Ο Αλ. Τσίπρας στη Βουλή για το νομοσχέδιο για την Παιδεία

Ο Αλ. Τσίπρας στη Βουλή για το νομοσχέδιο για την Παιδεία

Στο βήμα της Βουλής βρίσκεται αυτή την ώρα ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ, Αλέξης Τσίπρας.

Ο κ. Τσίπρας τοποθετείται για το νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας για την τριτοβάθμια εκπαίδευση.

Δείτε  την ομιλία του Α. Τσίπρα

 

Τα βασικότερα σημεία της τοποθέτησης Τσίπρα

  • Ο τρόπος με τον οποίο επιχειρείτε να χειριστείτε τη κοινή γνώμη είναι πραγματικά εντυπωσιακός. Με αφορμή την ευκαιρία έχετε επιβάλει ένα καθεστώς φόβου και επιτήρησης. ‘Όλα όσα σας ενοχλούν είναι επικίνδυνα για τη δημόσια υγεία και απαγορευμένα. Ενίοτε επιβάλετε βαριά πρόστιμα και απαγορεύσεις.
  • ‘Οσα δε σας ενοχλούν ή αντίθετα όσες απαγορεύσεις ενοχλούν εσας ή τους φίλους σας, τις παρακάμπτετε. Για αυτό και δε δίνετε δεκάρα για τις συναθροίσεις στους μεγάλους εργασιακούς χώρους ή στα ΜΜΜ. Όπως και στη παραβίαση των μέτρων από εσάς τους ίδιους. Το κάνετε μάλιστα προκλητικά.
  • Και βγήκατε χθες και δεν είπατε ούτε μία συγγνώμη. Και είπατε ότι ήταν πολύ κουραστικό το ταξίδι σας. Γνωρίζω κύριε Πρωθυπουργέ, πρέπει να ήταν πολύ κουραστικό. 45 λεπτά ταξίδι με ελικόπτερο, είχε και θόρυβο, έπρεπε να δείτε και κόσμο. Κουραστήκατε. Μπορεί να ακυρώσατε και κανένα ραντεβού στην Πάρνηθα ή για τένις το Σάββατο. Και δεν έχετε πει ούτε μία συγγνώμη.
  • Αν κάναμε εμείς όσα κάνετε στην ΕΡΤ τι θα είχαμε ακούσει; Ο κ. Ζούλας έδωσε οδηγία να μην παίζουν τα πλάνα από την Ικαρία και ο κ. Λιγνάδης να παίζει μόνος τους, χωρίς δίπλα του άλλους. Τέτοιου είδους πρακτικές δεν έχει ξαναδεί ο τόπος από τη Μεταπολίτευση.
  • Και έχετε το θράσος να με καταγγέλλετε για διακινητή των κορωνοσυλλαλητηρίων. Λέτε ότι εσείς μέσα στην πανδημία έχετε το δικαίωμα να κάνετε γλέντια αλλά οι φοιτητές δεν έχουν δικαίωμα να διαδηλώνουν.
  • Δεν είστε κεντρώος όπως θέλετε να παρουσιάζεστε. Είστε μια ακραία δεξιά.
  • Δε κάνετε κάτι παραπάνω από αυτό που είχατε σκοπό να κάνετε και στην υγεία. Η άποψή σας για το δημόσιο χώρο και το ρόλο του κράτους είναι γνωστή. Και αποτελεί μια από τις μεγαλύτερες διαφορές μας. Εσείς θέλετε συρρίκνωση και περισσότερο χώρο στους ιδιώτες και στην αγορά.
  • Όλα τα προηγούμενα χρόνια οι δικές σας ιδέες έμοιαζαν μοντέρνες, αν και είναι πάρα πολύ παλιές. Η πανδημία όμως ήρθε να τις καταστήσει παντελώς ανεπίκαιρες και ακατάλληλες αυτές τις δικές σας ιδέες.
  • Παρολα αυτά εσείς επιμένετε. Ενώ όλος ο κόσμος αλλάζει. Ενώ τα κοινά αγαθά, τα δημόσια αγαθά κερδίζουν έδαφος. Ενώ τα δημόσια συστήματα υγείας κράτησαν όρθιες τις κοινωνίες ανά τη γη.Ενώ η γνώση και η έρευνα που παράγεται για δεκαετίες στα μεγάλα δημόσια πανεπιστήμια και ερευνητικά κέντρα μας έδωσε σε χρόνο ρεκόρ το εμβόλιο. Αντί να ευθυγραμμιστείτε έστω και όψιμα με αυτή την τάση, που την έκανε τελικά ανάγκη η πανδημία, επιμένετε στις ίδιες χρεοκοπημένες συνταγές σας. Τόσο στην οικονομία, τόσο στην Υγεία όσο και στα Πανεπιστήμια. Η ομοιότητα είναι σαφής.
  • Φέρνετε και ένα νομοσχέδιο για να ολοκληρώσετε ένα πολύ σημαντικό δώρο στα ιδιωτικά συμφέροντα των κολεγίων. Να αφήνετε πάνω από 24.000 μαθητές κάθε χρόνο εκτός ΑΕΙ ώστε να μεγαλώσετε τη δεξαμενή της πελατείας τους.
