ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Nissan Leaf e+ 62 kWh ... μοντέρνο και πρωτοποριακό [test]

Έχοντας πουλήσει περισσότερα από 500.000 αντίτυπα μέχρι σήμερα παγκοσμίως από το 2011 το καινούργιο μοντέλο, έχει να επιδείξει  μια νέα ενισχυμένη μπαταρία 62 kWh, 528 χιλιόμετρα αυτονομίας και την τεχνολογία του ενός μόνο πεντάλ για επιτάχυνση και επιβράδυνση. 

ΠΡΩΤΟΡΕΙΑΚΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ 

Το νέο LEAF, με τεχνολογία ProPILOT είναι το νεότερο ηλεκτρικό μοντέλο της Nissan  με  πρωτοποριακές καινοτομίες, όπως το e-Pedal που επιτρέπει στον οδηγό του να οδηγεί και να φρενάρει με έναν εντελώς νέο τρόπο Επιπλέον, έχει μεγαλύτερη αυτονομία που φτάνει τα 528 χιλιόμετρα, στην έκδοση e+ με την μπαταρία των 62KWh, σε αστικό κύκλο  οδήγησης βέβαια,  μετρημένα σύμφωνα με τα νέα Ευρωπαϊκά πρότυπα εκπομπών και κατανάλωσης του WLTP, σκοπεύοντας επιπλέον να κερδίσει τις εντυπώσεις των νέων αγοραστών,  με την νεα δυναμική του εμφάνιση τόσο μέσα, όσο και από  έξω.

ΕΞΥΠΝΟ ΗΛΕΚΤΡΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ

Ε-powertrain, λέγεται το ηλεκτρονικό σύστημα παραγωγής και μετάδοσης κίνησης,του LEAF, το οποίο προσφέρει βελτιωμένη ενεργειακή απόδοση, αυξημένη ροπή και ισχύ, με περισσότερο δυναμικές επιδόσεις. Το νέο σύστημα μετάδοσης κίνησης συμπληρώνει  η μπαταρία ιόντων λιθίου υψηλής τεχνολογίας, η οποία παρέχει αυξημένη ισχύ, όπως και ικανότητα αποθήκευσης της ενέργειας.Μαζί με την ενισχυμένη ενεργειακή απόδοση, το νέο e-powertrain, του απλού LEAF, με την βασική μπαταρία των 40KWh, προσφέρει μια εντυπωσιακή , γραμμική οδηγική απόδοση ισχύος 150 ίππων, εμβέλεια 389 χλμ,επιταχυνση 7.9 δευτερόλεπτα και τελική ταχύτητα  145 χλμ/ωρ. 

Η ροπή έχει αυξηθεί στην περίπτωση αυτή, στα 320 Nm, με αποτέλεσμα τη βελτίωση της επιτάχυνσης.

NL 01

ΤΡΙΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗΣ

Το Nissan LEAF διαθέτει τρεις κύριες νέες τεχνολογίες οδήγησης. 

 Η πρώτη ακούει στο όνομα ProPILOT,και είναι το προηγμένο σύστημα υποστήριξης του οδηγού. Χρησιμοποιείται κατά τη διάρκεια  οδήγησης σε μια λωρίδα κατεύθυνσης στον αυτοκινητόδρομο, καθιστώντας την οδήγηση ευκολότερη, λιγότερο φορτισμένη και πιο χαλαρωτική.

ΑΥΤΟΜΑΤΗ ΣΤΑΘΜΕΥΣΗ 

Η δεύτερη είναι το  ProPILOT Park, η συγκεκριμένη τεχνολογία, εφόσον ενεργοποιηθεί, αναλαμβάνει τον έλεγχο του συνόλου του συστήματος διεύθυνσης, επιτάχυνσης, πέδησης και επιλογής ταχυτήτων, για αυτόματη καθοδήγηση του αυτοκινήτου στο σημείο στάθμευσης.  Κατά συνέπεια, εξαλείφει το άγχος του οδηγού κατά τη στάθμευση προσφέροντας ασφάλεια και ακρίβεια κατά τη διαδικασία.

