Όταν οι καιροί αλλάζουν και το παλιό έρχεται να δώσει την θέση του στο καινούριο τις περισσότερες φορές υπάρχει κάποια σχετική καχυποψία και ανάλογος σκεπτικισμός.
Έτσι στο στρατηγείο της ΑMG στο Affaterbach τα υψηλόβαθμα στελέχη αλλά περισσότερο οι μηχανικοί, έπρεπε να δουλέψουν υπερωρίες ή καλύτερα σε πολύ υψηλές στροφές, όπως και ο V8 κινητήρας που αποχαιρέτισαν αποφασιστικά στο συγκεκριμένο μοντέλο. Το επόμενο βήμα ήταν να σχεδιάσουν κάτι ανάμεσα σε evolution και revolution (εξέλιξη και επανάσταση).
Έτσι ο V 8 κινητήρας της C63 S πέρασε στο χρονοντούλαπο της ιστορίας για τους Fan της AMG.
ΤΕΤΡΑΚΥΛΙΝΔΡΟΣ ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Ο νέος υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας είναι τετρακύλινδρος, ακούει στο όνομα Μ-139 l και αποτέλεσε τον ισχυρότερο τετρακύλινδρο κινητήρα στον κόσμο, όταν σχεδιάστηκε στο Affalterbch, όπου και κτυπά η καρδιά της AMG, φέροντας το κλασσικό ταμπελάκι με το όνομα του κάθε επιβλέποντος μηχανικού.
Ο συγκεκριμένος κινητήρας βρίσκεται μπροστά, διαθέτει υβρίδιο απόδοσης με μεταφορά τεχνολογίας από την F1 και υπερηφανεύεται για την κορυφαία απόδοση του ανά λίτρο που αγγίζει τους 238 ίππους, δεδομένου οτι είναι ο ισχυρότερος τετρακύλινδρος στο κόσμο. Ανάμεσα στα άλλα διαθέτει ηλεκτρικό υπερσυμπιεστή καυσαερίων που λειτουργεί με ταχύτητες ως και τις 150.000 σ. α.λ, ψεκασμό βενζίνης δύο σταδίων με ηλεκτρομαγνητικές βαλβίδες και ένα πλήθος ακόμη πρωτοποριακών τεχνολογικών εφαρμογών.
ΕΞΩΠΡΑΓΜΑΤΙΚΗ ΙΣΧΥΣ
Τον συγκεκριμένο πανίσχυρο κινητήρα συναντάμε επίσης στην Α-45 AMG με 421 ίππους και ροπή 54.5 Nm.
Στην περίπτωση της C 63 SE PERFORMANCE, η απόδοση έχει αγγίζει τους 476 ίππους και τα 545 Nm και με την βοήθεια ενός ηλεκτροκινητήρα 204 ίππων και 320 Nm ροπής και μίας μπαταρίας 0.6 kW, με αποτέλεσμα η συνδυαστική ισχύς να ανέρχεται στην εξωπραγματική ισχύ των 680 ίππων και των 1020 Nm, ισχύς η οποία φθάνει σε όλους τους τροχούς , χρησιμοποιώντας ένα πλήρως μεταβλητό σύστημα τετρακίνησης, μέσω ενός ιδιαίτερα εξελιγμένου αυτόματου κιβωτίου, διπλού συμπλέκτη. εννέα σχέσεων. Πρόκειται για το Speedshift MCT 9G,στο οποίο ένας υγρός συμπλέκτης αντικαθιστά τον μετατροπέα ροπής , με όφελος το μικρότερο βάρος και την χαμηλότερη αδράνεια. Το εξελιγμένο λογισμικό του επιτρέπει, εξαιρετικά σύντομους χρόνους αλλαγής ταχυτήτων καθώς και γρήγορα απανωτά κατεβάσματα σχέσεων, με τη λειτουργία Race Start να εξασφαλίζει την βέλτιστη δυνατή επιτάχυνση. Να σημειώσουμε ότι υπάρχουν και οκτώ προγράμματα οδήγησης, προσφέροντας περισσότερο αποδοτική και δυναμική αίσθηση στο δρόμο ανάλογα με τις επιλογές του οδηγού.
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΥΝΑΜΙΚΟΥ ΕΛΕΓΧΟΥ
Το στάνταρ σύστημα δυναμικού ελέγχου AMG DYNAMICS επενεργεί και επηρεάζει τόσο το ESP, όσο και την τετρακίνηση και το ηλεκτρονικά ελεγχόμενο πίσω διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης, αυξάνοντας την ευελιξία χωρίς να αλλάζει βέβαια την σταθερότητα του οχήματος σε οριακές καταστάσεις.
Υπάρχουν τέσσερις επιλογές, ή Basic για περισσότερη άνεση οδήγησης , η Advanced με το όχημα να παραμένει ουδέτερα ισορροπημένο, το Pro, συντομογραφία του Professional, που εξασφαλίζει μεγαλύτερη υποβοήθηση για δυναμικούς ελιγμούς και το Master, που συνδυάζεται με την λειτουργία Race, και απομονώνει τον πρόσθιο άξονα επιτρέποντας την δυνατότητα ατελείωτων ντριφτ σε κατάλληλους ελεγχόμενους χώρους.
