Με συνδυαστική ισχύ θερμικού και ηλεκτροκινητήρα 110 και 145 ίππων, ανάλογα με την έκδοση και την προσθήκη της νέας πλούσια εξοπλισμένης έκδοσης Style, με ιδιαίτερα προσεγμένη και εντυπωσιακή εξωτερική εμφάνιση, το νέο 208 είτε σαν Mild Hybrid είτε σαν αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο, εξακολουθεί να διατηρεί μια πρωτεύουσα θέση από πλευράς πωλήσεων στην Ευρώπη, φέρνοντας τον ανταγωνισμό σε ιδιαίτερα δύσκολη θέση, με την εμφάνιση, την τεχνολογία, τον εξοπλισμό και τις επιδόσεις του.
ΠΟΛΛΕΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ
Η παλέτα νέου Peugeot 208 περιλαμβάνει αρκετές ενδιαφέρουσες εκδόσεις εξοπλισμού και νέες επιλογές κινητήρων, ανάμεσα τους και η νέα αναβαθμισμένη αμιγώς ηλεκτρική έκδοση των (115kW) 156 ίππων , με αυξημένη αυτονομία 433 χλμ. (WLTP σε μικτές συνθήκες), αλλά και των νέων εκδόσεων HYBRID 110 και HYBRID 145 ίππων συνδυαστικής ισχύος.
ΙΔΙΑΙΤΕΡΗ ΓΟΗΤΕΙΑ
Το νέο μοντέλο αποπνέει μια νέα πνοή , διατηρώντας ταυτόχρονα μια ξεχωριστή και ιδιαίτερη γοητεία, στοιχεία στα οποία οφείλει σίγουρα την μεγάλη εμπορική του επιτυχία και την πρώτη θέση απο πλευράς πωλήσεων σε αρκετές αγορές.
ΝΕΑ ΕΜΦΑΝΙΣΗ
Το νέο μοντέλο αναγνωρίζεται αμέσως από τους τρείς μεγάλοι κάθετοι ‘όνυχες’ οι οποίοι και αποτελούν ένα κύριο χαρακτηριστικό στοιχείο της νέας εμφάνισης και είναι ενσωματωμένοι στα γυαλιστερά μαύρα ένθετα του προφυλακτήρα, έχοντας μετατοπιστεί προς τις άκρες του αυτοκινήτου δημιουργώντας μια πιο εντυπωσιακή ,και οπτικά φαρδύτερη εικόνα, που συνδυάζεται με τη νέα εμπρός φωτιστική υπογραφή και το νέο σήμα της μάρκας, που βρίσκεται στο καινούριο μπροστινό μέρος.
Ειδικότερα στις εκδόσεις GT, το εντυπωσιακό αποτέλεσμα των τριών ‘ονύχων’ εκτείνεται μέχρι τα full LED φωτιστικά σώματα, χρησιμοποιώντας τρεις ανεξάρτητες οπτικές μονάδες, στοιχείο που τονίζει τον σπορ χαρακτήρα του μοντέλου.
ΞΕΧΩΡΙΣΤΗ ΑΙΣΘΗΤΙΚΗ
Για τους πιο παρατηρητικούς σημειώνουμε ότι οι γρίλιες εμφανίζουν ένα εξελισσόμενο μοτίβο στο χρώμα του αμαξώματος, το οποίο συνδυάζεται με τον προφυλακτήρα, ενώ ταυτόχρονα δεν αποτελούν πλέον ξεχωριστά τμήματα, αλλά αποτελούν ένα ενιαίο σύνολο, τονίζοντας την ξεχωριστή συνολική αισθητική και τον εντυπωσιακό χαρακτήρα του νέου μοντέλου.
