Ξεκινώντας θα πρέπει να σημειώσουμε ότι το Audi Q5 SUV απετέλεσε και αποτελεί ένα από τα πιο δημοφιλή SUV στη μεσαία κατηγορία στη Γερμανία και την Ευρώπη για περισσότερα από 15 χρόνια.
ΠΡΩΤΗ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ
Πριν λίγες ημέρες η Ελληνική αντιπροσωπεία παρουσίασε επίσημα στους εκπροσώπους του τύπου, εκτός των νέων Α5 και Q6 e-tron, στα οποία θα αναφερθούμε αργότερα, την τελευταία γενιά του Q5, το οποίο είναι ακόμα πιο σύγχρονο και δυναμικό από κάθε άποψη και στο οποίο θα αναφερθούμε, αρχικά, στις επόμενες γραμμές.
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΣΕ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΤΟΜΕΙΣ
Αναμφίβολα το νέο Q5 εισέρχεται σε μια ιδιαίτερα δύσκολη κατηγορία από πλευράς ανταγωνισμού, διαθέτοντας όμως στην φαρέτρα του, στοιχεία που του δίνουν το πλεονέκτημα να ξεχωρίζει και γιατί όχι, να ηγηθεί ξανά της κατηγορίας του. Είναι η στιγμή που το παρόν έρχεται να συναντήσει την ιστορία, μια ιστορία με όνομα βαρύ και ξεχωριστό, που συνδέεται άρρηκτα με την τεχνολογία της Audi σε όλους γενικά τούς τομείς
ΠΛΑΤΦΟΡΜΑ PPC
Πρόκειται για το πρώτο SUV που βασίζεται στην πλατφόρμα PPC και τροφοδοτείται, από δυναμικούς κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου που έχουν γίνει ακόμα πιο οικονομικοί χάρη στην τεχνολογία MHEV plus.
ΕΝΤΥΠΩΣΙΑΖΕΙ ΠΑΝΤΟΥ
Το νέο Q5 εντυπωσιάζει με ένα προηγμένο σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας (infotainment) και την εξελιγμένη λειτουργίας του, τις εξατομικεύσιμες digital υπογραφές φωτισμού και τα σύγχρονα συστήματα υποβοήθησης οδήγησης. Η σπορ παραλλαγή SQ5 συμπληρώνει τη νέα γκάμα του μοντέλου, ενώ στο μέλλον, θα εμπλουτιστεί με plug-in hybrid εκδόσεις.
ΕΓΓΥΗΣΗ ΕΠΙΤΥΧΙΑΣ
Ο Gernot Döllner, Πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου της AUDI AG, βλέπει χαρακτηριστικά το νέο Audi Q5 SUV ως εγγύηση επιτυχίας και ανέφερε:
“Το Audi Q5 είναι το πιο επιτυχημένο και σημαντικότερο SUV μοντέλο μας στη μεσαία κατηγορία για περισσότερα από 15 χρόνια. Η νέα γενιά εξελίσσει όλα τα επιτυχημένα χαρακτηριστικά του. Ως το δεύτερο μοντέλο στη νέα μας γενιά κινητήρων εσωτερικής καύσης υψηλής απόδοσης, σηματοδοτεί το επόμενο σημαντικό βήμα στην ανανέωση της γκάμας μας. Είμαι βέβαιος ότι το νέο Audi Q5, ως ένα σπορ, all-rounder μοντέλο με δυναμική σχεδίαση SUV, θα συνεχίσει την ιστορία επιτυχίας του”.
ΤΡΙΤΗ ΓΕΝΙΑ
Το νέο Q5, η Audi αποτελεί την τρίτη γενιά του ιδιαίτερα επιτυχημένου μοντέλου της εταιρείας.
Η πρώτη γενιά του μεσαίου SUV κυκλοφόρησε το 2008 και έκτοτε κυριαρχεί στη συγκεκριμένη κατηγορία για την premium μάρκα, με το νέο Q5 να συνεχίζει την ιστορία επιτυχίας.
PREMIUM ΠΛΑΤΦΟΡΜΑ
Αποτελεί το δεύτερο μοντέλο της γκάμας, που βασίζεται – όπως και τα νέα μοντέλα Audi A5 – στην Premium Platform Combustion (PPC). Η πλατφόρμα επιτρέπει στην Audi να σχεδιάζει διάφορα νέα μοντέλα υψηλών τεχνικών προδιαγραφών σε διαφορετικές κατηγορίες. Η ευελιξία της PPC επιτρέπει επίσης στην Audi να εξελίσσει μελλοντικά μοντέλα ξεχωριστού χαρακτήρα και εμφάνισης.
ΝΕΑ ΠΡΟΤΥΠΑ
Το Audi Q5 έρχεται να θέσει νέα πρότυπα στη μεσαία κατηγορία των premium SUV: η νέα σπορ, εστιασμένη στην τεχνολογία σχεδιαστική γλώσσα συνδυάζεται με την ευελιξία και την πρακτικότητα στην καθημερινή χρήση.
Οι αποδοτικοί και ισχυροί κινητήρες με τεχνολογία MHEV plus, καθώς και οι plug-in hybrid που θα ακολουθήσουν, αντιπροσωπεύουν την πορεία της Audi προς το μέλλον, ως πάροχο premium οχημάτων.
Με την εξελιγμένη ηλεκτρονική αρχιτεκτονική E³ 1.2, η εταιρεία ενσωματώνει σύγχρονες και προτάσσει, για το πούμε, νέες δυνατότητες συνδεσιμότητας και ψηφιοποίησης σε όλα τα νέα μοντέλα.
