Τις ξέραμε ως ΜΟΜΑ ενώ το σωστό ακρωνύμιο είναι ΜΟΜΚΑ. Ήσαν Μονάδες του Μηχανικού του Στρατού που είχαν στα χρόνια μετά τον Πόλεμο σημαντική συμβολή σε δημόσια έργα.
Στην ιστορία του Σώματος του Μηχανικού αναφέρεται ότι «Το Μηχανικό συγκροτήθηκε επί του πρώτου κυβερνήτη της Ελλάδας Ιωάννη Καποδίστρια την 28η Ιουλίου 1829 και ονομάστηκε “Σώμα Αξιωματικών Οχυρωματοποιίας και Αρχιτεκτονικής” με έδρα το Ναύπλιο. Αποστολή του ήταν η σύνταξη μελετών και σχεδίων για την κατασκευή, συντήρηση και βελτίωση των οχυρωματικών έργων, Στρατιωτικών και Δημοσίων κτιρίων, γεφυρών και οδών».
Μετά την απελευθέρωση από την γερμανική Κατοχή και τη λήξη του εμφυλίου πολέμου το Μηχανικό ανέλαβε την περισυλλογή-εξουδετέρωση των εκατοντάδων χιλιάδων ναρκών, βλημάτων πυροβολικού και όλμων και λοιπών πυρομαχικών που είχαν διασπαρεί κατά τη διάρκεια των συρράξεων.
Σημαντικότατη είναι η συνεισφορά του Μηχανικού στην αντιμετώπιση των συμφορών που έπληξαν τη χώρα από τις κατά καιρούς θεομηνίες, ιδίως δε στους καταστροφικούς σεισμούς της περιόδου 1953 – 1999. Ιδιαίτερης σημασίας είναι και η προσφορά της Στρατιωτικής Υπηρεσίας Κατασκευής Έργων Ανασυγκροτήσεως (ΣΥΚΕΑ), με τις Μικτές Ομάδες Μηχανημάτων Ανασυγκροτήσεως (ΜΟΜΑ), στην ταχύτερη ανασυγκρότηση και ανάπτυξη ολόκληρης της Ελλάδας από το 1957 έως το 1992».
Στις ΜΟΜΑ οφείλουν και πολλά ορεινα χωριά της χώρας τους δρόμους που κατασκευάστηκαν και μέσω των οποίων συνδέονταν κυρίως με τα αστικά κέντρα της περιοχής. Οι τεχνικές αυτές Μονάδες του Στρατού χρησιμοποιούσαν την μέθοδο των προκατασκευών και έτσι είχαν ανεγείρει Νοσοκομεία Σχολεία Πολυτεχνικές Σχολές κ.α .









