Mercedes-Benz GLC 400e ... Σημείο αναφοράς [test]

Mercedes-Benz GLC 400e ... Σημείο αναφοράς [test]

Προτάσσοντας τους 381 ίππους, τα εκατό χιλιόμετρα της ηλεκτρικής αυτονομίας, την εντυπωσιακή σχεδίαση του νέου μεγαλύτερων διαστάσεων αμαξώματος, το 9αρι αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων, την εξαιρετική τετρακίνηση, την ενεργητική τετραδιεύθυνση και τα κορυφαία συστήματα ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας και υποβοήθησης, και μια σειρά ακόμη ισχυρών πλεονεκτημάτων, η GLC 400e 4Matic  αποτελεί  αναμφισβήτητα  σημείο αναφοράς στην κατηγορίας της.

ΕΚΑΤΟ  ΧΛΜ  ΗΛΕΚΤΡΙΚΗΣ ΑΥΤΟΝΟΜΙΑΣ

Χαρακτηριστικό είναι ότι η νέα GLC διατίθεται συνολικά, μόνο ως υβριδικό όχημα:

  • είτε ως plug-in υβριδικό μοντέλο
  • είτε ως ήπιο υβριδικό με τεχνολογία 48 volt και ενσωματωμένη μίζα-δυναμό

Η  400e, σαν plug-in υβριδικό μοντέλο, προσφέρει αυτονομία άνω των 100 χιλιομέτρων (WLTP) που την καθιστά εξαιρετική λύση για ηλεκτρική κίνηση στην πόλη. 

4MATIC

H  400e κινείται άνετα σε κάθε έδαφος, τόσο εντός όσο και εκτός δρόμου, εντυπωσιάζοντας με την άνεση, την ευελιξία  και τις δυνατότητες της.

Το νέο σύστημα ενεργητικής τετραδιεύθυνσης του πίσω άξονα, όπου στρίβουν και οι πίσω τροχοί, καθιστά την οδήγησή της πολύ πιο άνετη και ασφαλή.

Εντυπωσιάζει επίσης με τα πολυάριθμα χαρακτηριστικά της, όπως το σύστημα τετρακίνησης 4MATIC στον βασικό εξοπλισμό, την  δυνατότητα αμιγώς ηλεκτρικής οδήγησης ως και 100 χιλιόμετρα  και την  οθόνη off-road.

glc 400e2024 02 05 19.22.26

ΑΛΜΑΤΑ  ΠΡΟΟΔΟΥ

Οι εξελιγμένες προδιαγραφές της νέας GLC είναι σαφώς χαρακτηριστικές. Για παράδειγμα, με την χρήση της τελευταίας γενιάς του συστήματος infotainment MBUX (Mercedes-Benz User Experience) έχει γίνει ακόμη πιο ψηφιακή και ευφυής, ενώ τόσο το υλικό όσο και το λογισμικό έχουν πραγματοποιήσει  άλματα προόδου, με την υψηλής ευκρίνειας εικόνες στην οθόνη του οδηγού και την κεντρική οθόνη, διευκολύνοντας έτσι τον έλεγχο τόσο του οχήματος όσο και των λειτουργιών άνεσης, σε κάθε περίπτωση.

ΟΛΙΣΤΙΚΗ ΕΜΠΕΙΡΙΑ

Να σημειώσουμε ότι οι  δύο οθόνες LCD προσφέρουν μια ολιστική εμπειρία αισθήσεων καθώς οι πληροφορίες παρουσιάζονται με σαφώς πιο οργανωμένο τρόπο.

Η πλοήγηση πλήρους οθόνης παρέχει στον οδηγό βέλτιστη καθοδήγηση στη διαδρομή. Η επαυξημένη πραγματικότητα MBUX για πλοήγηση αποτελεί ένα ακόμη πλεονέκτημα.

Μια κάμερα καταγράφει τον περιβάλλοντα χώρο μπροστά από το όχημα. Η κεντρική οθόνη δείχνει τις κινούμενες εικόνες, ενώ επάνω της προβάλλονται εικονικά αντικείμενα, πληροφορίες και δείκτες ως υπέρθετα στοιχεία όπως, μεταξύ αυτών, σήματα κυκλοφορίας, βέλη κατεύθυνσης, συστάσεις αλλαγής λωρίδας και αριθμοί οδών. Έτσι, διευκολύνεται σημαντικά η πλοήγηση, ειδικά σε αστικές περιοχές οπου η κυκλοφορία είναι πυκνή.

ΦΩΝΗΤΙΚΟΣ ΒΟΗΘΟΣ

Η ικανότητα διαλόγου και μάθησης του φωνητικού βοηθού «Hey Mercedes» βασίζεται σε υπερσύγχρονους αλγορίθμους που  επιτρέπουν να προσαρμόζεται διαρκώς περισσότερο στις επιθυμίες και τις προτιμήσεις του οδηγού. Οι πάροχοι streaming μουσικής μπορούν να ενσωματώνονται απρόσκοπτα στο MBUX και συνεπώς, οι επιβάτες μπορούν να απολαμβάνουν μια εξατομικευμένη μουσική εμπειρία στο αυτοκίνητό. Με τη λειτουργία MBUX Smart Home, η GLC γίνεται ένα κινητό κέντρο ελέγχου για το σπίτι: η θέρμανση και ο φωτισμός, τα ρολά και οι ηλεκτρικές συσκευές μπορούν να παρακολουθούνται και να ελέγχονται εξ αποστάσεως, από τον οδηγό κάθε στιγμή.