ΑΙΣΘΗΣΗ ΕΥΡΥΧΩΡΙΑΣ
Η τελευταία γενιά του νέου Audi Q5 ξεχωρίζει και εσωτερικά με τους επιβάτες να αισθάνονται άνετα και χαλαρά από την πρώτη κιόλας στιγμή.
Σε συνδυασμό με τη νέα σχεδιαστική φιλοσοφία στο εσωτερικό, το αποτέλεσμα είναι μια σαφής αίσθηση ευρυχωρίας, με εξαιρετικούς χώρους για το κεφάλι και τα πόδια.
ΡΥΘΜΙΖΟΜΕΝΗ ΠΙΣΩ ΣΕΙΡΑ ΚΑΘΙΣΜΑΤΩΝ
Ένα ιδιαίτερα πρακτικό χαρακτηριστικό του Audi Q5 SUV είναι η πλήρως ρυθμιζόμενη πίσω σειρά καθισμάτων. Μπορεί να μετακινηθεί κατά μήκος και να ανακληθεί, αυξάνοντας έτσι τον όγκο του χώρου αποσκευών ή την άνεση για τους πίσω επιβάτες. . Οι πίσω θέσεις φιλοξενούν άνετα τρία άτομα. Με τα πίσω καθίσματα σε πλήρη αναδίπλωση, ο όγκος αποθήκευσης αυξάνεται στα 1.473 λίτρα, ανάλογα με την έκδοση του μοντέλου. Το κάλυμμα του χώρου αποσκευών μπορεί να αποθηκευτεί με ασφάλεια σε μια ειδικά σχεδιασμένη θήκη κάτω από το δάπεδο του χώρου αποσκευών, παρέχοντας ακόμη περισσότερο χώρο για τις αποσκευές.
ΕΠΑΓΩΓΙΚΗ ΘΕΣΗ ΦΟΡΤΙΣΗΣ
Άλλα πρακτικά χαρακτηριστικά περιλαμβάνουν έναν ακόμη μεγαλύτερο αποθηκευτικό χώρο κάτω από το κεντρικό υποβραχιόνιο, πολυάριθμους μικρότερους χώρους αποθήκευσης για γυαλιά ηλίου, κλειδιά και άλλα καθημερινά αντικείμενα, μία επαγωγική και ψυχόμενη θέση φόρτισης με ισχύ 15 Watts στην μπροστινή κεντρική κονσόλα, δύο θύρες USB-C εμπρός και δύο πίσω. Προαιρετικά, οι θύρες USB εμπρός μπορούν να υποστηρίξουν αυξημένη χωρητικότητα φόρτισης έως και 60 Watt. Επίσης οι πίσω θύρες μπορούν να υποστηρίξουν φόρτιση έως και 100 Watt. Αυτό σημαίνει ότι μεγαλύτερες συσκευές όπως φορητοί υπολογιστές μπορούν να φορτίζονται με ασφάλεια κατά τη διάρκεια της μετακίνησης.
ΠΙΟ ΣΠΟΡ ΕΜΦΑΝΙΣΗ
Η τρίτη γενιά του Q5 είναι ακόμα πιο σπορ εμφανισιακά , προσφέροντας ιδιαίτερα προσεγμένες αναλογίες. Η εκτεταμένη και ψηλή γραμμή των “ώμων” του αμαξώματος δημιουργεί μια δυναμική σιλουέτα, “συνδέοντας” τα εμπρός με τα πίσω φωτιστικά σώματα και τονίζοντας το μήκος του οχήματος.
Πάνω από το μαρσπιέ, η γραμμή που εκτείνεται από τους θόλους των τροχών και μέχρι τον πίσω προφυλακτήρα, δίνει στο όχημα μια ξεχωριστή δυναμική εμφάνιση ακόμα και όταν είναι ακίνητο. Το μπροστινό τμήμα εντυπωσιάζει αμέσως, καθώς όλα τα καθοριστικά σχεδιαστικά στοιχεία είναι τοποθετημένα ένα επίπεδο ψηλότερα από το προηγούμενο μοντέλο. Η σπορ, φαρδιά μάσκα singleframe είναι τοποθετημένη ψηλά και πλαισιώνεται από κάθετες, λειτουργικές κουρτίνες αέρα.
ΕΥΕΛΙΚΤΟ ΚΑΙ ΔΥΝΑΜΙΚΟ
Το έντονα σμιλευμένο design των προβολέων δηλώνει με έμφαση τον ευέλικτο και γεμάτο δυναμισμό χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Η μεγάλη εισαγωγή αέρα κάτω από τη μάσκα singleframe τονίζει την ξεχωριστή παρουσία του Q5 στο δρόμο. Τα ειδικά χαρακτηριστικά της σπορ εξωτερικής σχεδίασης S line, όπως οι εισαγωγές αέρα σε ματ ανθρακί χρώμιο, εντυπωσιάζουν αμέσως . Στο μοντέλο S, τα στοιχεία αυτά είναι σε ματ ασημί χρώμιο.
