NASA: Αστεροειδής πέρασε σήμερα «ξυστά» από τη Γη - Διαλύθηκε ψηλά στην ατμόσφαιρα

Ένας αστεροειδής μικρού μεγέθους - διαμέτρου 3,5 έως 8,5 μέτρων - πέρασε τελείως ξυστά από τη Γη πριν από λίγες ώρες.

Πρόκειται για μια από τις πιο κοντινές προσεγγίσεις αστεροειδούς που έχουν ποτέ καταγραφεί, σε εκτιμώμενη απόσταση μόλις 3.600 χιλιομέτρων από την επιφάνεια του πλανήτη μας, σύμφωνα με τηνΑμερικανική Διαστημική Υπηρεσία(NASA).

Ο αστεροειδής "2023 BU" πέρασε λίγο πάνω από το νότιο άκρο της Νότιας Αμερικής, πολύ χαμηλότερα - στο ένα δέκατο περίπου - από την τροχιά των γεωσύγχρονων δορυφόρων. Με διάμετρο που υπολογίζεται από 3,5 έως 8,5 μέτρα, ο αστεροειδής διαλύθηκε ψηλά στην ατμόσφαιρα, δημιουργώντας μια εντυπωσιακή βολίδα.

Ο αστεροειδής είχε ανακαλυφθεί το περασμένο Σάββατο από τον ερασιτέχνη αστρονόμο Γκενάντι Μπορίσοφ από την Κριμαία, ο οποίος είχε ανακαλύψει το 2019 και τον διαστρικό κομήτη 2I/Borisov. Ακολούθησαν παρατηρήσεις του "2023 BU" από δεκάδες άλλα παρατηρητήρια σε όλο τον κόσμο.

aster 2701 1

Η τελική ανάλυση των δεδομένων της τροχιάς του έγινε από το Κέντρο Μελετών Κοντινών στη Γη Αντικειμένων (CNEOS) του Εργαστηρίου Αεριώθησης (JPL) της NASA στην Καλιφόρνια. Οι Αμερικανοί ερευνητές πρόβλεψαν ότι ο αστεροειδής θα περάσει ασυνήθιστα κοντά από τη Γη. Μάλιστα επειδή θα πλησιάσει τόσο πολύ, η βαρύτητα του πλανήτη μας θα αλλάξει την πορεία του, με αποτέλεσμα να διαγράφει στο μέλλον μια οβάλ τροχιά γύρω από τον Ήλιο κάθε 425 μέρες, αντί για 359 μέχρι σήμερα.

Αξίζει να σημειωθεί ότι, η βαρύτητα του πλανήτη μας τράβηξε τον αστεροειδή 2023 BU και «προσάρμοσε» την πορεία του στο διάστημα. «Πριν συναντήσει τη Γη, η τροχιά του αστεροειδούς γύρω από τον Ήλιο ήταν περίπου κυκλική, προσεγγίζοντας την τροχιά της Γης, και χρειάστηκαν 359 ημέρες για να ολοκληρωθεί η τροχιά του γύρω από τον Ήλιο», ανέφερε η αμερικανική διαστημική υπηρεσία σε δήλωσή της.

aster 2701 2