Renault Megane 1.5  dCi 110 ... στην κορυφή του ανταγωνισμού [test]
του Δημήτρη Κληρονόμου

Renault Megane 1.5  dCi 110 ... στην κορυφή του ανταγωνισμού [test]

Περισσότερο επιθετικό και σπόρ, δυναμικότερο και εντυπωσιακότερο, μακρύτερο,  φαρδύτερο και  χαμηλότερο, οικονομικότερο,ταχύτερο και με καινοτόμες και πρωτοπορειακές λύσεις στην ασφάλεια και την συνδεσιμότητα,το Μεγκάν τέταρτης γενιάς, βρίσκεται στην κορυφή μιάς ιδιαίτερα  πετυχημένης εμπορικής πορείας μεγαλύτερης των εικοσι χρόνων, αντιμετωπίζοντας με άνεση και ευκολία τον ιδιαίτερα σκληρό ανταγωνισμό της κατηγορίας του.

ΜΟΝΤΕΡΝΟ ΚΑΙ ΔΥΝΑΜΙΚΟ

Σαν φυσική σχεδιαστική εξέλιξη του προηγουμένου μοντέλου θα μπορούσε να χαρακτηρισθεί η εμφάνιση του νέου Μεγκάν, δεδομένου ότι οι σχεδιαστές δεν θέλησαν να ξεφύγουν πολύ από την γνωστή και απόλυτα πετυχημένη εικόνα του αυτοκινήτου.

Ομως προχώρησαν ακόμη περισσότερο,χρησιμοποιόντας το καινούριο πολλά υποσχόμενο ευέλικτο  πλαίσιο CFM, στο οποίο στηρίζονται πολλά ακόμη μοντέλα του ομίλου.  Ετσι το αυτοκίνητο είναι σαφώς μεγαλύτερο από το προηγούμενο.

RM 0031

Το μήκος του φθάνει τα 4.36  μέτρα,ειναι δηλαδή 6.4 πόντους μακρύτερο,το πλάτος του είναι  στα 1.814 μέτρα, τα μετρατρόχια τα φαρδύτερα της κατηγορίας και το μεγενθυμένο μεταξόνιο βρίσκεται πλέον στα 2.67 μέτρα. Αντίθετα το συνολικό ύψος ( μειώθηκε κατά 25 mm)  και ο πίσω πρόβολος είναι πλέον μικρότερα, στην προσπάθεια να ενισχυθεί η σπόρ εμφάνιση του συνόλου.

Το μυώδες σύνολο εντυπωσιάζει αμέσως με τις γραμμές να ακολουθούν την νέα σχεδιαστική ταυτότητα του εργοστασίου, όπως αυτή εκφράσθηκε στα Κλειό,τα Καπτούρ κλπ,με το Μεγκάν να δείχνει μεγαλύτερο από τις πραγματικές του διαστάσεις,γεγονός που θα εκτιμήσουν οι λάτριες των κλασσικών αμαξωμάτων, δεδομένου ότι δεν υπάρχει πλέον  έκδοση τριών όγκων.

RM 0062

Μάσκα, μυώδης ώμοι,πλευρικά νεύρα,προφυλακτήρες, LED φωτιστικά σώματα μπροστά και πίσω, πλευρικά κρύσταλλα κλπ συνθέτουν μιαν ιδιαίτερα μοντέρνα εικόνα , που κορυφώνεται στην έκδοση  GT LINE, εικόνα η οποία σφίζει από φρεσκάδα  και δυναμισμό.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟΙ ΧΩΡΟΙ

Οι αυξημένες εξωτερικές διαστάσεις,έχουν εξασφαλίσει πλέον περισσότερους χώρους για επιβάτες και αποσκευές.Τέσσερα πέντε άτομα βολεύονται αρκετά εύκολα και χωρίς μεγάλες υποχωρήσεις,ενώ ο χώρος αποσκευών από τους μεγαλύτερους στην κατηγορία κυμαίνεται μεταξύ 384 και 1247 λίτρων, ανάλογα με  την θέση της πλάτης των καθισμάτων. Μόνο το κατώφλι φόρτωσης παρουσιάζεται σχετικά υψηλό, δυσκολεύοντας κάπως την φόρτωση βαρειών αντικειμένων.

Απο πλευράς πρακτικότητας υπάρχουν αρκετές θέσεις και θήκες γιά μικροπράγματα ,που ευκολύνουν οδηγό και επιβάτες στα ταξίδια.

