Όπως τα γονίδια καθορίζουν τις επόμενες γενιές της εξέλιξης των ειδών, το ίδιο συμβαίνει συχνά και στην εξέλιξη των μοντέλων αυτοκίνητων, και στην περίπτωση της Peugeot αυτό είναι σίγουρο.
Η ΧΑΡΑ ΤΗΣ ΟΔΗΓΗΣΗΣ
Στην εποχή της ηλεκτρικής και της υβριδικής κίνησης πολλοί υποστηρίζουν ότι η χαρά και η μαγεία της οδήγησης έχουν χαθεί προς όφελος της οικονομίας και της μείωσης των ρύπων, ή τουλάχιστον συνυπάρχουν μόνο σε πολύ ακριβά μοντέλα και ειδικές κατασκευές.
Η ΕΚΔΟΣΗ 136 ΙΠΠΩΝ GT
Προσπαθώντας να βρούμε την αλήθεια και ίσως την χρυσή τομή ανάμεσα στις διάφορες απόψεις , πήραμε στα χέρια μας το υβριδικό 208 των 136 ίππων και μάλιστα στην κορυφαία έκδοση GT, έχοντας πάντα στο μυαλό μας, τα 106 rallye, τα 208 GΤ και το 207 rallye που είχαμε οδηγήσει στο παρελθόν.
ΑΙΣΘΗΣΗ ΣΠΟΡ
Αρχίζοντας να διανύουμε τα πρώτα χιλιόμετρα στην πόλη, διαπιστώσαμε εξ αρχής ότι το οδηγοκεντρικό ταμπλό, το μικρό τιμόνι και η γενικότερη αίσθηση σπορ του οχήματος, σε προδιαθέτουν για κάτι περισσότερο, από ένα απλό κοινότυπο ανταγωνιστικό μοντέλο.
ΠΛΗΡΕΣΤΑΤΟΣ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ
Εσωτερικά οι χώροι είναι άνετοι για τέσσερις, ίσως και πέντε επιβάτες με σχετικές υποχωρήσεις κυρίως πίσω, ενώ ο χώρος αποσκευών των 309 με 1004 λίτρων επαρκεί για τις αποσκευες τους σε ταξίδι.
Στο σαλόνι το i-Cockpit κλέβει την παράσταση μόλις ανοίξεις την πόρτα όπως και η έγχρωμη οθόνη αφής των 10 ιντσών του infotainment.
Νέα υλικά και καλύτερες επενδύσεις διακρίνουν, εκτός των άλλων, το εντυπωσιακό GT.
Εξοπλισμός ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας εντυπωσιάζουν με την πληρότητα τους, όπως και τα συστήματα υποβοήθησης, ενημέρωσης και προστασίας του οδηγού.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΣ ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Η επόμενη πολύ ενδιαφέρουσα διαπίστωση, ναι, το 208 της δοκιμής μας με τα 136 άλογα (υπάρχει και με 100 άλογα ) είναι κυρίως οικονομικό.
Ο 1200 turbo κινητήρας, με το νέο στροβιλοσυμπιεστή μεταβλητής γεωμετρίας, των 136 ίππων και το στάνταρ 6αρι αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη e- DCS6, δένουν τέλεια μεταξύ τους καθιστώντας την οδήγηση χαλαρωτική και άνετη.
Η ήπια υβριδική καρδιά των 48 Βολτ του αυτοκινήτου δουλεύει υπερωρίες προς όφελος του οδηγού, με τη βοήθεια ενός ηλεκτρικού μοτέρ 38 ίππων και ροπής 55Nm, προκειμένου να αποδείξει ότι όλα αυτά δεν είναι τρικ του μάρκετινγκ.
ΜΠΑΤΑΡΙΑ "ΚΑΤΩΘΕΝ ΤΟΥ ΚΑΘΙΣΜΑΤΟΣ"
Η μπαταρία των 0.89 kWh που είναι κρυμμένη κάτω από το κάθισμα του οδηγού για καλύτερο ζύγισμα του βάρους και για να μην κλέβει χώρο από το πορτ μπαγκάζ, γεμίζει άμεσα κάθε φορά που αφήνεις το γκάζι ή φρενάρεις.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΧΩΡΙΣ ΠΟΛΛΕΣ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΕΣ ΣΤΗΝ ΠΟΛΗ
Αποτέλεσμα, τα 5.8 λίτρα κατανάλωσης που μετρήσαμε στην πόλη μπορούν να γίνουν ακόμη λιγότερα, χωρίς ιδιαίτερη προσπάθεια και χωρίς να "σερνόμαστε" στο δρόμο ενώ ακόμη και στον πάντα γεμάτο Κηφισό, μετά από τις ατελείωτες αναγκαίες στιγμιαίες επιταχύνσεις οι αριθμοί δεν άλλαξαν.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΣΤΟΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟ
Περνώντας τα διόδια προς Λαμία και όταν επιτέλους η κίνηση μειώθηκε αισθητά συνεχίσαμε οδηγώντας με τον ίδιο τρόπο. Όταν αφήσαμε το γκάζι το στροφόμετρο μηδένισε, το ταχύμετρο έγινε μπλε, δίνοντας άμεσα μήνυμα ότι αυτοκίνητο είναι σε διαδικασία "πλεύσης" και κινείται με ηλεκτρική υποβοήθηση.
