Mε περισσότερες από 500.000 πωλήσεις, από τη στιγμή που πρωτοεμφανίστηκε το Karoq, ως διάδοχος του Yeti, αποδείχθηκε μια εξαιρετικά έξυπνη ιδέα για την εταιρεία, ακολουθώντας σε πωλήσεις τα Octavia και Kamiq και ξεχωρίζοντας, όλα αυτά τα χρόνια, από τον ανταγωνισμό για την εμφάνιση, τους χώρους, την ποιότητα, τους κινητήρες του και εν γένει τον SUV χαρακτήρα του, που συνδυάζει οικογενειακά και σπορ στοιχεία, με εξελιγμένα τεχνολογικά συστήματα και πληρότητα εξοπλισμού.
ΦΑΡΔΥΤΕΡΗ ΜΑΣΚΑ
Το νέο μοντέλο ακολούθησε εμφανισιακά τα πρότυπα της νέας σχεδιαστικής ταυτότητας της εταιρείας, όπως αυτή εκφράζεται σε μια σειρά νέων μοντέλων. Ανάμεσα στα νέα σχεδιαστικά στοιχεία, ξεχώρισαν η φαρδύτερη μάσκα ψυγείου, ο καινούργιος πρόσθιος προφυλακτήρας που έχει τις εισαγωγές αέρα στα δύο του άκρα και οι επίσης νέοι προβολείς LED, που φωτίζουν περισσότερο και τονίζουν τη συνολική εμφάνιση.

ΣΩΣΤΟΣ ΣΥΝΔΥΑΣΜΟΣ ΔΙΑΣΤΑΣΕΩΝ
Οι διαστάσεις του αυτοκινήτου παραμένουν κόμπακτ, όπως δηλώνει το μήκος των 4,38 μέτρων, με το μεταξόνιο όμως των 2,625 μέτρων να κρίνεται μακρύ για το μήκος του αμαξώματος, στοιχείο που επιτρέπει πολύ καλή εκμετάλλευση χώρων τόσο στο σαλόνι όσο και στο πορτμπαγκάζ.

ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗ ΑΕΡΟΤΟΜΗ ΠΙΣΩ
Χαρακτηριστικό της νέας εμφάνισης αποτελούν τα νέα φώτα ημέρας, χωρισμένα πλέον στα δύο, ενώ προαιρετικά διατίθενται προβολείς FULL LED Matrix. Πίσω υπάρχουν νέα, πιο λεπτά φωτιστικά σώματα τεχνολογίας LED, νέα φλας και φαρδύτερη αεροτομή οροφής που, εκτός της καλύτερης αεροδυναμικής, τονίζει την όλη εμφάνιση του συνόλου.

ΒΕΛΤΙΩΜΕΝΗ ΑΕΡΟΔΥΝΑΜΙΚΗ
Για χάρη της αεροδυναμικής, οι ζάντες αλουμινίου συνοδεύονται από αεροδυναμικά καλύμματα Aero, ενώ υπάρχει κάλυψη του δαπέδου και πλαϊνά πτερύγια στα πίσω παράθυρα. Το αποτέλεσμα είναι ότι το αυτοκίνητο διαθέτει έναν πολύ καλό συντελεστή αεροδυναμικής για την κατηγορία (Cd = 0,30), γεγονός που επιδρά θετικά τόσο στις τιμές κατανάλωσης όσο και στον θόρυβο κύλισης, όπως διαπιστώσαμε στις δοκιμές μας.
ΧΩΡΟΙ ΚΑΙ ΠΡΑΚΤΙΚΟΤΗΤΑ
Από πλευράς πρακτικότητας, ξεχωρίζουν τα εύχρηστα τραπεζάκια στην πλάτη των εμπρός καθισμάτων και οι έξυπνες λύσεις αποθηκευτικών χώρων. Στον προαιρετικό εξοπλισμό ανήκει το ευέλικτο σύστημα πίσω καθισμάτων VarioFlex, που προσφέρει πολλές εναλλακτικές λύσεις διαμόρφωσης του σαλονιού, συνδυαζόμενες με την εργονομική σχεδίαση του ταμπλό και τις πολλές πρακτικές θήκες που υπάρχουν παντού.