ΕΝΤΥΠΩΣΙΑΚΗ ΠΙΣΩ ΟΨΗ
Το νέο μοντέλο υιοθετεί επίσης την χαρακτηριστική πίσω φωτιστική υπογραφή της μάρκας, που αποτελείται από τρείς επάλληλους κόκκινους ‘όνυχες’ που συνδυάζονται με τρεις κομψές γραμμές LED οι οποίες αποτελούν προέκταση της μαύρης λωρίδας γύρω από την πόρτα του χώρου αποσκευών, δίνοντας στο αυτοκίνητο μια πιο εντυπωσιακή πίσω όψη, δημιουργώντας ταυτόχρονα στην αίσθηση μεγαλύτερου πλάτους του αμαξώματος . Στις πλούσιες εκδόσεις τα φώτα της όπισθεν και τα φλας είναι επίσης LED συμβάλλοντας στο γενικότερο εντυπωσιασμό. Είναι επίσης χαρακτηριστικό ότι όλα τα νέα μοντέλα διαθέτουν γυαλιστερά μαύρα καλύμματα στους εξωτερικούς καθρέπτες ανεξάρτητα από το χρώμα του αμαξώματος και ειδικά η έκδοση GT διατίθεται με στάνταρ μαύρα γυαλιστερά προστατευτικά ‘φρύδια’ στους θόλους των τροχών, που τονίζουν το σπορ χαρακτήρα του. Μια σειρά από νέα σχέδια ζαντών συμπληρώνουν την εικόνα του νέου μοντέλου, με τις 4άκτινες ζάντες αλουμινίου διαθέτουν στο κέντρο τους το σήμα της PEUGEOT που κρύβει τα μπουλόνια των τροχών, χαρακτηριστικό στοιχείο της προσοχής που έχει δοθεί.
ΟΜΟΡΦΟ ΚΑΙ ΕΥΡΥΧΩΡΟ ΣΑΛΟΝΙ
Το όμορφο και ευρύχωρο εσωτερικό του μοντέλου διαθέτει νέες υφασμάτινες ταπετσαρίες καθισμάτων, ενώ διατίθεται , προαιρετικά στην έκδοση GT, και με νέα μαύρη ταπετσαρία από Alcantara, με τις διαφορές να γίνονται ακόμη πιο εμφανείς από την επένδυση του ταμπλό και των υποβραχιόνιων, που διαθέτουν εμφανείς ραφές που εντυπωσιάζουν με την πρώτη ματιά.
ΠΡΟΗΓΜΕΝΟ i - Cockpit
Το εντυπωσιακό i-Cockpit® της νέας γενιάς είναι πλέον ακόμα πιο αναβαθμισμένο τεχνολογικά με νέες δυνατότητες δικτύωσης και πιο εργονομικό, ενώ εξακολουθεί να παραμένει το κέντρο της οδηγικής αίσθησης του νέου μοντέλου, με τον πίνακα οργάνων να βρίσκεται τοποθετημένος στο ύψος των ματιών του οδηγού, και να διαθέτει ψηφιακή οθόνη στις πλουσιότερες εκδόσεις νέας σχεδίασης 10 ιντσών, ενώ η έκδοση GT διαθέτει οθόνη 3D.
Είναι χαρακτηριστικό επίσης ότι ο οδηγός μπορεί να προσαρμόσει το χρώμα της οθόνης, καθώς και τη διάταξη και την παρουσίαση των πληροφοριών, σύμφωνα με τις επιθυμίες του.
ΝΕΑΣ ΓΕΝΙΑΣ INFOTAINMENT
Ιδιαίτερα ενδιαφέρον είναι το γεγονός ότι η μεγάλη κεντρική οθόνη αφής των 10 ιντσών είναι στάνταρ από το πρώτο επίπεδο εξοπλισμού, με το εξελιγμένο interface να διευκολύνει τον έλεγχο των τελευταίας γενιάς συστημάτων infotainment, PEUGEOT i-Connect και PEUGEOT i-Connect Advanced, ενώ σε όλες τις εκδόσεις, τα «πλήκτρα πιάνου» βρίσκονται και πάλι κάτω από την κεντρική οθόνη εξασφαλίζοντας τη γρήγορη πρόσβαση στις βασικές λειτουργίες του συστήματος, κάτι που διευκολύνει ιδιαίτερα τον οδηγό.