NL 18

ΕΝΑ ΠΕΝΤΑΛ

Η τρίτη τεχνολογία, το e-Pedal,  επιτρέπει στους οδηγούς να εκκινήσουν, να επιταχύνουν, να επιβραδύνουν και να σταματήσουν απλά ρυθμίζοντας το πάτημα στο πεντάλ γκαζιού. Όταν το πεντάλ  είναι πλήρως ελεύθερο, το σύστημα ανάκτησης ενέργειας σε συνδυασμό με την πέδηση εφαρμόζεται αυτόματα, φέρνοντας σταδιακά το αυτοκίνητο σε πλήρη στάση. Το αυτοκίνητο διατηρεί τη θέση του, ακόμη και σε απότομες ανηφορικές πλαγιές, μέχρι να πατηθεί ξανά το πεντάλ. Η απόκριση του e-Pedal επιτρέπει στους οδηγούς να μεγιστοποιήσουν την οδηγική απόλαυση, όταν βρίσκονται σε ανοικτό δρόμο.Ωστόσο, το συμβατικό πεντάλ φρένου θα πρέπει να χρησιμοποιείται σε έκτακτες  καταστάσεις πέδησης.

NL 16

ΑΜΦΙΔΡΟΜΗ ΦΟΡΤΙΣΗ 

Η επιθυμία της Nissan για τις δυνατότητες των ηλεκτρικών οχημάτων δεν σταματά στην τροφοδοσία του νέου Nissan LEAF. Οι μπαταρίες του αυτοκινήτου μπορούν  να χρησιμοποιηθούν και ως κινητές συσκευές ενέργειας.Η τεχνολογία οχήματος-πλέγματος (V2G) συνδυάζει την αμφίδρομη φόρτιση επιτρέποντας την πλήρη ενσωμάτωση των ηλεκτρικών οχημάτων στο ηλεκτρικό δίκτυο. Συμβάλλει στη βελτίωση της ικανότητας χειρισμού μη προγραμματιζόμενων ροών ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, καθιστώντας τις ανανεώσιμες πηγές ευρύτερα ολοκληρωμένες και προσιτές. Το σύστημα λειτουργεί επιτρέποντας στους ιδιοκτήτες ενός Nissan EV να συνδεθούν στο δίκτυο για να διαδραματίσουν ενεργό ρόλο στις υπηρεσίες του, προσφέροντας παράλληλα την ευκαιρία για μια εναλλακτική πηγή εισοδήματος. Μόλις κλιμακωθεί, η τεχνολογία V2G θα αποτελέσει έναν καταλυτικό παράγοντα στην αγορά ενέργειας, καθώς οι ιδιοκτήτες των ηλεκτρικών οχημάτων της Nissan θα γίνουν ενεργοί παίκτες σε αυτή.

ΓΡΗΓΟΡΗ ΦΟΡΤΙΣΗ 

Σε μια απλή οικιακή πρίζα η μπαταρία γεμίζει σε 32 ώρες, με το προνομιακό Wallbox 6.6 kW σε 11 ώρες, ενώ ταχυφοριστή 50 kW γεμίζει το 80%(απο το 20%) σε 90 μόλις λεπτά. 

Nissan LEAF int 12 

ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΗ ΦΟΡΤΙΣΗΣ

Οι ιδιοκτήτες του  Nissan LEAF θα επωφεληθούν επίσης από ένα νέο interface με μια εφαρμογή για smartphones, που τους επιτρέπει να  παρακολουθούν την κατάσταση φόρτισης του οχήματός τους, να βρουν τον πλησιέστερο σταθμό φόρτισης και να προθερμαίνουν ή να ψύχουν το αυτοκίνητο στην ιδανική θερμοκρασία, πριν καν το οδηγήσουν.

ΔΥΝΑΜΙΚΗ ΣΧΕΔΙΑΣΗ 

Ο σχεδιασμός τoυ νέου  LEAF, εκφράζει τη φιλοσοφία της μάρκας για το μέλλον. Το μπροστινό μέρος διαθέτει τη χαρακτηριστική μάσκα V-motion της Nissan, η οποία αντανακλά το DNA που μοιράζεται με τα άλλα κορυφαία μοντέλα της φίρμας, όπως τα Nissan X-Trail και Qashqai. Ωστόσο, το μπλε χρώμα της μάσκας, ένα νέο χαρακτηριστικό υπογραφής για τα ηλεκτροκίνητα οχήματα της Nissan, κάνει το LEAF να ξεχωρίζει. Παράλληλα, η “πλωτή” οροφή προσθέτει στυλ και αίσθηση κίνησης, ενώ οι κομψοί προβολείς LED ενσωματώνουν τον χαρακτηριστικό σχεδιασμό τύπου μπούμερανγκ της Nissan.

Nissan LEAF int 1

ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΕΜΦΑΝΙΣΗ 

Με διαστάσεις 4.490 χλστ μήκος, πλάτος 1.788 χλστ και μεταξόνιο 2.700 χλστ, το αμάξωμα ανήκει στα μεγάλα αμαξώματα της κατηγορίας του, προτάσσοντας επί πλέον μια πολύ καλή συνολική αεροδυναμική τιμή. 

