Κυριάκος Μητσοτάκης: Το 2024 ήταν χρονιά-ρεκόρ για τον τουρισμό, σημασία δεν έχουν μόνο τα έσοδα

Κυριάκος Μητσοτάκης: Το 2024 ήταν χρονιά-ρεκόρ για τον τουρισμό, σημασία δεν έχουν μόνο τα έσοδα

«Το 2024 ήταν μια χρονιά ρεκόρ για τον τουρισμό», τόνισε ο Κυριάκος Μητσοτάκης στη συζήτηση με τον διευθυντή του περιοδικού Monocle, Andrew Tuck με θέμα την «Ελλάδα ως Εμπειρία Κοσμοπολιτισμού», εκφράζοντας παράλληλα το όραμα η χώρα μας να «είναι ο καλύτερος προορισμός στον κόσμο».

Σημείωσε, δε, πως δεν έχουν μόνο τα έσοδα σημασία, λέγοντας πως «επιτυχία είναι οι άνθρωποι να είναι ευχαριστημένοι και να θέλουν να επιστρέψουν στην Ελλάδα», δίνοντας ιδιαίτερη έμφαση στα νησιά, που μπορούν να έχουν καθοριστικό ρόλο στον τομέα της βιωσιμότητας, προωθώντας ανάλογα το τουριστικό τους brand.

Σημειώνεται πως το κορυφαίο περιοδικό Monocle, υπό τη διεύθυνση του Andrew Tuck, αποτελεί διεθνές σημείο αναφοράς για θέματα πολιτισμού, επιχειρηματικότητας και παγκόσμιων τάσεων. Το περιοδικό έχει αναδείξει προορισμούς που ισορροπούν ανάμεσα στον εκσυγχρονισμό και τη διατήρηση της ταυτότητάς τους – μια πρόκληση που αντιμετωπίζει και η Ελλάδα.

Η συζήτηση πραγματοποιείται στο πλαίσιο του τρίτου μεγάλου συνεδρίου του Travel.gr GREECE TALKS στο ξενοδοχείο «Μεγάλη Βρεταννία» με θέμα τον Τουρισμό στην Ελλάδα και τίτλο Identity, Future & the Traveler.

Μητσοτάκης: Επιτυχία είναι οι άνθρωποι να είναι ευχαριστημένοι

«Για μένα επιτυχία είναι οι άνθρωποι να είναι ευχαριστημένοι. Θεωρώ πως οι άνθρωποι που έρχονται εδώ είναι ικανοποιημένοι, θέλουν να επιστρέψου και να ανακαλύψουν ακόμα περισσότερα σημεία της χώρας μας», τόνισε ο πρωθυπουργός.

«Δόξα το Θεω δεν είμαστε σε επίπεδο άλλων χωρών που οι τοπικές κοινότητες αντιδρούν στον τουρισμό. Οι τοπικές κοινότητες καταλάβαίνουν πως ο τουρισμός είναι σημαντικός για την τοπική οικονομία, πρόσθεσε.

«Πρέπει να σκεφτούμε πώς ήταν ο υπό-τουρισμός, πώς ήταν η Ελλάδα όταν έπρεπε να κλείσουμε τα πάντα λόγω covid», συμπλήρωσε.

Η εξυπηρέτηση είναι ένας τρόπος διπλωματίας, σημείωσε ο Κυριάκος Μητσοτάκης, λέγοντας πως οι μονάδες στον τουρισμό «πρέπει να προβάλλουν την καλύτερη εικόνα της χώρας. Θέλουμε να διασφαλίσουμε πως έχουν την σωστότερη συμπεριφορ», τόνισε ο πρωθυπουργός.

«Δεν έχει να κάνει μόνο με το φυσικό μας κάλος ή τη μεγάλη κληρονομιά μας. Η Ελλάδα είναι μία χώρα που κοιτάει στο μελλον, που αγκαλιάζει τα νέα τρεντ».

«Αυτό που έχει η Ελλάδα να προσφέρει είναι: μοναδική φυσική ομορφιά, πάρα πολύ φιλικούς ανθρώπους, απαράμιλλη πολιτιστική κληρονομιά, ενώ ο στόχος της βιωσιμότητας είναι μη διαπραγματεύσιμος. Θα χαρούμε να μας βοηθήσετε να βρούμε ένα logo για όλα αυτά που είναι η Ελλάδα», είπε ο Κυριάκος Μητσοτάκης για το τι σημαίνει το brand Ελλάδα.

Σε σχέση με τα διεθνή brand στον τουρισμό, είπε ότι είναι σημαντικά, με τον πρωθυπουργό να σημειώνει ότι και τα ελληνικά brand είναι πολύ ψηλά και ιδίως το όραμά τους για τον τουρισμό. Αυτό δεν έχει να κάνει μόνο με τα μεγάλα brands, αλλά και με μικρές ξενοδοχειακές μονάδες, στις οποίες πρέπει να προσφέρουμε τα κατάλληλα εργαλεία, όπως το ψηφιακό μάρκετινγκ. Ενθαρρύνουμε αυτήν την ανάπτυξη, προστατεύοντας και το φυσικό περιβάλλον. Εξέφρασε επίσης την ικανοποίησή του όταν βλεπει «τις ελληνικές επιχειρήσεις να πηγαίνουν και στο εξωτερικό και να εξελίσοσνται ακόμα περισσότερο», ενώ έκανε ειδική μνεία στη φιλοξενία σε βίλες που «είναι ένας νέος τομέας που αναπτύσσεται και συμπληρώνει το τουριστκό μας προιον».