ΟΘΟΝΗ 8.7 ΙΝΤΣΩΝ

Ο στόχος ήταν ο Γερμανικός σνταγωνισμός στην συγκεκριμένη κατηγορία και έτσι στο ταμπλό και στο σαλόνι γενικότερα, απεφεύχθει κάθε στοιχείο εντυπωσιασμού και υπερβολής. Προτιμήθηκε η λιτότητα και οι απλές καθαρές γραμμές στην συνολική σχεδίαση,πράγμα που φαίνεται αμέσως στο ταμπλό. Οι διακόπτες έχουν μειωθεί στό έπακρο,όπως και κάθε στοιχείο πολυτέλειας και εντυοωσιασμού.

Μόνο η μεγάλη κάθετη οθόνη των 7.0 ή 8.7 ιντσών που θυμίζει τάμπλετ και ίσως τα μπάκετ καθίσματα της έκδοσης  GT, ξεφεύγουν του κανόνα.

Η οθόνη είναι ουσιαστικά ένα τάμπλετ,κέντρο ελέγχου του οχήματος, που δέχεται ρυθμίσεις για τα πάντα,ζουμάρει,μεγενθύνει ,δέχεται φωνητικές εντολές κλπ.Παρέχει όλες τις πληροφορίες για το αυτοκίνητο και επι πλέον δέχεται ρυθμίσεις παραμέτρων που αφορούν το αμάξωμα και το οδηγικό στύλ κλπ.

dyn

Αξιοσημείωτη είναι και η τεχνολογία. Multi-Sense που φροντίζει για το περιβάλλον του σαλονιού, ανάλογα με το επιλεγμένο οδηγικό στύλ απο τα πέντε προγράμματα οδήγησης,ενώ υπάρχουν και τρείς ρυθμίσεις του ήχου που εκπέμπεται.

Ο εξοπλισμός ακόμη και στην βασική έκδοση προσφέρει ένα αξιοσημείωτο επίπεδο πληρότητας σε σημείο που προτείνεται για όσους δεν θέλουν να πληρώσουν πολλά,αν και οι επι πλέον επιλογές εξοπλισμού κρίνονται λογικές απο πλευράς πληρότητας και τιμής.

Απο πλευράς τεχνολογίας το νέο Μεγκάν βρίσκετα μπροστά απο τον ανταγωνισμό.Εκτος των αυξημένων δυνατοτήτων συνδεσιμότητας που προσφέρει διαθέτει ένα πολύ υψηλό επίπεδο συστημάτων προειδοποίησης και υποβοήθησης του οδηγού,που ανήκει στα ισχυρά πλεονεκτήματα του, όπως ενεργό φρενάρισμα  έκτακτης ανάγκης, ενεργό σύστημα διατήρησης ταχύτητας,σύστημα ειδοποίησης ασφαλούς απόστασης, σύστημα προειδοποίσης αλλαγής λωρίδας, σύστημα ελέγχου τυφλής γωνίας, αναγνώσιση πινακίδων ορίων ταχύτητας,κάμερα και αισθητήρες οπισθοπορείας κ.α.

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΚΑΙ ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ

Ο μικρότερος των τούρμπο ντίζελ (Euro 6  φυσικά)που διαθέτει το Μεγκάν,ο οποίος και χρημοποιείται απο πολλά ακόμη μοντέλα του ομίλου και όχι μόνον, είναι ο γνωστός των 1461 κυβικών εκατοστών  που αποδίδει αναλόγως της έκδοσης 90 ή 110 ίππους. Οι 110 ίπποι ειναι μια πολύ καλή επιλογή για τα τουλάχιστον 1300+ κιλά  του πεντάθυρου αμαξώματος και συνοδεύεται σπο μιά καλή ροπή 260 Nm που εμφανίζεται στις 1750 στροφές, και συμβάλλει στην χαμηλή κατανάλωση.

RM 0093

Ήσυχος σχετικά και χωρίς σκορτσαρίσματα,εξασφαίζει μια επιτάχυνση  11.3 δευτερολέπτων για τα 0-100χλμ και τελική ταχύτητα 188 χλμ/ωρ .Καλές τιμές,που συνδυζονται με καλή και ευρεία ελαστικότητα και ένα εξάρι μηχανικό κιβώτιο μαζεμένων σχετικά σχέσεων μετάδοσης, που φροντίζουν να διατηρείται το απαραίτητο νέυρο μέχρι ψηλά.

Με προσεκτική οδήγηση η κατανάλωση βρίσκεται κοντά στα 5 λίτρα στα ταξίδια και μπορεί να κατέβει και λίγο ακόμη,ενώ μια μέση πολύ καλή τιμή είναι τα 5.5 λίτρα/χλμ. 

