Νέο Renault Scenic 1.3 ΤCe TURBO 140 PS EDC ... 25 χρόνια πρωτοπορείας [test]

Νέο Renault Scenic 1.3 ΤCe TURBO 140 PS EDC ... 25 χρόνια πρωτοπορείας [test]

Tο πρώτο  οικογενειακό πολυμορφικό, το μοντέλο που δημιούργησε, εδώ και 25 χρόνια, την  δική του κατηγορία των MPV (Multi Purpose Velicles), επανέρχεται  εφέτος πιο δυναμικό, σύγχρονο και πιο εντυπωσιακά σχεδιασμένο από ποτέ. Εκμεταλλευόμενο και εξελίσσοντας τις αξίες εκείνες που το καθιέρωσαν , το SCENIC, αποτελεί μία  πρώτη, πολύ καλή επιλογή  ικανό να καλύψει τις αυξημένες  οικογενειακές ανάγκες της σύγχρονης εποχής.

ΣΥΜΠΑΓΕΣ ΚΑΙ ΠΟΛΥΜΟΡΦΙΚΟ

Το SCENIC 1ης γενιάς αποτέλεσε το πρώτο συμπαγές πολυμορφικό (MPV) στην ιστορία της αυτοκίνησης, καθιερώνοντας μια ολόκληρη κατηγορία, με βασικά χαρακτηριστικά του την άνεση, την πρακτικότητα, τις χρηστικές τεχνολογίες, αλλά και την ασφάλεια. Σαν  εκφραστής των αξιών της Renault “Easy Life” και “Passion for Life”, αποτέλεσε ένα εξαιρετικά επιτυχημένο και δημοφιλές μοντέλο, που φέτος κλείνει 25 χρόνια από τότε που παρουσιάστηκε για πρώτη φορά. Η 4η, πλέον, γενιά του μοντέλου, εφέτος επιχειρεί να προσφέρει ακόμα περισσότερα.

00097378 low

1996-2003: ΠΡΩΤΟΠΟΡΟ

Η 1η γενιά του SCENIC, κάτω από την ομπρέλα της οικογένειας Mιgane, αποκαλύφθηκε το 1991, με τη μορφή πρωτοτύπου, στην έκθεση της Φρανκφούρτης. Μετά το λανσάρισμα του πρωτοποριακού Espace, το 1984, και του Twingo, το 1993, η Renault επιβεβαίωσε την κυριαρχία της στα πολυμορφικά οχήματα ενός όγκου με τη διάθεση του Mιgane Scenic το 1996, εγκαινιάζοντας με αυτό τον τρόπο μια νέα κατηγορία. Αυτή των compact MPVs που έμελλε να κυριαρχήσει στην αυτοκίνηση και να αποτελέσει τον προπομπό των σύγχρονων crossovers.

00097377 low

2003-2009: ΗΓΕΤΗΣ

Μετά την επιτυχία της 1ης γενιάς, η νέα ιδέα που έφερε η Renault αναπαράχθηκε ευρέως από άλλους κατασκευαστές. Παρά τον ισχυρό ανταγωνισμό, το SCENIC II διατήρησε την ηγετική θέση της μάρκας στην κατηγορία, που δημιούργησε το 1996.

2009-2016 : ΚΑΙ ΕΠΤΑΘΕΣΙΟ

Η 3η γενιά των SCENIC και το μακρύτερου, 7θέσιου Grand SCENIC έκανε το ντεμπούτο της τον Μάρτιο του 2009. Σε έναν κόσμο που άλλαζε, τα δύο μοντέλα προσαρμόστηκαν στις προσδοκίες του κοινού, προσφέροντας ακόμα μεγαλύτερη άνεση και οδηγική ευχαρίστηση.

