Καραμανλής: Ωραία η μονταζιέρα του ΣΥΡΙΖΑ, αλλά να μιλάμε με στοιχεία -Ο σταθμάρχης, η ΡΑΣ, οι συνδικαλιστές

Καραμανλής: Ωραία η μονταζιέρα του ΣΥΡΙΖΑ, αλλά να μιλάμε με στοιχεία -Ο σταθμάρχης, η ΡΑΣ, οι συνδικαλιστές

Απαντήσεις σε όσα ακούστηκαν για την τραγωδία των Τεμπών έδωσε στην Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας, ο τέως υπουργός Μεταφορών και Υποδομών Κώστας Καραμανλής

Κατά την δευτερολογία του, ο κ. Καραμανλής θέλησε να απαντήσει σε όσα ελέγχθησαν από την πλευρά της αντιπολίτευσης σχετικά με το θέμα των σιδηροδρόμων και όχι μόνο.

Σημείο προς σημείο, απάντησε στις επικρίσεις σχετικά με τα αίτια του πολύνεκρου σιδηροδρομικού δυστυχήματος στα Τέμπη, ενώ παρέθεσε στοιχεία σχετικά με τα όσα έχουν γίνει στους σιδηροδρόμους επί θητείας του.

«Ακούστηκαν νούμερα που δεν έχουν καμία σχέση με την πραγματικότητα. Ποτέ δεν είχαν γίνει στον ΟΣΕ έργα 1 δις. επί ΣΥΡΙΖΑ. Αλλά αυτό ήρθαμε να συζητήσουμε σήμερα; Ποιος έχει κάνει τα περισσότερα;» διερωτήθηκε για να προσθέσει: «Ο ομιλών ανέλαβε την πολιτική ευθύνη. Και λυπάμαι που το λέω αλλά αυτό δεν έχει γίνει πολλές φορές τα τελευταία χρόνια».

Ο κ. ΚΑραμανλής αντέκρουσε ότι συζητήθηκε στην Επιτροπή Θεσμών μόνο η επίμαχη σύμβαση 717. «Δεν περιορίστηκα στην ομιλία μου μόνο εκεί. Αναφέρθηκα στις διαδικασίες που ακολουθήθηκαν, τι σημαίνει τηλεδιοίκηση, τι σημαίνει σηματοδότηση, τι συμβαίνει στην Ευρώπη, τι σημαίνει με τις εργολαβίες» είπε μεταξύ άλλων.

Ο τέως υπουργός σχολίασε και την αναπαραγωγή της περίφημης δήλωσής του, μερικές εβδομάδες πριν το δυστύχημα στα Τέμπη σχετικά με την ασφάλεια των τρένων

«Να δούμε τι είχα πει εγώ πριν μερικές εβδομάδες για την ασφάλεια των σιδηροδρόμων. Παίζει ξανά και ξανά μία δήλωσή μου. Αναφερόμουν σε απάντησή μου σε ερώτηση του βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ κ. Μεϊκόπουλου, για το τρενάκι του Πηλίου, όπου ζητούσε να περάσει στον τοπικό δήμο για περισσότερη ασφάλεια. Εκεί απάντησα ότι δεν είναι κατά την άποψή μου σωστό, δεν συμβαίνει πουθενά στην Ευρώπη. Ωραία η μονταζιέρα, της αξιωματικής αντιπολίτευσης, καταλαβαίνω ότι πουλάει, αλλά κάποτε να μιλάμε με στοιχεία και επί της ουσίας. Και καταθέτω όλη την ομιλία μου τότε, για τα πρακτικά.

Απαντώντας στις επικρίσεις για τον εισαγγελέα του Αρείου Πάγου Ισίδωρο Ντογιάκο, του οποίου την παραίτηση ζητεί ο ΣΥΡΙΖΑ λόγω της θέσης συμβούλου που είχε ο γιος του στο γραφείο του κ. Καραμανλή, ο τέως υπουργός απάντησε: «Τον γνώριζα από παλιά ως δικηγόρο. Όταν προσλήφθηκε ως συνεργάτης μου, ο πατέρας του δεν ήταν εισαγγελέας του Αρείου Πάγου. Τώρα που ο κ. Ντογιάκος ανέλαβε την έρευνα της υπόθεσης, δεν είναι πλέον συνεργάτης μου».

