Το πλέον ενδιαφέρον χαρακτηριστικό του ολοκαίνουργιου Qashqai αποτελεί η νέα πλατφόρμα CMF-C, η οποία επέτρεψε στους σχεδιαστές και τους μηχανικούς της Nissan να δημιουργήσουν ένα όχημα που αντιμετωπίζει με ευκολία τον σκληρό ανταγωνισμό της κατηγορίας , όσον αφορά το σχεδιασμό, την ευρυχωρία, τις δυναμικές επιδόσεις και το αποτύπωμα άνθρακα.
ΝΕΑ ΠΛΑΤΦΟΡΜΑ
Η πλατφόρμα CMF-C είναι μια εντελώς νέα αρχιτεκτονική, σχεδιασμένη και φτιαγμένη για να διασφαλίζει ότι τα οχήματα που την φέρουν είναι ανταγωνιστικά, προσφέροντας βελτιωμένη εμπειρία οδήγησης και άνεσης , σε μια περίοδο μεγάλης προόδου στην αυτοκινητοβιομηχανία.
ΑΚΑΜΠΤΟ ΑΜΑΞΩΜΑ
Σχετικά με τη δυναμική της οδήγησης, ένας από τους πιο σημαντικούς παράγοντες στις δυναμικές επιδόσεις είναι η συνολική αύξηση της ακαμψίας. Στο νέο αμάξωμα του Qashqai, υπάρχει βελτίωση 48% σε σύγκριση με το απερχόμενο μοντέλο. Με την πιο άκαμπτη βάση, επιτεύχθηκε αύξηση της ακρίβειας της απόκρισης και μείωση των κραδασμών που προέρχονται από την ανάρτηση, καθώς οι μηχανικοί της εταιρείας συντόνισαν πιο αποτελεσματικά και με μεγαλύτερη ακρίβεια τα ελατήρια της ανάρτησης και τις αποσβέσεις τους, κάνοντάς τα να ακολουθούν καλύτερα το ανάγλυφο του οδοστρώματος.
ΕΛΑΦΡΥΤΕΡΟ ΑΜΑΞΩΜΑ
Παρά τη συνολική αύξηση της ακαμψίας, το αμάξωμα είναι πάνω από 60 κιλά ελαφρύτερο, γεγονός που συμβάλλει στη συνολική απόδοση του νέου Qashqai, ενώ μειώνει και τον βαθμό αδράνειας κατά την οδήγηση, προσφέροντας βελτιωμένη ευελιξία.
ΔΥΟ ΔΙΑΜΟΡΦΩΣΕΙΣ ΑΝΑΡΤΗΣΗΣ
Υπάρχουν δύο μορφές της πίσω ανάρτησης, με τον ημιάκαμπτο άξονα να εξοπλίζει τις δικίνητες εκδόσεις του Qashqai, με ελαστικά 19 ιντσών ή μικρότερης διάστασης. Ο ημιάκαμπτος άξονας έχει αναβαθμιστεί σε σχέση με το απερχόμενο Qashqai, με ένα νέο μονωτικό υλικό στο αμάξωμα που αυξάνει την ακαμψία του αμαξώματος και μειώνει τη μετάδοση δονήσεων στο χώρο των επιβατών. Επιπλέον, έχει προστεθεί ένα αναβαθμισμένο bump stop, το οποίο συμβάλλει στην λειτουργία της πίσω ανάρτησης για μεγαλύτερη ελαστικότητα και προστασία από κραδασμούς.
ΜΕΙΩΜΕΝΕΣ ΤΡΙΒΕΣ
Για να μεγιστοποιηθεί η αποτελεσματικότητα των αποσβεστήρων, ο προσανατολισμός τους έχει αλλάξει σε πιο κατακόρυφη θέση η οποία μειώνει την τριβή και, ως εκ τούτου, βελτιστοποιεί την απόδοσή τους, διασφαλίζοντας καλύτερη απορρόφηση των κραδασμών, ομαλότερη οδήγηση, καθώς και βελτιστοποιημένο έλεγχο κύλισης.