ΚΑΘΑΡΗ ΣΧΕΔΙΑΣΗ
Το πίσω μέρος του Q5 SUV έχει εξαιρετικά καθαρή σχεδίαση χάρη στη μέγιστη μείωση των σχεδιαστικών γραμμών. Από το πίσω παράθυρο μέχρι το κάτω άκρο της τρισδιάστατης λωρίδας φωτός, υπάρχει μια λεία επιφάνεια, που ορίζεται από τη λωρίδα φωτός με μια έντονη τομή σε όλο το πλάτος του οχήματος. Η λεία περιοχή ανάμεσα σε αυτή και τον προφυλακτήρα δίνει στο Q5 μια σπορ κομψότητα. Ο διαχύτης είναι ενσωματωμένος στους ανυψωμένους προφυλακτήρες ως ξεχωριστό στοιχείο. Η θέση και το σχήμα των απολήξεων της εξάτμισης διαφοροποιείται ανάλογα με τον κινητήρα: διπλή τετράγωνη απόληξη εξάτμισης κάτω από το διαχύτη στην αριστερή πλευρά (για όλους τους πετρελαιοκινητήρες) ή ορθογώνιες απολήξεις δεξιά και αριστερά (για όλους τους βενζινοκινητήρες). Το μοντέλο S διαθέτει τέσσερις διπλές στρογγυλές απολήξεις εξάτμισης σε νέα, αιχμηρή σχεδίαση.
ΔΥΟ ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΥ
Δύο εκδόσεις εξοπλισμού είναι διαθέσιμες στην ελληνική αγορά: advanced και S line,ενώ ταυτόχρονα διατίθεται και το μοντέλο SQ5.
Η S line και το SQ5 διαφοροποιούνται με μεγαλύτερες εισαγωγές αέρα σε σχήμα L, με τον διαχύτη στο πίσω μέρος και με το διαθέσιμο “Black exterior package”.
ΕΝΤΕΚΑ ΧΡΩΜΑΤΑ
Υπάρχει δυνατότητα επιλογής ανάμεσα σε έντεκα χρώματα αμαξώματος, συμπεριλαμβανομένων του απλού, μη μεταλλικού χρώματος Λευκό Arkona, των μεταλλικών Λευκό Glacier, Μαύρο Mythos, Ασημί Floret, Μπλε Navarra, Κόκκινο Grenadine, Πράσινο District και του νέου μεταλλικού χρώματος Γκρι Tambora. Τα μεταλλικά χρώματα Μπλε Ultra , το νέο Χρυσό Sakhir και το περλέ Γκρι Daytona είναι διαθέσιμα αποκλειστικά στο επίπεδο εξοπλισμού S line ή στο μοντελο SQ5. Επίσης διαθέσιμα είναι και τα εξατομικευμένα, ιδιαίτερα υψηλής ποιότητας χρώματα Audi Exclusive. Η σειρά των μοντέλων εφοδιάζεται με ζάντες αλουμινίου 18 έως 21 ίντσες.
ΑΝΘΡΩΠΟΚΕΝΤΡΙΚΗ ΣΧΕΔΙΑΣΗ
Η σχεδίαση του εσωτερικού του νέου Q5, βασίζεται στα τέσσερα βασικά χαρακτηριστικά της σχεδιαστικής φιλοσοφίας της Audi για το εσωτερικό, με πρώτο την «ανθρωποκεντρική σχεδίαση» και τον σταθερό προσανατολισμό στις ανάγκες των επιβατών.
ΟΠΤΙΚΗ ΚΑΘΑΡΟΤΗΤΑ
Η «οπτική καθαρότητα» στην διάταξη του εσωτερικού αποτελεί το δεύτερο βασικό χαρακτηριστικό. Η λειτουργικότητα και η αισθητική συνδυάζονται προσεκτικά μέχρι την τελευταία λεπτομέρεια. Αυτή η ξεκάθαρη σχεδιαστική προσέγγιση είναι εμφανής στην οριζόντια δομή του πίνακα ελέγχου ο οποίος είναι κατασκευασμένος από υψηλής ποιότητας υλικά, εκτείνεται σε όλο το πλάτος του cockpit, και αποτελεί τη βάση για το "Digital Stage". Η εντυπωσιακή σχεδίαση της κεντρικής κονσόλας και των θυρών συμπληρώνει την εικόνα του εσωτερικού: οι λεπτομέρειες σε εμφάνιση αλουμινίου, σχήμα C και ψηλά τοποθετημένη διάταξη τονίζουν τη στιβαρή και σπορ SUV φιλοσοφία του Audi Q5.
ΟΘΟΝΗ 14.5 ΙΝΤΣΩΝ
Το "Digital Stage", μία ψηφιακή σκηνή εμπρός από τον οδηγό και τον συνοδηγό, αποτελεί το κεντρικό στοιχείο του εσωτερικού. Η λεπτή, κυρτή πανοραμική οθόνη Audi MMI τεχνολογίας OLED φιλοξενεί το Audi Virtual Cockpit 11,9 ιντσών και την οθόνη αφής MMI 14,5 ιντσών. Η καθαρή, οριζόντια διάταξη της οθόνης Audi MMI ενσωματώνεται απόλυτα στο εσωτερικό.
ΟΘΟΝΗ ΣΥΝΟΔΗΓΟΥ
Ειδικά για τον συνοδηγό, διατίθεται η MMI οθόνη συνοδηγού 10,9 ιντσών. Χάρη στην τεχνολογία Active Privacy Mode, οι επιβάτες μπορούν να χρησιμοποιούν το σύστημα infotainment χωρίς να αποσπάται η οπτική προσοχή του οδηγού. Ταυτόχρονα, προσφέρει τη δυνατότητα υποστήριξης του οδηγού στην πλοήγηση, όταν χρειαστεί.
ΕΥΡΥΧΩΡΙΑ ΚΑΙ ΑΝΕΣΗ
Το "Design με γνώμονα τα υλικά" προσφέρει στο νέο Q5 εντυπωσιακή αίσθηση ευρυχωρίας σε συνδυασμό με υψηλό επίπεδο άνεσης. Η αρχιτεκτονική Softwrap, δημιουργεί μια οικεία, ζεστή ατμόσφαιρα. Η συγκεκριμένη φιλοσοφία σχεδιασμού με γνώμονα την ποιότητα και την εμφάνιση των υλικών προσφέρει επίσης τη δυνατότητα εξατομίκευσης του εσωτερικού σύμφωνα με τις προσωπικές προτιμήσεις του αγοραστή.