Το  εσωτερικό του νέου LEAF έχει ανανεωθεί πλήρως, προσφέροντας κομψή εμφάνιση, άνετους χώρους επιβατών και αποσκευών και αίσθηση ποιότητας και πολυτέλειας. Χάρη στα υλικά υψηλότερης ποιότητας με την τέλεια εφαρμογή και το φινίρισμα,κερδίζει αμέσως τους επιβάτες.Ο οδηγός θα εκτιμήσει δεόντως την χαρακτηριστική “υπογραφή” με την  μπλε ραφή στα καθίσματα, στο ταμπλό και στο τιμόνι, όπως και τη νέα όψη της οθόνης TFT 8 ιντσών. Η διάταξη της οθόνης έχει επανασχεδιαστεί για ευκολότερη πρόσβαση σε βασικές λειτουργίες όπως είναι  η τεχνολογία Safety Shield,  η κατάσταση φόρτισης, το “αποτύπωμα” ισχύος και οι πληροφορίες του συστήματος ήχου και πλοήγησης. Επίσης   τα συστήματα  Apple CarPlay και  Android Auto έχουν προστεθεί στο σύστημα ψυχαγωγίας, για απρόσκοπτη συνδεσιμότητα με τα smartphones.

ΝΕΟΣ ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

Ο νέος ηλεκτροκινητήρας έχει πλέον να επιδείξει 217 αντί 150 ίππους,και αυξημένη ροπή στρεψεως που  φθάνει τα 340 Nm, με αποτέλεσμα να καλύπτει 0 ως 100 χλμ μόλις σε 6.9 δευτερόλεπτα και να ξεπερνά τα τα 156 χλμ/ωρ. Τιμές θαυμάσιες βέβαια με δεδομένο το βάρος των 1740 κιλών του αμαξώματος. 

Nissan LEAF int 4

385 ΩΣ 528 ΧΛΜ ΑΥΤΟΝΟΜΙΑΣ

ΤΟ LEAF e+ μπορεί πλέον και διαθέτει 528 χλμ αυτονομίας μέσα στην πόλη και 385 περίπου χλμ  σε μικτή διαδρομή, ανάλογα με βέβαια με το ποσό βαρύ είναι το πόδι του οδηγού. 

ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΚΑΙ ΑΝΕΣΗ 

Στο δρόμο το αυτοκίνητο στέκεται στιβαρά και με ασφάλεια, ο οδηγός κάθεται σχετικά ψηλά έχοντας πολύ καλή περιφερειακή ορατότητα,ένα θετικό σύστημα διεύθυνσης και απολαμβάνει μια  πολύ καλή οδική συμπεριφορά, χωρίς βέβαια σαφή σπορ χαρακτηριστικά,χωρίς να αιφνιδιαζεται  σε καμιά περίπτωση. Ακόμη  απολαμβάνει όπως και οι επιβάτες, που μπορούν και κάθονται άνετα, χάρις στην πολύ καλή εκμετάλλευση χώρων, κορυφαία ησυχία, πολύ καλή ποιότητα κυλησης, άνεση αναρτήσεων σε όλα σχεδόν τα οδοστρώματα,οπως και αποτελεσματική επιβράδυνση,αρκει να συνηθίσει το ένα πεντάλ. 

NL 08

ΞΕΧΩΡΙΣΤΕΣ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ 

Εκτός από το LEAF, η Nissan προσφέρει επίσης και τα αμιγώς, e-NV200 και e-EVALIA που τώρα μπορούν αποκτηθούν από ιδιώτες και επαγγελματίες (ταξί, αστικές διανομές κ.α.)  με σημαντικά κίνητρα και οφέλη, στο πλαίσιο του προγράμματος «ΚΙΝΟΥΜΑΙ ΗΛΕΚΤΡΙΚΑ» 

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ

Το νέο ηλεκτρικό LEAF,παρουσιάζεται ιδιαίτερα αξιόπιστο και δυναμικό στην κλάση του.Η μοντέρνα εξωτερική σχεδίαση και το πολύ προσεγμένο εσωτερικό, τονίζουν την προσπάθεια της Nissan, να ξεχωρίσει στην κατηγορία αυτή, προσφέροντας ταυτόχρονα πρωτοποριακές τεχνολογικές καινοτομίες που θα κάνουν ευκολότερη την ζωή του οδηγού ,που προτιμά την ηλεκτροκίνηση, με  ελάχιστο κόστος μετακίνησης, πολύ  καλές επιδόσεις, εντυπωσιακή αυτονομία σε  λογικές σχετικά τιμές αγοράς.

του Δημήτρη Κληρονόμου

 ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
 Copyright © 2014 - 2021 YSTEROGRAFO NEWS