ

Το λανσάρισμα της νέας GLA σηματοδοτεί την κορύφωση της πλήρους ανανέωσης της οικογένειας compact αυτοκινήτων μας.Η μεγάλη ζήτηση για τα SUV μας αποδεικνύει ότι μπορούμε να προσφέρουμε το κατάλληλο μοντέλο για κάθε πελάτη μας στη συγκεκριμένη κατηγορία, υποστηρίζουν οι υπεύθυνοι της εταιρείας.


ΑΛΛΗΛΟΣΥΜΠΛΗΡΩΣΗ ΜΟΝΤΕΛΩΝ

Ανταποκρινόμενη στην νεώτερες απαιτήσεις της αγορας, η γκάμα της εταιρείας, περιλαμβάνει πλέον δύο Offroad μοντέλα, την GLB και την GLA, τα οποία αλληλοσυμπληρώνονται μεταξύ τους:
Η GLB είναι το πιο λειτουργικό και το πιο ευρύχωρο compact αυτοκίνητο της οικογένειας, ενώ η νέα GLA είναι ένα σπορτίφ SUV με έμφαση στο lifestyle.


ΓΝΗΣΙΑ ΟΜΟΡΦΙΑ

Η νέα GLA ενσαρκώνει την συνέργεια μεταξύ της γνήσιας ομορφιάς και του στιβαρού Offroad χαρακτήρα . Στόχος της εταιρείας της Στουτγάρδης, είναι να καταστήσει το δυναμικό νέο SUV εκφραστή της μοντέρνας πολυτέλειας στο μέλλον.

 

EE245C34 B29A 4734 BC70 89FFB6BFB933


ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ ΩΣ ΤΗΝ ΚΙΝΑ

Η νέα GLA είναι πλέον διαθέσιμη στις εκθέσεις αντιπροσωπειών στην Ευρώπη, στις ΗΠΑ, καθώς και στην Κίνα. Χάρη στην παγκόσμια κάλυψη του δικτύου πωλήσεων, η GLA αναμένεται να αποτελέσει ένα από τα πλέον δημοφιλή μοντέλα της compact κατηγορίας. Η νέα GLA παράγεται στο εργοστάσιο της Mercedes-Benz στο Rastatt (Γερμανία), καθώς και στο Πεκίνο για την τοπική αγορά της Κίνας.


ΔΥΝΑΜΙΚΕΣ ΑΝΑΛΟΓΙΕΣ

Η νέα GLA διαθέτει δυναμικές αναλογίες με κοντούς προβόλους μπροστά και πίσω. Το μπροστινό τμήμα συνεχίζεται οπτικά πέρα από τις κολώνες Α και μοιάζει να ενώνεται αρμονικά με το compact πίσω μέρος καμπίνας . Τα εμφανή powerdome στο καπό του κινητήρα σε συνδυασμό με τους τροχούς 20 ιντσών, οι οποίοι ευθυγραμμίζονται με τα εξωτερικά άκρα του αμαξώματος, ενισχύουν την γεμάτη αυτοπεποίθηση εμφάνισή της. Κεντρικό χαρακτηριστικό της GLA είναι οι δυνατοί «ώμοι» του αμαξώματος και οι γραμμές τύπου coupé των πλευρικών παραθύρων. Τα καμπύλα περιγράμματα του προφίλ προσδίδουν στο αυτοκίνητο το δυναμικά κομψό ταμπεραμέντο του και δημιουργούν ένα ενδιαφέρον παιχνίδι φωτοσκιάσεων. Όπως και σε άλλα μοντέλα SUV της Mercedes-Benz, η μάσκα ψυγείου διαθέτει χαρακτηριστικά ανοίγματα κατά μήκος της μονής γρίλιας και ένα κεντρικό αστέρι.


ΔΥΝΑΜΙΚΕΣ ΓΡΑΜΜΕΣ

Στις πλευρές και στο πίσω τμήμα του οχήματος κυριαρχούν οι δυνατές γραμμές. Οι πόρτες εκτείνονται πάνω από τα μαρσπιέ με αποτέλεσμα, αφενός να γίνεται ευκολότερη η είσοδος στο αυτοκίνητο, και αφετέρου να παραμένουν καθαρά τα πλαίσια των θυρών και να βελτιώνεται η προστασία σε περίπτωση πλευρικής σύγκρουσης. Οι περιμετρικές προστατευτικές επενδύσεις αναδεικνύουν τις συνολικές αναλογίες και εντείνουν τον Offroad χαρακτήρα του αυτοκινήτου, όπως ακριβώς και η προστασία υποδαπέδου μπροστά και πίσω.


