ΤEST: HONDA HR-V 1.6 i-DTEC ... η μεγάλη επιστροφή

Honda HR V Actionτου Δημήτρη Κληρονόμου

Δέκα έξι χρόνια μετά, την πρώτη εμφάνιση του HR-V, του αυτοκινήτου που δημιούργησε μια δική του κατηγορία οχημάτων,αυτή των κομπάκτ crossover,η Χόντα επέστρεψε εντυπωσιακά ,με ένα ομώνυμο μοντέλο, που συνδυάζει την δυναμική εμφάνιση ενός κουπέ με τους χώρους και την πρακτικότητα ενός MPV.Ομως αυτή την φορά δεν παίζει μόνη της,αλλά έχει να αντιμετωπίσει εμπορικά πετυχημενους αντιπάλους,τους οποίους και στόχευσε ευθύς αξ αρχής το εργοστάσιο,με δεδομένο βέβαια ότι ανήκει στα νεώτερσμα (9ος/15)μοντέλα της συγκεκριμένης κατηγορίας.

ΔΥΝΑΜΙΚΟ ΚΑΙ ΕΛΚΥΣΤΙΚΟ

Ο μικρότερος αδελφός του ιδιαίτερα πετυχημένου στις Ηνωμένες Πολιτείες CR-V, δεν προσπαθεί να διακριθεί με τις διαστάσεις και τον όγκο του,αλλά με τις γραμμές και την συνολική του εμφάνιση και φαίνεται να τα καταφέρνει με το παραπάνω.

Honda HR V Static 62
Τα στοιχεία αισθητικής του πρόσθιου τμήματος φέρουν την σφραγίδα των νεώτερων αντιλήψεων του εργοστασίου περί εμφάνισης που ήδη είναι γνωστά απο τα CIVIC και τα CR-V ,ενώ πίσω ειναι χαρακτηριστική η προσπάθεια προσομείωσης στοιχείων κουπέ χαρακτηριστικών,η οποία άλλωστε φαίνεται και από την ύπαρξη χωνευτών χειρολαβών στις πίσω πόρτες,την κλίση της οροφής, το μικρότερο μέγεθος των πλευρικών παράθυρων και την ύπαρξη αεροτομής.
Το αποτέλεσμα είναι ένα μοντέρνο, δυναμικό και ελκυστικό σύνολο,που ξεχωρίζει αμέσως με την φρεσκάδα των γραμμών του και δεν μπερδεύεται αισθητικά με κανένα άλλο μοντέλο της κατηγορίας του,αλλά αντίθετα δίνει την αίσθηση συμπαγούς και ποιοτικής κατασκευής,γεγονός στο οποίο συμβάλουν σημαντικά η προσεγμένη ποιότητα συναρμογής και φινιρίσματος.

ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΠΟΛΥΤΕΛΕΙΑ

Η αίσθηση ποιότητας συνδυασμένη με πολυτέλεια και τεχνολογία διακρίνουν ταμπλό και σαλόνι,κερδίζοντας εύκολα τις εντυπώσεις.

Honda HR V Details 5
Το ογκώδες ταμπλό,με κυρίαρχο τον έξυπνο επιμήκη αεραγωγό του συνοδηγού,τον εντυπωσιακό τρισδιάστατο πίνακα οργάνων ,την επτάρα οθόνη αφής και το piano black χρώμα να ξεχωρίζει, προσφέρει μια διαφορετική αίσθηση σε σχέση με τον ανταγωνισμο, πλησιάζοντας περισσότερο την εικόνα ενός πολυτελούς επιβατικού παρά ενός 4χ4 (σε ωρισμένες αγορές το HR-V διατίθεται και σαν 4χ4,οχι όμως στις Ευρωπαικές)στοιχείο που δεν συναντάς εύκολα στην συγκεκριμένη κατηγορία.

Το ταμπλό καλύπτεται απο μαλακά και σκληρά πλαστικά πολύ καλής ποιότητας και συναρμογής,ποιότητα που διακρίνει και τις μαλακές επενδύσεις των θυρών της κονσόλας και των καθισμάτων.

Ο πίνακας των τριών ευανάγνωστων κυκλικών οργάνων ,διαθέτει δακτυλίους φωτισμού,που αλλάζουν χρώμα ανάλογα με την οικονομία καυσίμων που πετυχαίνεις στην οδήγηση.


