Nέο Citroën C3 ... Καινοτόμο και προσιτό [test]

Nέο Citroën C3 ... Καινοτόμο και προσιτό [test]

Με 5.6 εκατομμύρια πωλήσεις περίπου, από την πρώτη εμφάνιση του, όταν τάραξε τα νερά της κατηγορίας του, ένα απλό Facelift όπως κάνουν οι περισσότεροι κατασκευαστές, θα αρκούσε για να συνεχίσει την επιτυχημένη πορεία του.

ΦΕΡΝΕΙ ΤΗΝ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ

Όμως η αντισυμβατική, όπως πάντα Citroën η εταιρεία των επαναστατικών για την εποχή τους, Traction Avant, των ID/DS, των XM, XM /Maserati και των υδροπνευματικών αναρτήσεων κλπ, προχώρησε σε μια μικρή επανάσταση ετοιμάζοντας τον διάδοχο του γνωστού C3.

SUV ΜΕ ΤΗΝ ΠΡΩΤΗ ΜΑΤΙΑ

Ένα αμάξωμα, που αν και ανήκει στην κατηγορία των σουπερμίνι, έχει βλέψεις Β - SUV και ξεχωρίζει σαν SUV με την πρώτη ματιά.

Με 20 εκατοστά απόσταση από το έδαφος, μεγαλύτερη από άλλα μοντέλα δηλωμένα σαν SUV, αποτελεί όντως επανάσταση για την συγκεκριμένη κατηγορία.

Nuova C3 6

ΜΟΝΤΕΡΝΟ ΚΑΙ ΠΡΑΚΤΙΚΟ

Με λίγα λόγια, μοντέρνο, πρακτικό, άνετο,βευρύχωρο και οικονομικό. Κάτι που δεν μπορείς να πεις για πολλά αυτοκίνητα στις μέρες μας, το νέο Citroën C3 εντυπωσίαζει σε κάθε περίπτωση!

ΞΕΧΩΡΙΖΕΙ ΣΤΗΝ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ ΤΟΥ

Τα μικρά αυτοκίνητα εξαφανίζονται σιγά σιγά από τις γκάμες των αυτοκινητοβιομηχανιών και αντίθετα, τα νέα μοντέλα γίνονται ολοένα μεγαλύτερα σε διαστάσεις και πιο ακριβά.  

Μία από τις λίγες εξαιρέσεις αποτελεί το νέο Citroën C3, της μεγάλης γαλλικής εταιρείας. Πλησιάζει πολύ την ιδέα των SUV αλλά οι βασικές διαστάσεις του έχουν αλλάξει ελάχιστα. Με μήκος περίπου τεσσάρων μέτρων+, ξεχωρίζει αμέσως στην κατηγορία του, ενώ ταυτόχρονα διατίθεται σε αρκετές εκδόσεις, καλύπτοντας ένα ευρύ φάσμα απαιτήσεων.

ΥΨΗΛΗ ΟΡΟΦΗ

Οπτικά, έχει υποστεί πολλές αλλαγές από την προηγούμενη γενιά. Το Citroën C3 είναι πλέον ένα  μικρό SUV, όσο και αν δεν δηλώνεται έτσι, μήκους σχεδόν  τεσσάρων μέτρων, με ψηλή οροφή που υπόσχεται περισσότερο χώρο για τα κεφάλια και τα πόδια των επιβατών.

Στην πραγματικότητα, υπάρχουν λίγα αυτοκίνητα αυτού του μεγέθους όπου κάποιος δεν χρειάζεται να ανησυχεί για το ενδεχόμενο να χτυπήσει την οροφή  ιδιαίτερα στο πίσω μέρος, το κεφάλι του.