Σε ερώτηση του Andrew Tuck, Editor-in-Chief του Monocle Magazine «αν έχετε ζηλέψει κάποια άλλη πρωτεύουσα» ο πρωθυπουργός απάντησε:

«Συνεχώς βλέπουμε τα καλύτερα παραδείγματα και αναζητούμε ιδέες που μπορούμε να εφαρμόσουμε και στην Ελλάδα. Ναι φυσικά έχω ζηλέωει πράγματα που έχω δει έξω. Κοιτάω τις καλύτερες πρακτικές, τι μπορεί να εφαμροστεί προσαρμοσμένο στην Ελλάδα. Όλα πρέπει να είναι προσαρμοσμένα στα δεδομένα της κάθε χώρας.λλωστε είμαστε σε μια απίστευτα ανταγωνιστική αγορά, Ο ορισμός μου για αυτό είναι να δινουμε αξία στα χρήματα που δαπανά ο επισκέπτης» και πρόσθεσε:

«Η αγορά δεν συγχωρεί τις χώρες που δείχνουν εφησυχασμό».

Σε σχέση με τις υποδομές: «Ένα μεγάλο ζήτημα είναι η κίνηση στους δρόμους. Μία σημαντική απόφαση ήταν η ιδιωτικοποίηση 14 αεροδρομίων. Οι μικρότεροι λιμένες χρειάζονται επενδύσεις, για παράδειγμα η Σαντορίνη. Έχουμε ένα πολύ σύγχρονο δίκτυο αυτοκινητοδρόμων. Εμείς θα μπορέσουμε να ολοκληρώσουμε κάποια έργα πολύ σύντομα», τόνισε ο πρωθυπουργός. Και σημείωσε: «Μετά από εδώ θα πάω στη Θεσσαλονίκη, όπου θα εγκαινιάσουμε το μετρό μετά από 30 χρόνια. Είναι ένα πολύ σημαντικό έργο για την πόλη, αλλά είναι και ένα μουσείο, είναι μοναδικό σε όλο τον κόσμο. Πρέπει να γίνουν ακόμα πράγματα για τις υποδομές, αλλά υπάρχουν μεγάλα έργα που έχουν ολοκληρωθεί».

Η ανεργία έπεσε από το 17 στο 10%, όλοι επωφελούνται από την επιτυχία του κλάδου, είναι ο τομέας κατ'εξοχήν παροχής υπηρεσιών και οι εργαζόμενοι είναι μέρος αυτού, είναι σημαντικό ότι έχουν υπογραφεί συλλογικές συμβάσεις εργασίας. Το μήνυμα που θέλω να δώσω για τον επιχειρηματικό κλάδο είναι αυτό, οι εργαζόμενοι πρέπει να είναι ικανοποιημένοι.

Σε σχέση με την Κρήτη, αναφέρεται στον νέο αυτοκινητόδρομο και στο αεροδρόμιο, που θα είναι έτοιμο το 2027. Είναι πίσω στις υποδομές, με τα έργα να γίνονται αυτή τη στιγμή για να αντιμετωπιστούν τα προβλήματα. Από την άλλη, υπάρχει η Τήλος, που ανακυκλώνουν το 90% των αποβλήτων. Μεγάλο ζήτημα υπάρχει και με τη διαχείριση του νερού, μιλάμε με τις τοπικές κοινωνίες και στέλνουμε το μήνυμα: «Αφήστε τις μεγάλες επιχειρήσεις να βοηθήσουν».

Τα νησιά μπορούν να είναι στην πρώτη γραμμή της βιωσιμότητας και της απανθρακοποίησης, αλλά έχει ιδιαίτερη σημασία η στάση των τοπικών αρχών. Κάναμε ένα project με ηλεκτρικά οχήματα στην Αστυπάλαια και ξαφνικά έγινε προορισμός, γιατί μπορούσε να το προβάλει.

Σε ερώτηση για το όραμα για τα επόμενα 5-10 χρόνια, ο Κυριάκος Μητσοτάκης τόνισε ότι η Ελλάδα πρέπει να είναι ο καλύτερος προορισμός στον κόσμο. Είμαστε σε μια σταθερή πορεία, ο στόχος είναι με τη σωστή στρατηγική η Ελλάδα να είναι ο πρώτος προορισμός που έρχεται στο μυαλό κάποιου που λέει «θέλω να ταξιδέψω».

googlenews

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ

 
 

ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ 05|12|24 12:57

Νέο Suzuki Vitara ... Ικανό για όλα [test]

 

 

logo m

 

ΠΟΛΙΤΙΚΗ       ΕΛΛΑΔΑ       ΚΟΣΜΟΣ      ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ      ΥΓΕΙΑ      ΖΩΗ      ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ      ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ      ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ      SCIENTECH

 

 


©2024 YSTEROGRAFONEWS - ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ  ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