ΕΝΕΡΓΗΤΙΚΗ ΤΕΤΡΑΔΙΕΥΘΥΝΣΗ
Φυσικά δεν λείπει η ενεργητική τετραδιεύθυνση με μέγιστη γωνία διεύθυνσης 2.5 μοιρών, όπου οι πίσω τροχοί στρίβουν στην αντίθετη κατεύθυνση με τούς πρόσθιους ως τα 100 χλμ/ωρα, ενώ πάνω από τα 100 οι πίσω τροχοί στρίβουν παράλληλα με τους πρόσθιους ως και 0.7 μοίρες, με αποτέλεσμα να δημιουργείται μια εικονική διαφοροποίηση του μεταξονίου, που εκτός των άλλων αυξάνει την ευελιξία και μειώνει την δύναμη που χρειάζεται το τιμόνι.
ΜΠΑΤΑΡΙΑ ΥΨΗΛΗΣ ΑΠΟΔΟΣΗΣ
Όπως είναι φυσικό δεν λείπει και η απαραίτητη οικολογική συνείδηση του οχήματος. Μια μπαταρία υψηλής απόδοσης βάρους μόνο 89 κιλών, χωρητικότητας 6.1 kWh και συνεχούς ισχύος 70kW, παρέχει για 10 δευτερόλεπτα μέγιστη ισχύ 150 kW. Η φόρτιση γίνεται μέσω ενσωματωμένου φορτιστή AC 3.7 kW σε σταθμό φόρτισης ή στο σπίτι.
Η ηλεκτρική αυτονομία που προκύπτει φθάνει τα 13 χιλιόμετρα, επαρκής σχετικά για μικρές αστικές μετακινήσεις.
ΕΝΤΥΠΩΣΙΑΚΗ ΕΞΩΤΕΡΙΚΑ
Εξωτερικά, οι ασορτί πλαϊνές ποδιές, οι σπορ εισαγωγές των εμπρός προφυλακτήρων, η εντυπωσιακή πίσω αεροτομή, οι φαρδύτεροι θόλοι, ο μεγάλος διαχύτης με τις διπλές τραπεζοειδείς εξατμίσεις, δίνουν μόνο μια μικρή αίσθηση των δυνατοτήτων του οχήματος, το οποίο να σημειωθεί ότι σαν C63 SE είναι μακρύτερο και φαρδύτερο της απλής C-Class. Επίσης για πρώτη φορά σε μοντέλο παραγωγής της εταιρείας, ένα στρογγυλό σήμα με μαύρο έμβλημα της AMG έχει αντικαταστήσει το κλασσικό αστέρι της Mercedes.
ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΠΛΗΡΟΤΗΤΑ
Εσωτερικά, τα εξαιρετικά σπορ καθίσματα, οι δερμάτινες επενδύσεις με τα εμβλήματα της AMG στα προσκέφαλα, το άψογο φινίρισμα, ο πληρέστατος εξοπλισμός και ο κορυφαίος διάκοσμος συνθέτουν μόνο μέρος της πολυτέλειας και της αίσθησης που απολαμβάνουν οδηγός και επιβάτες.
Τέλος, από πλευράς χώρων, είναι ιδιαίτερα χαρακτηριστικό ότι η C 63 SE εκτός της τετράθυρης σεντάν έκδοσης, παράγεται και σαν Estate για οικογένειες με μεγαλύτερες απαιτήσεις χώρων και αποσκευών.
ΚΟΡΥΦΑΙΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗΣ
Το κορυφαίο σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας MBUX περιλαμβάνει διάφορες οθόνες και λειτουργίες ειδικά για την AMG, όπως οθόνες στον πίνακα οργάνων, την κεντρική οθόνη πολυμέσων κατακόρυφου προσανατολισμού και την προαιρετική προβολή Head-up.
Οι προβολή του ταμπλό οργάνων μπορεί να εξατομικευθεί με διαφορετικά στυλ εμφάνισης. Επίσης το Head-up display προσφέρει επιπλέον πολλά διαφορετικά στυλ εμφάνισης και ένα πλήθος γραφικών ειδικά σχεδιασμένων για τις AMG, ενώ υπάρχει και καταγραφικό δεδομένων για χρήση σε πίστα, με άμεση καταγραφή περισσότερων των 80 δεδομένων.
ΑΣΥΝΑΓΩΝΙΣΤΕΣ ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
Οι 680 συνδυαστικοί ίπποι εξασφαλίζουν στο Saloon και το Estate, επιτάχυνση 3.4 δευτερόλεπτων και ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενη ταχύτητα 280 χλμ/ωρ, γεγονός που σημαίνει ότι οι μηχανικοί της AMG κατάφεραν να ξεπεράσουν πέρα από τον εαυτό τους και τον ανταγωνισμό, όπως για παράδειγμα τον αιώνιο αντίπαλο τους την M3 που ακόμη και στην πλέον πρόσφατη έκδοση της δεν ξεπερνά τους 550 ίππους, αποστομώνοντας όσους διαμαρτυρήθηκαν για την αντικατάσταση του οκτακύλινδρου κινητήρα σε τετρακύλινδρο.
ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΗ ΚΑΙ ΚΟΡΥΦΑΙΑ ΣΤΟ ΔΡΟΜΟ
Στο δρόμο η C63 SE, με δεδομένο ένα ολόκληρο πλήθος εξαιρετικών και πρωτοποριακών συστημάτων ελέγχου ευστάθειας, ειδικών ρυθμίσεων και προσωπικών επιλογών του οδηγού, είναι απλά εξαιρετική και κορυφαία από κάθε άποψη και σε κάθε περίπτωση. Μοιάζει σαν να κινείται επάνω σε αόρατες ράγες, παρέχοντας πλήρη ασφάλεια ακόμη στην λάθος είσοδο ή έξοδο από στροφές στο συνηθισμένο οδικό δίκτυο ή τις πίστες, όπου με το κατάλληλο πρόγραμμα οδήγησης (Master κλπ ) και απενεργοποιημένο το ESP, το αυτοκίνητο θυμίζει ωμή δύναμη, έτοιμη να την δαμάσεις.
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ
Πρόκειται για ένα πολεμικό αεροπλάνο με μορφή επιβατικού, αν μας επιτρέπεται ο παραλληλισμός. Ότι και να πούμε είναι μάλλον λίγο.
Ένα αυτοκίνητο που είτε σαν sedan είτε σαν estate, μπορεί να εκτελεί με άνεση τα συνηθισμένα καθημερινά αστικά δρομολόγια, παιδιά σχολείο, ψώνια κλπ και από την άλλη, όταν το επιτρέπουν οι συνθήκες, να μεταμορφωθεί σε ένα απόλυτο εργαλείο μοναδικής απόλαυσης, συνδυασμός πού πολύ δύσκολο να συναντήσεις από πλευράς ανταγωνισμού.
Έχει καταφέρει να συνδυάσει την εμφάνιση και τις καταιγιστικές επιδόσεις με την πράσινη συνείδηση και ευαισθησία σαν Plug-In-Hybrid μοντέλο, διατηρώντας την κορυφαία ποιότητα της μεγάλης Γερμανικής φίρμας.
Το ταμπελάκι του κάθε υπεύθυνου μηχανικού επάνω στο καπάκι κάθε κινητήρα, δείχνει πώς στέκεται επάξια σε αυτή την θέση, και πως η μοναδική φιλοσοφία της AMG παραμένει ανόθευτη.
Και αναρωτιέσαι πως κατάφεραν να παντρέψουν τη φιλικότητα και την άνεση οδήγησης με την κορυφαία οδική συμπεριφορά και τις εξωπραγματικές επιδόσεις, ειδικά στην έκδοση Estate , που μπορεί να μεταφέρει ολόκληρη την οικογένεια με τις αποσκευές της και τον σκύλο, από την Αθήνα στην Θεσσαλονίκη, παραμένοντας όλοι ατσαλάκωτοι και ξεκούραστοι και σε λίγα χιλιόμετρα μακρύτερα στην πίστα των Σερρών,(ή στην πίστα των Μεγάρων 30 χλμ από την Αθήνα ) να ξεδιπλώνει έναν "αλήτικο" χαρακτήρα, μεταμορφωμένη σε εργαλείο απόλαυσης και μοναδικής αίσθησης οδήγησης.
Όσο για τις τιμές, τα 110.000 ευρώ για τη σεντάν και τα 111.000 ευρώ για την Estate, κρίνονται λογικές για το συγκεκριμένο αυτοκίνητο και το κοινό στο οποίο απευθύνονται τα δύο μοντέλα, την στιγμή που ο ανταγωνισμός ξεκινά από τα 126.000 ευρώ περίπου. Εδώ μπορούμε να αναφερθούμε και στην ιδιαίτερα εντυπωσιακή έκδοση περιορισμένης παραγωγής F1 edition, η οποία διατέθηκε στην αγορά ένα χρόνο μετά την επίσημη παρουσίαση του μοντέλου και έγινε ανάρπαστη.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ Mercedes AMG C 63 SE PERFORMANCE
- Κινητήρας βενζίνης :Τετρακύλινδρος 1.991 κ. εκατοστά.
- Ηλεκτροκινητήρας: 150 kW
- Μετάδοση :Τετρακίνητη 4 Matic+
- Κιβώτιο : Αυτόματο 9 MCT
- Μπαταρία :Ιόντων Λιθίου 6.1 kWh
- Ισχύς συνδυαστική : 680 ίπποι
- Ροπή συνδυαστική : 1020 Nm
- Επιτάχυνση :3.4 δευτ 0 -100 χλμ /ωρ
- Ταχύτητα Τελική : 280 χλμ/ωρ
- Μέση κατανάλωση: 6.8 λ/100 χλμ
- Ρύποι : CO2 : 156 g/km
- Αυτονομία Ηλεκτρική : 13 χλμ
- Βάρος : 2130 κιλά
- Τιμή : Από 110.000 ευρώ