Αναπάντητη δεν άφησε και την κριτική ότι αγνόησε τις προειδοποιήσεις και το υπόμνημα των συνδικαλιστών του ΟΣΕ. «Τους συνδικαλιστές τους έχω δει πολλές φορές. Τους απασχολούσαν κυρίως θέματα συλλογικών συμβάσεων εργασίας, όχι θέματα ασφαλείας» είπε.

Αναφερόμενος στη Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων (ΡΑΣ) τόνισε πως «η ΡΑΣ δεν είναι απλά ρυθμιστής των αγορών σιδηροδρόμων αλλά ο ρυθμιστής της ασφάλειας σύμφωνα με το νόμο. Αν κάποιος έπρεπε να μας ενημερώσει για την ασφάλεια των δικτύων αυτός ο κάποιος ήταν η ΡΑΣ. Αυτό προβλέπει ο νόμος που ψήφισε ο ΣΥΡΙΖΑ. Δεν κατηγορώ τη διοίκηση της ΡΑΣ σας λέω ποιες είναι οι αρμοδιότητες της ρυθμιστικής αρχής. Είναι ξεκάθαρο τι κάνει η ΡΑΣ και τι το υπουργείο».

Ακόμη αντέτεινε στις αιτιάσεις για τον σταθμάρχη. «Ακούω ότι η πρόσληψη του σταθμάρχη ήταν ρουσφέτι. Δεν υπάρχει ηλικιακό όριο στην κινητικότητα» είπε αρχικά για να σημειώσει: «Ακούστηκαν απίστευτες ανακρίβειες και ψεύδη για την εκπαίδευσή του. Εκπαιδεύτηκε για πάνω από έξι μήνες 800 ώρες. Η εκπαίδευσή του είχε την έγκριση της ΡΑΣ. Όμως η ΡΑΣ με έναν όψιμο τρόπο έρχεται κατόπιν εορτής και λέει ότι η εκπαίδευση ήταν ελλειμματική. Αντίφαση γιατί την έχει εγκρίνει. Απαντάμε λοιπόν ότι η εκπαίδευσή του έγινε κανονικά, δεν υπήρξε πρόβλημα στο θέμα της μετάταξης».

Στο σημείο αυτό υπήρξαν έντονες αντιδράσεις από βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ, ιδίως τον Γ. Ραγκούση και τον Γ. Κατρούγκαλο.

Ο κ. Καραμανλής απάντησε: «Όσο και να φωνάζετε δεν μπορείτε να αντικρούσετε δύο επιχειρήματα: Ότι ο νόμος για την κινητικότητα δεν έχει όρια και ότι ο κανονισμός του ΟΣΕ δεν προβλέπει όριο ηλικίας».

Καραμανλής: Οι δικλίδες ασφαλείας που δεν ακολουθήθηκαν

Παράλληλα, ο τέως υπουργός αναφέρθηκε εκ νέου στο γεγονός ότι υπήρχαν δικλίδες ασφαλείας που δεν ακολουθήθηκαν το μοιραίο βράδυ της 28ης Φεβρουαρίου. «Είχε τη δυνατότητα ο σταθμάρχης να χαράξει τη γραμμή ηλεκτρονικά. Αυτό είναι δεδομένο. Επέλεξε να την κάνει χειροκίνητα. Σ’ αυτό τον σταθμό υπήρχε σύστημα ηλεκτρονικής παρακολούθησης. Ναι, αυτό είναι τοπικό σύστημα τηλεδιοίκησης. Την έκανε λάθος χειροκίνητα, έβαλε το τρένο να παραβιάσει τον κόκκινο σηματοδότη και να το βάλει σε αντίθετη πορεία. Έπρεπε να ακολουθήσει τις προβλεπόμενες διαδικασίες και να συνομιλήσει με τους μηχανοδηγούς. Δεν το έκανε. Ο σταθμάρχης έβλεπε για 12 λεπτά την πορεία του τρένου και αυτό αποδεικνύει ότι υπήρχε ηλεκτρονικό σύστημα παρακολούθησης. Και εδώ δεν κατάφερε να σταματήσει το μοιραίο. Και κάτι που έχει να κάνει με τις παθογένειες του ελληνικού δημοσίου, που δεν έχει να κάνει μόνο με τον ΟΣΕ. Έπρεπε να είναι μέχρι τις 11 άλλοι δύο σταθμάρχες. Δεν ήταν, έφυγαν νωρίτερα».