ΗΡΕΜΙΑ ΚΑΙ ΑΝΕΣΗ
Οσοι παραγγέλνουν το Qashqai με ελαστικά 20 ιντσών ή τετρακίνηση, θα απολαύσουν περισσότερη ηρεμία και άνεση που προέρχονται από την νέα πίσω ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων. Το πάτημα των τροχών στο δρόμο εμφανίζεται βελτιστοποιημένο στις αλλαγές κατεύθυνσης, λόγω αλλαγής στην γεωμετρία της ανάρτησης, γεγονός που γίνεται πιο αισθητό σε δρόμους με ανώμαλες επιφάνειες. Τα ελατήρια παρέχουν καλύτερη αίσθηση στο δρόμο, με θετικότερη απόκριση στις στροφές χάρη στο καλά ελεγχόμενο αμάξωμα, χωρίς συμβιβασμούς στην άνεση, ενώ η απόσβεση επαναφέρει άμεσα το αυτοκίνητο σε ομοιόμορφη πορεία, μετά από κυματοειδείς επιφάνειες. Ομοίως, και στις δύο ρυθμίσεις της ανάρτησης, η ηχομόνωση από τον θόρυβο του δρόμου και τους κραδασμούς παραμένει ένα από τα καλύτερα χαρακτηριστικά του Qashqai, με βελτιώσεις που συναντώνται σε οχήματα μεγαλύτερων κατηγοριών.
ΝΕΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Οι οδηγοί του απερχόμενου Qashqai θα παρατηρήσουν αμέσως τις θετικές αλλαγές στο τιμόνι, όπου η αίσθηση στην ευθεία είναι πιο θετική και ακριβής . Αυτό προκύπτει ως συνέπεια της μετακίνησης του συστήματος υποβοήθησης ισχύος, ακριβώς δίπλα στο τιμόνι. Με αυτή την αλλαγή, μειώθηκε η αίσθηση τριβής στο τιμόνι, προσφέροντας ταυτόχρονα μια πιο προοδευτική αύξηση της δύναμης κατά την περιστροφή.
ΝΕΑ ΣΧΕΣΗ ΜΕΤΑΔΟΣΗΣ
Ο μέσος λόγος μετάδοσης του συστήματος διεύθυνσης έχει αλλάξει από 19.1:1 σε 14.7:1, με αποτέλεσμα την πιο άμεση και ταχύτερη απόκριση στον κύκλο στροφής. Σε συνδυασμό με το πιο άκαμπτο πλαίσιο, οι οδηγοί θα αντιληφθούν αμέσως την βελτιωμένη ευελιξία, με μια μεγαλύτερη αίσθηση απόλαυσης. Ο κύκλος στροφής παραμένει αμετάβλητος σε σύγκριση με το απερχόμενο μοντέλο, στα 11,5 μέτρα.
ΕΛΑΣΤΙΚΑ 20 ΙΝΤΣΩΝ
Ένα άλλο πλεονέκτημα της πλατφόρμας CMF-C είναι ότι έχει επιτρέψει την τοποθέτηση ελαστικών 20 ιντσών, χωρίς να επηρεάζεται η γωνία στροφής των μπροστινών τροχών, ή να θυσιάζεται η πρόσβαση από τις πίσω θύρες.
ΔΥΟ ΚΙΝΗΤΗΡΙΑ ΣΥΝΟΛΑ
Δύο νέα «εξηλεκτρισμένα» κινητήρια σύνολα, προσφέρονται αποκλειστικά πλέον.
Το υβριδικό κινητήριο σύνολο 1.3 βενζίνης 12V θα προσφέρεται με δύο ιπποδυνάμεις:140 ιππων και 158 ίππων , είτε με χειροκίνητο κιβώτιο 6 ταχυτήτων, ή με το νέο κιβώτιο ταχυτήτων Xtronic CVT (αποκλειστικά στην έκδοση 158PS). Η μέγιστη ισχύς του κινητήρα έρχεται στις 5500rpm, με μέγιστη διαθέσιμη ροπή 270Nm στις 1750 στροφές για την έκδοση των 158PS.
ΥΒΡΙΔΙΚΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
Το υβριδικό σύστημα 12V που διατίθεται στο νέο Qashqai είναι μια πιο προσιτή υβριδική τεχνολογία που παρέχει υποβοήθηση ροπής, εκτεταμένη απενεργοποίηση του κινητήρα στην στάση, γρήγορη επανεκκίνηση και ομαλή επιβράδυνση όταν ο οδηγός αφήνει το γκάζι [μόνο σε εκδόσεις Xtronic], με βελτιώσεις τόσο στην οικονομία καυσίμου, όσο και στις τιμές CO2 (-4g / km).
ΑΥΞΗΜΕΝΗ ΙΣΧΥΣ ΚΑΙ ΡΟΠΗ
Ο θετικός αντίκτυπος της διαχείρισης ενέργειας του υβριδικού συστήματος εντοπίζεται αφενός στις ανταγωνιστικές τιμές του CO2, καθώς και στο γεγονός ότι ο κινητήρας 1,3 λίτρων προσφέρει περισσότερη ισχύ και ροπή από τα βασικά ανταγωνιστικά μοντέλα. Αξίζει να σημειωθεί ότι το υβριδικό σύστημα προσθέτει μόλις 22 κιλά στο συνολικό βάρος του οχήματος.