ΕΠΙΛΟΓΗ ΥΛΙΚΩΝ
Η επιλογή των υλικών γίνεται με γνώμονα τη λειτουργικότητα και τη διαφοροποίηση ανάλογα με τις ανάγκες στο εσωτερικό. Οι περιοχές που προσανατολίζονται στην άνεση τονίζονται με προσεγμένες επιφάνειες και απαλά υλικά ενώ στα χειριστήρια που είναι σχεδιασμένα προσεκτικά και με ακρίβεια υπάρχει η επιλογή φινιρίσματος σε υψηλής ποιότητας μαύρο γυαλιστερό.
ΒΙΩΣΙΜΑ ΥΛΙΚΑ
Βιώσιμα υλικά χρησιμοποιούνται στα καθίσματα, σε στοιχεία της αρχιτεκτονικής soft wrap, στους εξωτερικούς καθρέφτες και το υποβραχιόνιο. Η υφασμάτινη επένδυση καθισμάτων Caskade θυμίζει φυσικά υλικά, όπως π. χ το μαλλί και δεν έχει τύχει επιπλέον βαφής. Είναι φτιαγμένη από ανακυκλωμένα υλικά όπως στριφώματα και ανακυκλωμένο πολυεστέρα. To ύφασμα Impressum, αποτελείται εν μέρει από ανακυκλωμένες πλαστικές ίνες. Η επένδυση Dinamica έχει αίσθηση σουέντ, αλλά σχεδόν κατά το ήμισυ είναι κατασκευασμένη από ανακυκλωμένο πολυεστέρα, μία από τις πηγές του οποίου είναι τα υπολείμματα υφασμάτων.
ΟΠΤΙΚΟ ΑΙΩΡΟΥΜΕΝΟ ΕΦΕ
Η καθαρή εσωτερική σχεδίαση του Q5 τονίζεται επίσης στο σκοτάδι. Το φως περιγράμματος στο ταμπλό και τις πόρτες τονίζει το πλάτος του εσωτερικού, ενώ το έμμεσο φως κάτω από την κυρτή πανοραμική οθόνη Audi MMI και την κεντρική κονσόλα δημιουργεί ένα οπτικό αιωρούμενο εφέ.
Τα υψηλής ποιότητας υλικά στις πόρτες φωτίζονται με εξαιρετικό αποτέλεσμα. Σε αυτό προστίθεται το δυναμικό διαδραστικό φως (IAL), μία φωτεινή λωρίδα LED η οποία εκτείνεται σε όλο το πλάτος του εσωτερικού και υποστηρίζει την αλληλεπίδραση των επιβατών με το όχημα. To δυναμικό διαδραστικό φως χαρίζει εντυπωσιακή εμφάνιση και προσφέρει, για παράδειγμα, λειτουργία καλωσορίσματος ή υποδεικνύει αν το όχημα είναι κλειδωμένο. Από την άλλη, παρέχει υποστήριξη όσον αφορά την ασφάλεια: για παράδειγμα, οπτικοποιούνται τα δυναμικά φλας στο Virtual Cockpit. Το δυναμικό διαδραστικό φως αποτελεί επίσης μέρος του πακέτου εσωτερικού ατμοσφαιρικού φωτισμού Ambient lighting package plus.
ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΗ ΑΕΡΟΔΥΝΑΜΙΚΗ
Η αεροδυναμική και η αεροακουστική του νέου Audi Q5 έχουν βελτιστοποιηθεί σημαντικά. Το επενδυμένο στο κάτω μέρος αμάξωμα και τα αεροδυναμικά σχεδιασμένα εμπρός και πίσω τμήματα παίζουν σημαντικό ρόλο στην αεροδυναμική. Αεροκουρτίνες χρησιμοποιούνται για να διοχετεύουν τη ροή του αέρα και να την κατευθύνουν πέρα από τους θόλους των τροχών, έτσι ώστε να ρέει γύρω από τους μπροστινούς τροχούς και τα πλαϊνά του οχήματος με όσο το δυνατόν λιγότερες αναταράξεις.
Επιπλέον, η ροή αέρα κατευθύνεται γύρω από τους μπροστινούς τροχούς από τους εκτροπείς αέρα. Το εκτεταμένα καλυμμένο κάτω μέρος του αμαξώματος καθοδηγεί τη ροή του αέρα κάτω από το όχημα με μειωμένο στροβιλισμό. Τα πλαϊνά Aero πάνελ στο πίσω μέρος του οχήματος εξασφαλίζουν σαφή διαχωρισμό του αέρα, ο οποίος κατευθύνεται πάνω από το αμάξωμα. Σε αυτό συμβάλλει και η αεροτομή οροφής. Οι καθρέφτες έχουν επίσης βελτιστοποιηθεί αεροδυναμικά.
“ΑΚΟΥΣΤΙΚΑ ΤΖΑΜΙΑ”
Η αεροακουστική του νέου Q5 SUV είναι επίσης υψηλών προδιαγραφών. Το παρμπρίζ είναι στάνταρ εξοπλισμένο με ακουστικά τζάμια. Για περαιτέρω βελτίωση της οδηγικής άνεσης, τα μπροστινά πλαϊνά παράθυρα διατίθενται επίσης προαιρετικά με ακουστικά τζάμια.