  • Για να κρύψετε επιμελώς από τη δημόσια συζήτηση, επιλέγετε σκοπίμως να ανοίξετε μια άλλη παράλληλη συζήτηση, πάνω σε ένα υπαρκτό πρόβλημα, που ουδώλως όμως σας ενδιαφέρει να λύσετε. Αυτό που σας ενδιαφέρει είναι πίσω από την ακραία, τη προκλητικά επικίνδυνη λύση που επιχειρείτε να δώσετε, να κρύψετε τη βασική σας επιλογή που είναι η υποβάθμιση των ΑΕΙ. Σηκώνετε σκόνη για να κρύψετε από τη δημόσια συζήτηση το συμβόλαιο συμφερόντων που εκτελείτε, παρακάμπτοντας το ίδιο το Σύνταγμα.
  • Τα πτυχία των οποίων τα εξισώσατε πριν ένα μήνα, εις ότι αφορά τα επαγγελματικά δικαιώματα με αυτά των ΑΕΙ. Και αναγκάσατε και τα επιμελητήρια να εγγράψουν τους αποφοίτους. Και να έχουν ίδια βαρύτητα υπογραφής σε ένα έργο, σε μια μελέτη όσοι έδωσαν πανελλαδικές εξετάσεις και κοπίασαν να πάρουν ένα πτυχίο στα διεθνούς αναγνώρισης Δημόσια ελληνικά Πανεπιστήμια, με όσους δεν έκαναν τίποτα από όλα αυτά, απλά είχαν χρήματα οι γονείς τους. Αυτή είναι η μεγάλη σας έγνοια για την αριστεία.
  • Αλλά πρώτα θα επιχειρήσω για όσους μας παρακολουθούν να αναφέρω επιγραμματικά τι ακριβώς νομοθετείτε για τα πανεπιστήμια και τι επιπτώσεις θα έχει όλο αυτό στη μέση ελληνική οικογένεια Με τη θέσπιση της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής, που στερείται εκπαιδευτικής και ακαδημαϊκής λογικής, καθώς η βελτίωση των επιδόσεων στις πανελλαδικές εξετάσεις δε σχετίζεται με την εφαρμογή οποιουδήποτε βαθμολογικού «κόφτη», αλλά με ουσιαστικές αλλαγές στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση και στο Λύκειο.
  • Σχεδόν ένας στους τρεις από τους εισακτέους θα μένει σίγουρα εκτός. 139 τμήματα σε σύνολο 418 θα έχουν απώλειες φοιτητών,6 τμήματα δε θα έχουν καθόλου εισακτέους, 50 πόλεις θα χάσουν φοιτητές, 17 από τα 24 ΑΕΙ θα υποστούν σημαντικές απώλειες
  • Αύξηση της μαθητικής διαρροής στο Λύκειο και μείωση των αποφοίτων του λόγω της δυσκολίας εισαγωγής στα ΑΕΙ Αύξηση της φοίτησης σε φροντιστήρια και των σχετικών οικογενειακών δαπανών, εμπέδωση της φροντιστηριακής φοίτησης σε όλες τις τάξεις του Λυκείου. Πλήρης ακύρωση του μορφωτικού ρόλου του λυκείου σε όλες τις τάξεις, δεδομένης της έμφασης σε ότι είναι εξεταστικά χρήσιμο. Μείωση της χρηματοδότησης των πανεπιστημίων (δεδομένου ότι αυτή έχει συνδεθεί με τον αριθμό φοιτητών) και άρα σταδιακό κλείσιμο ή συγχώνευση ακόμα και τμημάτων με πολλές δεκαετίες λειτουργίας. Κλείσιμο και συγχώνευση Τμημάτων και άρα περιορισμός του παραγόμενου ερευνητικού έργου των ελληνικών Πανεπιστημίων και αύξηση της «διαρροής εγκεφάλων» (μετανάστευση νέων και εξειδικευμένων ερευνητών). Υποβάθμιση των περιφερεικών πανεπιστημίων που αν δε κλείσουν θα υπολειτουργούν με αποτέλεσμα τον περιορισμό της αναπτυξιακής συνεισφοράς τους στην περιφέρεια.

googlenews

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ

 
 
 

 

logo m

 

ΠΟΛΙΤΙΚΗ       ΕΛΛΑΔΑ       ΚΟΣΜΟΣ      ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ      ΥΓΕΙΑ      ΖΩΗ      ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ      ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ      ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ      SCIENTECH

 

 


©2024 YSTEROGRAFONEWS - ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ  ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