00097371 low

ΑΠΟ ΤΟ R-Space ΣΤΟ  SCENIC

Το 2011, η Renault παρουσίασε το R-Space στην έκθεση της Γενεύης. Το συγκεκριμένο πρωτότυπο έβαζε τα μικρομεσαία  MPV σε μια νέα εποχή, συνδυάζοντας τις απαιτήσεις μιας οικογένειας με το δυναμικό σχεδιασμό. Η  ιδέα  ήταν ότι μια μοντέρνα οικογένεια έχει πολλές διαφορετικές ανάγκες, τόσο σε επίπεδο αισθητικής, όσο και σε πρακτικό. Οι γραμμές του R-Space ήταν δυναμικές και ρευστές, με το εσωτερικό να χαρακτηρίζεται από την ευρυχωρία και τη «ζεστασιά» και τις θέσεις να δημιουργούν έναν χώρο όπου μπορούν να παίζουν τα παιδιά. Το R-Space αποτέλεσε την έμπνευση για την 4η γενιά του SCENIC.

ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΑΕΡΟΔΥΝΑΜΙΚΗ

Tο νέο μοντέλο είναι πλεον:

Ελκυστικό, χάρη στην καλύτερη αεροδυναμική και δυναμική του σιλουέτα, τις διχρωμίες στο αμάξωμα και τη χρήση τροχών διαμέτρου 20’’ σε όλες τις εκδόσεις, που αποτελούν παγκόσμια πρωτιά για την κατηγορία,

Πιο πρακτικό, με 63 λίτρα αποθηκευτικών χώρων στο εσωτερικό του και 572 λίτρα χώρου αποσκευών.

00097468 low

Πιο αποδοτικό, με σύγχρονους, δυνατούς και οικονομικούς κινητήρες βενζίνης και diesel έως 140 ίππων

Περισσότερο τεχνολογικά προηγμένο και High-tech, χάρη στις τεχνολογίες υποβοήθησης οδήγησης, όπως τα Συστήματα Ενεργού Φρεναρίσματος Έκτακτης Ανάγκης με αναγνώριση πεζών, Αναγνώρισης Πινακίδων Οδικής Κυκλοφορίας, Προειδοποίησης Εκτροπής από τη Λωρίδα, που υπάρχουν στον βασικό εξοπλισμό του μοντέλου, στη χώρα μας.

ΕΝΟΣ ΟΓΚΟΥ

Το νεώτερο SCENIC έχει αμάξωμα ενός όγκου που ξεχωρίζει, με μήκος που μόλις ξεπερνάει τα 4,4 μέτρα. Το εμπρόσθιο παρμπρίζ έχει μεγάλη κλίση, προσφέροντας απρόσκοπτη ορατότητα εμπρός και στο πλάι. Υιοθετώντας τη νέα σχεδιαστική υπογραφή της Renault, το SCENIC έχει φώτα ημέρας σχήματος C και πίσω φωτιστικά σώματα με 3D-effect και τεχνολογία Edge Light. Παράλληλα, η διχρωμία στο αμάξωμα χαρίζει δυναμισμό και ξεχωριστή αισθητική. Μια παγκόσμια πρωτιά για την κατηγορία του, είναι η χρήση τροχών διαμέτρου 20’’ (Silverstone) στο βασικό εξοπλισμό όλων των εκδόσεων. Οι πληθωρικοί τροχοί, παράλληλα με τη δημιουργία μιας μοναδικής σιλουέτας, συνεισφέρουν στο δυναμισμό του μοντέλου, δημιουργώντας την εντύπωση ότι το αμάξωμα έχει πιο χαμηλό κέντρο βάρους.

00097380 low

ΠΡΩΤΑ Η ΑΝΕΣΗ

Το Renault SCENIC ξεχωρίζει για τα κορυφαία οδηγικά του χαρακτηριστικά, με καθοριστική τη συμβολή των τροχών διαμέτρου 20’’ (195/55R20), με αποτέλεσμα να τοποθετείται στην κορυφή της κατηγορίας, όσον αφορά στην πρόσφυση, την αποτελεσματική επιβράδυνση, αλλά και την άνεση.

