Επιδεικνύοντας ένα εντελώς νέο πρόσωπο, συγκεκριμένα την καινούρια εταιρική ταυτότητα της Γερμανικής φίρμας, όπως αυτή παρουσιάστηκε αρχικά στο νέο Mokka, με τον τίτλο Opel Visor, καθώς και μια νέα σπορ έκδοση με τον τίτλο GS line, το καινούριο Crossland, επιμένει στους πετρελαιοκινητήρες, χρησιμοποιώντας μάλιστα το νέο κινητήρα ντίζελ των 120 ίππων, αποδεικνύοντας ότι είναι πανέτοιμο για μια νέα δυναμική καριέρα, στην δύσκολη κατηγορία που ανήκει.
Ουσιαστικά πρόκειται για ένα γοητευτικό στην όψη όχημα μεγάλων χώρων, πού μπορεί να εξυπηρετεί με άνεση της ανάγκες μίας πολυμελούς οικογένειας με το παραπάνω προσφέροντας ταυτόχρονα μεγάλη οικονομία σε μια καλή σχετικά τιμή αγοράς, σε σχέση με όσα προσφέρει στην νέα του έκδοση.
ΜΟΝΟ ΠΡΟΣΘΙΟΚΙΝΗΤΟ
Νεότερο ηλικιακά του MOKKA, και αισθητά μικρότερο του GRANDLAND το οποίο αποτελεί και την κορυφή της σειράς των SUV της Opel και κατασκευάζεται αποκλειστικά σαν προσθιοκίνητο, επιδεικνύοντας αμέσως από μακριά την νέα ταυτότητα Opel.
ΑΠΕΡΙΤΤΗ ΑΙΣΘΗΤΙΚΗ
Η νέα μεγάλη μάσκα Opel Visor ενσωματώνεται με τα φωτιστικά σώματα αγκαλιάζοντας σαν ενιαίο στοιχείο όλο το πρόσθιο μέρος του αυτοκινήτου, προσφέροντας μια απέριττη αισθητική με λιγότερα στοιχεία στην πρόσοψη. Το OpelVisor γίνε ήδη από καιρό, το νέο σήμα κατατεθέν όλων των νέων μοντέλων της εταιρείας.
ΝΕΑ ΠΙΣΩ ΦΩΤΑ
Τα καινούρια σκουρόχρωμα πίσω φώτα ακολουθούν την ίδια σχεδιαστική φιλοσοφία και η εικόνα συμπληρώνεται από τα έντονα πλευρικά νεύρα, συνθέτοντάς ένα δυναμικό σύνολο, πού δεν περνά απαρατήρητο και δείχνει να προσφέρεται για εκδρομικές περιπέτειες, όπως υπόσχονται οι ποδιές κάτω από τους προφυλακτήρες ,το αυξημένο ύψος από το έδαφος και κάποια ακόμη στοιχεία.
ΞΕΧΩΡΙΣΤΟΣ ΧΑΡΑΚΤΗΡΑΣ
Όμως το πιο ενδιαφέρον και χαρακτηριστικό ίσως στοιχείο της νέας εμφάνισης είναι η "αιωρούμενη «οροφή, που τονίζεται ιδιαίτερα στις δίχρωμες εκδόσεις, σε συνδυασμό με την γυαλιστερή μαύρη πίσω πόρτα, προσφέροντας έναν ξεχωριστό και μοναδικό χαρακτήρα στο αυτοκίνητο.
Σημαντικό επίσης πλεονέκτημα αποτελούν και οι μεγάλες γυάλινες επιφάνειες που εξασφαλίζουν φωτεινότητα στο σαλόνι και ορατότητα στον οδηγό.
ΠΟΛΥ ΚΑΛΗ ΕΚΜΕΤΑΛΛΕΥΣΗ ΧΩΡΩΝ
Η εκμετάλλευση των χώρων είναι πολύ καλή και με δεδομένα το μήκος των 4,21 μέτρων και το μακρύ μεταξόνιο των 2.60 μέτρων, εξασφαλίζει χώρους για τέσσερις υψηλόσωμους επιβάτες, ενώ και πέμπτος θα βολευτεί χωρίς μεγάλες υποχωρήσεις.