Nuova C3 11

ΧΩΡΟΙ ΚΑΙ ΠΟΙΟΤΗΤΑ

Το νέο μοντέλο ξεκινά με έναν τρικύλινδρο κινητήρα με 101 ίππων, σε συνδυασμό με ένα 6αρι κιβώτιο ταχυτήτων που είναι χειροκίνητο. Ακολουθεί ένα ήπιο υβριδικό μοντέλο, 48 βολτ που συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων. Ο υπερτροφοδοτούμενος τρικύλινδρος κινητήρας επιταχύνει το μικρό C3 αρκετά γρήγορα, το τιμόνι είναι άμεσο, η ανάρτηση εξαιρετικά άνετη και η μέση κατανάλωση καυσίμου είναι λίγο κάτω από έξι λίτρα, ότι καλύτερο στην κατηγορία του.

Επιπλέον, οι χαμηλές τιμές αγοράς, η καλή ποιότητα κατασκευής και οι άφθονοι χώροι, είναι μόνο μερικά από τα πλεονεκτήματα που μπορεί και προσφέρει το νέο μοντέλο. 

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Το νέο Citroën C3 δίνει την αίσθηση του πιο ευέλικτου από το ηλεκτρικό μοντέλο, δεδομένου ότι είναι 300 κιλά ελαφρύτερο. Το μικρό SUV φτάνει τα 0-100 χλμ./ώρα σε 10,6  δευτερόλεπτα και παρουσιάζει ιδιαίτερα καλή ελαστικότητα από τις 2750 κιόλας στροφές, κάτι που βοηθά σημαντικά στην αστική κίνηση.

Από πλευράς κατανάλωσης τα 5.1 με 5.5 λίτρα βενζίνης σε μικτή διαδρομή, πόλης, επαρχίας και αυτοκινητόδρομου το κατατάσσουν στα οικονομικότερα μοντέλα της κατηγορίας, έτσι για να ξεχνάς τις συχνές επισκέψεις στο βενζινά σου.

ΑΘΟΡΥΒΟΣ ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

Παρά τον τρικύλινδρο κινητήρα του, το νέο μοντέλο, παραμένει εκπληκτικά αθόρυβο στο δρόμο.

Οι  αλλαγές ταχυτήτων είναι ακριβείς με τις διαδρομές μεταξύ των ταχυτήτων να μην είναι μεγάλες, ώστε να μην χάνεις πολύτιμα δευτερόλεπτα.

Το ανασχεδιασμένο μικρό τιμόνι είναι εντυπωσιακό και πρακτικό, με το ταχύμετρο, πάνω από το τιμόνι, να είναι πάντα ορατό χωρίς να κρύβεται. 

Το μικρό μέγεθος του τιμονιού  δεν μειώνει την οδηγική αίσθηση, προσφέροντας αντίθετα έναν ελαφρύ σπορ χαρακτήρα.

Nuova C3 12

ΕΥΚΟΛΟ ΚΑΙ ΕΥΕΛΙΚΤΟ

Το νέο Citroën C3 δίνει την αίσθηση  ενός πολύ ευέλικτου και εύκολου στο χειρισμό αυτοκινήτου. Ιδανικό για τις καθημερινές μετακινήσεις στο κέντρο, παρκάρει παντού και έχει χώρους για μια μικρή οικογένεια και τις αποσκευές ή τα ψώνια. Στον δρόμο κινείται με ασφάλεια σε κάθε περίπτωση.

ΜΑΓΙΚΟ ΧΑΛΙ

Πιστή στην παράδοση  της  άνεσης, η Citroën επαναστατεί ξανά εδώ με την ανάρτηση που ονομάζει "Advanced Comfort", η οποία είναι σε θέση να “λειαίνει” τις εδαφικές ανωμαλίες κάθε είδους, με τα φρεάτια των υπονόμων και τις εγκάρσιες ανωμαλίες να περνούν απαρατήρητες. Τα υδραυλικά στοπ προοδευτικής απόσβεσης των αναρτήσεων, δημιουργούν αίσθηση μαγικού χαλιού, αφήνοντας τους πάντες ευχαριστημένους μέσα στο όχημα, στοιχεία που δεν τα βρίσκεις σε κανένα άλλο αυτοκίνητο της κατηγορίας, παρά μόνο σε λίγα μεσαία μοντέλα και συχνά σαν έξτρα εξοπλισμό.

