Renault Clio TCe 90PS ... δυναμική απάντηση στους Diesel [test]

Renault Clio TCe 90PS ... δυναμική απάντηση στους Diesel [test]

του Δημήτρη Κληρονόμου

Η πρόσφατη ανανέωση του άκρως επιτυχημένου εμπορικά Clio, πρόσθεσε δυναμισμό,ευρυχωρία και πρακτικότητα,ώστε να αντιμετωπίσει άνετα πλέον τον νεώτερο και ιδιαίτερα σκληρό στην συγκεκριμένη κατηγορία ανταγωνισμό ενώ η εμφάνιση του τρικύλινδρου κινητήρα  των 900 κυβικών εκατοστών με τους  90 ίππους,που αποτελεί ισχυρή  απάντηση στους δοκιμαζόμενους πανευρωπαικά πετρελαιοκινητήρες,ενίσχυσε ακόμη την ανταγωνιστικότητα του,κρατώντας ταυτόχρονα τις τιμές σε πολύ ενδιαφέροντα επίπεδα.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ ΜΟΝΤΕΡΝΟ ΚΑΙ ΔΥΝΑΜΙΚΟ

Οι Γάλλοι σχεδιαστές προσπάθησαν να μην αλλοιώσουν τον επιθετικό και δυναμικό χαρακτήρα της πεντάθυρης έκδοσης( δεν υπάρχει  πλέον τρίθυρη)αλλά να τον ενισχύσουν και τα κατάφεραν πολύ καλά.

Ανάμεσα στις ορατές αλλαγές ξεχωρίζουν είναι  ο νέος πρόσθιος προφυλακτήρας που σε συνδυασμό με τα ξανασχεδιασμένα φωτιστικά σώματα που ενσωματώνουν και τα φώτα ημέρας  και τα νέα φωτιστικά σώματα της ουράς συνθέτουν μια πιό μοντέρνα,ελκυστική και δυναμική εικόνα,που δεν περνά απαρατήρητη αλλά αντίθετα συγκεντρώνει τα βλέματα.

Renault Clio 7

 

ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟΙ ΧΩΡΟΙ ΠΕΡΙΣΣΌΤΕΡΗ ΑΝΕΣΗ

Η αύξηση των εξωτερικών διαστάσεων σε μήκος και πλάτος ,ωφέλησε τον χώρο επιβατών που απολαμβάνουν πλέον περισσότερη ευρυχωρία,ιδιαίτερα οι πίσω που σε συνδυασμό με το μεγάλο άνοιγμα των θυρών μπαινοβγαίνουν ευκολότερα.Δύο άτομα θα βολευτούν άνετα πίσω, ενώ ο μεσαίος,όπως συνήθως στην συγκεκριμένη κατηγορία, θα πρέπει να κάνει κάποιες υποχωρήσεις.Ο χώρος αποσκευών των 300 λίτρων ,1146 λίτρα με αναδιπλωμένα καθίσματα,βρίσκεται στην κορυφή  της κατηγορίας και συνδυάζεται με μια πρακτική πέμπτη πόρτα.

Renault Clio 5

Για όσους ζητούν περισσότερα υπάρχει και η σχετικά άγνωστη έκδοση  Sport  Tourer, με τό ίδιο μεταξόνιο,αλλά 21 ολόκληρα εκατοστά μεγαλύτερο μήκος,3 με 6 εκατοστά μεγαλύτερο ύψος και χώρο φόρτωσης 443 λίτρα που ανάλογα της θέσης των πίσω καθισμάτων αγγίζει τα 1380 λίτρα.Πραγματικό στέισον βάγκον δηλαδή.

 

ΕΥΧΡΗΣΤΗ ΟΘΟΝΗ ΑΦΗΣ 7 ΙΝΤΣΩΝ

Η σχεδιάση του σαλονιού είναι απο τις πλέον μοντέρνες και εντυπωσιακές της κατηγορίας,με τον πίνακα οργάνων και την "αιωρούεμενη" επτάρα οθόνη αφής να κερδίζουν τις εντυπώσεις.