ΝΕΑ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΦΩΤΙΣΜΟΥ
Με το νέο Q5 SUV, η Audi όχι μόνο υπογραμμίζει τον ηγετικό της ρόλο στη σχεδίαση και την τεχνολογία φωτισμού, αλλά προχωρά και ένα βήμα παραπέρα. Τα πίσω φώτα έχουν τρισδιάστατη σχεδίαση, συνδυάζοντας θεαματικά τον φυσικό και τον ψηφιακό κόσμο μαζί με τη φωτεινή λωρίδα, η οποία εκτείνεται σε όλο το πλάτος του οχήματος. Στο πίσω μέρος, τα εντυπωσιακά σχεδιασμένα ψηφιακά φώτα OLED δεύτερης γενιάς και το τρίτο φως προβολής στην αεροτομή πάνω από το πίσω παρμπρίζ, που χρησιμοποιούνται για πρώτη φορά στην Ευρώπη, προσφέρουν αυξημένη ασφάλεια. Το φως αυτό προβάλλει ένα γραφικό στην περιοχή του πίσω παρμπρίζ, διευρύνοντας έτσι την περιοχή των φώτων φρένων. Είναι επίσης ενσωματωμένο στη λειτουργία Coming Home, Leaving Home κατά το κλείδωμα και το ξεκλείδωμα του οχήματος.
ΑΝΕΠΤΥΓΜΕΝΟΣ ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΣ
Στην περίπτωση των ψηφιακών πίσω φώτων OLED δεύτερης γενιάς, τα έξι ψηφιακά πάνελ OLED με συνολικά 266 τμήματα δημιουργούν μια νέα εικόνα πολλές φορές το δευτερόλεπτο χρησιμοποιώντας έναν ειδικά αναπτυγμένο αλγόριθμο. Αυτή η συμβίωση μεταξύ της σχεδίασης φωτισμού και της νέας τεχνολογίας κάνει το φως στο νέο Q5 να φαίνεται πιο ζωντανό και πιο ευφυές από ποτέ.
ΕΝΕΡΓΗ DIGITAL ΥΠΟΓΡΑΦΗ
Η ενεργή digital υπογραφή φωτισμού σηματοδοτεί επίσης το μέλλον της τεχνολογίας φωτισμού της εταιρείας. Στο μπροστινό μέρος, η ενεργή digital υπογραφή φωτισμού δημιουργείται από την αλληλεπίδραση του αλγορίθμου με δεκαπέντε τμήματα που αυξομειώνουν ένταση πάνω-κάτω. Τα μεμονωμένα τμήματα φωτός αλληλοεπιδρούν με τέτοιο τρόπο ώστε η συνολική εμφάνιση της υπογραφής φωτισμού να μην ποικίλλει ως προς την ένταση του φωτός.
ΨΗΦΙΑΚΑ ΠΙΣΩ ΦΩΤΑ
Με τα ψηφιακά πίσω φώτα OLED 2.0, το Q5 ανεβάζει, τη σχεδίαση φωτισμού, το εύρος λειτουργιών και συνεπώς την ασφάλεια στην κατηγορία του σε ένα νέο υψηλότερο επίπεδο. Tα ψηφιακά πίσω φώτα OLED δεύτερης γενιάς μπορούν να επικοινωνούν με το άμεσο περιβάλλον του οχήματος (Car2X) με στοχευμένο τρόπο. Η ανίχνευση προσέγγισης, η οποία παρουσιάστηκε για πρώτη φορά το 2020, επεκτάθηκε στο νέο Q5 για να συμπεριλάβει το φως επικοινωνίας (Communication light) που προειδοποιεί τους άλλους χρήστες του δρόμου για ατυχήματα και βλάβες. Σε κρίσιμες καταστάσεις οδήγησης ή κυκλοφορίας, ενεργοποιούνται στα πίσω ψηφιακά φώτα OLED, μοτίβα με ενσωματωμένα προειδοποιητικά σύμβολα.
ΟΚΤΩ ΜΟΤΙΒΑ ΦΩΤΙΣΜΟΥ
Η τεχνολογία φωτισμού θέτει επίσης νέα πρότυπα όσον αφορά την εξατομίκευση. Με, ανάλογα με τον εξοπλισμό, έως και οκτώ επιλογές digital μοτίβων φωτισμού στα φώτα ημέρας των προβολέων Matrix LED και στα ψηφιακά πίσω φώτα OLED 2.0, οι οδηγοί μπορούν να εξατομικεύσουν το Q5 τους με έναν εντελώς νέο τρόπο. Ένα ειδικά σχεδιασμένο μοτίβο Coming Home,Leaving Home είναι διαθέσιμο για κάθε digital υπογραφή φωτισμού κατά το κλείδωμα και το ξεκλείδωμα του οχήματος.
ΔΙΑΜΗΚΕΙΣ ΚΙΝΗΤΗΡΕΣ
Το νέο Audi Q5 βασίζεται, όπως σημειώσαμε, στην πλατφόρμα PPC (Premium Platform Combustion), μια αρχιτεκτονική πλατφόρμας για συμβατικά, από άποψη ενέργειας κίνησης, οχήματα με διαμήκως τοποθετημένους κινητήρες εσωτερικής καύσης. Όλες οι εκδόσεις της γκάμας Q5, κατά το λανσάρισμα στην αγορά, εφοδιάζονται με την εξαιρετικά αποδοτική τεχνολογία MHEV plus.
