Τέστ: SUZUKI SX-4 S-CROSS 1.6 DDiS 4Χ4 ... στην κορυφή

suzuki sx4του Δημήτρη Κληρονόμου

Η μεγένθυση του SX 4, του εδωσε όλες τις δυνατότητες να ανταγωνισθεί κατά πρόσωπο ήδη πετυχημενα εμπορικά μοντέλα μιάς μεγαλύτερης κατηγορίας και ταυτόχρονα να ικανοποιήσει τους θιασώτες εκείνους της Ιαπωνικής φίρμας,πού επιζητούσαν περισσότερους χώρους και καλύτερες εκτός δρόμου δυνατότητες σε συνδυασμό με μια πιο εντυπωσιακή εμφάνιση.

ΜΟΝΤΕΡΝΟ ΚΑΙ ΕΝΤΥΠΩΣΙΑΚΟ

Η αύξηση των εξωτερικών διαστάσεων σε μήκος,πλάτος,ύψος αλλά και στην απόσταση του μεταξονίου,έδωσε άλλον αέρα στο αυτοκίνητο,που σε συνδυασμό με την καινούρια σχεδίαση, του εξασφάλισαν ότι ακριβώς του έλλειπε για να ξεχωρίσει.Είναι σαφώς πιο μοντέρνο και εντυπωσιακό,προσφέροντας την εικόνα ενός δυναμικού 4χ4, ικανού και για εκτός δρόμου περιπέτειες,στοιχείο το οποίο φαίνεται να μετρά ιδιαίτερα στις επιλογές των αγοραστών της συγκεκριμένης κατηγορίας.

302

Το σύνολο δείχνει σχεδιαστικά αρμονικό και δυναμικό,αποφεύγει τους σχεδιαστικούς ακροβατισμούς,διαθέτει μεγάλες γυάλινες επιφάνειες και σχετικα λεπτές κολώνες οροφής(εκτός των πίσω) και γενικά δεν περνά εύκολα απαρατήρητο.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟΙ ΧΩΡΟΙ

Η γενική αύξηση των διαστάσεων (μόνο η απόσταση απο το έδαφος μειώθηκε) έκανε το θαύμα της σε σχέση πάντα με το απλό SX-4.Πλέον υπάρχουν αρκετοί χώροι για τέσσερα-πέντε άτομα ,που θα βολέψουν εύκολα πόδια,γόνατα και κεφάλια,ακόμη και με την ύπαρξη της διπλής γυάλινης οροφής.

139

Τα 4.30 μέτρα του μήκους και τα 1.77 μέτρα του εξωτερικού πλάτους είναι ότι καλύτερο για όσους θέλουν να συνδυάσουν την κίνηση της πόλης με τις ταξιδιωτικές περιπέτειες,ενώ τα 430 λίτρα χωριτικότητας του πόρτ μπαγκάζ που αγγίζουν τα 1269 λίτρα όταν αναδιπλωθούν τα ασύμετρα διαιρούμενα πίσω καθίσματα, θα χωρέσουν όλες τις αποσκευές της οικογένειας.

111
Σημαντικά αυξημένα είναι επίσης τόσο το ωφέλιμο φορτίο του οχήματος, 460 -570 κιλά ,όσο και το βάρος ρυμούλκησης που κυμαινεται στα 1200 ως 1500 κιλά,για όσους διαθέτουν τροχόσπιτο ή σκάφος.

140

 

ΚΑΛΑ ΕΞΟΠΛΙΣΜΕΝΟ

Η προσπάθεια των σχεδιαστών να προσφέρουν και εσωτερικά κάτι ουσιαστικά ανταγωνιστικό διαφαίνεται από την σχεδιαστική απόσταση σε σχέση με το μικρότερο SX-4.

Μοντέρνες και αρκετά τολμηρές γραμμές συνθέτουν την εμφάνιση του σαλονιού,αποφεύγοντας τους πειραματισμούς,που θα διακινδύνευαν την λειτουργικότητα και ευχρησία.

103

Τα πλαστικά ειναι μεν σκουρόχρωμα και σκληρά στην υφή τους κατά κύριο λόγο,όμως αρκετα καλά συναρμολογημένα.Οι γραμμές του ταμπλό είναι απλές, με περιμετρικές ασημένιες διακοσμητικές λεπτομέριες,ο πίνακας οργάνων μεγάλος,πλήρης και ευανάγνωστος περιέχοντας μιά άκρως πληροφοριακή οθόνη πολλαπλών ενδείξεων,ενώ τα χειριστήρκα του κλιματισμού και του ηχοσυστήματος στην κεντρική κονσόλα αποδεικνύονται σωστα τοποθετημένα και πολύ εύχρηστα.Φινίρισμα και ποιότητα υλικών με την σειρά τους, κρίνονται ανταγωνιστικά και προσεγμένα.Πολλές είναι και οι θέσεις μικροαντικειμένων μπροστα και πίσω.

113

Η γενική εικονα του σαλονιού,της διακόσμησης,των επενδύσεων,των καθισμάτων και του εξοπλισμού κερδίζουν εύκολα τον υποψήφιο αγοραστή,ιδιαίτερα αν συνοδεύονται και από την φωτεινότητα πού εξασφαλίζει η διπλή γυάλινη οροφή.

117

Τέλος θετικά είναι τα σχόλια και για το επίπεδο εξοπλισμού αναφορικά πάντα με την τιμή του αυτοκινήτου,το οποίο ξεπερνά τον ανταγωνισμό, με την πληρότητα του.