ΕΥΚΟΛΗ ΦΟΡΤΩΣΗ

Τα πίσω φώτα αποτελούνται από δύο τμήματα με τους ανακλαστήρες τοποθετημένους ξεχωριστά στον προφυλακτήρα, ώστε να είναι μεγαλύτερο το άνοιγμα του χώρου αποσκευών και, συνεπώς, να διευκολύνεται η φόρτωση. Ένα επιπλέον όφελος είναι ότι με αυτή τη σχεδίαση το πίσω τμήμα δείχνει φαρδύτερο. Άλλα πρακτικά χαρακτηριστικά, τα οποία διατίθενται προαιρετικά ανάλογα με τη γραμμή εξοπλισμού, αποτελούν οι ενσωματωμένες ράγες οροφής και η χρωμιωμένη επένδυση προστασίας για το κατώφλι του χώρου φόρτωσης.

4CEB9FEB 579D 459D 8118 FA82ADC1ED1F




ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗ ΜΟΝΑΔΑ ΟΘΟΝΗΣ

Το ταμπλό οργάνων είναι ενιαίο, με οπτικές εσοχές στο χώρο του οδηγού και του συνοδηγού. Η εσοχή στην πλευρά του οδηγού φιλοξενεί την εντελώς ανεξάρτητη μονάδα οθονών, η οποία διατίθεται σε τρεις παραλλαγές: δύο οθόνες 7 ιντσών (17,78 cm), μία οθόνη 7 και μία 10,25 ιντσών (26 cm) και στην έκδοση ευρείας οθόνης με δύο οθόνες 10,25 ιντσών. Στην πλευρά του συνοδηγού, η εσοχή καλύπτεται από διακοσμητική επένδυση.


ΣΤΡΟΓΓΥΛΟΙ ΑΕΡΑΓΩΓΟΙ

Τα στρογγυλά στόμια αεραγωγών, πέντε συνολικά, διαθέτουν εμφάνιση που θυμίζει τουρμπίνα με όμορφα σχεδιασμένα πτερύγια καθοδήγησης του αέρα. Το υποβραχιόνιο στις πόρτες ενσωματώνεται αρμονικά στο κεντρικό πλαίσιο των θυρών. Η χειρολαβή στήριξης είναι κυλινδρική και οριζόντια τοποθετημένη σαν κουπαστή.


ΔΙΑΙΣΘΗΤΙΚΟΣ ΧΕΙΡΙΣΜΟΣ

Στον βασικό εξοπλισμό περιλαμβάνεται το σύστημα infotainment MBUX (Mercedes-Benz User Experience) που προσφέρει διαισθητικό χειρισμό και ενεργοποιείται μέσω φωνητικών εντολών, με τη φράση «Hey Mercedes». Το MBUX μπορεί να διαμορφώνεται εξατομικευμένα χάρη σε μια ευρεία γκάμα επιλογών. Ο κεντρικός υπολογιστής, οι οθόνες και τα μεγάλα γραφικά, η προσαρμόσιμη προβολή, η έγχρωμη οθόνη Head-up, η πλοήγηση με επαυξημένη πραγματικότητα και το λογισμικό που μαθαίνει αποτελούν τα βασικά πλεονεκτήματα του συστήματος. Αν και μικρότερου μήκους εξωτερικά, η νέα GLA προσφέρει περισσότερη ευρυχωρία εσωτερικά σε σύγκριση με το προηγούμενο μοντέλο. Ιδιαίτερα αισθητή είναι στο χώρο ποδιών για τους πίσω επιβάτες και στο πορτ-μπαγκάζ.


ΑΥΞΗΜΕΝΗ ΑΝΕΣΗ

Η θέση καθίσματος οδηγού και συνοδηγού είναι ψηλότερη και πιο όρθια σε σύγκριση με το προηγούμενο μοντέλο, όπως ενδείκνυται για ένα SUV. Ο οδηγός και ο συνοδηγός κάθονται 97 mm ψηλότερα από ό,τι προηγουμένως. Η διαφορά είναι 140 mm σε σύγκριση με την A-Class και 52 mm σε σύγκριση με την B-Class. Επίσης αυξημένη είναι και η περιμετρική ορατότητα σε σύγκριση με το προηγούμενο μοντέλο – κυρίως λόγω της βελτιωμένης διατομής των κολώνων οροφής που κρύβουν λιγότερο τον περιβάλλοντα χώρο.


ΧΡΗΣΤΙΚΗ ΑΞΙΑ

Ένας από τους βασικούς τομείς της εσωτερικής σχεδίασης, είναι η χρηστική αξία. Η πλάτη των πίσω καθισμάτων διαιρείται και αναδιπλώνεται σε αναλογία 40:20:40. Τα πίσω καθίσματα μπορούν προαιρετικά να μετακινούνται εμπρός-πίσω κατά 14 εκατοστά και οι πλάτες τους να ρυθμίζονται σε πιο όρθια θέση, δημιουργώντας περισσότερο χώρο για ογκώδη αντικείμενα στο χώρο αποσκευών. Παραμένει άφθονος χώρος για ένα ή δύο άτομα καθώς, σε αυτήν την παραλλαγή, οι έδρες των καθισμάτων είναι διαιρούμενες σε αναλογία 40:60.