Ο καλοσχεδιασμένος πίνακας οργάνων είναι πληρέστατος σε πληροφορίες, ιδιαίτερα ευανάγνωστος και σε καλή θέση.

Η οθόνη αφής,με σύστημα πολυμέσων Media Nav Evo, είναι εύκολη στήν χρήση της,γρήγορη, ευανάγνωστη, δέν απαιτεί ιδιαίτερη εξοικίωση και εκμάθηση, αντικαθιστά αρκετούς διακόπτες και διαθέτει πολλές δυνατότητες εφαρμογών και συνδεσιμότητας.

Renault Clio 4

Τα υλικά επενδύσεων έχουν βελτιωθεί σημαντικά, χωρίς να σποφεύγονται τα σκληρά  πλαστικά,διαθέτουν όμως καλή αίσθηση και προσεγμένο φινίρισμα και συναρμογές και δεν τρίζουν η θορυβούν στους άσχημους δρόμους.

Πρακτικότητα και εργονομία κρίνονται με την σειρά τους καλές.Τα πρόσθια καθίσματα είναι φαρδειά και ξεκούραστα,η θέση οδήγησης εμπνέει τον οδηγό και  το πολλαπλά ρυθμιζόμενο τιμόνι έχει σωστή θέση

Ο εξοπλισμός ασφαλείας ακόμη και στις βασικές εκδόσεις είναι πληρέστατος, όπως χρόνια τώρα συνιθίζει η Ρενό,ενώ και ο λοιπός εξοπλισμός δεν αφήνει περιθώρια για παράπονα.

Ανάμεσα στα καλά του εξοπλισμού ανήκουν οι περιμετρικοί αισθητήρες παρκαρίσματος,το αυτόματο σύστημα παρκαρίσματος,η κάμερα οπισθοπορείας,ο αυτόματος κλιματισμός,οι θερμενόμενοι καθρέπτες,η πλοήγηση κ.α που καθιστουν το Clio απο τα πληρέστερα της κατηγορίας του.

 

ΑΠΟΔΟΤΙΚΟΣ ΚΑΙ  ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΣ ΤΟΥΡΜΠΟ ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

Η αναβάθμιση του τρικύλινδρου υπερτροφοδοτούμενου μοτέρ με τον άμεσο ψεκασμό που είναι πλεον απόλυτα συμβατό με τις νέες ευρωπαικές νόρμες περί ρύπων,το κατέστησε ακόμη πιο αποδοτικό, ελαστικό και οικονομικό,με τους ίππους να παραμένουν στους 90 και την ροπή να βρίσκεται πλέον στα 140 Nm εμφανιζόμενη στις 2500 στροφές.

Στην πράξη αποδεικνύεται ήσυχο,χωρίς τους κραδασμούς άλλων τρικύλινδρων,με δύναμη μέχρι ψηλά και ελαστικότητα απο αρκετά χαμηλά, συνοδευόμενο από ένα εύχρηστο και καλά κλιμακωμένο πεντάρι κιβώτιο ταχυτήτων,που αξιοποιεί σωστά τις δυνατότητες του μοτέρ.

Από πλευράς επιδόσεων και με δεδομένα τα 1080 κιλά του αμαξώματος,οι τιμές είναι αρκετά καλές, με τα 100 χλμ/ωρ απο στάση νσ εμφανίζονται σε 12.3 δευτερόλεπτα και την τελική ταχύτητα να αγγίζει τα 180 + χλμ/ωρ.

Η κατανάλωση, με την οποία έρχεται το βενζινοκίνητο μοτέρ να απαντήσει στους ντίζελ, κυμαίνεται μετσξυ  5 και 7.8 λίτρων ανάλογα με τις συνθήκες οδήγησης ,το πρόγραμμα και το δεξί πόδι του οδηγού.Με το ECO ενεργοποιημένο και ελαφρύ δεξί πόδι εμφανίζονται τιμές μεταξύ 5 κσι 6.1 λίτρων,με βαρύτερο πόδι ανεβαίνουν στα 6.5 λίτρα ενώ με το μοτέρ υπο πίεση και πλήρη εκμετάλλευση των δυνατοτήτων του βλέπεις 7.5 με 7.8 λίτρα/100 χλμ που είναι λογικές τιμές για βενζινοκινητήρα.

 

ΕΝΘΟΥΣΙΩΔΕΣ  ΣΤΟ ΔΡΟΜΟ

Η θέση οδήγησης αποδεικνύεται απο τις καλύτερες στην κατηγορία, με την ορατότητα καλή μπροστά και πλευρικά όχι όμως πίσω λόγω σχεδίασης και τον οδηγό νά ελέγχει εύκολα όργανα μοχλούς και διακόπτες.

Η τέταρτη γεννιά του Clio δεν έχει σχέση με τίς προηγούμενες στο δρόμο.Εχει ξεχάσει την εικόνα του Γαλλικού οχήματος με τις υπερβολικά μαλακές και πολύ άνετες αναρτήσεις και τις μεγάλες κλίσεις στις στροφές.

Εχει τις αναρτήσεις σφικτά ρυθμισμένες,είναι άμεσο,συμπαγές,με άκαμπτο πλαίσιο,πατά καλά στο δρόμο,γέρνει πολύ περιορισμένα,δεν πλέει και δεν βυθίζεται,ικανοποιόντας όσους έχουν συνιθίσει στα Γερμανικά μοντέλα μοντέλα,αυτός ήταν όπως φαίνεται και ο σκοπός των Γάλλων μηχανικών και δοκιμαστών.

Renault Clio 3

Το αυτοκίνητο ενθουσιαζει στο δρόμο με την θέση οδήγησης και τα περιθώρια πρόσφυσης στα όρια, με το ESP να μην απενεργοποιείται και την ποιότητα κύλησης να είναι καλή.

Ομως η άνεση στο δρόμο δεν είναι η πατροπαράδοτη Γαλλική.Το αυτοκίνητο είναι αρκετά σφικτό στις αντιδράσεις του στο δρόμο,χωρίς όμως  τις αναρτήσεις να τερματίζουν ή να κτυπούν και χωρίς τον ημιάκαμπτο πίσω άξονα να γίνεται εύκολα αντιληπτός στήν άσφαλτο.

Τέλος αποτελεσματικά,ανθεκτικά και με μικρή απόσταση ακινητοποίησης ακόμη και με πλήρες φορτίο αποδεικνύονται και τα φρένα.

 

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ

Το ανανεωμένο Clio  είναι ένα ολοκληρωμένο και πλήρως ανταγωνιστικό μοντέλο,από τα καλύτερα της κατηγορίας του και στην βενζινοκίνητη έκδοση των 898 κυβικών εκατοστών με τους 90 ίππους, αποτελεί μια  ηχηρή και δυναμική απάντηση στους πετρελαιοκινητήρες, που ολο και δυσκολότερες στιγμές περνούν τελευταία στην Ευρώπη.

Ενθουσιάζει με την θέση οδήγησης,την οδική συμπεριφορά και τα φρένα του,έχει περισσότερους χώρους για επιβάτες και αποσκευές,αρκετά καλές επιδόσεις και χαμηλή κατανάλωση.

Με πληρέστατο εξοπλισμό ασφαλείας από τις βασικές κιόλας εκδόσεις και  ενδιαφέρουσες τιμές αγοράς αποτελεί μια πολύ καλή επιλογή για όσους πιστεύουν στους βενζινοκινητήρες .

googlenews

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ

 
 
 

 

logo m

 

 


©2024 YSTEROGRAFONEWS - ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ  ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ


© 2014-2024 YSTEROGRAFO NEWS