ΙΔΑΝΙΚΗ  ΙΣΟΡΡΟΠΙΑ

Με στόχο να πετύχει την ιδανική ισορροπία μεταξύ άνεσης και επιδόσεων, η Renault εφοδίασε το SCENIC με ελαστικά το προφίλ των οποίων είναι μεγαλύτερο από τα περισσότερα ελαστικά που τοποθετούνται σε τροχούς 17’’ ή 18’’. Η άνεση που προσφέρουν τα ελαστικά, συνδυάζεται ιδανικά με βελτιώσεις σε άλλα σημεία του αυτοκινήτου, όπως τα φαρδύτερα καθίσματα που προσφέρουν βελτιωμένη πλευρική στήριξη και χρησιμοποιούν στο εσωτερικό τους υλικό διπλής πυκνότητας. Η επιλογή να εφοδιάζονται όλες οι εκδόσεις με τροχούς 20’’ επέτρεψε στους μηχανικούς να τελειοποιήσουν τις ρυθμίσεις του πλαισίου και των αναρτήσεων, ώστε αυτές να προσφέρουν καλύτερα  χαρακτηριστικά άνεσης και οδηγικής ευχαρίστησης. Οι τροχοί του SCENIC απορροφούν τις ανωμαλίες του δρόμου με τον αποδοτικό τρόπο, προσφέροντας στους επιβάτες καλύτερη άνεση.

00097322 low

ΧΑΜΗΛΗ ΑΝΤΙΣΤΑΣΗ

Παράλληλα, οι  τροχοί των 20’’ είναι σχεδιασμένοι να συμβάλουν στη μικρότερη δυνατή κατανάλωση καυσίμου, στηριζόμενα στη χαμηλή αντίσταση κύλισης, όπως προκύπτει από το στενό τους πλάτος και τη χρήση μιγμάτων χαμηλής τριβής, αλλά και βελτιστοποιημένη αεροδυναμική.

00097324 low 1

ΑΝΑΔΙΠΛΩΣΗ ΚΑΘΙΣΜΑΤΩΝ

ΤΟ νέο SCENIC διαθέτει το σύστημα αναδίπλωσης των καθισμάτων  μιας κίνησης (Renault One-Touch), το οποίο επιτρέπει την εύκολη και γρήγορη διαμόρφωση ενός εντελώς επίπεδου χώρου για τις αποσκευές. Μάλιστα, είναι το μοναδικό αυτοκίνητο στην κατηγορία του που η συγκεκριμένη λειτουργία μπορεί να ενεργοποιηθεί από δύο διαφορετικά σημεία: το πίσω μέρος του χώρου αποσκευών και το σύστημα infotainment, R-LINK 2

ΣΥΡΟΜΕΝΗ ΚΟΝΣΟΛΑ

Παράλληλα, το SCENIC είναι το μοναδικό μοντέλο της κατηγορίας που διαθέτει μια μεγάλη συρόμενη κονσόλα χωρητικότητας 13 λίτρων. Για τους εμπρός επιβάτες, η κονσόλα προσφέρει χώρο αποθήκευσης που κλείνει με ένα συρόμενο κάλυμμα και υποβραχιόνιο με 2 θύρες USB και 1 aux. Αντίστοιχες είναι και οι παροχές για τους πίσω επιβάτες με μια επιπλέον πρίζα 12V. Όταν η κεντρική κονσόλα βρίσκεται στην μπροστά θέση, δημιουργεί έναν πρακτικό χώρο αποθήκευσης για τους εμπρός επιβάτες, ενώ όταν βρίσκεται στην πίσω θέση δημιουργεί ένα χώρισμα μεταξύ των μπροστά και πίσω θέσεων, ένα χαρακτηριστικό ιδιαίτερα χρήσιμο όταν ταξιδεύουν παιδιά στο πίσω κάθισμα.