Στην γκάμα βέβαια υπάρχει και ο τούρμπο ντίζελ των  1598 κυβικών εκατοστών,ο οποίος χρησιμοποιείται επίσης απο πολλά ακόμη μοντέλα, με τους 130 ή τους 163 ίππους. Στις επιλογές ανήκει επίσης ένα αυτόματο  EDC κιβώτιο διπλού συμπλέκτη , έξι επίσης σχέσεων.

ΠΑΘΗΤΙΚΗ ΤΕΤΡΑΔΙΕΥΘΥΝΣΗ

Η παθητική τετραδιεύθυνη είναι ένα ακόμη από τα ισχυρά πλεονεκτήματα του νέου μοντέλου που συμβάλλει θετικά  στην οδική συμπεριφορά, σε συνδυασμό βέβαια με τα νέα αυξημένα μετατρόχια και τις καλύτερες ρυθμίσεις στά πρόσθια Μάκ Φέρσον και τον ημιάκαμπτο πίσω άξονα, ενω δεν πρέπει να ξεχνάμε και τις δυνατότητες τεσσάρων ρυθμίσεων οδήγησης

Ο οδηγός κάθεται σωστά, νοιώθοντας μια σπόρ αίσθηση ,που θα εκτιμήσουν οι νεώτερες ηλικίες,  απολαμβάνοντας χαμηλότερο επίπεδο θορύβων από πρίν, χάρις στα αυξημένα μονωτικά υλικά και τα παχύτερα τζάμια.

Στον τομέα της οδικής συμπεριφοράς φαίνεται να έχει θυιασθεί, όπως και στο προηγούμενο μοντέλο,η  πατροπαράδοτη Γαλλική  άνεση για χάρη  των σπόρ χαρακτηριστικών και βέβαια της αντιμετώπισης του Γερμανικού ανταγωνισμού.

Στις γρήγορες στροφές η σκρίβεια και η άμεση απόκριση του συστήματος διεύθυνσης είναι παρούσες,όπως και οι περιορισμένες κλίσεις και βυθίσεις του αμαξώματος, σε σημείο που χαίρεσαι να οδηγείς γρήγορα σε κλειστά στροφιλίκια.

RM 0002

Η κατευθυντικότα στις υψηλές ταχύτητες ειναι εξ ίσου εντυπωσιακή, όπως και οι αντιδράσεις στις ξαφνικές αλλαγές πορείας.

Υποδειγματικά σε αίσθηση,απόσταση και αντοχή είναι και τα φρένα σε κάθε περίπτωση.

Γενικά το αυτοκίνητο  έχει σαφή χαρακτήρα σπόρ, που γίνεται εντονότερος στις εκδόσεις GT  Line.

Ομως όλα αυτά έχουν αντίκτυπο στην άνεση,ιδιαίτερα για όσους έχουν συνιθίσει στα Γαλλικά αυτοκίνητα. Οι ρυθμίσεις της ανάρτησης είναι σφικτές και γίνονται κυρίως αισθητές στις βαθειές λακούβες και τα εγκάρσια χαντάκια της ασφάλτου και μέσα στις πόλεις , ενώ στους αυτοκινητόδρομους είναι ευχάριστες καθώς το αμάξωμα δεν εμφανίζει κλίσεις ούτε και πλέει.

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ

Το νέο Μεγκάν ειναι ένα ολοκληρωμένο  και ιδιαίτερα ανταγωνιστικό αυτοκίνητο με τονισμένα τα σπόρ χαρακτηριστικά του στην οδήγηση και την οδική συμπεριφορά, με άψογη και προηγμένη εφαρμογή της σύγχρονης τεχνολογίας στην πληροφόρηση,τις εφαρμογές και την ασφάλεια.

Προσφέρει καλές επιδόσεις, διαθέτει χαμηλή κατανάλωση,αξιόλογη  ποιότητα κατασκευής και φινιρίσματος,καλούς χώρους επιβατών και αποσκευών και ενδιαφέροντα επίπεδα εξοπλισμού σε συνδυασμό με προσιτές τιμές αγοράς.

Αναμφίβολα μια απο τις καλύτερες επιλογές στην κατηγορία του ακόμη γνώμονα τον Γερμανικό ανταγωνισμό.

googlenews

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ

 
 
 

 

logo m

 

ΠΟΛΙΤΙΚΗ       ΕΛΛΑΔΑ       ΚΟΣΜΟΣ      ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ      ΥΓΕΙΑ      ΖΩΗ      ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ      ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ      ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ      SCIENTECH

 

 


©2024 YSTEROGRAFONEWS - ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ  ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