ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

ΝΈΟ Volvo XC 40 T3 ... εμφάνιση, επιδόσεις και ασφάλεια [test]

Συνδυάζοντας την γνωστή σκανδιναβική και εντυπωσιακή σχεδίαση του, με έναν αναβαθμισμένο τρικυλινδρο υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα βενζίνης 1500 κυβικών εκατοστών,το νέο XC 40 αποτελεί έναν από τους πλέον σκληρούς αντιπάλους στην ιδιαίτερα εμπορική και  ενδιαφέρουσα  κατηγορία των κόμπακτ SUV.

 ΟΠΩΣ ΤΑ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΑ ΜΟΝΤΕΛΑ      

 Προτασσοντας την γνωστή εταιρική ταυτότητα της φίρμας όπως αυτή εκφράζεται στα μεγαλύτερα μοντέλα  XC 60  και  XC 90, αλλά έχοντας ταυτόχρονα μια δική του προσωπικότητα ,το μικρότερο SUV  της Volvo, εντυπωσιάζει με την νεανικότητα των γραμμών και την εμφάνιση του, δίνοντας εύκολα την εντύπωση πως ανήκει στην αμέσως επόμενη κατηγορία SUV, γεγονός που μετρά ιδιαίτερα από πλευράς εμπορικότητας.

5 1

 ΑΝΕΤΟΙ  ΧΩΡΟΙ ΣΤΟ ΣΑΛΟΝΙ

 Το άλλο ισχυρό στοιχείο που μετρά  θετικά στην εμπορικότητα του μοντέλου είναι η ευρυχωρία του σαλονιού.  Τεσσερις υψηλόσωμοι  επιβάτες θα βρουν πολύ εύκολα χώρο ενώ και ο πίσω μεσαίος θα χρειαστεί να κάνει ελάχιστες υποχωρήσεις ακόμη και στα μακρινά ταξίδια.

5 8

ΠΡΑΚΤΙΚΟ  ΠΟΡΤ ΜΠΑΓΚΑΖ

 Μεγάλος και πρακτικός είναι και χώρος αποσκευών των 460 λίτρων που με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων φθάνει τα 1336   λίτρα  επιτρέποντας την φόρτωση ογκωδών αποσκευών. 

5 6

ΕΝΤΥΠΩΣΙΑΣΜΟΣ ΚΑΙ ΠΟΛΥΤΕΛΕΙΑ   

Μεταφέροντας στοιχεία εμφάνισης ,σχεδίασης και πολυτελείας από τα μεγαλύτερα μοντέλα,το κόμπακτ SUV της VOLVO ,εντυπωσιάζει αμέσως  μόλις μπεις στο σαλόνι με την σχεδίαση τού ταμπλό,την ποιότητα των υλικών,την φροντίδα του φινιρίσματος και την σαφή πολυτέλεια που εκπέμπει.

ΜΕΓΑΛΗ ΟΘΟΝΗ ΑΦΗΣ

  Ο πίνακας οργάνων είναι ευανάγνωστος και πλήρης ενδείξεων,ενώ την παράσταση κλέβει η μεγάλη κατακόρυφη οθόνη τάμπλετ αφής,με τις άφθονες δυνατότητες συνδεσιμότητας και πληροφορίες που διαθέτει,αφού εξοικειωθείς βέβαια με τον τρόπο λειτουργείας της. Είναι  αληθινό βοήθημα για τον οδηγό στην πόλη η στα ταξίδια.

5 9

ΠΛΗΡΟΤΗΤΑ  ΚΑΙ ΑΝΕΣΗ 

 Η πληρότητα του εξοπλισμού άνεσης ακόμη και στις βασικές είναι πολύ καλή από κάθε άποψη, δικαιολογοντας  εύκολα τις τιμές διάθεσης του αυτοκινήτου.  

ΠΛΗΡΗΣ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ  ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

 Η σουηδική εταιρεία ήταν εδώ και δεκαετίες πρωτοπόρος στην  ενεργειακή και παθητικής ασφάλειας.Και στην περίπτωση του  XC 40 βέβαια  υπάρχει πλήρης στάνταρ   , εξοπλισμός κορυφαίας τεχνολογίας ,που αρκετά αντίπαλα μοντέλα δεν πλησιάζουν, στοιχείο που δικαιολογεί καί στη περίπτωση αυτή τις τιμές του αυτοκινήτου.

5 11

 163 ΔΥΝΑΜΙΚΟΙ ΙΠΠΟΙ

 Ο γνωστός τρικυλινδρος τούρμπο κινητήρας βενζίνης των 156  ίππων,έχει υποστεί αισθητές βελτιώσεις στα κινούμενα μέρη και στην χαρτογράφηση ,με αποτέλεσμα να αποδίδει πλέον 163 ίππους στις 5000 στροφές ,που φθάνουν στους προσθιους  τροχούς και δένουν πολύ καλύτερα με το βάρος του αμαξώματος, βελτιώνοντας τις επιδόσεις και μειώνοντας την κατανάλωση .