16162605758889170555014422324917

572 ΛΙΤΡΑ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ

Ο χώρος αποσκευών  έχει όγκο 572 λίτρων, που είναι ο μεγαλύτερος στην κατηγορία του. Παράλληλα, το μοντέλο βρίσκεται στην κορυφή της κατηγορίας και όσον αφορά στους αποθηκευτικούς χώρους στο εσωτερικό του, που είναι συνολικής χωρητικότητας 63 λίτρων.

ΑΣΦΑΛΕΙΑ 5 ΑΣΤΈΡΩΝ

Οπως και τα άλλα Renault, έτσι και το SCENIC έχει αποσπάσει τη μέγιστη διάκριση των 5 αστέρων στα τεστ πρόσκρουσης του ανεξάρτητου οργανισμού αξιολόγησης νέων ευρωπαϊκών μοντέλων, Euro NCAP.

16162606163286753770100045074148

Το πλαίσιο του SCENIC, μέσω ειδικά ενισχυμένου χάλυβα, δημιουργεί έναν κλωβό προστασίας για τους επιβάτες, ενώ, παράλληλα, οι ζώνες προγραμματισμένης παραμόρφωσης απορροφούν την ενέργεια της σύγκρουσης. Το μοντέλο είναι εξοπλισμένο με δύο αερόσακους – κουρτίνες για τους εμπρός και πίσω επιβάτες, δύο πλευρικούς αερόσακους για τους εμπρόσθιους επιβάτες, καθώς και δύο μετωπικούς αερόσακους για τον οδηγό και τον συνοδηγό, νέας γενιάς, που λειτουργούν λαμβάνοντας υπόψη και τη σωματική διάπλαση των επιβατών.

ΚΟΡΥΦΑΙΑ ΑΚΑΜΨΙΑ

Εκτός από τη δομή του που του εξασφαλίζει κορυφαία ακαμψία, το μοντέλο είναι εφοδιασμένο με πληθώρα συστημάτων υποβοήθησης οδήγησης.

Πιο συγκεκριμένα,μεταξύ άλλων, με τα Συστήματα:

Ενεργού Φρεναρίσματος Έκτακτης Ανάγκης (Active Emergency Brake)

Η λειτουργία αυτή, είναι ενεργή από τα 7 έως τα 60 χλμ./ώρα. Αναλύοντας το περιβάλλον γύρω από το όχημα, παρακολουθεί τους πεζούς προβλέποντας την πορεία τους. Προειδοποιεί τον οδηγό σε περίπτωση που υπάρχει πιθανότητα σύγκρουσης του οχήματος με πεζό. Ενεργοποιεί αυτόματα το σύστημα πέδησης και ακινητοποιεί εντελώς το όχημα σε περίπτωση που διαπιστώσει ότι είναι εξαιρετικά πιθανή η σύγκρουση και οι προειδοποιήσεις δεν ενεργοποίησαν κάποια αντίδραση από την πλευρά του οδηγού.

Ενημέρωσης Τήρησης Ορίων Ταχύτητας με Αναγνώριση Πινακίδων Οδικής Σήμανσης

Προειδοποίησης Εκτροπής από τη Λωρίδα (Lane Departure Warning)

Η λειτουργία αυτή είναι ενεργή από τα 70 χλμ./ώρα, με ακόμα ευκρινέστερη λειτουργία (κραδασμός στο τιμόνι αντί για ηχητικό σήμα).

Υποβοήθησης Διατήρησης Πορείας (Lane Keeping Assist)

Το σύστημα  αυτό λειτουργεί σε ταχύτητες μεταξύ 70-160 χλμ./ώρα. Σε περίπτωση που ο οδηγός αφήσει το όχημα να παρεκκλίνει της πορείας, το σύστημα αναλαμβάνει αυτόματα τον έλεγχο του συστήματος διεύθυνσης, για να επαναφέρει το όχημα στη σωστή πορεία.

16162606926601370690619000459413

ΣΥΓΧΡΟΝΟΙ  ΚΙΝΗΤΗΡΕΣ

Το νέο SCENIC εφοδιάζεται με δύο σύγχρονους,  και οικονομικούς κινητήρες, βενζίνης και diesel.