ΠΟΛΥ ΜΕΓΑΛΟΣ ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ
Ακόμη και σε μακρινά ταξίδια, τέσσερις–πέντε επιβάτες θα βολευτούν με χαρακτηριστική άνεση και ευρυχωρία για τα πόδια και τα κεφάλια τους, ενώ ο χώρος των αποσκευών, με τις πλάτες όρθιες, διαθέτει 521 λίτρα. Όταν αναδιπλωθούν, αγγίζει τα 1.630 λίτρα, ενώ όταν αφαιρεθούν τα πίσω καθίσματα (VarioFlex) η χωρητικότητα φθάνει τα 1.810 λίτρα — αριθμοί που δύσκολα πλησιάζει ο ανταγωνισμός.

ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΑΙΣΘΗΣΗ ΑΝΕΣΗΣ
Η άνεση των επιβατών στο σαλόνι ενισχύεται από τον προαιρετικό τριζωνικό κλιματισμό Climatronic, ο οποίος εξασφαλίζει καλύτερη αίσθηση διαβίωσης, που ενισχύεται από τη διακοσμητική επένδυση στο ταμπλό και τις πόρτες, σε συνδυασμό με τα πρόσθετα Ambient χρώματα του μοντέρνου φωτισμού LED, δημιουργώντας ένα ξεχωριστό περιβάλλον για οδηγό και επιβάτες.
ΩΣ ΚΑΙ ΕΝΝΕΑ ΑΕΡΟΣΑΚΟΙ
Είναι χαρακτηριστικό ότι το νέο KAROQ διαθέτει μία σειρά από προηγμένα συστήματα σχετικά με την υποβοήθηση οδήγησης και την ασφάλεια των επιβατών. Μεταξύ αυτών, σημειώνουμε ότι υπάρχουν έως και 9 αερόσακοι, Predictive Cruise Control και Travel Assist, Front Assist με City Emergency Braking, Multi-collision Braking και FULL LED Matrix προβολείς, οι οποίοι βοηθούν σημαντικά στη νυχτερινή κυκλοφορία.

ΠΡΟΗΓΜΕΝΗ ΣΥΝΔΕΣΙΜΟΤΗΤΑ
Το νέο μοντέλο διαθέτει συστήματα infotainment τρίτης γενιάς με οθόνες αφής 8’’ έως 9,2’’, τα οποία προσφέρουν προηγμένες δυνατότητες συνδεσιμότητας, όπως φωνητικό έλεγχο, ψηφιακό βοηθό Laura, λειτουργία SMARTLINK με ασύρματη σύνδεση τηλεφώνου Apple και υπηρεσίες Škoda Connect, οι οποίες κρίνονται ιδιαίτερα χρήσιμες.
ΘΥΡΑ USB-C ΣΤΟΝ ΚΑΘΡΕΠΤΗ
Χαρακτηριστικό των προηγμένων τεχνολογικών εφαρμογών είναι ότι μέσω του MyŠkoda app επιτυγχάνεται εξ αποστάσεως έλεγχος λειτουργιών του αυτοκινήτου, όπως για παράδειγμα το κλείδωμα/ξεκλείδωμα των θυρών, η εμφάνιση του χώρου στάθμευσης και άλλα. Υπάρχουν ακόμη αρκετές έξυπνες λύσεις, όπως η θύρα USB-C στον καθρέπτη για τη φόρτιση on-board κάμερας ή η προαιρετική θήκη Phone Box στην κεντρική κονσόλα για ασύρματη φόρτιση του κινητού τηλεφώνου — κάτι ιδιαίτερα χρήσιμο στα ταξίδια.

ΥΠΕΡΤΡΟΦΟΔΟΤΟΥΜΕΝΟΣ ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Ο υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας 1.5 TSI των 150 ίππων, της γενιάς EVO, διαθέτει το πλεονέκτημα της απενεργοποίησης κυλίνδρων (ACT) και, σε συνδυασμό με το 7-τάχυτο αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη DSG, προκαλεί τον ανταγωνισμό από πλευράς τεχνολογίας, επιδόσεων και κατανάλωσης.
ΚΑΛΕΣ ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
Οι μετρήσεις μας απέδειξαν ότι οι επιδόσεις εμφανίστηκαν καλύτερες απ’ ό,τι θα περίμενε κανείς: ο συνδυασμός του βάρους των 1.400 κιλών, των 150 ίππων και του πολύ γρήγορου και καλά κλιμακωμένου αυτόματου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη των 7 σχέσεων εξασφαλίζει καλές επιδόσεις για την κατηγορία. Τα κλασικά 0–100 χλμ./ώρα εμφανίζονται σε 8,6 δευτερόλεπτα και η τελική ταχύτητα αγγίζει άνετα τα 220 χλμ./ώρα — τιμές που ανησυχούν βέβαια τον ανταγωνισμό.

