Τη νέα ναυαρχίδα της Mazda, που ακολούθησε την κυκλοφορία του ήδη επιτυχημένου CX-60, αποτελεί εδώ και λίγο καιρό το ολοκαίνουργιο CX-80 το οποίο είναι το δεύτερο από τα νέα μοντέλα της Ευρωπαϊκής γκάμας των “Large Products” της εταιρείας, που προκαλούν ευθέως και δυναμικά τον ανταγωνισμό σε μια επίδειξη ισχύος και τεχνολογίας.
ΤΟ ΠΙΟ ΕΥΡΥΧΩΡΟ MAZDA
Το νέο CX-80 είναι το πιο ευρύχωρο αυτοκίνητο της Ευρωπαϊκής γκάμα της Mazda και αποτελεί ευθεία απάντηση στον ευρωπαϊκό ανταγωνισμό. Αποτελεί επίσης την τελευταία εξέλιξη της γνωστής σχεδιαστικής προσέγγισης Kodo της Mazda, στην οποία οι σχεδιαστές έχουν επικεντρωθεί στην κομψότητα και την καθαρότητα μιας μινιμαλιστικής ιαπωνικής αισθητικής, για χάρη της οποίας αφαιρούνται όλα τα περιττά στοιχεία σχεδίασης. Γεγονός που επιτυγχάνεται μέσω της εξελικτικής προσέγγισης “hands-on” των σχεδιαστών αλλά και των κορυφαίων μηχανικών της Mazda.
Στόχος της όλης προσπάθειας είναι η σχεδίαση και εξέλιξη αυτοκινήτων τα οποία να μπορούν να κατασκευάζονται αποκλειστικά στην Ιαπωνία.
ΣΧΕΔΟΝ ΠΕΝΤΕ ΜΕΤΡΑ ΜΗΚΟΣ
Έχοντας μήκος σχεδόν πέντε μέτρα και με μεταξόνιο πάνω από τρία μέτρα, το ολοκαίνουργιο CX-80 είναι μακρύτερο, ψηλότερο και έχει σημαντικά μεγαλύτερο μεταξόνιο από το δημοφιλές CX-60.
ΤΡΕΙΣ ΣΕΙΡΕΣ ΚΑΘΙΣΜΑΤΩΝ
Χαρακτηριστικό του κορυφαίου Mazda είναι ότι σε συνδυασμό με τα δύο καθίσματα της τρίτης σειράς, που όταν δεν είναι απαραίτητα για την μεταφορά επιβατών μπορούν και αναδιπλώνονται στο πάτωμα του αυτοκινήτου, το νέο CX-80 είναι διαθέσιμο με δυνατότητα επιλογής τριών διαμορφώσεων για τη δεύτερη σειρά. Σε αυτές περιλαμβάνεται και η επιλογή δύο ξεχωριστών καθισμάτων για τη δεύτερη σειρά, τα οποία μπορούν να περιστραφούν.
ΚΟΡΥΦΑΙΑ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
Το ολοκαίνουργιο Mazda CX-80 διαθέτει φυσικά τεχνολογία κατάλληλη για μια ανάλογη ναυαρχίδα της ευρωπαϊκής γκάμας μοντέλων της Mazda και περιλαμβάνει τρία νέα χαρακτηριστικά:
- Νέο φωνητικό έλεγχο της Alexa στο αυτοκίνητο,
- Ένα νέο υβριδικό σύστημα πλοήγησης που συνδυάζει τα πλεονεκτήματα, τόσο των offline, όσο και των διαδικτυακών υπηρεσιών
- Ένα επίσης νέο σύστημα Trailer Hitch View που χρησιμοποιεί την κεντρική οθόνη και προηγμένα γραφικά για να βοηθήσει τον οδηγό κατά το χειρισμό του οχήματος, όταν ρυμουλκεί τρέιλερ στο πίσω μέρος.
ΔΥΟ ΕΠΙΛΟΓΕΣ ΚΙΝΗΣΗΣ
Το νέο CX-80, ξεκίνησε και είναι διαθέσιμο με δύο επιλογές μετάδοσης κίνησης:
Το e-Skyactiv PHEV, που συνδυάζει έναν τετρακύλινδρο ατμοσφαιρικό βενζινοκινητήρα 2488 κυβικών εκατοστών και έναν ηλεκτροκινητήρα, προσφέροντας υψηλή απόδοση με εξαιρετικές περιβαλλοντικές τιμές.
Και την ιδιαίτερα αποδοτική, εξακύλινδρη σε σειρά, μονάδα κινητήρων diesel e-Skyactiv D, που διαθέτει το ήπιο υβριδικό σύστημα M Hybrid Boost 48V της Mazda. Χάρη σε αυτό, οι επιδόσεις του συνόλου σε ότι έχει να κάνει με τις εκπομπές ρύπων και την οικονομία καυσίμου, είναι πολύ καλές.