ΕΥΧΡΗΣΤΑ ΧΕΙΡΙΣΤΗΡΙΑ
Το γνωστό μικρό τιμόνι του νέου 208 διαθέτει το νέο σήμα της εταιρείας στο κέντρο του και, ενώ για την καλύτερη εργονομία, ενσωματώνει τα χειριστήρια για το σύστημα πολυμέσων, καθώς και του ελέγχου της έντασης και των φωνητικών εντολών, τα οποία αποδεικνύονται ιδιαίτερα εύχρηστα.
Ε 208 ΑΥΞΗΜΕΝΗ ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ
Να αναφέρουμε, για όσους κοιτούν .. ηλεκτρικά, ότι το νέο E-208 προσφέρει έναν αμιγώς ηλεκτρικό κινητήρα (115kW) 156 ίππων, οποίος σε συνδυασμό με την νέα μπαταρία εξασφαλίζουν στο μοντέλο αυξημένη αυτονομία 433 χλμ πλέον (συνδυασμένος κύκλος WLTP), διαθέτει επίσης έναν στάνταρ τριφασικό φορτιστή 11 kW για ταχύτερη φόρτιση, ενώ οι εκτιμώμενοι χρόνοι φόρτισης από 20 έως 80% είναι μικρότεροι από 25 λεπτά από έναν ταχυφορτιστή (100 kW), 4 ώρες 30 λεπτά από ένα Wallbox (7,4 kW), και 10 ώρες και 30 λεπτά από μια ενισχυμένη παροχή (3,2 kW).
110 ΚΑΙ 145 ΙΠΠΟΙ
Σαν Mild Hybrid, το νέο 208 προσφέρει δύο νέα κινητήρια σύνολα 48V HYBRID της PEUGEOT, που συνδυάζονται με τον γνωστό υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα βενζίνης PureTech των 1199 κυβικών εκατοστών , αποδίδοντας συνδυαστική ισχύ θερμικού και ηλεκτροκινητήρα, 110 ή 145 ίππους, ανάλογα της έκδοσης, σε συνδυασμό με το ηλεκτρικό 6τάχυτο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη e-DCS6.
ΗΣΥΧΟ ΚΑΙ ΓΡΗΓΟΡΟ
Δοκιμάζοντας την προσιτή από πλευράς τιμής , έκδοση των 110 ίππων συνδυαστικής ισχύος, οι εντυπώσεις μας ήταν άριστες: Ησυχία κύλισης, εύκολη χρήση του καλά κλιμακωμένου αθόρυβου αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων των έξι σχέσεων και καλές επιδόσεις: Τα 0-100 χλμ /ωρ εμφανίζονται σε 10.5 δευτερόλεπτα και η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 193 χλμ/ώρα, τιμές απόλυτα ανταγωνιστικές που τονίζουν τον σπορ χαρακτήρα του οχήματος.
ΧΑΜΗΛΕΣ ΤΙΜΕΣ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗΣ
Από πλευράς κατανάλωσης το 208 mild Hybrid, χάρις στο μη ενοχλητικό, αλλά αποτελεσματικό, σύστημα ανάκτησης ενέργειας, αποδεικνύεται πλήρως ανταγωνιστικό και ιδιαίτερα οικονομικό. Μια μέση τιμή είναι τα 5.1 λίτρα / 100 χλμ, με ελαφρύ δεξί πόδι εμφανίζονται τιμές ακόμη και 4.6 λίτρων, ενώ και στη πυκνή κυκλοφορία της πόλης μπορείς να διατηρήσεις τιμές κοντά στα 5.2 λίτρα ή να μην ξεπερνάς τα 5.5 λίτρα/100χλμ ακόμη και με βαρύ σχετικά πόδι.
