Συνεχίζει να προκαλεί η Τουρκία: Κρίσιμη η εβδομάδα για τις κινήσεις του Oruc Reis, έφτασε κοντά στο Καστελλόριζο

Συνεχίζει να προκαλεί η Τουρκία: Κρίσιμη η εβδομάδα για τις κινήσεις του Oruc Reis, έφτασε κοντά στο Καστελλόριζο

Συνεχίζει την προκλητική στάση η Τουρκία τόσο με την παράνομη Navtex και τις κινήσεις του Oruc Reis στην Ανατολική Μεσόγειο, όσο και με την παρουσίαση νέου χάρτη που κόβει το Αιγαίο στη μέση αποτυπώνοντας το όραμα των Τούρκων για τη «Γαλιάζια Πατρίδα».

Την ίδια στιγμή, κρίσιμες θεωρούνται οι επόμενες μέρες που απομένουν έως και τη λήξη της παράνομης Navtex στις 22 Οκτωβρίου βάσει της οποίας η Τουρκία πραγματοποιεί σεισμικές έρευνες σε περιοχή ελληνικής υφαλοκρηπίδας νότια από το Καστελόριζο, καθώς πλανάται το ερώτημα ποιες θα είναι οι κινήσεις του Oruc Reis μέχρι τότε, και εάν τελικά η γείτονας θα προχωρήσει σε έκδοση νέας Navtex.

Στο μεταξύ, το τουρκικό ερευνητικό σκάφος έφτασε χθες Κυριακή σε απόσταση λίγων ναυτικών μιλίων από το Καστελλόριζο.

Η εν λόγω εξέλιξη προκαλεί ερωτήματα για την πορεία που θα ακολουθήσει το «Oruc Reis» τις επόμενες μέρες και το κατά πόσο η Άγκυρα σκοπεύει να το στείλει ακόμα πιο κοντά στο Καστελλόριζο.

To απόγευμα  της Κυριακής το «Oruc Reis» κινήθηκε στα όρια της παράνομης τουρκικής NAVTEX, περίπου στα 14 ναυτικά μίλια από το Καστελλόριζο και λίγο πάνω από τα 12 μίλια από τη Στρογγύλη και πλέον κινείται νοτιοδυτικά, απομακρυνόμενο από το ακριτικό νησί.  

Σύμφωνα με την τουρκική NAVTEX, το τουρκικό ερευνητικό σκάφος θα μπορούσε τις επόμενες μέρες να φτάσει ακόμα και σε απόσταση 6,5 μιλίων από το Καστελλόριζο, διεξάγοντας ερευνητικές εργασίες στο όριο των ελληνικών χωρικών υδάτων.

Νέα πρόκληση της Τουρκίας: Υπουργός του Ερντογάν παρουσιάζει χάρτη με το… μισό Αιγαίο δικό της

Ολα αυτά την ώρα που η Τουρκία συνεχίζει τις ακρότητες και τις προκλήσεις, καθώς την Κυριακή είχαμε νέο... επεισόδιο, με την παρουσίαση χάρτη που κόβει το Αιγαίο στη μέση!

Αυτήν τη φορά τη σκυτάλη από τον Τούρκο πρόεδρο Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν πήρε ο υπουργός Υποδομών, Adil Karaismailoğlu. «Επεκτείναμε την περιοχή ευθύνης αναζήτησης και διάσωσης στη Γαλάζια Πατρίδα μας», δήλωσε ο Τούρκος υπουργός, δημοσιεύοντας μάλιστα και τους αντίστοιχους χάρτες.

Το καθεστώς του Ταγίπ Ερντογάν, στο πλαίσιο της «Γαλάζιας Πατρίδας», αυξάνει την περιοχή όπου έχει δικαιώματα έρευνας και διάσωσης από την Κάρπαθο έως και την Κύπρο, αγνοώντας τους πάντες.

Ο υπουργός Μεταφορών και Υποδομών της Τουρκίας, Adil Karaismailoğlu, δήλωσε: «Επεκτείναμε την περιοχή ευθύνης αναζήτησης και διάσωσης στη Γαλάζια Πατρίδα μας για να συμπεριλάβουμε τις περιοχές αναζήτησης των εθνικών μας πλοίων που λειτουργούν στην Ανατολική Μεσόγειο. Καλή τύχη στη χώρα μας στο νέο Εθνικό Σχέδιο Έρευνας και Διάσωσης».

https://twitter.com/akaraismailoglu/status/1317355306041696257?ref_src=twsrc%5Etfw%7Ctwcamp%5Etweetembed%7Ctwterm%5E1317355306041696257%7Ctwgr%5Eshare_3%2Ccontainerclick_0&ref_url=https%3A%2F%2Fwww.iefimerida.gr%2Fkosmos%2Fsynehizei-na-prokalei-i-toyrkia-oruc-reis-kastellorizo

Η ανακοίνωση του Τούρκου υπουργού

«Χαιρετίσματα στα Φατίχ, Γαβούζ και Κανουνί.