ΝΕΟ ΣΥΣΤΗΜΑ MHEV
Το νέο σύστημα MHEV plus με ηλεκτρικό σύστημα 48 Volt υποστηρίζει τον κινητήρα εσωτερικής καύσης, μειώνει τις εκπομπές CO2 και ταυτόχρονα αυξάνει την απόδοση και την οδηγική άνεση. Οι αμιγώς ηλεκτρικοί ελιγμοί και το παρκάρισμα είναι επίσης δυνατοί σε κάποιο βαθμό. Η γεννήτρια του κινητήριου συστήματος παράγει πρόσθετη ροπή κίνησης έως και 230 Nm και έως (18 kW) 24 ίππους . Το σύστημα 48 Volt επιτρέπει επίσης τη χρήση ηλεκτρικού συμπιεστή κλιματισμού, γεγονός που προσφέρει το πλεονέκτημα ότι ακόμα και όταν ο κινητήρας είναι σβηστός – για παράδειγμα σε ελεύθερο τροχασμό ή σε κόκκινο φανάρι κυκλοφορίας – το σύστημα κλιματισμού συνεχίζει να λειτουργεί σε πλήρη ισχύ και διατηρεί το εσωτερικό την επιλεγμένη θερμοκρασία.
ΜΠΑΤΑΡΙΑ ΙΟΝΤΩΝ ΛΙΘΙΟΥ
Η μπαταρία ιόντων λιθίου των οχημάτων τεχνολογίας MHEV plus βασίζεται στη χημεία φωσφορικού σιδήρου λιθίου (LFP) και έχει χωρητικότητα 1,7 kWh. Τα κύρια καθήκοντα της γεννήτριας εκκίνησης με ιμάντα είναι η εκκίνηση του κινητήρα και η παροχή ηλεκτρικής ενέργειας στην μπαταρία.
ΜΕΙΩΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗΣ
Η νέα γεννήτρια του κινητήριου συστήματος (PTG) επιτρέπει την ηλεκτρική οδήγηση και συμβάλλει στη μείωση της κατανάλωσης καυσίμου. Κατά την επιβράδυνση, η γεννήτρια του κινητήριου συστήματος (TSG) τροφοδοτεί έως και 25 kW ενέργειας πίσω στην μπαταρία (ανάκτηση). Η PPC δίνει επίσης τη δυνατότητα σταδιακού εξηλεκτρισμού με τη μορφή ήπιας υβριδικής τεχνολογίας. Αργότερα θα είναι διαθέσιμα στο νέο Audi Q5 και plug-in hybrid κινητήρια σύνολα με μεγάλη μπαταρία και δυνατότητα εξωτερικής φόρτισης.
ΣΤΑΝΤΑΡ ΑΥΤΟΜΑΤΟ ΚΙΒΩΤΙΟ
Με το λανσάρισμα του νέου Audi Q5 , είναι διαθέσιμοι τρεις κινητήρες, ενώ θα ακολουθήσουν και άλλα συστήματα κίνησης. Όλες βέβαια οι εκδόσεις εφοδιάζονται με τεχνολογία MHEV plus, η οποία μπορεί να παρέχει, όπως σημειώσαμε, έως κα( 18 kW) 24 ίππους πρόσθετης ισχύος για μικρά χρονικά διαστήματα. Επίσης όλες οι εκδόσεις διατίθενται αποκλειστικά με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη S tronic 7 σχέσεων και σύστημα τετρακίνησης quattro.
ΑΠΟ 204 ΙΠΠΟΥΣ
Ο 2.0 TFSI κινητήρας βενζίνης αποδίδει( 150 kW) 204 ίππους , με μέγιστη ροπή 340 Nm και ενδεικτικές τιμές: Μικτή κατανάλωση – WLTP: 7,6-6,8 lt/100km / Εκπομπές ρύπων CO₂ συνδυασμένος κύκλος - WLTP: 174 - 154 g/km / CO2 class: F-E).
ΝΤΙΖΕΛ ΜΕ 204 ΙΠΠΟΥΣ
Ο 2.0 TDI γενιάς EA288 evo αποδίδει (150 kW) 204 ίππους επίσης και 400 Nm ροπής με τιμές :Μικτή κατανάλωση – WLTP: 6,6-5,9 lt/100km / Εκπομπές ρύπων CO₂ συνδυασμένος κύκλος - WLTP : 174 - 154 g/km / CO2 class: F-E.
ΜΕΧΡΙ 367 ΙΠΠΟΥΣ
To νέο Audi SQ5 τοποθετείται στην κορυφή της γκάμας αυτή τη στιγμή.Ο V6 TFSI με κυβισμό τριών λίτρων διαθέτει (270 kW) 367 ίππους έχει μέγιστη ροπή 550 Nm και τιμές :Μικτή κατανάλωση – WLTP: 8,6-8,0 lt/100km / Εκπομπές ρύπων CO₂ συνδυασμένος κύκλος - WLTP : 196 - 182 g/km / CO2 class: G.
ΚΟΡΥΦΑΙΑ ΕΠΙΠΕΔΑ ΑΝΕΣΗΣ
Το νέο Audi Q5 SUV προσφέρει νέα βελτιωμένα οδηγικά χαρακτηριστικά που συμβαδίζουν το ξεχωριστό χαρακτήρα της μάρκας, με εξαιρετική ισορροπία οδήγησης, επιτυγχάνοντας ταυτόχρονα αξιοσημείωτη αύξηση της άνεσης χάρη στη σαφώς καλύτερη ρύθμιση των αναρτήσεων και του συστήματος διεύθυνσης. Ειδικά η δυναμικά ρυθμισμένη ανάρτηση διαθέτει χάλυβα στο βασικό εξοπλισμό. Εναλλακτικά, διατίθεται και σπορ ανάρτηση (βασικός εξοπλισμός στο Audi SQ5). Η ανάρτηση με ελατήρια χάλυβα, σε συνδυασμό με αμορτισέρ προσαρμοζόμενης απόσβεσης (FSD - Frequency Selective Damping) και έναν πιο ευέλικτο εμπρός άξονα, χαρίζουν στο Q5 κορυφαία επίπεδα άνεσης και πρόσφυσης, αυξημένα δυναμικά χαρακτηριστικά και ασφάλεια καθώς και μείωση των διαμηκών και πλευρικών δυνάμεων στους τροχούς.