ΟΘΟΝΗ ΑΦΗΣ 10 ΙΝΤΣΩΝ
Το νέο 208 διατίθεται πλέον με το σύστημα PEUGEOT i-Connect στο βασικό του εξοπλισμό, ενω στις πλούσιες εκδόσεις διατίθεται με το σύστημα i-Connect Advanced.
Αμφότερα τα συστήματα ελέγχονται από την κεντρική οθόνη αφής υψηλής ευκρίνειας των 10 ιντσών, η οποία είναι ιδιαίτερα εύχρηστη , με λειτουργία multi-window με widget ή συντομεύσεις και με απόκριση σαν σε ένα smartphone. Είναι εύκολο να κάνετε σάρωση στα διάφορα μενού από αριστερά προς τα δεξιά, από πάνω προς τα κάτω για refresh, ή ακόμα και με ένα πάτημα με 3 δάχτυλα για να μπείτε την αρχική σελίδα των εφαρμογών. Επίσης αποδεικνύεται εύκολη η επιστροφή ανά πάσα στιγμή στην αρχική σελίδα, πατώντας το πλήκτρο 'Αρχική σελίδα/HOME' στο κάτω μέρος της οθόνης.
ΑΦΘΟΝΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
Επάνω ψηλά της οθόνης, ένα σταθερό banner εμφανίζει πληροφορίες για την εξωτερική θερμοκρασία, τον κλιματισμό, τη θέση στις σελίδες του widget, τα δεδομένα συνδεσιμότητας, τις ειδοποιήσεις και την ώρα.
ΑΣΥΡΜΑΤΗ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΙΣΗ
Το σύστημα PEUGEOT i-Connect προσφέρει δυνατότητες πλήρους δικτύωσης χάρη στη λειτουργία της ασύρματης αντιστοίχισης (Apple CarPlay/Android Auto), ενώ η αίσθηση ολοκληρώνεται χάρη στο PEUGEOT i-Connect Advanced που διαθέτει δικτυωμένη πλοήγηση TomTom υψηλής απόδοσης. Για ευκολότερη ανάγνωση, ο χάρτης εμφανίζεται σε ολόκληρη την οθόνη των 10 ιντσών, γεγονός που δεν αποσπά την προσοχή του οδηγού.
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΗ ΦΥΣΙΚΗΣ ΟΜΙΛΙΑΣ
Είναι χαρακτηριστικό ότι οι ενημερώσεις συστήματος πραγματοποιούνται χάρη στη λειτουργία "over the air".
Στο i-Connect Advanced, οι φωνητικές εντολές ενεργοποιούνται με την αναγνώριση φυσικής ομιλίας, και η φράση "OK PEUGEOT" παρέχει πρόσβαση σε όλες τις εντολές που σχετίζονται με τις λειτουργίες του infotainment.
ΕΝΣΩΜΑΤΩΜΕΝΟ ΒΙΒΛΙΟ ΧΡΗΣΗΣ
Για ταχύτερη εξοικείωση του οδηγού και την δυνατότητα να απαντήσει σε οποιεσδήποτε ερωτήσεις τους, το σύστημα περιλαμβάνει ενσωματωμένο βιβλίο χρήσης και ενημερωτικά βίντεο, που θα πρέπει να έχει μελετήσει κανείς. Οι νέες εκδόσεις, διαθέτουν επίσης πλέον 2 θύρες USB στην κεντρική κονσόλα και δύο στο πίσω μέρος της, σύνολο 4.
ΓΡΗΓΟΡΗ ΦΟΡΤΙΣΗ ΚΙΝΗΤΟΥ
Επίσης προσφέρεται προαιρετικά ή στάνταρ, ανάλογα με την έκδοση επαγωγικός φορτιστής smartphone ισχύος 15W, σε σύγκριση με τα 5W του προηγούμενου μοντέλου. Βρίσκεται πίσω από το καπάκι της κεντρικής κονσόλας και δίνει τη δυνατότητα ταχύτατης φόρτισης του smartphone και της ταυτόχρονης λειτουργίας του για ασύρματο mirroring, κάτι ιδιαίτερα χρήσιμο .