Διευρύναμε την περιοχή ευθύνης έρευνας και διάσωσης στη Γαλάζια Πατρίδα μας, με τρόπο που θα περιλαμβάνει τις περιοχές όπου δραστηριοποιούνται σε έρευνες στην Αν. Μεσόγειο τα εθνικά μας πλοία.

Ας είναι χαρμόσυνο για την πατρίδα μας το νέο Εθνικό Σχέδιο Έρευνας και Διάσωσης.

Υπουργός Μεταφορών και Υποδομών Αντίλ Καραϊσμαΐλογλου».

Η απάντηση της Ελλάδας: Η Τουρκία θέτει σε κίνδυνο ανθρώπινες ζωές

Αμεση ήταν η απάντηση της Ελλάδας με ανακοίνωση του υπουργείου Εξωτερικών, στην οποία κάνει λόγο για παράνομο ορισμό, εξηγώντας αναλυτικά τις ελληνικές θέσεις.

Η απάντηση του ελληνικού ΥΠΕΞ έχει ως εξής:

H τουρκική περιοχή ευθύνης έρευνας και διάσωσης που ορίστηκε αυθαίρετα με τον νέο τουρκικό νόμο, όπως άλλωστε και αυτή που είχε ορισθεί με τον τουρκικό νόμο του 1988, είναι παράνομη στο μέτρο που επικαλύπτει περιοχές ελληνικής κυριαρχίας και δικαιοδοσίας, συνεπώς δεν παράγει έννομα αποτελέσματα. Πέραν όμως αυτού, δεν στηρίζεται σε επιχειρησιακά κριτήρια και δεν εξυπηρετεί τους σκοπούς ασφάλειας της ανθρώπινης ζωής.

Η ελληνική περιοχή ευθύνης, η οποία έχει καθορισθεί τη δεκαετία του '50 με Περιοχικές Συμφωνίες Αεροναυτιλίας του ICAO και δηλωθεί από το 1975 στον αρμόδιο Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό (ΙΜΟ), συμπίπτει με το FIR Αθηνών και είναι σύμφωνη με τις συστάσεις του ΙΜΟ και ΙCAO, όπως περιλαμβάνονται στο Διεθνές Εγχειρίδιο Αεροναυτικής και Ναυτικής Έρευνας και Διάσωσης (IAMSAR Manual). Υπογραμμίζεται ότι και στην πράξη η Ελλάδα, μέσω του αρμόδιου ελληνικού Ενιαίου Κέντρου Συντονισμού Έρευνας και Διάσωσης (Joint Rescue Coordination Center - JRCC) στον Πειραιά, συντονίζει αποτελεσματικά όλες τις επιχειρήσεις έρευνας και διάσωσης στην περιοχή ευθύνης της, παρέχοντας εν προκειμένω υπηρεσίες σε όλα τα κινδυνεύοντα πλοία και αεροπλάνα.

Είναι σαφές ότι η Τουρκία, με την τελευταία αυτή κίνηση που έχει αμιγώς πολιτικά κίνητρα, δεν διστάζει να προκαλέσει σύγχυση, θέτοντας σε κίνδυνο ανθρώπινες ζωές. Η κίνηση αυτή έρχεται να προστεθεί στον μακρύ κατάλογο τουρκικών αυθαιρεσιών και παρανόμων διεκδικήσεων στο Αιγαίο και στην Ανατολική Μεσόγειο, οι οποίες άλλωστε ευθύνονται για την άνευ προηγουμένου κλιμάκωση της τελευταίας περιόδου.

Οι τουρκικές ενέργειες θα προσκρούσουν και πάλι στη διεθνή νομιμότητα, με την οποία η Τουρκία θα πρέπει επιτέλους κάποτε να συμφιλιωθεί.

googlenews

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ

 
 
 

 

logo m

 

ΠΟΛΙΤΙΚΗ       ΕΛΛΑΔΑ       ΚΟΣΜΟΣ      ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ      ΥΓΕΙΑ      ΖΩΗ      ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ      ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ      ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ      SCIENTECH

 

 


©2024 YSTEROGRAFONEWS - ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ  ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