Το αποτέλεσμα : τα 6.5 λίτρα /100 χλμ ίσως και λιγότερα στον αυτοκινητόδρομο με λογική ταχύτητα είναι εύκολα εφικτά.
ΤΟ ΛΙΟΝΤΑΡΙ ΒΡΥΧΑΤΑΙ
Στο δεύτερο και πιο ουσιαστικό για πολλούς στάδιο της δοκιμής μας και αφήνοντας κατά μέρους τις καταναλώσεις με σκοπό να διαπιστώσουμε αν το λιοντάρι βρυχάται ακόμη, η απάντηση ήταν ναι και με το παραπάνω.
Το 208 hybrid των 136 ίππων θυμάται και τιμά το παρελθόν της εταιρείας, είναι όσο σπορ χρειάζεται ενώ ταυτόχρονα δεν γίνεται κουραστικό. Έχει και τις επιδόσεις και την οδική συμπεριφορά που υπόσχεται το παρελθόν του και νέα εντυπωσιακή εμφάνιση με σαφή σπορ χαρακτηριστικά.
ΠΟΛΥ ΚΑΛΕΣ ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
Οι επιδόσεις του είναι από τις καλύτερες στην κατηγορία.
Για τα 0-100 χλμ /ωρ χρειάζονται 8.1 δευτερόλεπτα και στο ταχύμετρο εμφανίζονται καθαρά 210 χλμ /ωρ, με το βάρος του αμαξώματος να βρίσκεται ευτυχώς όχι πάνω από τα 1350 κιλά, με δεδομένες βέβαια τις εξωτερικές διαστάσεις του αμαξώματος των 4055 Χ 1745 mm.
ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΚΑΙ ΑΝΕΣΗ
Στο δρόμο οι κλίσεις ακόμη και στις κλειστές στροφές είναι αισθητά μειωμένες με τα 205/45,/17 ελαστικά της έκδοσης GT να προσφέρουν την απαραίτητη ασφαλή πρόσφυση σε κάθε οδόστρωμα, κρατώντας μακριά τα σπιναρίσματα και την υποστροφή χωρίς να μειώνουν την άνεση των επιβατών.
Τα ηλεκτρονικά συστήματα αναλαμβάνουν δουλειά μόνο όταν πρέπει και οχι με το "καλημέρα" πνίγοντας την όρεξη του οδηγού, ενώ το σύστημα διεύθυνσης παρέχει όλες τις απαραίτητες πληροφορίες διαβάζοντας το δρόμο σωστά. Με την σειρά τους τα φρένα αποδεικνύονται αποτελεσματικά και ανθεκτικά ακόμη και στην σκληρή και παρατεταμένη χρήση όπως διαπιστώθηκε στις δοκιμές μας.
ΣΠΟΡ ΚΑΙ ΔΙΑΣΚΕΔΑΣΤΙΚΟ
Στο ερώτημα λοιπόν αν ένα υβριδικό όχημα της κατηγορίας αυτής, μπορεί εκτός από οικονομικό να είναι, γρήγορο, διασκεδαστικό και σπορ στο δρόμο, η απάντηση είναι :ναι όταν στο μπροστινό μέρος δεσπόζει το λιοντάρι.
Στην περίπτωση του 208 Hybrid δεν έχουν θυσιαστεί τα πάντα στο βωμό της κατανάλωσης και της μείωσης των ρύπων, το αυτοκίνητο είναι γρήγορο και παραμένει διασκεδαστικό και σπορ.
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ
Το νέο 208 Hybrid είναι σε θέση να προσφέρει το κάτι παραπάνω ακόμη και σε αυτούς που είχαν στην κατοχή τους 106 Rallye ή Citroen Saxo VTS τα λεγόμενα στην εποχή τους "Σαξόραλλα", με τις ατελείωτες συζητήσεις για το πιο είναι καλύτερο των δύο, να μην σταματούν για χρόνια.
Τα χρόνια βέβαια πέρασαν από τότε, όμως η μεγάλη γαλλική εταιρεία δεν ξέχασε όπως αποδείχθηκε το παρελθόν, καταφέρνοντας να λύσει μια πολύ δύσκολη εξίσωση. να εξασφαλίσει έναν δυναμικό και σπορ χαρακτήρα σε ένα κατά τα άλλα μοντέρνο, προσιτό και οικονομικό υβριδικό μοντέλο.
Η τιμή του 208 Hybrid των 100 ίππων ξεκινά από τα 20.200 ευρώ των 136 ίππων από τα 25.200 ευρώ και της έκδοσης GT από τα 27.600 ευρώ.