Νέο Nissan Juke 114 PS ... Η δύναμη της διαφορετικότητας [test]

Νέο Nissan Juke 114 PS ... Η δύναμη της διαφορετικότητας [test]

Όταν παρουσιάστηκε  η πρώτη γενιά Juke, το 2010, τάραξε πέρα από κάθε αμφιβολία τα νερά του ανταγωνισμού, δεδομένου ότι όχι μόνο δεν έμοιαζε με τίποτα άλλο που κυκλοφορούσε μέχρι τότε, αλλά ακόμα περισσότερο κατάφερε να αλλάξει τις συνήθειες των τυπικών αγοραστών της Νissan, οι οποίοι είχαν μπροστά τους κάτι το τελείως διαφορετικό.

ΕΝΑ ΒΗΜΑ ΜΠΡΟΣΤΑ

Βέβαια η Νissan είχε πάντοτε τρόπους να ξεχωρίζει και να είναι συχνά ένα βήμα μπροστά σχεδιαστικά και τεχνολογικά του ανταγωνισμού.

Ήταν οι  σπορ εκδόσεις των  Skyline και 200SX πριν πολλά χρόνια, τα 350Z και 370Ζ αργότερα και φυσικά τα  πανίσχυρα GTR, τα λεγόμενα και "gozzila", με τα οποία και κατάφερε  να αλλάξει το ρου της ιστορίας στην κατηγορία τους, αντιμετωπίζοντας στα ίσα τις  Porsche 911 και τα  συναφή μοντέλα του είδους.

preview 928x522 24

ΚΑΙΝΟΥΡΙΟ TARGET GROUP

Επιστρέφοντας στο Juke, πρέπει να σημειώσουμε ότι η  Nissan με το συγκεκριμένο μοντέλο ανακάλυψε ή  και δημιούργησε ένα καινούργιο target group κυρίως από νέους ανθρώπους που ήθελαν κάτι το τελείως διαφορετικό.

Ένα μοντέρνο SUV, ή coupe SUV εν προκειμένω, με πιο μαζεμένες διαστάσεις από το  Qashqai και έναν πιο σπορ και διακριτό χαρακτήρα.

218 ΙΠΠΟΙ ΑΠΟ 1600 ΚΥΒΙΚΑ

Εικόνα που εδραίωσαν οι  εκδόσεις nismo του Juke πρώτης γενιάς, οι οποίες και  έφταναν μέχρι και τους 218 ίππους, από 1600 κυβικά αποτελώντας κάτι πρωτόγνωρο  και τελείως διαφορετικό για την κατηγορία.

Τα χρόνια πέρασαν, το 2019 παρουσιάστηκε η  δεύτερη γενιά η οποία σχετικά πρόσφατα (2024) υπέστη αρκετές αλλαγές και βελτιώσεις.

preview 928x522 26

ΞΕΧΩΡΙΣΤΟ ΚΑΙ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟ

Το Juke με τα χρόνια ωρίμασε, βελτιώθηκε στα σημεία  σταμάτησε να προσφέρεται σαν πετρέλαιο, απέκτησε και αμιγώς υβριδικές εκδόσεις, χωρίς

όμως να  ξεχάσει τις ρίζες του.

Το  νέο Juke  συνεχίζει να προσφέρει το κάτι διαφορετικό και αν μας επιτρέπεται δεν αλλοιώθηκε και ο "αλήτικος" χαρακτήρας του.

1000 ΚΥΒΙΚΑ 114 ΙΠΠΟΙ

Το Juke της δοκιμής μας, είχε το1000αρι  υπερτροφοδοτούμενο μοτέρ  με τα 114 άλογα, ενώ διατίθεται και σαν υβριδικό 1600 με 145 ίππους, χωρίς Turbo, που περιμένουμε σύντομα να δοκιμάσουμε για σύγκριση με την "δική" μας έκδοση αλλά και τον ανταγωνισμό.

preview 928x522 27

ΑΥΤΟΜΑΤΟ ΚΙΒΩΤΙΟ ΔΙΠΛΟΥ ΣΥΜΠΛΕΚΤΗ

Ακόμη το  "δικό" μας Juke ήταν εφοδιασμένο με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, και φόραγε το κουστούμι  εξοπλισμού  N Design. Κάτι λοιπόν, τα 225/45/19  ελαστικά κάτι η εξωτερική διχρωμία κάτι  τα σπορ καθίσματα ξύπνησαν σε κάποιους από εμάς τις εποχές των  εκδόσεων Nismo της πρώτης γενιάς.