PHEV: 327 ΣΥΝΔΥΑΣΤΙΚΟΙ ΙΠΠΟΙ
Το e-Skyactiv PHEV έχει συνδυαστική απόδοση 327 PS/241 kW και 500 Nm ροπής. Επιταχύνει από 0-100 km/h σε 6,8 δευτερόλεπτα και έχει τελική ταχύτητα 195 km/h προσφέροντας 60 km αμιγώς ηλεκτρική αυτονομία. Διαθέτοντας πλήρως ανταγωνιστικά περιβαλλοντικά στοιχεία , εξασφαλίζει ιδιαίτερα χαμηλή μέση συνδυαστική κατανάλωση καυσίμου και εκπομπές CO2 μόλις 36 g/km.
ΝΤΙΖΕΛ ΜΕ 254 ΙΠΠΟΥΣ
Το e-Skyactiv D αποδίδει 254 PS, επιταχύνει από 0-100 km/h σε 8,4 δευτερόλεπτα και έχει τελική ταχύτητα 219 km/h. Η μέση κατανάλωση καυσίμου κατά WLTP είναι 5,7- 5,8 l/100 km και οι εκπομπές CO2 148- 151 g/km.
ΟΚΤΑΡΙ ΑΥΤΟΜΑΤΟ ΚΙΒΩΤΙΟ
Και οι δυο κινητήρες συνδυάζονται με αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων και το σύστημα τετρακίνησης i-Activ της Mazda. Επίσης το Mazda Intelligent Drive Select (Mi-Drive) προσφέρει δυνατότητα επιλογής για τέσσερις λειτουργίες οδήγησης (συν τη λειτουργία EV για το PHEV), όπως έχει ήδη συμβαίνει και στο CX-60.
ΝΕΑ ΠΛΑΤΦΟΡΜΑ
Η πλατφόρμα που έχει χρησιμοποιηθεί στο νέο CX-80 διαθέτει αναρτήσεις με διπλά ψαλίδια εμπρός και πολλαπλών συνδέσμων πίσω, με σκοπό να εξασφαλίσει υψηλά επίπεδα άνεσης, οδικής συμπεριφοράς και καλύτερο έλεγχο του αμαξώματος σε κάθε περίπτωση.
ΜΟΝΙΜΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΤΕΤΡΑΚΙΝΗΣΗΣ
Το μόνιμο σύστημα τετρακίνησης που ορίζεται ως “rear biased” με βάση την κατανομή της ροπής ανά άξονα, συνδυάζει, τη σταθερότητα και την καλύτερη δυνατή πρόσφυση του AWD με κορυφαία οδικά χαρακτηριστικά, όπως υποδειγματική κατευθυντικότητα, περιορισμένες κλίσεις στις στροφές, ουδέτερη συμπεριφορά στα όρια πρόσφυσης σε όλους τους δρόμους και την ευελιξία οδήγησης που προέρχεται από ένα ιδιαίτερα εξελιγμένο σύστημα μετάδοσης.
Το ολοκαίνουργιο Mazda CX-80 έχει επίσης εντυπωσιακή ικανότητα ρυμούλκησης που φτάνει τα 2.500 κιλά.
ΚΟΡΥΦΑΙΑ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
Η ολοκληρωμένη γκάμα προηγμένων συστημάτων υποβοήθησης οδηγού i-Activsense του νέου CX-80 στοχεύει στην ασφάλεια 5 αστέρων του Euro NCAP. Τα νέα χαρακτηριστικά ασφαλείας που κάνουν το ντεμπούτο του στο νέο CX-80 περιλαμβάνουν, Cruising & Traffic Support (CTS) με νέα έκδοση λογισμικού στα Unresponsive Driver Support και Smart Brake Support (SBS) με νέο Head-on Collision mitigation και Emergency Lane Keeping (ELK), με νέο σύστημα αποφυγής κυκλοφοριακό φόρτου.
ΑΝΕΣΗ ΚΑΙ ΠΟΛΥΤΕΛΕΙΑ
Εσωτερικά εντυπωσιάζουν οι άνετοι χώροι για πέντε επιβάτες και τις αποσκευές τους, η πληρότητα εξοπλισμού, η κορυφαία ποιότητα υλικών επενδύσεων, φινιρίσματος και φυσικά η πολυτέλεια που εντυπωσιάζει από την πρώτη στιγμή.
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ
Η νέα ναυαρχίδα της πρωτοποριακής Mazda, εντυπωσιάζει από όλες τις πλευρές.
Σχεδίαση, εμφάνιση, τεχνολογία, πολυτέλεια, ενεργητική και παθητική ασφάλεια, πληρότητα εξοπλισμού, άνεση, ευρυχωρία, πρακτικότητα, συνδεσιμότητα, υποβοήθηση και ενημέρωση οδηγού, επιδόσεις, οδική συμπεριφορά , ποιότητα κατασκευής και τιμές από 63.691 ευρώ η βενζινοκίνητη Plug-In έκδοση και από 61.035 ευρώ η πετρελαιοκίνητη έκδοση, πλεονεκτήματα που πολύ δύσκολα βρίσκουν αντιπάλους στην κατηγορία τους.