Πολυνομοσχέδιο για την Παιδεία: Νέα δεδομένα για πανελλαδικές, «ψαλίδι» στις μετεγγραφές και επιστροφή της «διαγωγής»

Πολυνομοσχέδιο για την Παιδεία: Νέα δεδομένα για πανελλαδικές, «ψαλίδι» στις μετεγγραφές και επιστροφή της «διαγωγής»

Ριζικές αλλαγές σε όλο το φάσμα της εκπαίδευσης φέρνει το εκπαιδευτικό νομοσχέδιο που κατατέθηκε χθες στη Βουλή καθώς εισάγονται μία σειρά από διατάξεις που αλλάζουν το τοπίο στα σχολεία.

Εφεξής, για την προαγωγή από τη μία τάξη στην άλλη θα απαιτείται ο βαθμός 10 σε κάθε μάθημα ή 13 στο μέσο όρο.

Αναφορικά με το Λύκειο, επανέρχεται η Τράπεζα Θεμάτων από την επόμενη σχολική χρονιά. Αυξάνεται ο μέσος όρος προαγωγής/απόλυσης από 9,5 σε 10. Οι επαναληπτικές εξετάσεις για τη Γ΄ Λυκείου θα γίνονται Ιούνιο, ενώ στις υπόλοιπες τάξεις τον Σεπτέμβριο.

Αλλαγές στις Πανελλαδικές

Για την εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, οι Ομάδες Προσανατολισμού από τέσσερις που είναι σήμερα θα γίνουν τρεις: 1.Ανθρωπιστικών Σπουδών, 2. Θετικών Σπουδών και Σπουδών Υγείας και 3. Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής.Από την ερχόμενη χρονιά επίσης, θα ισχύουν συντελεστές βαρύτητας σε δύο μαθήματα ανά σχολή, τμήμα ή εισαγωγική κατεύθυνση. Καταργείται η Κοινωνιολογία ως μάθημα πανελλαδικώς εξεταζόμενο για τους υποψηφίους των Ανθρωπιστικών Σπουδών και θα αντικατασταθεί από τα Λατινικά. Αυτό θα ισχύσει από τη χρονιά 2021-22, δηλαδή για όσους μαθητές μπουν τον Σεπτέμβριο 2020 στη Β' λυκείου.

Τράπεζα Θεμάτων

Στο Λύκειο αυξάνονται κατά ένα τα γραπτώς εξεταζόμενα μαθήματα στη Β’ και Γ’ Λυκείου, οι μαθητές προάγονται/απολύονται εφόσον έχουν γενικό μέσο όρο τουλάχιστον 10 αντί για 9,5 που ισχύει μέχρι σήμερα, οι μαθητές θεωρητικής κατεύθυνσης στη Γ’ Λυκείου θα παρακολουθήσουν υποχρεωτικά και μαθηματικά, και οι θετικής κατεύθυνσης θα παρακολουθήσουν ιστορία (λογική «κόντρα» μαθήματος).

Επαναφέρεται η αναγραφή της διαγωγής στους τίτλους σπουδών. Συστήνεται εκ νέου ο θεσμός της Τράπεζας Θεμάτων Διαβαθμισμένης Δυσκολίας στο Λύκειο. Η εισαγωγή της τράπεζας θεμάτων προβλέπεται να είναι σταδιακή (αφορά τους μαθητές που εισέρχονται από το επόμενο σχολικό έτος στην Α’ Λυκείου).