Τέλος, η ψηλότερη θέση οδήγησης σε σύγκριση με τον προκάτοχό του είναι ιδιαίτερα ευχάριστη, γεγονός που διαφοροποιεί το Citroën C3 από άλλα μικρά αυτοκίνητα.

ΜΕΓΑΛΟΙ ΧΩΡΟΙ ΜΠΡΟΣΤΑ

Αυτό που εντυπωσιάζει με την πρώτη ματιά είναι ο άφθονος χώρος στην πρόσθια σειρά καθισμάτων για το κεφάλι. Η Citroën έχει δημιουργήσει επιπλέον χώρο σε ύψος εσωτερικά μειώνοντας την επένδυση της οροφής. Το κάθισμα μπορεί να μετακινηθεί προς τα εμπρός και προς τα πίσω. Υπάρχουν μικρές θήκες αποθήκευσης στις πόρτες για μπουκάλια, ενώ υπάρχουν και θήκες για ποτήρια στο κεντρικό τούνελ. Το ντουλαπάκι του συνοδηγού ανοίγει εύκολα με μια λαβή και προσφέρει αρκετό χώρο για μικρά αντικείμενα. 

Η κεντρική κονσόλα διαθέτει μια ειδική θήκη για το smartphone, το οποίο φορτίζει επαγωγικά. Μόλις τοποθετηθεί το smartphone στην κονσόλα, ένα πράσινο φως σηματοδοτεί ότι έχει ξεκινήσει η φόρτιση. Ακόμη, υπάρχει και ένας μικρός χώρος αποθήκευσης στο τέλος του κεντρικού τούνελ.

Nuova C3 13

ΕΥΡΥΧΩΡΟ ΠΟΡΤ ΜΠΑΓΚΑΖ

Η χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ των 310 λίτρων είναι ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα και παραμένει ίδια σε όλες τις εκδόσεις. 

Το ψηλό «κατώφλι»  φόρτωσης του C3  είναι πρακτικό για τις μικρές αποσκευές, ενώ σκληρό πλαστικό πλαίσιο προστατεύει το μέταλλο από γρατσουνιές κατά τη φόρτωση. Τα καθίσματα αναδιπλώνονται ανάλογα με το επίπεδο εξοπλισμού, δημιουργώντας επιπλέον χώρο που φθάνει τα  1.180 λίτρα .      

ΑΠΟ 16.900 ΕΥΡΩ

Υπάρχουν τρείς  διαθέσιμες εκδόσεις, με την "You" να ξεκινά λίγο κάτω από 17.000 €,16.900 για την ακρίβεια, τιμή που φοβίζει τον ανταγωνισμό. Στις πλουσιότερες εκδόσεις, η  μεγαλύτερη διαφορά βρίσκεται στην κεντρική κονσόλα. Στην απλή έκδοση αντί για οθόνη, υπάρχει μόνο μια βάση smartphone στην οποία μπορείτε να στερεώσετε το τηλέφωνό σας, η οποία μπορεί και εκτελεί όλες τις λειτουργίες που θα εκτελούσε κανονικά μια οθόνη: ραδιόφωνο, πλοήγηση, ακρόαση podcast. Μια εντυπωσιακή οθόνη 10,25 ιντσών  διατίθεται  στα υψηλότερα επίπεδα εξοπλισμού, με πολύ καλό σύστημα πλοήγησης, πού ανταποκρίνεται γρήγορα, και την  πλοήγηση στο μενού να είναι καθαρή και η ανάλυση πολύ υψηλή.

Κάτω από την οθόνη, υπάρχουν ευτυχώς εύχρηστοι φυσικοί διακόπτες για τον κλιματισμό, που δεν απαιτούν ιδιαίτερη ενασχόληση.