DAD26517 FF9F 4A0A B7BC 367D4F17EB78


ΕΠΙΠΕΔΗ ΕΠΙΦΑΝΕΙΑ ΦΟΡΤΩΣΗΣ

Σημαντική ευελιξία προσφέρει το δάπεδο χώρου φόρτωσης με δυνατότητα ρύθμισης ύψους, το οποίο περιλαμβάνεται στον βασικό εξοπλισμό. Όταν οι πλάτες των πίσω καθισμάτων είναι διπλωμένες και το δάπεδο βρίσκεται στην υψηλότερη θέση, δημιουργείται μία σχεδόν επίπεδη επιφάνεια φόρτωσης μέχρι τα μπροστινά καθίσματα. Για ιδιαίτερα ογκώδη αντικείμενα, το δάπεδο του χώρου φόρτωσης μπορεί να ρυθμιστεί στη χαμηλότερη θέση, να αφαιρεθεί η εγκάρσια δοκός πίσω από τα πίσω καθίσματα και να μετακινηθούν τα πίσω καθίσματα προς τα εμπρός, εφόσον έχουν την προαιρετική δυνατότητα ρύθμισης εμπρός/πίσω.


ΚΑΙ ΤΕΤΡΑΚΙΝΗΤΗ

Η GLA μπορεί να εξοπλιστεί προαιρετικά με το σύστημα μόνιμης τετρακίνησης 4MATIC, το οποίο προσφέρει πλήρως μεταβλητή κατανομή ροπής στρέψης. Στα επιμέρους στοιχεία του 4MATIC περιλαμβάνεται το βοηθητικό κιβώτιο πίσω άξονα, ενσωματωμένο στο αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη, και το πίσω διαφορικό με ενσωματωμένο πολύδισκο συμπλέκτη. Αντίθετα με το προηγούμενο μοντέλο, όπου η ενεργοποίηση ήταν υδραυλική, ο συμπλέκτης αυτού του μοντέλου λειτουργεί ηλεκτρομηχανικά. Τα πλεονεκτήματα αυτού του συστήματος ελέγχου είναι πρωτίστως, ότι λειτουργεί ανεξάρτητα από τον αριθμό στροφών σε όλο το εύρος ενεργοποίησης, όπως και ο προκαταρκτικός έλεγχος του συμπλέκτη με σταματημένο το αυτοκίνητο, καθώς και η υψηλότερη αποδοτικότητα χάρη στο σχεδιασμό «σφαίρας σε στεφάνη».


ΣΠΟΡ ΔΙΑΜΟΡΦΩΣΗ

Αυτή η σπορ διαμόρφωση της τετρακίνησης επιτρέπει στον οδηγό να χρησιμοποιεί τον διακόπτη DYNAMIC SELECT, για να ρυθμίζει τα χαρακτηριστικά του 4MATIC. Διατίθενται τρεις χαρακτηριστικές καμπύλες για τον έλεγχο του συμπλέκτη της τετρακίνησης, αν και το σύστημα ανταποκρίνεται ευέλικτα στις εκάστοτε συνθήκες οδήγησης ανεξαρτήτως προγράμματος. Σε κανονικές συνθήκες οδήγησης, το πρόγραμμα «Eco/Comfort» βασίζεται σε μια κατανομή 80 : 20 (μπροστινός άξονας : πίσω άξονας), ενώ στο πρόγραμμα «Sport», η κατανομή γίνεται 70 : 30. Στο πρόγραμμα Offroad, ο συμπλέκτης τετρακίνησης λειτουργεί σαν κεντρικό μπλοκε διαφορικό, με τη βασική ισόρροπη κατανομή 50:50.


ΕΞΕΛΙΓΜΕΝΟΙ ΚΙΝΗΤΗΡΕΣ

Η νέα GLA προσφέρεται με τετρακύλινδρους βενζινοκινητήρες και πετρελαιοκινητήρες, οι οποίοι εξελίχθηκαν εξολοκλήρου για τη νέα έκδοση της σειράς compact μοντέλων. Σε σύγκριση με την προηγούμενη γενιά, διαθέτουν σαφώς μεγαλύτερη απόδοση ισχύος, υψηλότερη αποδοτικότητα και βελτιωμένες εκπομπές ρύπων. Ετοιμάζεται ήδη ένα μοντέλο με plug-in hybrid σύστημα κίνησης τρίτης γενιάς για οδήγηση χωρίς ρύπους.