Στην έκδοση βενζίνης, o 4κύλινδρος turbo 1.3 TCe αποδίδει 140 ίππους και 240 Nm ροπής, ενώ συνδυάζεται τόσο με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων, όσο και με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη (EDC) 7 σχέσεων.

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Με μέση εργοστασιακή κατανάλωση από 5,5 λτ./ 100 χλμ, και πραγματική κατανάλωση. 6.5 με 6.7  λίτρα με μαλακό πόδι και 7.1 ως 7.6 με σχετικά βαρύ, τελική ταχύτητα 196 χλμ./ώρα και για τα 0-100 να χρειάζεται  9,7 δλ. με το 7αρι  αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη , ο κινητήρας αυτός είναι ο καλύτερος για να αναδείξει τα δυναμικά χαρακτηριστικά του μοντέλου,για τους θιασώτες των επιδόσεων.

16162604826764309111301759808641

120 ΙΠΠΟΙ ΝΤΙΖΕΛ

Βέβαια για τους θιασώτες της οικονομίας, υπάρχει ο diesel,  1.7 Blue dCi  πού αποδίδει 120 ίππους και το κορυφαίο νούμερο της τάξης των 300 Nm ροπής στις 1.750 σ.α.λ., και συνδυάζεται τόσο με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων, όσο και με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη (EDC) 6 σχέσεων. Με μέση εργοστασιακή κατανάλωση μόλις 4,3 λτ./ 100 χλμ. ο κινητήρας αυτός μπορεί να ξεδιπλώσει ιδανικά τον ταξιδιάρικο  χαρακτήρα του Renault SCENIC.

ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΚΑΙ ΑΝΕΣΗ

Η αυξημένη  ακαμψία του αμαξώματος σε συνδυασμό με τις νέες αναρτήσεις και τις ζάντες 20 ιντσών,προσφέρουν ασφάλεια σε κάθε περίπτωση,χωρις να φέρνουν τον οδηγό σε δύσκολη θέση ακόμη και στα όρια. Πολύ καλή κατευθυντικοτητα στις υψηλές ταχύτητες, περιορισμένες κλίσεις στις στροφές, ελεγχόμενη υποστροφη που δεν ενοχλεί και θετική συμπεριφορά στις ξαφνικές αλλαγές κατεύθυνσης χαρακτηρίζουν την εικόνα της οδικής συμπεριφοράς.

Η άνεση με την σειρά της βρίσκεται σε πολύ καλά επίπεδα  ακόμη και σε άσχημους ασφαλτοδρομους, συνοδευόμενη απο πολύ καλή ποιότητα κυλησης και χαμηλό επίπεδο θορύβων να φθάνει στους επιβάτες.

Τέλος αποτελεσματικά και ανθεκτικά στην σκληρή χρήση κρίνονται και τα φρένα, με καλή αίσθηση του πεντάλ.

16162604387018783346013670569555

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ

Συνεχίζοντας την πολύ καλή παράδοση των προκατόχων του, εδώ και 25 χρόνια, το νέο SCENIC είναι πραγματικά ένα άλλο αυτοκίνητο. Εντυπωσιακό, αεροδυναμικό, μοντέρνο, ευρύχωρο, συμπαγές, ιδιαίτερα πρακτικό και άνετο, σίγουρο και άνετο στο δρόμο και εξοπλισμένο με πρωτοποριακά συστήματα ασφάλειας, ηγείται του ανταγωνισμού, ιδιαίτερα με τον κινητήρα βενζίνης των 140  ίππων που συνδυάζει πολύ καλά επιδόσεις και κατανάλωση.

του Δημήτρη Κληρονόμου

googlenews

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ

 
 
 

 

logo m

 

 


©2024 YSTEROGRAFONEWS - ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ  ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ


© 2014-2024 YSTEROGRAFO NEWS