ΑΜΟΡΤΙΣΕΡ ΠΡΟΣΑΡΜΟΖΟΜΕΝΗΣ ΑΠΟΣΒΕΣΗΣ
Τα αμορτισέρ προσαρμοζόμενης απόσβεσης, FSD, μειώνουν τις δυνάμεις απόσβεσης και επαναφοράς , ελέγχουν τις κινήσεις του αμαξώματος και κατά την διάρκεια των στροφών και εξομαλύνουν τις ανωμαλίες του δρόμου του τόσο σε υψηλές όσο και σε χαμηλές συχνότητες, όπως αυτές που εμφανίζονται σε υψηλές ταχύτητες ή τις στροφές.
Η τεχνολογία FSD, επιτρέπει στα αμορτισέρ να προσαρμόζονται στις στιγμιαίες ανάγκες της οδικής συμπεριφοράς, προσφέροντας τον καλύτερο συνδυασμό άνεσης και κρατήματος.
Με την προαιρετική, προσαρμοζόμενη πνευματική ανάρτηση (Adaptive air suspension), το ύψος της ανάρτησης ρυθμίζεται αναλόγως των εκάστοτε απαιτήσεων.
Συνολικά, νέο Q5, προσφέρει αισθητά βελτιωμένα χαρακτηριστικά άνεσης, σπορ οδήγησης και διαθέτει στο βασικό εξοπλισμό του, το νέο βελτιωμένο προοδευτικό σύστημα διεύθυνσης.
ΚΟΡΥΦΑΙΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΥΠΟΒΟΗΘΗΣΗΣ
Τα νέα μοντέλα διαθέτουν μια μεγάλη γκάμα συστημάτων υποβοήθησης της οδήγησης, των οποίων οι λειτουργίες βελτιώνουν σημαντικά την καθημερινή ζωή και την οδική ασφάλεια για όλους όσους κινούνται στο δρόμο.
Το Αυτόματο Σύστημα Υποβοήθησης Στάθμευσης με ένδειξη απόστασης (Park Assist plus), το Adaptive Cruise Control και ο Περιοριστής Ταχύτητας, το Σύστημα Προειδοποίησης Αλλαγής Λωρίδας Κυκλοφορίας (Lane Departure Warning), και το Προηγμένο Σύστημα Παρακολούθησης Κόπωσης Οδηγού περιλαμβάνονται στο βασικό εξοπλισμό. Το Active Front Assist συνδυάζει επίσης τέσσερις λειτουργίες υποστήριξης: Υποβοήθηση Πέδησης Έκτακτης Ανάγκης εμπρός (Front Emergency Brake Assist), Υποβοήθηση Αποφυγής (Evasion Assist), Υποβοήθηση Στροφής (Turn Assist) και Σύστημα Επιτήρησης Εμπρόσθιου Χώρου & Προειδοποίησης Οδηγού σε διασταυρώσεις με λειτουργία αυτόματης πέδησης (Front Cross Traffic Assist).
ΠΡΟΑΙΡΕΤΙΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΥΠΟΒΟΗΘΗΣΗΣ
Πολλά πρόσθετα συστήματα υποβοήθησης οδήγησης διατίθενται επίσης στον προαιρετικό εξοπλισμό, τα οποία περιλαμβάνουν, για παράδειγμα, το σύστημα Adaptive Driving Assistant plus, το οποίο χρησιμοποιεί δεδομένα χαρτών υψηλής ανάλυσης και swarm data από άλλα οχήματα που υπολογίζονται στο cloud για τη βελτιστοποίηση της αναγνώρισης σημάτων κυκλοφορίας και την υποβοήθηση με την επιτάχυνση, τη διατήρηση της ταχύτητας και της απόστασης καθώς και την καθοδήγηση στη λωρίδα.
ΠΛΗΡΩΣ ΔΙΚΤΥΟΜΕΝΟ ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ
Η γκάμα του νέου Q5 έχει ένα πλήρως δικτυωμένο ψηφιακό εσωτερικό που βασίζεται στη νέα ηλεκτρονική αρχιτεκτονική. Με την πανοραμική οθόνη Audi MMI και την MMI οθόνη συνοδηγού, το Digital Stage αποτελεί βασικό χαρακτηριστικό του εσωτερικού και περιλαμβάνει επίσης την τεχνολογία Active Privacy Mode στην MMI οθόνη συνοδηγού 10,9 ιντσών που αποτρέπει την απόσπαση της προσοχής του οδηγού εμφανίζοντας τα περιεχόμενα της οθόνης μόνο στον συνοδηγό. Μόνο μια μαύρη οθόνη είναι ορατή στον οδηγό.
ΦΩΝΗΤΙΚΟΣ ΒΟΗΘΟΣ
Ο φωνητικός βοηθός, Audi assistant, μπορεί να χρησιμοποιηθεί για τον έλεγχο πολλών λειτουργιών του οχήματος. Ο ψηφιακός βοηθός με υποστήριξη τεχνητής νοημοσύνης (AI) είναι ενσωματωμένος στο όχημα και απεικονίζεται, για πρώτη φορά, από ένα avatar στην κεντρική οθόνη αφής του MMI και στο Head-up Display. Ένα εικονίδιο στον πίνακα οργάνων δείχνει την κατάσταση του Audi assistant.