Εργαστήρια Δεξιοτήτων

Εισάγονται πιλοτικά νέες θεματικές στο υποχρεωτικό πρόγραμμα νηπιαγωγείων, δημοτικών και γυμνασίων από το επόμενο σχολικό έτος (2020-21). Στόχος των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων είναι να ενισχυθεί η καλλιέργεια ήπιων δεξιοτήτων, δεξιοτήτων ζωής και δεξιοτήτων τεχνολογίας και επιστήμης (από κοινού «δεξιότητες του 21ου αιώνα») στους μαθητές, όπως και η βιωματική μάθηση. Τα εργαστήρια οργανώνονται σε 4 θεματικούς κύκλους (Ευ ζην, Περιβάλλον, Κοινωνική Ενσυναίσθηση και Ευθύνη, Δημιουργική Σκέψη και Πρωτοβουλία) και περιλαμβάνουν διάφορες επιμέρους θεματικές (ανά ηλικία), όπως π.χ. εθελοντισμός, σεξουαλική διαπαιδαγώγηση, οικολογική συνείδηση, πρόληψη από εξαρτήσεις, επιχειρηματικότητα, πρόληψη και προστασία από φυσικές καταστροφές, αλληλοσεβασμός και διαφορετικότητα, ρομποτική, νέες τεχνολογίες κ.α.

Αγγλικά από το νηπιαγωγείο:

Εισάγεται πιλοτικά στο πρόγραμμα του νηπιαγωγείου η ενασχόληση των μαθητών με την αγγλική γλώσσα μέσω δημιουργικών δραστηριοτήτων.

Οργάνωση και παρακολούθηση μαθημάτων – Αξιολόγηση

Μεταξύ άλλων, στο Γυμνάσιο αυξάνονται από 4 σε 7 τα γραπτώς εξεταζόμενα μαθήματα και προβλέπεται ερευνητική εργασία για την Πληροφορική, εξορθολογίζονται οι προϋποθέσεις προαγωγής και απόλυσης των μαθητών (βαθμολογική βάση 10 σε κάθε μάθημα ή 13 κατά μέσο όρο, και προσθήκη ορίου μαθημάτων -4- για δυνατότητα επανεξέτασης τον Σεπτέμβριο).

Πρότυπα και Πειραματικά Σχολεία

Από τον Σεπτέμβριο του 2020 προβλέπεται να λειτουργήσουν 28 Πρότυπα και 34 Πειραματικά Σχολεία.Τα σημερινά Πειραματικά Σχολεία Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης θα χαρακτηριστούν Πρότυπα Σχολεία, ενώ τα πέντε Πειραματικά Σχολεία των πανεπιστημίων Αθηνών, Θεσσαλονίκης, Μακεδονίας, Πατρών και Κρήτης (Ρέθυμνο) Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης θα παραμείνουν ως έχουν, πειραματικά. Παρέχεται η δυνατότητα σε κάθε σχολείο της Επικράτειας να υποβάλει αίτηση για τον χαρακτηρισμό του ως Πρότυπο ή Πειραματικό.


Αξιολόγηση σχολείων και επιμόρφωση εκπαιδευτικών

Θεσμοθετείται από το ερχόμενο σχολικό έτος νέο πλαίσιο για την καλύτερη οργάνωση του ετήσιου προγραμματισμού του εκπαιδευτικού έργου, που συνδυάζεται με τον σχεδιασμό συλλογικών και επιμορφωτικών δράσεων για την επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών, καθώς και για τη διττή αξιολόγηση σε επίπεδο σχολικής μονάδας: αφενός, εσωτερική αυτό-αξιολόγηση, και αφετέρου εξωτερική αξιολόγηση από το οικείο ΠΕ.Κ.Ε.Σ.. Η εξωτερική αξιολόγηση προβλέπει ενεργό ρόλο του ΙΕΠ καθώς και της ΑΔΙΠΠΔΕ, αρχής που σχετίζεται με τη διασφάλιση της ποιότητας στην παρεχόμενη Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.

Όσο για τους εκπαιδευτικούς στην τάξη, εισάγονται κίνητρα και ρυθμίσεις για την καλύτερη αντιμετώπιση της πλήρωσης κενών, ιδίως μέσω της διπλής μοριοδότησης της εκπαιδευτικής υπηρεσίας που παρέχεται σε δυσπρόσιτες περιοχές και της προτεραιότητας στην κάλυψη λειτουργικών κενών στη διδασκαλία πανελλαδικώς εξεταζομένων μαθημάτων. Προβλέπεται επίσης 2ετής διάρκεια ισχύος πινάκων των εκπαιδευτικών.

