Όπως τονίζει η μεγάλη γαλλική εταιρεία η ηλεκτροκίνηση πρέπει και μπορεί να είναι συναρπαστική. Για τον λόγο αυτό, το πρώτο ηλεκτροκίνητο SUV της, σχεδιάστηκε για να προσφέρει τη δυνατότητα να γνωρίσει κανείς την γεύση της νέας εποχής συγκινήσεων, απολαμβάνοντας ταυτόχρονα μία υψηλού επιπέδου κίνηση χωρίς ίχνος κραδασμών και θορύβων.
Η απόλαυση μάλιστα συμπληρώνεται και από το αίσθημα της ελευθερίας κίνησης στο κέντρο της πόλης ακόμα και σε περιοχές απαγόρευσης της κυκλοφορίας των συμβατικών οχημάτων.
ΕΥΚΟΛΙΑ ΟΔΗΓΗΣΗΣ
Ο ηλεκτροκινητήρας με την ισχύ των 136 ίππων και την άμεσα διαθέσιμη ροπή των 260Nm, εξασφαλίζει σε κάθε περίπτωση ευκολία οδήγησης και καλές επιδόσεις, με δεδομένο το αυξημένο, λόγω μπαταριών , βάρος των 1635 κιλών του αμαξώματος.
Τα 0 ως 100 χλμ/ωρ εμφανίζονται σε 8.5 δευτερόλεπτα και η τελική ταχύτητα φθάνει τα 150 χλμ/ωρ, τιμές πλήρως ανταγωνιστικές στην συγκεκριμένη κατηγορία.
ΑΥΞΗΜΕΝΗ ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ
Από την άλλη η μεγάλη χωρητικότητα των 50 kWh της μπαταρίας εξασφαλίζει στο αυτοκίνητο εργοστασιακή αυτονομία της τάξεως των 320 χιλιομέτρων, σύμφωνα με το νέο πρότυπο WLTP, ενώ στην πράξη, με επιλογή ECO, και μέση κατανάλωση 13.1 με 13.8 kWh/100 xλμ(με επιλογή normal 14.9 με 15,1) η πραγματική αυτονομία δεν απέχει πολύ από την εργοστασιακή.
Η συγκεκριμένη μπαταρία καλύπτεται μάλιστα από εγγύηση 8 ετών ή 160.000χλμ. για το 70% της ικανότητας φόρτισής της.
ΠΛΗΡΗΣ ΑΠΕΙΚΟΝΙΣΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΕΙΩΝ
Όλες οι πληροφορίες σχετικά με τη ροή και την κατανάλωση ή την ανάκτηση ενέργειας, απεικονίζονται στην κεντρική οθόνη PEUGEOT i-Cockpit®, με τρόπο άμεσα κατανοητό από τον οδηγό.
ΔΥΟ ΕΠΙΛΟΓΕΣ ΑΝΑΚΤΗΣΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ
Είναι χαρακτηριστικό μάλιστα, ότι στη λειτουργία του συστήματος πέδησης περιλαμβάνονται και δύο επιλογές ανάκτησης ενέργειας κατά το φρενάρισμα, οι οποίες είναι άμεσα προσβάσιμες από τον μοχλό ταχυτήτων:
- Επιλογή Drive ("D"), η πέδηση είναι συμβατική, για οδήγηση παρόμοια με ενός αυτοκινήτου με κινητήρα βενζίνης ή diesel.
- Επιλογή Brake ("B"), η ανάκτηση ενέργειας επιτυγχάνεται και κατά την επιβράδυνση, αμέσως μόλις ο οδηγός αφήσει το γκάζι.
ΧΩΡΙΣ ΑΠΩΛΕΙΑ ΧΩΡΩΝ
Οι μπαταρίες βρίσκονται τοποθετημένες στο πάτωμα, διασφαλίζοντας ότι η επιλογή της ηλεκτρικής έκδοσης δεν επηρεάζει καθόλου την ευρυχωρία του νέου e-2008. H διάταξη αυτή εγγυάται ότι οι διαστάσεις του χώρου των επιβατών και του χώρου αποσκευών παραμένουν ακριβώς ίδιες με τις αντίστοιχες εκδόσεις με κινητήρες εσωτερικής καύσεως.
Έτσι, τέσσερα με πέντε άτομα θα βολευτούν με αρκετή ευκολία και ο χώρος αποσκευών των 405 με 1467 λίτρων, θα χωρέσει όλες τις αποσκευές τους σε μακρινά ταξίδια.
ΠΛΗΡΟΤΗΤΑ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΥ
Οι διαφορές στο σαλόνι σε σχέση με τα μοντέλα θερμικού κινητήρα, είναι ελάχιστες και αφορούν κυρίως στοιχεία και απεικονίσεις που έχουν σχέση με τον ηλεκτρικό χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Ποιότητα υλικών και φινιρίσματος βρίσκονται σε υψηλό επίπεδο, η σχεδίασή των οργάνων ελέγχου , της μεγάλης οθόνης αφής, του ταμπλό, των καλοσχεδιασμένων καθισμάτων κλπ εντυπωσιάζει, όπως και η πληρότητα εξοπλισμού ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας που δεν αφήνει περιθώρια για επικρίσεις.
ΔΥΝΑΜΙΚΗ ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ
Ένα στοιχείο που χαρακτηρίζει τα μοντέλα της γαλλικής εταιρείας , είναι η δυναμική τους οδική συμπεριφορά.