Για να καταλήξει ο Κώστας Καραμανλής: «Εγώ ανέλαβα την πολιτική ευθύνη. Μπορεί να υπάρχουν και διαχειριστικές και διοικητικές ευθύνες. Αυτό θα το κρίνει η δικαιοσύνη, όχι εμείς εδώ. Και εδώ είμαστε, εγώ θα είμαι πάντα παρών στο δημόσιο διάλογο, είμαι στη διάθεση της δικαιοσύνης να καταθέσω την άποψή μου. Αυτά είναι τα γεγονότα, όπως εγώ τα πιστεύω και τα καταθέτω με ειλικρίνεια».

Τα επίσημα έγγραφα από το σύστημα καταγραφής συμβάντων

Οπως προκύπτει από την ανάλυση ηλεκτρονικού αρχείου καταγραφής δεδομένων σηματοδότησης ΣΣ Λάρισας και Μεζούρλου που αποκτήθηκαν από το σύστημα καταγραφής συμβάντων με βάση τις κινήσεις που έγιναν ιδίως στον Τοπικό Πίνακα Χειρισμού και Οπτικού ελέγχου του ΣΣ Λάρισας, αναφορικά με το χρονικό διάστημα μεταξύ Τρίτης 28 Φεβρουαρίου και ώρας 21:50:36 και Τετάρτης 1 Μαρτίου 2023 και ώρας 02:39 σημειώνονται τα κάτωθι:

1) Ο Τοπικός Πίνακας Χειρισμού και Οπτικού ελέγχου του ΣΣ Λάρισας χρησιμοποιήθηκε για την χάραξη διαδρομών τελευταία φορά την Τρίτη 28 Φεβρουαρίου 2023 κατά την 22:12:50.
2) Ο Τοπικός Πίνακας Χειρισμού και Οπτικού ελέγχου του ΣΣ Λάρισας χρησιμοποιήθηκε για την χάραξη διαδρομών την 1 Μαρτίου 2023, για πρώτη φορά, κατά την ώρα 01:39:39 πμ
3) Δεν χρησιμοποιήθηκε ο Τοπικός Πίνακας Χειρισμού και Οπτικού ελέγχου του ΣΣ Λάρισας για τη χάραξη διαδρομών μεταξύ των ωρών 22:12:51 (Τρίτη 28 Φεβρουαρίου 2023) – 01:39:38 πμ ( Μαρτίου 2023).

eggrafa epitropi gia xaraksi trena 1.JPG

 

eggrafa epitropi gia xaraksi trena 2.JPG

Παράλληλα ο κ.Γεραπετρίτης επανέλαβε πως στη Λάρισα λειτουργεί τοπικό κέντρο τηλεδιοίκησης και οι σταθμάρχες είναι υποχρεωμένοι να κάνουν αυτόματη χάραξη. «Η πραγματικότητα είναι μία και μόνο: Αυτή τη στιγμή στη Λάρισα υπάρχει τοπικό κέντρο τηλεδιοίκησης και οι σταθμάρχες είναι υποχρεωμένοι να κάνουν αυτόματη χάραξη.

Ποτέ δεν μίλησα για ένα καθολικό κέντρο τηλεδιοίκησης. Σήμερα όμως που μιλάμε υφίσταται το κέντρο τηλεδιοίκησης στη Λάρισα και κάνει την αυτόματη χάραξη», είπε χαρακτηριστικά.

googlenews

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ

 
 
 

 

logo m

 

ΠΟΛΙΤΙΚΗ       ΕΛΛΑΔΑ       ΚΟΣΜΟΣ      ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ      ΥΓΕΙΑ      ΖΩΗ      ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ      ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ      ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ      SCIENTECH

 

 


©2024 YSTEROGRAFONEWS - ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ  ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