Εκπαιδευτικός εμπιστοσύνης

Θεσμοθετείται ο «Εκπαιδευτικός Εμπιστοσύνης», που λειτουργεί συμπληρωματικά και ενισχυτικά προς τις υφιστάμενες υποστηρικτικές δομές, και ο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας των σχολικών μονάδων. Δρομολογούνται, επίσης, αλλαγές στη διαβάθμιση των προβλεπόμενων παιδαγωγικών μέτρων.

«Kόφτης» στις Μετεγγραφές

Kαθιέρωση βάσης μετεγγραφής (βάση εισαγωγής μείον 2.750 μόρια) και ο εξορθολογισμός των υφιστάμενων οικονομικών και κοινωνικών κριτηρίων, όπως για παράδειγμα η εξέταση του μέσου όρου των εισοδημάτων των 3 τελευταίων ετών και όχι μόνο ενός. Θα υπάρχει και β’ κύκλος μετεγγραφών, με περιορισμένη δυνατότητα μετακίνησης σε άλλο τμήμα του ίδιου επιστημονικού πεδίου.

Εξωστρέφεια πανεπιστημίων

Προβλέπεται η δυνατότητα ίδρυσης ξενόγλωσσων προπτυχιακών προγραμμάτων από κάθε ΑΕΙ (χωρίς υποχρεωτική συνεργασία με το ΔΙΠΑΕ και χωρίς να απαιτείται προηγούμενη έγκριση Υπουργού), θεσμοθετούνται τα κοινά (joint) και διπλά (dual) προγράμματα σπουδών μεταξύ ελληνικών και ξένων ΑΕΙ, θερινά προγράμματα στα ΑΕΙ, ενώ παρέχονται διευκολύνσεις για την προσέλκυση και τη διαμονή αλλοδαπών φοιτητών.Θεσμοθετείται το ενιαίο ψηφοδέλτιο Πρυτάνεων και Αντιπρυτάνεων, προβλέπεται ηλεκτρονική ψηφοφορία για τη διασφάλιση του αδιάβλητου και τη διευκόλυνση συμμετοχής στη διαδικασία, αλλάζει το εκλεκτορικό σώμα και καθιερώνεται η 4ετής θητεία.Τι προβλέπουν οι διατάξεις του νομοσχεδίου για όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης


Ειδικότερα, οι σημαντικότερες ρυθμίσεις που περιλαμβάνονται στο νομοσχέδιο είναι οι εξής:

  • Επαναφορά της της διαγωγής στους τίτλους σπουδών. Επαναφορά των αποβολών 3, 4 και 5ημερών.
  • Εισάγονται νέα προγράμματα σπουδών σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης
  • Στο Νηπιαγωγείο εισάγεται πιλοτικά το μάθημα των Αγγλικών μέσω δημιουργικών δραστηριοτήτων, η Πληροφορική και η Φυσική Αγωγή.
  • Στο Δημοτικό, αυξάνονται οι ώρες διδασκαλίας του μαθήματος των Αγγλικών στις μικρότερες τάξεις και εισάγονται πιλοτικά νέες θεματικές.
  • Στο Γυμνάσιο, αυξάνονται τα εξεταζόμενα μαθήματα από 4 που είναι σήμερα σε 7, ενώ για την προαγωγή από τη μια τάξη στην άλλη θα απαιτείται ο βαθμός 10 σε κάθε μάθημα ή 13 στο μέσο όρο μέχρι 4 μαθήματα κάτω από τη βάση. Οι επαναληπτικές εξετάσεις θα διεξάγονται μόνο τον Σεπτέμβριο.
  • Στο Λύκειο, επανέρχεται η Τράπεζα Θεμάτων από την επόμενη σχολική χρονιά. Αυξάνεται ο μέσος όρος προαγωγής/απόλυσης από 9,5 σε 10. Οι επαναληπτικές εξετάσεις για τη Γ΄ Λυκείου θα γίνονται Ιούνιο, ενώ στις υπόλοιπες τάξεις τον Σεπτέμβριο.
  • Αυξάνονται τα εξεταζόμενα μαθήματα στη Β’ και τη Γ΄ Λυκείου, εκτός από την Α’ Λυκείου που παραμένουν 8. Στη Β΄ Λυκείου οι μαθητές θα εξετάζονται σε 7 μαθήματα (από 6) και στη Γ’ Λυκείου σε πέντε από τέσσερα που είναι σήμερα. Το επόμενο διάστημα επανέρχονται με υπουργικές αποφάσεις οι συντελεστές βαρύτητας στις πανελλαδικές.
  • Μειώνονται σε τρεις από τέσσερις οι ομάδες προσανατολισμού: α) Ανθρωπιστικές Επιστήμες, β) Θετικές Σπουδές και Σπουδές Υγείας και γ) Σπουδές Οικονομίας και Πληροφορικής.
  • Στη θεωρητική κατεύθυνση η Κοινωνιολογία αντικαθίσταται από τα Λατινικά (2021-2022 )
  • Καθιερώνεται το «κόντρα μάθημα». Οι μαθητές της Θεωρητικής πρέπει να κάνουν και Μαθηματικά και οι μαθητές της Θετικής να κάνουν και Ιστορία. Το μάθημα θα εξετάζεται «ενδοσχολικά» και δεν θα είναι πανελλαδικώς εξεταζόμενο μάθημα.
  • Αλλάζει το καθεστώς των μετεγγραφών. Καθιερώνεται βάση ακαδημαϊκού κριτηρίου» και δεν θα εισέρχονται σε τμήματα αιτούντες μετεγγραφών που έχουν γράψει λιγότερα από 2.750 μόρια από τη βάση εισαγωγής του κάθε τμήματος. Θα προβλέπεται και δεύτερος κύκλος μετεγγραφών σε τμήματα του ίδιου πεδίου χωρίς τον παραπάνω περιορισμό. Θεσπίζονται νέα κριτήρια, όπου για παράδειγμα θα εξετάζεται ο μ.ο. των εισοδημάτων τριετίας.
  • Καθορίζεται ο τρόπος εισαγωγής σε Πρότυπα και Πειραματικά σχολεία και πώς αυτά στελεχώνονται.
  • Η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών θα ξεκινήσει από τον Σεπτέμβριο 2021, αλλά από τον ερχόμενο Σεπτέμβριο θα ξεκινήσει η αξιολόγηση της σχολικής μονάδας και σταδιακά η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών.
  • Για τους αναπληρωτές προβλέπεται διπλή μοριοδότηση στα δυσπρόσιτα και ποινές διετούς/τριετούς αποκλεισμού σε όσους δεν αναλαμβάνουν υπηρεσία.
  • Στα ΑΕΙ αλλάζει το καθεστώς διοίκησης. Μεταξύ άλλων προβλέπεται ενιαίο ψηφοδέλτιο στις πρυτανικές εκλογές και ηλεκτρονική ψηφοφορία. Δεν θα έχουν δικαίωμα ψήφου οι φοιτητές. Προβλέπεται επίσης η ίδρυση ξενόγλωσσων προπτυχιακών, θερινών προγραμμάτων και κοινών προγραμμάτων σπουδών ελληνικών – αλλοδαπών ΑΕΙ.
googlenews

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ

 
 
 

 

logo m

 

ΠΟΛΙΤΙΚΗ       ΕΛΛΑΔΑ       ΚΟΣΜΟΣ      ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ      ΥΓΕΙΑ      ΖΩΗ      ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ      ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ      ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ      SCIENTECH

 

 


©2024 YSTEROGRAFONEWS - ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ  ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