Στο νέο e-2008, έχει δοθεί ιδιαίτερη σημασία στο χαρακτηριστικό αυτό, καθώς η οδική του συμπεριφορά δεν διαφοροποιείται καθόλου σε σχέση με τα βενζινοκίνητα ή τα μοντέλα diesel. Οι άξονες μετάδοσης έχουν τροποποιηθεί κατάλληλα και η κατανομή του βάρους είναι πολύ καλή , έτσι ώστε το αυτοκίνητο, να διαγράφει τις γρήγορες στροφές με μεγάλη ασφάλεια, ακόμη και στα όρια πρόσφυσης χωρίς να φέρνει τον οδηγό σε δύσκολη θέση και να διαθέτει πολύ καλή κατευθυντικότητα στις υψηλές ταχύτητες, παρουσιάζοντας ταυτόχρονα μειωμένες κλίσεις στις γρήγορες στροφές
Η θέση οδηγού σε συνδυασμό με το μικρό τιμόνι και την καλή ορατότητα, εμπνέουν την δυναμική οδήγηση κάτι που ισχύει και στο ηλεκτροκίνητο 2008.
ΓΡΗΓΟΡΗ ΦΟΡΤΙΣΗ
Ο χρόνος φόρτισης εξαρτάται από τη διαθέσιμη ισχύ του δικτύου και τον on board φορτιστή του αυτοκινήτου:
- μέσω μίας ενισχυμένης πρίζας τύπου Legrand® Green Up™ επιτυγχάνεται μία πλήρης φόρτιση σε 15 ώρες.
- μέσω ενός Wall Box, επιτυγχάνεται πλήρης φόρτιση σε 5 ώρες και 5 λεπτά από τριφασική παροχή 11kW (με τον τριφασικό on-board φορτιστή των 11 kW), ή σε 7 ώρες και 30 λεπτά από μονοφασική παροχή 7,4kW (με τον μονοφασικό on-board φορτιστή των 7,4 kW).
- μέσω ταχυφορτιστή συνεχούς ρεύματος DC: οι προδιαγραφές ανώτατου θερμικού φορτίου της μπαταρίας επιτρέπουν τη χρήση σταθμών φόρτισης 100 kW, επιτυγχάνοντας το 80% της φόρτισης σε μόλις 30 λεπτά.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΦΟΡΤΙΣΗΣ
Μέσω της εφαρμογής MyPeugeot® είναι δυνατός ο προγραμματισμός φόρτισης σε συγκεκριμένη ώρα. Με αυτή τη λειτουργία μπορείς επίσης να ξεκινήσεις ή να σταματήσεις από απόσταση τη διαδικασία φόρτισης.
ΕΙΔΙΚΟΣ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ
Για την εξασφάλιση καλύτερων συνθηκών διαβίωσης στην καμπίνα του αυτοκινήτου, έχει εξελιχθεί και ειδικός εξοπλισμός που περιλαμβάνει :
- ειδική θερμαντική αντίσταση ισχύος 5kW που παρέχεται από την μπαταρία κίνησης και εξασφαλίζει τη θέρμανση του χώρου των επιβατών,
- αντλία θερμότητας και αυτόματη ρύθμιση της θερμοκρασίας της καμπίνας που εξασφαλίζει συνθήκες παρόμοιες με εκείνες ενός αυτοκινήτου με κινητήρα εσωτερικής καύσεως. Το σύστημα είναι προσαρμοσμένο για βελτιστοποιημένη κατανάλωση ενέργειας,
- θερμαινόμενα καθίσματα (ανάλογα με την έκδοση),
- προγραμματισμός της θερμοκρασίας της καμπίνας εξ’ αποστάσεως, μέσω της εφαρμογής MyPeugeot® που θερμαίνει ή ψύχει την καμπίνα πριν από κάθε διαδρομή.
ΗΛΕΚΤΡΙΚΟΣ ΧΑΡΑΚΤΗΡΑΣ
Το νέο SUV e-2008 δεν διαφέρει στη συνολική του εμφάνιση από τις υπόλοιπες εκδόσεις, αλλά διαθέτει και αρκετές σχεδιαστικές λεπτομέρειες που υπογραμμίζουν τον ηλεκτρικό του χαρακτήρα όπως :
- Ιριδίζον σήμα λιονταριού στη μάσκα, με απόχρωση που εναλλάσσεται από πράσινο σε μπλε ανάλογα με την οπτική γωνία,
- Ειδικό μονόγραμμα "e"στα εμπρός φτερά και στο χώρο αποσκευών,
- Νέαεμπρός μάσκα στο χρώμα του αμαξώματος,
- Αποκλειστική επένδυση καθισμάτων σε Alcantara© "Greval Grey" στην έκδοση e-2008 GT,
- Τέλος, η γενικά καλή εικόνα στο σαλόνι συμπληρώνεται και από την ειδική διαμόρφωση για την ηλεκτρική έκδοση του 3D ψηφιακού πίνακα οργάνων και της οθόνης αφής ανάλογα με την έκδοση.
Να σημειωθεί εδώ οτι η παραγωγή του e-2008 πραγματοποιείται στο εργοστάσιο του Vigo για την Ευρώπη.
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ
Μια προσιτή , ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα και πλήρως ανταγωνιστική πρόταση στην κατηγορία των αμιγώς ηλεκτρικών SUV , με μοντέρνα και εντυπωσιακή εμφάνιση, πρακτικότητα, χώρους , επιδόσεις , αυξημένη αυτονομία, πληρότητα εξοπλισμού, ταχύτητα φόρτισης και θετική οδική συμπεριφορά που εντυπωσιάζουν.