Στην Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων ενσωματώνεται από αύριο, Πέμπτη 1η Ιανουαρίου 2026, ο Οργανισμός Πληρωμών και Ελέγχου Κοινοτικών Ενισχύσεων (ΟΠΕΚΕΠΕ), ολοκληρώνοντας μια κρίσιμη θεσμική αλλαγή για τη διαχείριση των αγροτικών ενισχύσεων.
Σύμφωνα με την ανακοίνωση, το σύνολο των 624 οργανικών θέσεων προσωπικού του ΟΠΕΚΕΠΕ μεταφέρεται στην ΑΑΔΕ, όπου και δημιουργείται η νέα Γενική Διεύθυνση Ελέγχων, Ενισχύσεων και Πληρωμών.
Η νέα δομή στην ΑΑΔΕ
Η Γενική Διεύθυνση θα περιλαμβάνει κεντρικές και περιφερειακές υπηρεσίες.
Κεντρική Υπηρεσία:
- Διεύθυνση Άμεσων Ενισχύσεων και Αγοράς (ΔΑΕΑ)
- Διεύθυνση Προγραμμάτων Ενισχύσεων Αγροτικής Ανάπτυξης (ΔΙΠΕΑΑ)
- Διεύθυνση Τεχνικών Ελέγχων (ΔΤΕ)
- Διεύθυνση Πληρωμών Αγροτικών Ενισχύσεων (ΔΙΠΑΓΕ)
- Διεύθυνση Διαχείρισης Ενισχύσεων και Πληρωμών Τρίτων Φορέων (ΔΙΔΙΕΠ)
- Διεύθυνση Συντονισμού, Προγραμματισμού και Αναφορών (ΔΙΣΥΠΑ)
Περιφερειακές Διευθύνσεις Ελέγχων και Ενισχύσεων:
- Μακεδονίας – Θράκης
- Ηπείρου – Δυτικής Μακεδονίας
- Πελοποννήσου – Δυτικής Ελλάδας – Ιονίου
- Θεσσαλίας – Στερεάς Ελλάδας
- Κρήτης
- Αττικής – Αιγαίου
Τι αλλάζει στη διαχείριση των ενισχύσεων
Το νέο μοντέλο λειτουργίας στοχεύει:
- Στη διαφάνεια και αξιοπιστία στη διαχείριση των κοινοτικών πόρων
- Στην ταχύτερη και αποτελεσματικότερη υλοποίηση των προγραμμάτων ενισχύσεων
- Στην ομοιόμορφη αντιμετώπιση των δικαιούχων μέσω ενιαίων διαδικασιών
- Στην ενιαία εποπτεία και καλύτερο προγραμματισμό του έργου των περιφερειακών δομών
- Στην αυστηρή τήρηση χρονοδιαγραμμάτων και του κανονιστικού πλαισίου
- Στην αξιοποίηση δεδομένων για λήψη αποφάσεων και βελτίωση υπηρεσιών
Το μήνυμα Πιτσιλή
Ο διοικητής της ΑΑΔΕ, Γιώργος Πιτσιλής, τόνισε ότι με την ενσωμάτωση του ΟΠΕΚΕΠΕ στην ΑΑΔΕ «αναπτύσσεται ένα ολοκληρωμένο πλαίσιο ελέγχων και πληρωμών, που ενισχύει τους πραγματικούς αγρότες, στηρίζει τους δικαιούχους ενισχύσεων να είναι συνεπείς στις υποχρεώσεις τους και προστατεύει τα χρήματα των Ελλήνων και Ευρωπαίων πολιτών».
Κλείνοντας, υπογράμμισε τον κεντρικό στόχο της μεταρρύθμισης:
«Κάθε ευρώ ενίσχυσης να πηγαίνει μόνο σε όσους πράγματι το δικαιούνται».