Έτσι έχοντας έντονες τις ξεχωριστές αναμνήσεις εκείνων των εκδόσεων και πολύ όρεξη καθίσαμε στα σπορ καθίσματα με τα  ενσωματωμένα στα προσκέφαλα ηχεία και ξεκινήσαμε.

ΚΑΛΕΣ ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ

Οι 114 ίπποι εξασφαλίζουν στα 1285 κιλά του αμαξώματος, επιτάχυνση 10,7 δευτερόλεπτων για τα 0-100 χλμ /ωρ και τελική ταχύτητα 180 χλμ /ωρ, τιμές καλές για την κατηγορία του.

Από πλευράς κατανάλωσης μια μέση τιμή στην οποία μπορεί να υπολογίζεις είναι τα 6.8 με 7.0 λίτρα /100 χλμ, που μπορεί να κατέβει και άλλο με ελαφρύ δεξί πόδι.

preview 928x522 29

ΠΟΛΛΕΣ ΑΛΛΑΓΕΣ ΕΣΩΤΕΡΙΚΑ

Αρχίζουμε τώρα από τις αλλαγές που έγιναν στο εσωτερικό της καμπίνας, όπου το ταμπλό έχει επανασχεδιαστεί πλήρως για να φιλοξενεί δύο πολύ μεγαλύτερες οθόνες. Τώρα υπάρχει μια ψηφιακή οθόνη οργάνων  TFT 12,3 ιντσών (από 7 ίντσες πριν) και μια νέα κεντρική οθόνη ψυχαγωγίας, επίσης 12,3 ιντσών (από 8 ίντσες πριν).

ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΜΕΝΟ INFOTAINMENT

Επιπλέον, η ρύθμιση του infotainment διαθέτει βελτιωμένη αναγνώριση φωνής και ικανότητα «κατανόησης φυσικής γλώσσας». Στοιχείο που εφοδιάζει το σύστημα με ένα ευρύτερο φάσμα φράσεων και εκφράσεων που  μπορεί να κατανοηθεί εύκολα ως εντολή, αγνοώντας δισταγμούς ή παύσεις ενώ τα συστήματα «Android Auto» και «Apple CarPlay» είναι πλέον ασύρματα.

20250402 102221

Φωτογραφία: Γιώργος Κληρονόμος


ΑΣΥΡΜΑΤΟ ΣΗΜΕΙΟ ΦΟΡΤΙΣΗΣ

Άλλες αλλαγές περιλαμβάνουν ένα μεγαλύτερο ντουλαπάκι 6,6 λίτρων (29% μεγαλύτερο από πριν), ένα επανασχεδιασμένο πιο υποστηρικτικό υποβραχιόνιο και την τυποποίηση ενός ασύρματου σημείου φόρτισης στα περισσότερα μοντέλα που μπορούν να χωρέσουν  ένα smartphone τόσο μεγάλο όσο ένα iPhone 12 Pro Max. Επιπλέον τώρα υπάρχουν θύρες USB-A και USB-C, ενώ ακόμη και οι πίσω επιβάτες έχουν θύρες USB-A και USB-C.

ΕΥΡΥΧΩΡΟ ΠΟΡΤ ΜΠΑΓΚΑΖ

Το πορτμπαγκάζ χωρητικότητας 422 λίτρων ως 1305 λίτρων, κρίνεται ευρύχωρο και επαρκεί για τις αποσκευές τεσσάρων πέντε επιβατών που δεν θα δυσκολευτούν να βολευτούν με σχετική άνεση, ακόμη και σε μακρινά ταξίδια.

ΕΥΚΟΛΙΑ ΡΥΘΜΙΣΕΩΝ

Εσωτερικά θα πρέπει να σημειώσουμε, μερικά από τα πλεονεκτήματα χρήσης που καθιστούν την ζωή του οδηγού ευκολότερη, τη μεγάλη κεντρική οθόνη η οποία δεν απαιτεί να έχεις προϋπηρεσία στην Apple  ή την Microsoft για  να την χρησιμοποιήσεις.