ΚΑΜΕΡΕΣ ΥΨΗΛΗΣ ΕΥΚΡΙΝΕΙΑΣ
Επίσης υπάρχουν πλέον νέες μπροστινές και πίσω κάμερες υποβοήθησης στάθμευσης, που προσφέρουν εικόνα υψηλής ευκρίνειας. Ανάλογα με την έκδοση, η νέα μπροστινή κάμερα υψηλής ευκρίνειας (σε συνδυασμό με το σύστημα ελέγχου τυφλών σημείων) είναι πλέον προαιρετικά διαθέσιμη, παρέχοντας περιφερειακή ορατότητα 360° του άμεσου περιβάλλοντος του αυτοκινήτου, μια πολύτιμη βοήθεια στο παρκάρισμα, ιδιαίτερα σε μικρούς χώρους.
Εκτός από τις νέες HD κάμερες υποβοήθησης στάθμευσης, το νέο 208 προσφέρει και πλήθος συστημάτων που κάνουν την οδήγηση ασφαλέστερη και ευκολότερη.
ΠΡΟΗΓΜΕΝΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑ
Ανάμεσα στα πολλά συστήματα αυξημένης ασφάλειας σημειώνουμε:
Προσαρμοζόμενο cruise control με λειτουργία Stop and Go και ρυθμιζόμενη απόσταση από το προπορευόμενο όχημα.
Αυτόματο φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης με προειδοποίηση επικείμενης σύγκρουσης: αναγνωρίζει την παρουσία πεζών και ποδηλατών, μέρα και νύχτα και λειτουργεί σε ταχύτητες από 7 έως και 140 km/h.
Διευρυμένη λειτουργία αναγνώρισης οδικής σήμανσης και εμφάνιση στον ψηφιακό πίνακα οργάνων: σήματα stop, μονόδρομος, απαγόρευση προσπεράσματος τέλος απαγόρευσης προσπεράσματος, επιπλέον των ήδη γνωστών πινακίδων ορίου ταχύτητας.
Νέο ενεργό σύστημα προειδοποίησης εκτροπής από τη λωρίδα με επαναφορά του αυτοκινήτου στην επιλεγμένη λωρίδα.
Σύστημα προειδοποίησης απόσπασης προσοχής του οδηγού σύστημα , που ανιχνεύει τη μείωση της προσοχής του οδηγού κατά την πολύωρη οδήγηση και σε ταχύτητες άνω των 65 km/h, αναλύοντας τις μικροκινήσεις του τιμονιού κατά περίπτωση. Και τέλος την παρακολούθηση τυφλών σημείων.
ΑΝΕΣΗ ΚΑΙ ΕΥΡΥΧΩΡΙΑ
Η άνεση και η ευρυχωρία των τεσσάρων πέντε επιβατών παραμένει χαρακτηριστικό πλεονέκτημα του νέου 208 το οποίο εξακολουθεί να έχει τις ίδιες κόμπακτ εξωτερικές διαστάσεις: 4,055m μήκος, 1,745m πλάτος (χωρίς τους καθρέφτες), 1,43m ύψος.
Η χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ παραμένει ίδια και κυμαίνεται ανάμεσα στα 309 και 1004 λίτρα, ανάλογα με την πλάτη του πίσω καθίσματος.
ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΚΑΙ ΑΝΕΣΗ ΣΤΟ ΔΡΟΜΟ
Ο σπορ χαρακτήρας του νέου 208 είναι εμφανής μόλις καθίσεις στη θέση του οδηγού. Το μικρό τιμόνι που κατεβαίνει μέχρι χαμηλά, η θέση των οργάνων ελέγχου, οι διακόπτες και τα λοιπά χειριστήρια συμβάλουν στην συγκεκριμένη αυτή ξεχωριστή αίσθηση.