Τις εντυπώσεις όμως κλέβει η επτάρα οθόνη αφής του ιδιαίτερα εξελιγμένου και εύχρηστου συστήματος Honda Connect, υπεύθυνου για ψυχαγωγία και ενημέρωση. Λειτουργεί με λογισμικό Android ,με Ελληνικό μενού, συνδέεται με το Internet, παρέχει ενημέρωση σε πραγματικό χρόνο και διαθέτει άφθονες εφσρμογές.

Εύχρηστη και σε σωστη θέση είναι και η οθόνη αφής του κλιματισμού, που βρισκεται πανω σπό την κεντρική κονσόλα,η οποία περιλαμβάνει,εκτός των άλλων, και τον διακόπτη του ηλεκτρικού χειρόφρενου.

Από πλευράς εξοπλισμού,ακόμη και οι βασικές εκδόσεις διαθέτουν ένα πλήρες ανταγωνιστικό επίπεδο,με τις πλουσιότερες να προσφέρουν πολλά προχωρημένα συστήματα ασφαλείας και την επτάρα οθόνη αφής.
Τέλος το ηχοσύστημα ,που περιλαμβανει και CD,σε αντίθεση με πολύ ακριβότερα μοντέλα που ήδη το έχουν καταργήσει,διαθέτει ισχύ 160 watt,και αψογη απόδοση.

MAGIC SEAT

Tα 4.29 χ 1.77 μέτρα των εξωτερικών διαστάσεων ,δεν είναι από τα μεγαλύτερα στην κατηγορία.Ομως η εκμετάλλευση των εσωτερικών χώρων είναι από τις καλύτερες και ευφυέστερες της αγοράς.Το ρεζερβουάρ έχει μεταφερθεί στο κέντρο του αμαξώματος και κάτω από τα πρόσθια καθίσματα με αποτέλεσμα την δημιουργία ενός,σημαντικού μήκους αλλά και ύψους, επίπεδου χώρου φόρτωσης, όταν τα πίσω καθίσματα αναδιπλωθούν,που ξεκινά σε χωριτικότητα από τα 453 και φθάνει τα 1533 λίτρα,συνδυαζόμενος με ένα μεγάλο άνοιγμα της πίσω πόρτας, χαμηλού ύψους φόρτωσης.

43 2015 HR V TRUNK

Επι πλέον έχει τοποθετηθεί το σύστημα καθισμάτων Μagic Seat, που επιτρέπει στην δεύτερη σειρά καθισμάτων να αναδιπλώνεται με πολλούς τρόπους,σε τρεις βασικές επιλογές,ευκολύντας σημαντικά την μεταφορά ογκωδών αντικειμένων και επιβατών.Ουσιαστικά πέντε επιβάτες μπορούν να βρούν χώρο,χωρίς σημαντικές υποχωρήσεις,ακόμη και σε ταξίδι,με τους πίσω να έχουν σημαντικό αέρα για τα κεφάλια τους, αν δεν είναι πάνω από 1.85 μέτρα ύψος.
Από πλευρας πρακτικότητας πέραν της διόροφης κεντρικής κονσόλας που διαθέτει στο κάτω επίπεδο αρκετό χώρο μικροακτιμειμένων,υπάρχουν πολλές θήκες και ποτηροθήκες που αποδεικνυονται πολύ πρακτικές στα ταξίδια.

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Υπάρχουν δυό κινητήρες για το συτοκίνητο: Ο βενζινοκινητήρας 1500 κ.εκατοστών με τους 130 ίππους,και ο γνωστός σπό τα CIVIC και CR-V υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας πετρελαίου 1600 κ.εκατοστών i-DTEC των 120 ίππων που εμφανίζονται στις 4000 σαλ και των 300 Nm ροπής που έρχονται σε φως στις 2000 σαλ.Ο συγκεκριμένος κινητήρας,ο ελαφρύτερος της κατηγορίας του, έχει υποστεί επι πλέον βελτιώσεις ως προς τις χαμηλότερες εκπομπές ρύπων και την ησυχότερη και καλύτερη λειτουργεία του στην περίπτωση του HR-V.