ΑΠΕΝΕΡΓΟΠΟΙΗΣΗ ΚΥΛΙΝΔΡΩΝ

Η βασική έκδοση των βενζινοκίνητων μοντέλων είναι ο M 282 με κυβισμό 1,33 λίτρων στην GLA 200 (μικτή κατανάλωση καυσίμου 6,0-5,7 l/100 km, μικτές εκπομπές CO2 137-130 g/km) . Ο συγκεκριμένος κινητήρας διαθέτει σύστημα απενεργοποίησης κυλίνδρων για αποδοτική λειτουργία υπό μερικό φορτίο.


ΜΕΙΩΜΕΝΗ ΤΡΙΒΗ ΕΜΒΟΛΩΝ

Ο 2λιτρος κινητήρας M 260 των ισχυρότερων βενζινοκίνητων μοντέλων GLA διαθέτει μπλοκ κινητήρα από χυτό αλουμίνιο με χιτώνια κυλίνδρων από χυτοσίδηρο και φαρδύτερο κάτω άκρο σύμφωνα με την τεχνολογία CONICSHAPE®. Αυτή η αρχή σχεδιασμού, η οποία εσωτερικά ονομάζεται «διαμόρφωση τρομπέτας», ελαχιστοποιεί την τριβή των εμβόλων και μειώνει την κατανάλωση καυσίμου. Οι άξονες εξισορρόπησης για ομαλή λειτουργία του κινητήρα έχουν τοποθετηθεί στο κατώτερο τμήμα του στροφαλοθαλάμου. Στην αλουμινένια κυλινδροκεφαλή τεσσάρων βαλβίδων, το σύστημα μεταβλητού χρονισμού βαλβίδων CAMTRONIC επιτρέπει τη ρύθμιση της διαδρομής βαλβίδων σε δύο στάδια στην πλευρά εισαγωγής.

3578C48D 7D89 490A AC60 C528F6D46102


ΑΘΟΡΥΒΟΣ ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

Όλα τα μέτρα που έχουν εφαρμοστεί, όπως ο ακριβής έλεγχος της γεωμετρίας του στροβιλοσυμπιεστή με wastegate, καθιστούν τον κινητήρα αθόρυβο, πανίσχυρο και οικονομικό, ενώ παράλληλα εξασφαλίζουν χαμηλές εκπομπές ρύπων. Ο κινητήρας είναι διαμορφωμένος για μπροστινή κίνηση και τετρακίνηση 4MATIC και συνδυάζεται πάντα με το κιβώτιο ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη 8G-DCT. Ο κινητήρας M 260 παράγεται στο εργοστάσιο Kölleda της Θουριγγίας (Γερμανία).


ΠΛΗΡΗΣ ΓΚΑΜΑ ΜΟΝΤΕΛΩΝ

Με την GLA, η νέα οικογένεια compact αυτοκινήτων της Mercedes-Benz αποτελείται πλέον από οκτώ μοντέλα. Με τρία μήκη μεταξονίου, μπροστινή κίνηση και τετρακίνηση, καθώς και βενζινοκίνητα, πετρελαιοκίνητα και υβριδικά μοντέλα, η γκάμα προσφέρει πολύ μεγάλη ποικιλία επιλογών. Με την GLB, η Mercedes-Benz προσφέρει για πρώτη φορά ένα επταθέσιο compact μοντέλο. Επίσης, διατίθενται και οι σπορ εκδόσεις Mercedes-AMG. Ένα στα τέσσερα αυτοκίνητα Mercedes-Benz που πωλήθηκαν το 2019 ήταν compact μοντέλο: πέρυσι παραδόθηκαν περισσότερα από 667.000 αυτοκίνητα των A και B-Class, CLA, CLA Shooting Brake, καθώς και των προηγούμενων μοντέλων GLA και GLB. Αυτό σημαίνει ότι το προηγούμενο ρεκόρ πωλήσεων που είχε καταγραφεί το 2016 ξεπεράστηκε κατά περισσότερα από 30.000 αυτοκίνητα.


ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ

Όλα δείχνουν ότι η νέα GLA έχει ήδη εξασφαλίσει την επιτυχία της, στις αγορές του κόσμου.
Έχει όλα εκείνα τα εμφανισιακά και τεχνολογικά στοιχεία που είναι απαραίτητα για να ξεπεράσει τον ανταγωνισμό.
Στην χώρα μας υπήρξε ένα από τα αγαπημένα μοντέλα της φίρμας και σύμφωνα με όλες τις εκτιμήσεις θα αποτελέσει για ακόμη εμπορική επιτυχία.

googlenews

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ

 

 

 

  

 

 

logo m

 

 


©2022 YSTEROGRAFONEWS - ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ  ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ


© 2014-2022 YSTEROGRAFO NEWS