ΣΥΝΕΧΗΣ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ
Το σύστημα infotainment του νέου Q5 χρησιμοποιεί το Android Automotive OS ως λειτουργικό του σύστημα. Το περιεχόμενο ενημερώνεται μέσω over-the-air ενημερώσεων. Επομένως, οι πιο πρόσφατες υπηρεσίες Audi connect είναι πάντα ενημερωμένες. Εφαρμογές όπως το YouTube είναι διαθέσιμες μέσω του καταστήματος για εφαρμογές τρίτων, το οποίο είναι ενσωματωμένο απευθείας στο MMI και δεν απαιτεί τη χρήση smartphone.
16 ΗΧΕΙΑ
Η καρδιά του συστήματος ήχου Bang & Olufsen Premium αποτελεί ένα εξαιρετικά αποδοτικός ενισχυτής που τροφοδοτεί 16 ηχεία με ισχύ 685 watt. Τα ηχεία στις κολόνες και τα ηχεία μεσαίων συχνοτήτων παράγουν έναν ασύγκριτο 3D surround ήχο. Η τεχνολογία "Symphoria" που αναπτύχθηκε από το Ινστιτούτο Fraunhofer συμβάλλει σημαντικά σε αυτό. Προσθέτει διαστάσεις ήχου που είναι απαραίτητες για ένα φυσικό άκουσμα ήχου: πλάτος, βάθος και ύψος. Αυτό δημιουργεί μια αίσθηση ευρυχωρίας στο αυτοκίνητο.
Σε σύγκριση με το ηχοσύστημα Audi Sound System, το Bang & Olufsen Premium Sound System λειτουργεί με Αντιστάθμιση Θορύβου Οχήματος (VNC), η οποία αντισταθμίζει τον εσωτερικό θόρυβο. Οι πελάτες έχουν επίσης τη δυνατότητα να επεκτείνουν την ηχητική τους εμπειρία ανά πάσα στιγμή με χαρακτηριστικά που μπορούν να προστεθούν μέσω Functions on Demand (FoD).
ΕΥΡΥ ΦΑΣΜΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΩΝ
Το νέο Q5 διατίθεται προαιρετικά με ρυθμιζόμενο Head-up Display (HUD). Το HUD εμφανίζει με σαφήνεια και συνοπτικά ένα ευρύ φάσμα πληροφοριών, όπως ταχύτητα, συστήματα υποβοήθησης, οδηγίες πλοήγησης ή δεδομένα πολυμέσων.
Στο νέο Audi Q5, οι οδηγοί έχουν επίσης τη δυνατότητα να ελέγχουν μέσω του HUD τις λειτουργίες του οχήματος και του infotainment. Τα χειριστήρια επιτρέπουν επίσης την κύλιση σε λίστες με απευθείας επιλογή μέσω των πλήκτρων στο τιμόνι, για πρώτη φορά μάλιστα, γεγονός που διευκολύνει ακόμη περισσότερο τους οδηγούς να επιλέγουν πρόσφατους προορισμούς χωρίς να παίρνουν τα μάτια τους από το δρόμο. Οι εισερχόμενες κλήσεις μπορούν επίσης να εμφανίζονται στo Head-up Display και να απαντώνται απευθείας από τον οδηγό χρησιμοποιώντας το πλήκτρο στο τιμόνι. Επιπρόσθετα, τα αντίστοιχα μενού στο HUD εμφανίζουν τις τελευταίες κλήσεις που πραγματοποιήθηκαν. Αυτό διευκολύνει πολύ την επιλογή συχνών επαναλαμβανόμενων κλήσεων. Τα Media ελέγχονται επίσης μέσω του HUD: στη λειτουργία ψυχαγωγίας, οι οδηγοί μπορούν να επιλέξουν τον αγαπημένο τους ραδιοφωνικό σταθμό ή podcast, για παράδειγμα, χρησιμοποιώντας τη λίστα ελέγχου.
ΑΠΟ ΤΟ ΠΡΩΤΟ ΤΡΙΜΗΝΟ ΤΟΥ 25
Τα νέα Audi Q5 SUV και Audi SQ5 SUV θα κυκλοφορήσουν στη Γερμανία, στην Ελλάδα και σε πολλές άλλες ευρωπαϊκές χώρες, το πρώτο τρίμηνο του 2025,ενώ είναι ήδη διαθέσιμα για παραγγελία στην ελληνική αγορά.
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ
Το νέο Q5, ήρθε να ταράξει και πάλι τα νερά στην κατηγορία, όπως έκανε το 2008, όταν πρωτοπαρουσιάστηκε. Το νέο μοντέλο είναι σε θέση να προσφέρει στον υποψήφιο αγοραστή αυτή την ξεχωριστή αίσθηση υπεροχής μέσω της τεχνολογίας, της ασφάλειας, της ποιότητας κατασκευής, της πολυτέλειας και των επιδόσεων που διακρίνουν όλα τα Audi.
Τέλος η βασική τιμή αγοράς που ξεκινά από τα 69.980 ευρώ για την τετρακίνητη δίλιτρη mild Hybrid έκδοση των 204 ίππων, κρίνεται ιδιαίτερα ανταγωνιστική, προσφέροντας ένα ακόμη σημαντικό πλεονέκτημα στο νέο μοντέλο, έναντι του ανταγωνισμού.