Επίσης η αποθήκευση ενός σταθμού γίνεται πανεύκολα , χωρίς χρειαστεί να σταματήσεις το αυτοκίνητο ή να περιμένεις να φτάσεις σπίτι σου για να την πετύχεις.

20250402 101626

Φωτογραφία: Γιώργος Κληρονόμος


ΦΥΣΙΚΟΙ ΔΙΑΚΟΠΤΕΣ

Επίσης υπάρχουν φυσικοί διακόπτες για τον κλιματισμό που κάνουν τη ζωή του οδηγού ευκολότερη.

Σημαντικό στοιχείο είναι ότι ο ψηφιακός πίνακας οργάνων, must στην εποχή μας, σου δίνει τη δυνατότητα να βγάλεις off, ορισμένες επιλογές, όπως π.χ την ενοχλητική ειδοποίηση υπέρβασης ορίου ταχύτητας και άλλα.

ΤΡΕΙΣ ΕΠΙΛΟΓΕΣ ΟΔΗΓΗΣΗΣ

Επίσης είναι σημαντικό ότι πίσω από το μοχλό του αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων βρίσκεται η επιλογή για σπορ, κανονική και οικονομική οδήγηση.

ΜΕΙΩΜΕΝΟ ΒΑΡΟΣ

Το νέο Juke, χάρη στην χρήση της κοινής, ιδιαίτερα άκαμπτης πλατφόρμας CMF- B και την χρήση επίσης ελαφρού χάλυβα υψηλής ανθεκτικότητας, καταφέρνει να διατηρεί  ένα σχετικά μειωμένο συνολικό βάρος που βοηθά στην οικονομία, τις επιδόσεις και την οδική συμπεριφορά.

ΘΕΤΙΚΟ ΣΤΟ ΔΡΟΜΟ

Στο δρόμο είναι τόσο σπορ όσο χρειάζεται και υπόσχεται η εμφάνιση του, οι κλίσεις στα όρια πρόσφυσης είναι αισθητά μειωμένες, το σύστημα διεύθυνσης δεν φλυαρεί καθόλου και σου δίνει όλες τις απαραίτητες πληροφορίες για το δρόμο, ενώ ακόμη και σε ταχύτητες κοντά στην τελική, η αίσθηση ασφάλειας είναι ιδιαίτερα αυξημένη.

Η άνεση  των επιβατών στο δρόμο συμβαδίζει με τον χαρακτήρα του οχήματος, ενώ τα φρένα κρίνονται αποτελεσματικά και ανθεκτικά σε κάθε περίπτωση, επιτυγχάνοντας  μειωμένες αποστάσεις ακινητοποίησης.

preview 928x522 30

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ

Το νέο Juke παραμένει και επιμένει στην διαφορετικότητα.

Αποτελεί σίγουρα ένα ξεχωριστό B- SUV, με μαζεμένες εξωτερικές διαστάσεις που αποδεικνύονται ιδιαίτερα πρακτικές στην κίνηση της πόλης, που όμως δεν θα πει όχι σε μακρινά ταξίδια και περιπέτειες.

Επιπλέον διατηρεί ένα σαφή σπορ χαρακτήρα και μια εντυπωσιακή εξωτερική εμφάνιση, που σπάνια συναντά κανείς σε αυτή την κατηγορία και όλα αυτά σε μια άκρως συμφέρουσα τιμή αγοράς, που ξεκινά από τα 21. 490 ευρώ με το 6αρι μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων και τα 23.990 ευρώ με το 7αρι αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη, τιμές που συναντάς μόνο σε μικρά αυτοκίνητα πόλης. Τι άλλο να ζητήσει κανείς;

Περιμένοντας την παραχώρηση και του 1600 Hybrid για συγκριτική δοκιμή, μείνετε στο ysterografonews.gr, για καλύτερη και περισσότερη ενημέρωση.

googlenews

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ

 
 
 

 

logo m

 

ΠΟΛΙΤΙΚΗ       ΕΛΛΑΔΑ       ΚΟΣΜΟΣ      ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ      ΥΓΕΙΑ      ΖΩΗ      ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ      ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ      ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ      SCIENTECH

 

 


©2024 YSTEROGRAFONEWS - ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ  ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