Honda HR V Details 9

Με βάρος λίγο πανω από τα 1300 κιλά το προσθιοκίνητο HR-V χρειάζεται 10,1 δευτ για τα 0 ως 100 χλμ/ωρ και αγγίζει τα 192 χλμ/ωρ σε τελική ταχύτητα.
Παράγει λίγους κραδασμούς,περιορισμένο θόρυβο που δεν φθάνει εύκολα στο σαλόνι λόγω καλών μονώσεων,τραβά από αρκετά χαμηλά μέχρι τις μεσαίες στροφές και παρουσιάζει καλή ελαστικότητα.Επι πλεόν συνδυάζεται με ένα πολύ καλά κλιμακωμένο εξάρι κιβώτιο ταχυτήτων.
Από πλευρας κατανάλωσης τα 5.2- 5.5 λίτρα είναι μέσες τιμές στις οποίες μπορείς να υπολογίζεις,ενώ με το ECON ενεργοποιημένο μπορείς να πετύχεις και τιμές κατω απο 5.0 λίτρα/100 χλμ.πού κρίνονται πολύ καλές για την κατηγορία του αυτοκινήτου.

ΟΔΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΕΠΙΒΑΤΙΚΟΥ

Το εργοστάσιο προσπάθησε να δώσει στο αυτοκίνητο οδικά χαρακτηριστικά ενός καθαρά επιβατικού οχήματος ,αποφεύγοντας τα δεδομένα ενός crossover και αυτό φαίνεται απο τις ρυθμίσεις της ανάρτησης και το γενικότερο σετάρισμα του οχήματος.Μπροστά υπαρχουν γόνατα Μακ-Φέρσον και πίσω καλά στηριγμένος ημιάκαμπτος άξονας, εικόνα που συμπληρώνεται από αμορτισέρ διπλού εμβόλου. Οδηγικά έχεις την εντύπωση ενός επιβατικού οχήματος, με σφικτές αντιδράσεις των αναρτήσεων και συγπαγές ενιαίο πλαίσιο,που δεν παρουσιάζει πουθενά στρεβλώσεις.Υποστρέφει διακριτικά ακόμη και στα όρια,γέρνει περιορισμένα παρά το ύψος του αμαξώματος, παρουσιάζει πολύ καλή κατευθυντικότητα στις υψηλές ταχύτητες και αντιδρά σωστά στις ξαφνικές αλλαγές πορείας.

Honda HR V Action 12
Ο οδηγός κάθεται ψηλά,λόγω και της θέσης της ρεζερβουάρ,πράγμα συνιθισμένο σε αυτοκίνητα της συγκεκριμένης κατηγορίας,απολαμβάνει πολύ καλής ορατότητας περιφερειακά και έχει στην διάθεση του, έναν πολύ καλά τοποθετημένο μοχλό ταχυτήτων με κοντές διαδρομές και ακριβείς επιλογές, στοιχείο που ανήκει στα καλύτερα σημεία του αυτοκινήτου και ένα αρκετά ακριβές και με καλή αίσθηση τιμόνι,που διαθέτει μικρή διάμετρο επιτόπου στροφής, μόλις 10.6 μέτρων.
Από πλευράς άνεσης, η σφικτή ρύθμιση των αναρτήσεων για χάρη της οδικής συμπεριφοράς είναι εμφανής,με τον ημιάκαμτο άξονα να κάνει αισθητή την παρουσία του στις εγκάρσιες ανωμαλίες και τις βαθειές λακούβες,όμως η συνολική άνεση κρίνεται ικανοποιητική μέχρι καλή,με τα τα ψηλά ελαστικά 215/60 να συμβάλουν σε αυτό.Στα θετικά στοιχεία ανήκουν με την σειρά τους η ποιότητα και η ησυχία κύλησης.
Αποτελεσματικά τέλος και με καλή αίσθηση κρίνονται σε κάθε κάθε περίπτωση και τα φρένα.

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ

Ισως το πλέον ολοκληρωμένο όχημα της κατηγορίας του.Εντυπωσιακό στην εμφάνιση,με υποδειγματικούς χώρους,πολυτελές σαλόνι,πλούσιο εξοπλισμό,προηγμένη τεχνολογία,οδική συμπεριφορά επιβατικού,πολύ καλές επιδόσεις,χαμηλή κατανάλωση και ποιότητα κατασκευής που δύσκολα βρίσκει αντιπάλους.
Σίγουρα η τιμή αγοράς του δεν το ευνοεί πολύ, ιδιαίτερα σαν ντίζελ.Ομως ποτέ τα Χόντα δεν ήταν φθηνά,αλλά ποιοτικά και αξιόπιστα και εδώ πρέπει να υπολογίσουμε και την ύψηλή αξία μεταπώλησης που διατηρούν ανέκαθεν.

googlenews

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ

 
 
 

 

logo m

 

 


©2024 YSTEROGRAFONEWS - ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ  ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ


© 2014-2024 YSTEROGRAFO NEWS