ΧΑΜΗΛΕΣ ΤΙΜΕΣ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗΣ
Το πλεονέκτημα της απενεργοποίησης των κυλίνδρων και το εξελιγμένο 7άρι αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων εξασφαλίζουν ιδιαίτερα χαμηλές μέσες τιμές κοντά στα 5,5–5,7 λίτρα/100 χλμ., που μπορούν να κατέβουν κι άλλο με ελαφρύ δεξί πόδι, ενώ —όπως διαπιστώσαμε— παραμένουν αρκετά χαμηλές ακόμη και αν εκμεταλλευτείς τον διακριτό σπορ χαρακτήρα του αυτοκινήτου, κυμαινόμενες κοντά στα 7,3–7,6 λίτρα/100 χλμ.

ΑΚΑΜΠΤΟ ΚΑΙ ΙΣΧΥΡΟ ΠΛΑΙΣΙΟ
Το καινούργιο Karoq χρησιμοποιεί το γνωστό, ιδιαίτερα άκαμπτο και ισχυρό πλαίσιο της εταιρείας, συνδυασμένο με προσεκτικά ρυθμισμένες αναρτήσεις — σύνολο που κερδίζει μόνο θετικά σχόλια, ιδιαίτερα στην έκδοση Sportline. Υποστρέφει ελάχιστα και διακριτικά, ελέγχεται εύκολα ακόμη και στα όρια, εμφανίζει υποδειγματική κατευθυντικότητα στις υψηλές ταχύτητες, διατηρώντας επιπλέον έναν σαφή σπορ χαρακτήρα. Το τιμόνι διακρίνεται για την αμεσότητα και τη σωστή πληροφόρηση που παρέχει, ενώ τα φρένα, με τη σειρά τους, αποδεικνύονται ιδιαίτερα αποτελεσματικά και ανθεκτικά ακόμη και στη σκληρή και παρατεταμένη χρήση, με ιδιαίτερα μικρή απόσταση ακινητοποίησης του οχήματος, όπως έδειξαν οι μετρήσεις μας.
ΑΝΕΤΟ ΚΑΙ ΗΣΥΧΟ
Οι αεροδυναμικοί θόρυβοι και οι θόρυβοι κύλισης εμφανίζονται ιδιαίτερα μειωμένοι, ενώ οι σωστά και προσεκτικά ρυθμισμένες αναρτήσεις συνδυάζουν τον διακριτό σπορ χαρακτήρα του οχήματος με ικανοποιητική άνεση στους περισσότερους δρόμους.

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ
Η έκδοση Sportline του Karoq της δοκιμής μας σίγουρα δεν περνάει απαρατήρητη. Και πώς να περάσει άλλωστε, αφού οι επιθετικοί προφυλακτήρες, οι μαύρες λεπτομέρειες σε πολλά τμήματα του αμαξώματος, ο διαχύτης πίσω, οι ράγες οροφής, οι μαύροι καθρέπτες και επιπλέον οι 18άρες ζάντες —ή και 19άρες, όπως αυτές της έκδοσης της δοκιμής μας— «γεμίζουν το μάτι», δίνοντας ένα ξεχωριστό αθλητικό στυλ στο Karoq, χωρίς όμως σε καμιά περίπτωση να αλλοιώνουν τον SUV χαρακτήρα του ή να φθάνουν στην υπερβολή. Όμως το Karoq Sportline δεν μένει μόνο στο «φαίνεσθαι»: έχει, εκτός των άλλων, χαμηλότερο κέντρο βάρους και σκληρότερα ρυθμισμένη ανάρτηση με μικρότερες διαδρομές ελατηρίων. Έτσι μπορεί και αναδεικνύει με τον καλύτερο τρόπο τον ξεχωριστό σπορ χαρακτήρα του, με ελάχιστες κλίσεις στις στροφές, συνδυασμένες με ένα πολύ άμεσο τιμόνι και φρένα σχεδόν «άγκυρες» — μετρήσαμε μάλιστα 35,2 μέτρα ακινητοποίησης από τα 100 χλμ./ώρα — χαρακτηριστικά που δύσκολα πλησιάζει ο ανταγωνισμός. Η τιμή αγοράς του Karoq 1.5 ξεκινά από τα 30.950 ευρώ, με αυτήν του Sportline να ανέρχεται στα 35.600 ευρώ.