ΑΠΟΔΟΣΗ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ο υπερτροφοδοτούμενος πετρελαιοκινητήρας,διαθέτει τούρμπο μεταβλητής τεχνολογίας της Garrett και αποδίδει από 1598 κυβικά εκατοστά 120 ιππους και 32.6 χλγμ σε ένα αρκετα ευρύ φάσμα στροφών,που αξιοποιείται καλύτερα και απο το καλά κλιμακωμένο και ακριβές εξάρι κιβώτιο ταχυτήτων.
307
Οι επιδόσεις είναι καλύτερες απ ότι θα περίμενε κανείς:Παρά τα 1400 κιλα του συνολικού βάρους και την τετρακίνηση ,τα 0-100 χλμ/ωρ εμφανίζονται σε 10,1 δευτερόλεπτα και η τελικη ταχύτητα αγγίζει τα 175 χλμ/ωρ,ενω καλή ειναι και η ελαστικότητα από τις 1500/1700 στροφές και πάνω.

Ο θόρυβος του ντίζελ είναι αισθητός με ανοιχτά τα παράθυρα το καλοκαίρι ενώ με κλειστά παράθυρα οι προσπάθειες απομόνωσης του,από πλευράς εργοστασίου φαίνονται πετυχημένες,καθώς ακούγεται ελάχιστα.

Στο μεγάλο ερώτημα της κατανάλωσης οι κριτικές ειναι θετικές.Μιά μέση τιμή γύρω στα 5.8 ως 6.0 λίτρα ειναι εύκολα εφικτή.Με προσεκτικό δεξι πόδι όμως μπορεί να κατέβει και στα 5.1-5.2 λίτρα/100 χλμ,χωρίς να σέρνεσαι και με ταχύτητες ως 120 χλμ/ωρ στους ανοικτούς δρόμους.

ΣΥΜΠΑΓΕΣ ΚΑΙ ΠΡΟΟΔΕΥΤΙΚΟ

Ο οδηγός κάθεται σωστά,βρίσκει εύκολα την θέση που του ταιριάζει και απολαμβάνει καλή ορατότητα μπροστα και πλευρικά.

102

Το αυτοκίνητο ειναι χαμηλότερο και πιο σφικτό στις ρυθμίσεις των αναρτήσεων του,δίνοντας την αίσθηση της συμπαγούς κατασκευής,που δεν επηρεάζεται απο στρεβλώσεις του δαπέδου,το οποίο άλλωστε ειναι καινούριο.

Οι αντιδράσεις του χαρακτηρίζονται από ομοιογένεια και προοδευτικότητα και εστιάζονται περισσότερο στον επιβατικό χαρακτήρα του οχήματος παρά στον περιπετειώδη και αυτό φαίνεται ιδιαίτερα με τις 17άρες ζάντες και τα 50άρια λάστιχα.Δεν σε προδίδει με την υποστροφή του,αντιδρά προοδευτικά , παρουσιάζει πολύ καλή κατευθυντικότα στς υψηλές ταχύτητες,και περιορισμένες κλίσεις στις γρήρορες στροφές παρά το ύψος του αμαξώματος.
311Η καινούρια αυτόματη τετρακίνηση ειναι πολύ καλή στην λειτουργεία της και αντιδρά άμεσα,χωρις ο οδηγός να το αντιλαμβάνεται.Μόλις υπάρξει ολίσθηση των πρόσθιων τροχών,ενεργοποιείται έστω ναι άν δεν έχεις κάνει τις κατάλληλες ρυθμίσεις από τον περιστροφικό διακόπτη,που βρίσκεται χαμηλά στην κονσόλα.Εδω φαίνεται καθαρά η εμπειρία και η γνώση του εργοστασίου που έχει τέτοια πολύχρονη παράδοση στην τετρακίνηση,όπως επίσης και στην περίπτωση κίνησης εκτός δρόμου,όπου το όχημα αντιδρά υποδειγματικά,με τα χαμηλού προφίλ λάστιχα να θέτουν βέβαια πάντα τα όρια.

Απο πλεύρας άνεσης της ανάρτησης,ο σφικτός χαρακτήρας του οχήματος, ιδιαίτερα με τις 17άρες ζάντες και τα χαμηλοπρόφιλα λάστιχα είναι εμφανής,όχι όμως ενοχλητικός.Μόνο στις εγκάρσιες ανωμαλίες οι αντιδράσεις ειναι ξερές.

Τέλος τα φρένα απιδεικνύονται σε κάθε περίπτωση αποτελεσματικά και με περιορισμένη απόσταση ακινητοποιήσεως του οχήματος

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ

Ολοκληρωμένο,ευρύχωρο,καλά κατασκευασμένο,με σωστό οδηγικό χαρακτήρα, θετική οδική συμπεριφορά ,καλές επιδόσεις, λογική κατανάλωση ,πλούσια εξοπλισμένο,και με υποδειγματική τετρακίνηση ,το πετρελαιοκίνητο S-CROSS βρίσκεται στην κορυφή της κατηγορίας του,ξεπερνώντας εύκολα πολλούς καταξιωμένους αντιπάλους του.

googlenews

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ

 
 
 

 

logo m

 

 


©2024 YSTEROGRAFONEWS - ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ  ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ


© 2014-2024 YSTEROGRAFO NEWS