Σαν αποτέλεσμα των σωστών ρυθμίσεων των αναρτήσεων το αυτοκίνητο παραμένει ασφαλές σε κάθε περίπτωση, χωρίς ενοχλητικές κλίσεις ή αναπηδήσεις στις γρήγορες στροφές, με υποδειγματική κατευθυντικότητα στις υψηλές ταχύτητες και θετικές αντιδράσεις στις ξαφνικές αλλαγές πορείας.
Τα φρένα αποτελεσματικά και ανθεκτικά, ακόμη και στην σκληρή και παρατεταμένη χρήση συμπληρώνουν την όλη θετική εικόνα.
Τέλος η άνεση των αναρτήσεων, παρά τις σπορ ρυθμίσεις τους, παραμένει ένα από τα ισχυρά πλεονεκτήματα του νέου 208.
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ
Το νέο 208 είναι σε θέση να ενώνει δύο κόσμους και ειδικότερα δύο τάσεις της αγοράς: Από τη μία, η υβριδική του καρδιά του δουλεύει υπερωρίες προς όφελος της οικονομίας αλλά και της προστασίας του περιβάλλοντος με τις λιγότερες δυνατές εκπομπές ρύπων και από την άλλη την απόλαυση της οδήγησης.
Το υβριδικό 208 της δοκιμής μας αποδείχτηκε ήρωας απο κάθε άποψη ή και λιοντάρι αν θέλετε, απέναντι στον ανταγωνισμό.
Κάτω πραγματικές συνθήκες οδήγησης κάνει πράξη όλα όσα υπόσχεται: τα 5,4 λίτρα κατανάλωσης στα 100 χλμ στο κέντρο της Αθήνας με δυο άτομα στο πρόγραμμα Eco και με τον κλιματισμό ανοιχτό είναι εφικτά, χωρίς ιδιαίτερες υποχωρήσεις στον τρόπο οδήγησης. Ένα αποτέλεσμα που σίγουρα εντυπωσιάζει και μπορεί να γίνει και ακόμη καλύτερο πέφτοντας και στα 5.0 λίτρα, προς απογοήτευση του ανταγωνισμού.
Από την άλλη, το λιοντάρι ... 208 συνεχίζει την παράδοση της εταιρείας όντας αρκούντως σπορ χωρίς να γίνεται κουραστικό, έχοντας τσακωθεί στη πράξη με οτιδήποτε βαρετό ή αποστειρωμένο που διακρίνει πολλούς αντίπαλους του, οι οποίοι και θυσιάζουν τα πάντα στο βωμό της οικονομίας.
Το νέο 208 σε προκαλεί να θέλεις να το οδηγήσεις ακόμη περισσότερο, να μην χρησιμοποιείς πάντα το συντομότερο δρόμο επιστροφής για το σπίτι, αφού το ζωντανό τιμόνι και γενικότερα όλο το στήσιμο του αυτοκίνητο σε κάνει να χαμογελάς στο δρόμο, και αν μπορούσες να βρεις ένα κρυφό δρόμο γεμάτο με στροφές θα ήταν οτι καλύτερο για να ολοκληρώσεις την οδηγική απόλαυση. Η τιμή εκκίνησης των 20.900 ευρώ κρίνεται απόλυτα ανταγωνιστική και σε συνδυασμό με την χαμηλή κατανάλωση βενζίνης μπορεί και οδηγεί σε γρήγορη απόσβεση των χρημάτων που ξόδεψες, ακόμη και αν δεν κάνεις πολλά χιλιόμετρα καθημερινά.
Οδηγώντας το νέο 208 διαπιστώνεις, ότι η διαδρομή είναι τα πάντα και όχι το τέλος του ταξιδιού, με το χαμόγελο και την ευχαρίστηση της οδήγησης να σου κλείνουν πονηρά το μάτι.