ΑΝΑΚΤΗΣΗ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ
Κατά την επιβράδυνση, η ενέργεια ανακτάται εύκολα και αποθηκεύεται στην μπαταρία ιόντων Λιθίου. Αυτή η ενέργεια παρέχεται στη συνέχεια κατά τη διάρκεια της απενεργοποίησης του κινητήρα , στην επιβράδυνση κάθε στιγμή που ο οδηγός αφήνει το γκάζι (μόνο σε εκδόσεις Xtronic) και στην υποβοήθηση ροπής (Torque Assist).
Όταν το αυτοκίνητο επιβραδύνει , με ταχύτητες μικρότερες από 18χλμ/ωρ και σε λειτουργία “brake on”, ο κινητήρας θα σβήσει και η αποθηκευμένη ενέργεια χρησιμοποιείται για την τροφοδοσία του ηλεκτρικού εξοπλισμού του οχήματος. Αυτό επιτρέπει την εκτεταμένη αδρανοποίηση του κινητήρα και τη μείωση της κατανάλωσης καυσίμου.
ΒΕΛΤΙΩΜΕΝΟ ΚΙΒΩΤΙΟ
Στις χειροκίνητες εκδόσεις, το κιβώτιο ταχυτήτων έχει βελτιωθεί για μια πιο γρήγορη, πιο άμεση και σπορ αίσθηση αλλαγής ταχυτήτων. Το νέας γενιάς Xtronic CVT προσφέρει καλύτερη οικονομία καυσίμου αλλά και καλύτερη αίσθηση επιτάχυνσης, χάρη σε βελτιώσεις που συμπεριλαμβάνουν ένα νέο σύστημα διπλής αντλίας λαδιού. Το CVT στο νέο Qashqai είναι καλύτερο, προσφέροντας απρόσκοπτη οδήγηση στην πόλη και κατά τη διάρκεια μια ομαλής επιτάχυνσης, σε συνδυασμό με άμεση συνδεδεμένη συμπεριφορά d-step τύπου DCT, κατά τη διάρκεια μιας αποτοτομης επιτάχυνσης.
ΔΙΚΙΝΗΤΟ ΚΑΙ ΤΕΤΡΑΚΙΝΗΤΟ
Το 2WD είναι διαθέσιμο τόσο στην έκδοση 140 ίππων όσο και στην έκδοση 158 ίππων , ενώ το 4WD θα είναι διαθέσιμο μόνο στα μοντέλα 158PS CVT. Το νέο σύστημα ελέγχου 4WD, όπως και η λειτουργία επιλογής οδήγησης είναι πιο διαισθητικό και έξυπνο, με δυνατότητα προσαρμογής στις εξωτερικές συνθήκες με πέντε λειτουργίες οδήγησης: Standard, ECO, Sport, Snow και Off-Road. Σε περίπτωση ολίσθησης ενός τροχού, ο χρόνος που ενεργεί το σύστημα 4WD έχει μειωθεί κατά 5 φορές, έως 0,2 δευτερόλεπτα.
ΚΑΙ ΝΕΑ ΕΚΔΟΣΗ e- POWER
Μετά την αρχικό του λανσάρισμα, το Qashqai θα διατίθεται και με το καινοτόμο κινητήριο σύνολο e-POWER, που προσφέρει τα γνωστά πλεονεκτήματα ενός EV, όπως την γραμμική, αβίαστη επιτάχυνση και τις εκλεπτυσμένες επιδόσεις, χωρίς την ανάγκη φόρτισης. Η μπαταρία φορτίζεται χάρη στον τρικύλινδρο turbo κινητήρα 1,5 λίτρων, που λειτουργεί αθόρυβα στο παρασκήνιο, όταν χρειάζεται.
Προκειμένου να φιλοξενήσει αυτή τη μοναδική εγκατάσταση, η πλατφόρμα CMF-C σχεδιάστηκε εξαρχής για να στεγάσει την μπαταρία στο κέντρο του δαπέδου, χωρίς όμως να θυσιάζεται ο χώρος της καμπίνας ή των αποσκευών.
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ
Το νέο Qashqai ξεκινά από τις 24.490€ και είναι ηδη διαθέσιμο. Προκειται για ένα νέο, πολύ καλύτερο σε ολα σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο εντυπωσιακότερο,ελαφρύτερο πιο ευρύχωρο, πιο άνετο, πιο οικονομικό, με καλύτερη οδική συμπεριφορά και επιδόσεις, μικρότερη βέβαια γκάμα κινητήρων, που όλα δείχνουν ότι θα συνεχίσει την εντυπωσιακή εμπορική του καριέρα στην Ευρώπη.
του Δημήτρη Κληρονόμου