Κώστας Πετρίδης για ατυχήματα στη θάλασσα: «Πρώτα οι ανθρώπινες ζωές»

Κώστας Πετρίδης για ατυχήματα στη θάλασσα: «Πρώτα οι ανθρώπινες ζωές»

Την ανάγκη βελτίωσης του θεσμικού πλαισίου για τη χρήση μηχανοκίνητων σκαφών φέρνουν κάθε χρόνο στο φως τα τραγικά περιστατικά που σημειώνονται κάθε χρόνο στις ελληνικές θάλασσες.

Σήμερα, μπορεί κάποιος με βασικά μαθήματα να πάρει την άδεια ταχυπλόου και να χειρίζεται σκάφος μέχρι 18 μέτρα. Το αποτέλεσμα είναι στενοί κόλποι να κατακλύζονται στην κορύφωση της τουριστικής σεζόν από σκάφη, τα οποία χειρίζονται άνθρωποι που δεν έχουν στοιχειώδη ναυτική παιδεία, με ό,τι κινδύνους αυτό συνεπάγεται για την ασφάλειά τους. Η Ελληνική κυβέρνηση βρίσκεται σε φάση διαβούλευσης για την αλλαγή του ισχύοντος νόμου σύμφωνα με ανακοίνωση του Υπουργείου Ναυτιλίας από το 2020. 

Ο Κώστας Πετρίδης είναι απόστρατος Αντιπλοίαρχος Λ.Σ., εκπαιδευτής στην Σχολή χειριστών "Μycaptain" και Πρόεδρος της Πανελλήνιας Ένωσης εκπαιδευτών ταχυπλόων σκαφών και βρίσκεται σε επικοινωνία με το Υπουργείο Ναυτιλίας μεταβιβάζοντας τη τεράστια γνώση του στο θέμα του χειρισμού σκαφών και στον τρόπο αδειοδότησης.

Κώστας Πετρίδης: «Πρώτα οι ανθρώπινες ζωές»

IMG 2091Αστυπάλαια 1994. Υπηρετούσα ως Λιμενάρχης στο νησί. Απογευματάκι Κυριακής, όλοι στο καφενείο παρακολουθούμε ποδόσφαιρο. Μπαίνει μέσα φουριόζος ο Βαγγέλης και μας αναγγέλλει «Ένα φουσκωτό 9 μέτρα ήρθε και έδεσε στο λιμάνι». Το τι καζούρα έφαγε δεν περιγράφεται… Υπάρχει φουσκωτό σκάφος 9 μέτρα; Και όμως είχε δίκιο. Πρώτη φορά βλέπαμε τέτοιο θηρίο. 

Λαύριο 2021. Βρίσκομαι σε πάρκινγκ σκαφών, με την τωρινή μου ιδιότητα , ως εκπαιδευτής, για να παραλάβω ένα σκάφος. Γύρω μου βρίσκονται 90 σκάφη. Τα 50 από αυτά τουλάχιστον είναι μεγαλύτερα από 8 μέτρα. Τα μισά από αυτά διμήχανα. Από 400 έως 700 ίππους μηχανές. Βρε πως άλλαξαν οι καιροί…  Μαζί  όμως με την πρόοδο αυξάνονται και οι απαιτήσεις. Άλλες δεξιότητες απαιτεί ένα 5μετρο σκάφος και άλλες ένα 10μετρο. Άλλο 50 ίπποι μηχανή και άλλο 600. Και τα ηλεκτρονικά συστήματα πλοήγησης, μήπως ξέρει κανείς να τα χειρίζεται σωστά; Με τα jet ski τι γίνεται;  Όποιος χειρίζεται μία βάρκα γνωρίζει να χειρίζεται και  jet ski;  

Και πως θα τα μάθει σωστά ο υποψήφιος χειριστής? Μα από την σχολή που θα επιλέξει για να πάρει το δίπλωμα του.  Το πρόβλημα λοιπόν είναι ότι και η εκπαίδευση του και οι εξετάσεις που θα δώσει θα γίνουν με ένα σκάφος 5 μέτρα και μια μηχανή 60 ίππων. Τα αποτελέσματα τα βλέπουμε κάθε καλοκαίρι. Ατυχήματα, ζημιές, τραυματισμοί και δυστυχώς και θάνατοι. Στα 8 χρόνια που είμαι στο Σωματείο των εκπαιδευτών, αυτό ήταν το πάγιο αίτημά μας. Εκσυγχρονισμός της εκπαίδευσης ώστε να  εξυπηρετούνται οι ανάγκες της εποχής. 

petridis 1

Επιτέλους, τον Μάρτιο του 2020, μας ανακοινώθηκε από το Υπουργείο Ναυτιλίας ότι ετοιμάζεται τροποποίηση του Κανονισμού και θα προβλέπεται η δημιουργία δύο κατηγοριών διπλωμάτων, άρα και εκπαίδευσης.  Κατηγορία Α για σκάφη έως 8 μέτρα και κατηγορία Β για σκάφη άνω των 8 μέτρων όπως επίσης και προαιρετική εκπαίδευση για όποιον επιθυμεί να χειρίζεται jet ski. Όμως φτάσαμε στον Σεπτέμβρη του 2021 και ακόμη τροποποίηση δεν έχουμε. Ενάμιση χρόνο ο φάκελος περιφέρεται από γραφείο σε γραφείο.  Και να λάβουμε υπόψη μας ότι και η Στρατιωτική ιεραρχία και η Πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Ναυτιλίας είναι θετική στην τροποποίηση. 

Στην διαβούλευση που προφανώς θα κληθούμε να συμμετάσχουμε ως Πανελλήνια  Ένωση να προτείνουμε βελτιώσεις ή  να το αφήσουμε ως έχει, μήπως και χρειαστούνε μετά άλλα δύο χρόνια για να εγκριθεί; Και εν τω μεταξύ τα καλοκαίρια θα περνάνε με τα γνωστά ατυχήματα, ζημιές, τραυματισμούς, νεκρούς. Ας ελπίσουμε (γιατί για όλα με μια ελπίδα ζούμε) ο κ. Υπουργός να επισπεύσει την διαδικασία και να μην χάσουμε και άλλο καλοκαίρι. Άλλωστε, αυτό το καλοκαίρι άκουσα από κυβερνητικά χείλη πολλές φορές την  φράση: «πρώτα οι ανθρώπινες ζωές». Ας γίνει επιτέλους πράξη.

googlenews

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ

 
 
 

 

logo m

 

ΠΟΛΙΤΙΚΗ       ΕΛΛΑΔΑ       ΚΟΣΜΟΣ      ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ      ΥΓΕΙΑ      ΖΩΗ      ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ      ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ      ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ      SCIENTECH

 

 


©2024 YSTEROGRAFONEWS - ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ  ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