Ο χώρος αποσκευών των 410 λίτρων είναι από τους μεγαλύτερους στην κατηγορία, φθάνει τα 520 λίτρα, όταν τα ανεξάρτητα συρόμενα και ανακλινόμενα πίσω καθίσματα μετακινηθούν εμπρός κατά 15 εκατοστά και όταν αναδιπλωθούν αγγίζει τα 1255 λίτρα.
ΠΡΟΣΟΧΗ ΣΤΗΝ ΛΕΠΤΟΜΕΡΕΙΑ
Ο εντυπωσιακός σχεδιασμός επεκτείνεται και στο μοντέρνο σαλόνι, που αποπνέει ποιότητα ,προσοχή στην λεπτομέρεια, πολυτέλεια και σχεδιαστική έμπνευση.
Οι επιβάτες κάθονται ψηλά απολαμβάνοντας πολύ καλή ορατότητα ενώ η μεγάλη γυάλινη οροφή( όταν υπάρχει) τονίζει την αίσθηση ευρυχωρίας και την καλή διάθεση, πού ενισχύεται από τους πολλούς χώρους μικροαντικειμένων που καλύπτουν όλους τους επιβάτες.
Το καλοσχεδιασμένο και μοντέρνο ταμπλό εντυπωσιάζει εμφανισιακά, καλύπτεται από μαλακά πλαστικά και διακρίνεται για την πολύ συναρμογή των υλικών και το πολύ καλό φινίρισμα.
Από πλευράς εξοπλισμού ακόμη και οι πιο οικονομικές εκδόσεις εμφανίζονται πλήρεις ενώ οι ακριβότερες εντυπωσιάζουν με το επίπεδο εξοπλισμού, που διαθέτει σχεδόν τα πάντα,δικαιολογόντας έτσι εύκολα και την διαφορά της τιμής τους.
ΚΟΡΥΦΑΙΑ ΕΝΕΡΓΗΤΙΚΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑ
Το επίπεδο ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας είναι κορυφαίο περιλαμβάνοντας ότι έχει να επιδείξει η πλέον πρόσφατη τεχνολογία στα πλουσιότερα βέβαια μοντέλα.
Υπάρχουν συστήματα ανίχνευσης πεζού, αναγνώρισης επικείμενης σύγκρουσης, αυτόματο φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης, παρέκλισης λωρίδας, κόπωσης οδηγού, σήμανσης πλαϊνού νεκρού σημείου ,προβολής πινακίδων κυκλοφορίας μπροστά στον οδηγό κ.α.
Η πανοραμική κάμερα οπισθοπορείας καλύπτει 180 μοίρες και προβάλλεται στην πολύ σωστά τοποθετημένη έγχρωμη οθόνη αφής των 8 ιντσών και συνδυάζεται κατά περίπτωση με σύστημα υποβοήθησης παρκαρίσματος. Η οθόνη προσφέρει άφθονες και εξελιγμένες δυνατότητες συνδεσιμότητας, σύστημα ανοικτής ακρόασης, ασύρματης φόρτισης, πλοήγησης κλπ.
Εντελώς καινούριο είναι το προσαρμοζόμενο σύστημα ελέγχου πρόσφυσης IntelliGrip.
ΤΟΥΡΜΠΟ ΝΤΙΖΕΛ
Κάτω από το καπό, στην περίπτωση της πετρελαιοκίνητης έκδοσης, δεσπόζει ο νέος τετρακύλινδρος τούρμπο κινητήρας των 1500 κυβικών εκατοστών, των 120 ίππων και των 300 Nm ροπής η οποία εμφανίζεται στις 1750 στροφές.
Η κυλινδροκεφαλή με την ενσωματωμένη πολλαπλή εισαγωγή και οστροφαλοθάλαμος είναι αλουμινένια, υπάρχουν τέσσερις βαλβίδες ανά κύλινδρο, δύο εκκεντροφόροι ψηλά και σύστημα άμεσου ψεκασμού.
ΕΛΑΣΤΙΚΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΗΣΥΧΙΑ
Ο κινητήρας τραβά από χαμηλά, έχει καλή ελαστικότητα, παράγει χαμηλό θόρυβο και συνδυάζεται πολύ καλά με ένα 6αρι αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων μετατροπέα ροπής, και προσανατολισμό την οικονομία καυσίμων και τον περιορισμένο θόρυβο, παρά τις επιδόσεις, γεγονός που κάνει φυσικά την ζωή του οδηγού πιο εύκολη.
Οι 120 ίπποι έχουν να αντιμετωπίσουν 1286 περίπου κιλά βάρους στα οποία και εξασφαλίζουν επιτάχυνση 11.3 δευτερολέπτων για τα 0-100 χλμ/ωρ και τελική ταχύτητα 185 χλμ/ωρ,τιμές αξιόλογες για την κατηγορία και τον χαρακτήρα του οχήματος.
ΧΑΜΗΛΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Απο πλευράς κατανάλωσης, ο σύγχρονος σχεδιαστικά κινητήρας, εξασφαλίζει ιδιαίτερα ανταγωνιστικές και ενδιαφέρουσες τιμές. Με ελαφρύ δεξί πόδι εμφανίζονται τιμές κάτω από τα 5.5 λίτρα, πού ανεβαίνουν στα 5,9 λίτρα αν δεν προσέξεις πολύ. Μέση τιμή κατανάλωσης στην πόλη αλλά και στους ανοιχτούς δρόμους , υπολογίζονται τα 5.8 με 6.1 λίτρα αν δεν εκμεταλλεύεται κάνεις πλήρως τις δυνατότητες του κινητήρα.
ΘΕΤΙΚΗ ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ
Το νέο Crossland εμφανίζεται με νέο ενισχυμένο πλαίσιο και περισσότερο εξελιγμένο σύστημα διεύθυνσης. Είναι στημένο και ρυθμισμένο γύρω από τον οδηγό που δεν επιθυμεί ράθυμες αντιδράσεις, μεγάλες κλίσεις στις στροφές η έντονες υποστροφές. Είναι σφικτό στις αντιδράσεις του, όχι όμως κουραστικό, ευθύβολο στις ευθείες με υψηλές ταχύτητες, εμφανίζει περιορισμένες κλίσεις στις στροφές, δεν αναπηδά ούτε και πλέει προσφέρει πολύ καλή πλέον πληροφόρηση από το σύστημα διεύθυνσης, απορροφά τις ανωμαλίες της ασφάλτου χωρίς να ενοχλεί τους επιβάτες, παρουσιάζει πολύ καλή ποιότητα κύλισης και διαθέτει αποτελεσματικά και ανθεκτικά φρένα.
Ένα αυτοκίνητο για αυτούς που χαίρονται να απολαμβάνουν την οδήγηση και τους αρέσουν ταυτόχρονα και οι μικρές εκτός δρόμου περιπέτειες ,τις οποίες υπόσχονται, πέρα από την εμφάνιση ,το αυξημένο ύψος του οχήματος από το δρόμο, οι ποδιές κλπ.
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ
Πλήρως ολοκληρωμένο και με νέα εντυπωσιακή και γοητευτική εμφάνιση, ευρύχωρο για επιβάτες και αποσκευές, πλούσιά εξοπλισμένο, ευχάριστο και ασφαλές στο δρόμο, ήσυχό και ξεκούραστο και εξαιρετικό εξοπλισμό ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας, το νέο Crossland 1.5 ντίζελ αποτελεί μια από τις καλύτερες προτάσεις της αγοράς, διαθέτοντας μάλιστα στοιχεία που δύσκολα βρίσκεις στην κατηγορία αυτή, ενώ κυρίαρχο στοιχείο επιλογής αποτελεί η πολύ χαμηλή κατανάλωση, πού με την σταδιακή κατάργηση των ντίζελ κινητήρων, δεν θα βρίσκει κανείς εύκολα μελλοντικά.
του Δημήτρη Κληρονόμου