Αριστερά του ο οδηγός μπορεί να βγάλει off. Start & Stop, μέχρι την υποβοήθηση αλλαγής λωρίδας κλπ

ΑΝΕΤΑ ΚΑΘΙΣΜΑΤΑ

Το εσωτερικό είναι γενικά κάπως πιο λιτό στην έκδοση "You"με τα καθίσματα να είναι επενδυμένα με μαύρο ύφασμα και  αρκετά άνετα. Στις πλούσιες εκδόσεις τα καθίσματα είναι ακόμα πιο άνετα και επενδυμένα με ύφασμα και συνθετικό δέρμα καλής ποιότητας.

ΠΟΙΟΤΙΚΗ ΑΙΣΘΗΣΗ

Όπως σημειώσαμε η σχεδίαση παραμένει μοντέρνα , με κομψά χαρακτηριστικά όπως οι  όμορφες υφασμάτινες επενδύσεις και το τεχνητό δέρμα, που στα υψηλότερα επίπεδα εξοπλισμού δίνουν στο εσωτερικό του νέου C3  μια εντυπωσιακή   και ποιοτική αίσθηση.

Το μικρό, επίπεδο τιμόνι είναι επίσης εντυπωσιακό παρέχοντας μια διαφορετική ελαφρά σπορ νότα στο όχημα. Ο πίνακας οργάνων βρίσκεται πάνω από το επίπεδο του τιμονιού. Πρόκειται  για μια επίπεδη ψηφιακή οθόνη στο στυλ ενός ρολογιού.

Nuova C3 17

ΜΕΓΑΛΗ ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ

Το Citroën C3 αποδεικνύεται πιο οικονομικό σε επαρχιακούς δρόμους, όπου παραμένει λίγο κάτω από τα πέντε λίτρα καυσίμου ανά 100 χιλιόμετρα με ελαφρύ δεξί πόδι. Σε συνδυασμό μάλιστα με τη χωρητικότητα του ρεζερβουάρ καυσίμου των 44 λίτρων, η αυτονομία μπορεί να φθάσει έως και 900 χιλιόμετρα. Οι εκπομπές CO₂ του Citroën C3 κυμαίνονται μεταξύ 126 και 127 g/km, το πρότυπο εκπομπών ρύπων συμμορφώνεται με το Euro 6e και η ενεργειακή του απόδοση έχει βαθμολογία D. Στην πράξη το νέο μοντέλο  αποδεικνύεται ένα ευέλικτο μικρό SUV, που μπορεί να αποδώσει καλά όχι μόνο στην πόλη, αλλά μπορεί επίσης να χρησιμοποιηθεί σε μακρινά ταξίδια, προσφέροντας άνεση και οικονομία.

ΠΛΗΡΗ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

Ακόμη και η βασική έκδοση του Citroën C3 προσφέρει πολλά χαρακτηριστικά  βελτιωμένης ασφάλεια. Οι μπροστινοί αερόσακοι για τον οδηγό και τον συνοδηγό, οι αερόσακοι τύπου κουρτίνας μπροστά και πίσω, το ABS, η ηλεκτρονική κατανομή δύναμης πέδησης και η υποβοήθηση πέδησης αποτελούν στάνταρ εξοπλισμό. Περιλαμβάνονται επίσης το Ηλεκτρονικό Πρόγραμμα Ευστάθειας (ESP) και το ASR (Anti-Slip Regulation). Σε περίπτωση φρεναρίσματος έκτακτης ανάγκης, τα αλάρμ ενεργοποιούνται αυτόματα ενώ οι πόρτες και η πίσω πόρτα κλειδώνουν αυτόματα στην κίνηση . Τέλος ένα σύστημα παρακολούθησης προειδοποιεί εάν η πίεση των ελαστικών είναι πολύ χαμηλή.

ΑΦΘΟΝΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΥΠΟΒΟΗΘΗΣΗΣ

Δεν υπάρχουν σχεδόν καθόλου διαφορές μεταξύ των επιπέδων εξοπλισμού όσον αφορά τα συστήματα υποβοήθησης. Και στις τρεις σειρές μοντέλων, αισθητήρες παρακολουθούν την κόπωση του οδηγού και ένας βοηθός φρεναρίσματος έκτακτης ανάγκης παρεμβαίνει σε περίπτωση επικείμενης σύγκρουσης, γεγονός ιδιαίτερα σημαντικό για την προστασία των πεζών. Το Citroën C3 αναγνωρίζει επίσης σήματα κυκλοφορίας και διαθέτει cruise control. Τα επίπεδα εξοπλισμού  διαφέρουν μόνο στην υποβοήθηση στάθμευσης. Η φθηνότερη έκδοση ηχεί χαρακτηριστικά, ενώ η πιο ακριβή περιλαμβάνει επίσης κάμερα οπισθοπορείας. 

Nuova C3 18

ΑΝΕΣΗ ΚΑΙ ΑΣΦΑΛΕΙΑ

Στο δρόμο τώρα, η Citroen παραμένει πιστή στην πολύχρονη παράδοσή της. Φθάνεις Θεσσαλονίκη από Αθήνα «ατσαλάκωτος» και χωρίς πόνους στη μέση.

Αν στο δρόμο, ξυπνήσει το κακό παιδί μέσα σου, που δεν ψάχνει τόσο για άνεση, το νέο C3 δεν θα σε απογοητεύσει. Οι κλίσεις στροφές είναι λογικές η, κατευθυντικότητα πολύ καλή και τα φρένα άψογα από κάθε άποψη.

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ

Το νέο Citroen C3 είναι ένα μοντέρνο, ευέλικτο και άνετο αυτοκίνητο πόλης, με αρκετούς χώρους ιδιαίτερα για τους επιβάτες. Υποδειγματικά οικονομικό προσφέρει αυξημένη αυτονομία, είναι ιδανικό για τις καθημερινές μετακινήσεις αλλά και μακρινά ταξίδια, για όλους εκείνους που αναζητούν την άνεση, την ποιότητα και την ασφάλεια. 

Σε ένα κόσμο που γίνονται δύσκολα επαναστάσεις και αν γίνονται στο χώρο του αυτοκινήτου, είναι ακριβοπληρωμένες και απρόσιτες στα μεσαία πορτοφόλια, το νέο C3 έφερε τα  κάτω πάνω, προσφέροντας 100 τουρμπίσια άλογα, μια ιδιαίτερα εξελιγμένη και άνετη ανάρτηση, συστήματα υποβοήθησης, ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας ακριβότερων μοντέλων, χωρίς επιπλέον να σε αναγκάζει, αν θέλεις να παραγγείλεις κάτι   έξτρα στον εξοπλισμό , να πληρώσεις ένα ολόκληρο πακέτο, που τελικά απογειώνει την συνολική τιμή αγοράς. Από τα 16.900 ευρώ κιόλας του βασικού μοντέλου, δεν χρειάζεται να κάνεις κανένα συμβιβασμό σε στοιχεία ασφάλειας και άνεσης. Η διαφορά με την αμέσως επόμενη έκδοση Plus δεν είναι μεγάλη, ενώ στα 20.000 ευρώ της έκδοσης της δοκιμής μας, υπήρχαν τα πάντα, από ζάντες 17 ιντσών, σχάρες οροφής, οθόνες και όλα εκείνα που έχουν γίνει πια must στην εποχή μας. Μια δίκαιη πολιτική τιμών που δεν συναντάς εύκολα σε άλλα ανταγωνιστικά μοντέλα. Η Citroën φαίνεται να ξέρει το τρόπο να ικανοποιεί τον καταναλωτή, έχοντας και την παράδοση και το  know how για να πετύχει κάτι τέτοιο. Σίγουρα, ένα ακόμη πετυχημένο μοντέλο Citroën από κάθε άποψη, που θα απογειώσει τις πωλήσεις του.

   

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ

 
 
 

 

logo m

 

ΠΟΛΙΤΙΚΗ       ΕΛΛΑΔΑ       ΚΟΣΜΟΣ      ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ      ΥΓΕΙΑ      ΖΩΗ      ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ      ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ      ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ      SCIENTECH

 

 


©2025 YSTEROGRAFONEWS - ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ  ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