ΙΣΧΥΣ ΚΑΙ ΕΛΑΣΤΙΚΟΤΗΤΑ 

 Τα σχεδόν 1580-1600 κιλά του αμαξώματος έρχονται στα 100 χλμ σε 9.2 δευτερόλεπτα και η τελική ταχύτητα αγγίζει εύκολα τα 200 χλμ/γρ, διαθέτοντας ισχύ και ελαστικότητα από χαμηλά.

Επιδοσεις πολύ καλές για το μέγεθος του αμαξώματος και την κατηγορία τού οχήματος.Ο συνδυασμός με το  κλασσικό 8αρι αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων , αποδεικνύεται πολύ καλός, σε όλα τα προγράμματα οδήγησης ,και οι αλλαγές πραγματοποιούνται ανεπαίσθητα,χωρίς   κενά, καθυστερήσεις ή θορύβους, αξιοποιώντας σωστά την αυξημένη ιπποδύναμη.

5 5

 ΧΑΜΗΛΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ

 Με μαλακό δεξιό πόδι  και προσεκτική οδήγηση, και τις στροφές να μην υπερβαίνουν τις 2000,μπορούν να εμφανιστούν τιμές κοντά στα  6,8 με  6.9  λίτρα ,ενώ μια μέση τιμή στην οποία μπορείς να υπολογίσεις είναι τα 8.0 λίτρα βενζίνης,που ανεβαίνουν μόνον αν χρησιμοποιείς συχνά όλη την ισχύ του κινητήρα,πράγμα όχι απαραίτητο με δεδομένες τις καλές επιδόσεις και την ελαστικότητα του κινητήρα.

ΚΑΛΗ  ΟΡΑΤΟΤΗΤΑ

Ο οδηγός βρίσκει εύκολα την θέση που του ταιριάζει καί απολαμβάνει καλής ορατότητας περιφερειακά., έχει μπροστά του έναν πληρεστατος πίνακα οργάνων και την βοήθεια της κατακόρυφη ς κεντρικής οθόνης αφής,που κάνουν την ζωή του εύκολη.

5 7

ΑΝΕΣΗ ΚΑΙ ΑΣΦΑΛΕΙΑ

 Από τα πρώτα χιλιόμετρα καθίσταται σαφές ότι οι ρυθμίσεις ανάρτησης είναι προσανατολισμένες στην άνεση.Τα πρόσθια γόναται Και Φέρσον και το σύνολο των πολλαπλών συνδέσμων πίσω,φροντίζουν προτιστως  την άνεση των επιβατών σε όλους τους δρόμους με τον καλύτερο τρόπο,χωρίς όμως αυτό να αποβαίνει σε βάρος της οδικής συμπεριφοράς.

ΘΕΤΙΚΗ ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ 

 Η κατευθυντικότητα είναι πολύ καλή,οι κλίσεις του αμαξώματος περιορισμένες,όπως και οι βυθίσεις  στα ξαφνικά φρεναρίσματα,αναπηδήσεις δεν υπάρχουν,η υποστροφή ελέγχεται άψογα από τα ηλεκτρονικά συστήματα και παρά το ύψος του από το έδαφος των 211 χιλιοστών , το αυτοκίνητο συμπεριφέρεται σαν χαμηλό επιβατικό όχημα.

5 10

ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΑ ΦΡΕΝΑ

Το ύψος από το έδαφος από την άλλη πλευρά επιτρέπει την εκτός δρόμου κίνηση με αρκετή άνεση,σε μετρίως άσχημα εδάφη,με μια  αίσθηση... τετρακίνησης παρότι το αυτοκίνητο είναι προσθοκινητο.  

Την θετική εικόνα στο δρόμο συμπληρώνουν τα ανθεκτικά και πολύ αποτελεσματικά φρένα.

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ

Το νέο XC 40, αποτελεί μΙα  πολύ ενδιαφέρουσα πρόταση για όσους ψάχνουν στην κατηγορία κόμπακτ SUV και όχι μόνο . 

Ξεχωριστό σχεδιαστικά και νεανικό εμφανισιακά, ευρύχωρο και πρακτικό,ευκολοδηγητο και ασφαλές στο δρόμο,με πρωτοποριακά συστήματα ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας, εντυπωσιάζει με την πρώτη ματιά δείχνοντας πως ανήκει στην αμέσως επόμενη κατηγορία, δικαιολογοντας έτσι εύκολα την τιμή αγοράς του, αλλά  την πρωτεύουσα θέση του απέναντι στον ανταγωνισμό. 

του Δημήτρη Κληρονόμου

 ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
 Copyright © 2014 - 2021 YSTEROGRAFO NEWS