ΠΛΑΙΣΙΑ ΧΡΩΜΙΟΥ

Ο βασικός εξοπλισμός περιλαμβάνει  το πακέτο χρωμίου, με πλαίσια παραθύρων χρωμίου και μια νέα τεχνική προστασία κάτω μέρους με εμφάνιση χρωμίου, προσθέτοντας εντυπωσιακά σχεδιαστικά στοιχεία και αναδεικνύοντας τις διαστάσεις του οχήματος.

Ένα από τα καθοριστικά σχεδιαστικά στοιχεία της GLC είναι το επανασχεδιασμένο μπροστινό τμήμα, με προβολείς που ενσωματώνονται απευθείας στη μάσκα ψυγείου, για να τονίζουν το πλάτος του οχήματος, και τη νέα μάσκα ψυγείου της γραμμής AVANTGARDE , η οποία διαθέτει πλέον πλαίσιο χρωμίου και μία σπορτίφ γρίλια σε ματ γκρι χρώμα, επίσης με διακοσμητικά στοιχεία χρωμίου. Ειδικά μάλιστα η έκδοση AMG Line περιλαμβάνει τη μάσκα ψυγείου με μοτίβο Mercedes-Benz.

glc 400e2024 02 05 19.22.41

ΙΣΟΡΡΟΠΗΜΕΝΗ ΚΟΜΨΟΤΗΤΑ

Συνολικά η σχεδίαση του αμαξώματος χαρακτηρίζεται από εκτενείς, μεγάλες επιφάνειες που εμπλουτίζονται με όμορφα διαμορφωμένες ακμές στις πλευρές. Έτσι, τονίζονται οι θόλοι των τροχών και επιτυγχάνεται μια ισορροπία μεταξύ κομψότητας και εκτός δρόμου χαρακτηριστικών.

 Οι επενδύσεις των θόλων των τροχών στο χρώμα του οχήματος διατίθενται για πρώτη φορά από τη γραμμή εξοπλισμού AMG και επάνω, για να τονίζουν το σπορ χαρακτήρα της AMG Line, προαιρετικά σε συνδυασμό με   ελαστικά τεσσάρων εποχών. Επίσης προαιρετικά, διατίθενται τα σκαλοπάτια επιβίβασης EASY-ENTRY και, από τη γραμμή εξοπλισμού AMG και επάνω, το πακέτο Night.

ΕΠΙΒΛΗΤΙΚΗ ΕΜΦΑΝΙΣΗ

Μερικά ακόμη χαρακτηριστικά που συντελούν στη σπορ, επιβλητική εμφάνιση είναι το φαρδύ μετατρόχιο και οι φαρδιές ζάντες 18 έως 20 ιντσών. Αρκετοί από τις εργοστασιακά διαθέσιμες ζάντες διαθέτουν μοντέρνα σχεδίαση με πολύ γυαλιστερό φινίρισμα και δίχρωμες επιφάνειες, ενώ είναι και αεροδυναμικά βελτιστοποιημένες.

Τα νέα πίσω φώτα δύο τμημάτων έχουν εσωτερικό με τρισδιάστατη σχεδίαση και τονίζουν το πλάτος του πίσω τμήματος, όπου υπάρχει και μια τεχνική προστασία χαμηλά με εμφάνιση χρωμίου, στην οποία ενσωματώνονται οι επίσης χρωμιωμένες απολήξεις εξάτμισης.

ΠΛΟΥΣΙΟΣ ΔΙΑΚΟΣΜΟΣ

Το ταμπλό οργάνων είναι προσεκτικά σχεδιασμένο: Το επάνω τμήμα μοιάζει με φτερό και διαθέτει νέα, επίπεδα στρογγυλά στόμια αεραγωγών που θυμίζουν τα αεροδυναμικά καλύμματα κινητήρα αεροσκάφους, ενώ το κάτω τμήμα εκτείνεται με τον πλούσιο διάκοσμό του αρμονικά μέχρι την κεντρική κονσόλα. Η υψηλής ανάλυσης οθόνη LCD 12,3 ιντσών (31,2 cm) στη θέση του οδηγού μοιάζει να αιωρείται ελεύθερα μπροστά από το ταμπλό σε σχήμα φτερού. Η κεντρική οθόνη 11,9 ιντσών (30,2 cm) ορθώνεται αρμονικά από την κεντρική κονσόλα, χωρίς καθόλου ενώσεις, και μοιάζει επίσης να αιωρείται πάνω από το  ταμπλό. Όπως το ταμπλό οργάνων, έτσι και η οθόνη είναι ελαφρώς στραμμένη προς τον οδηγό.

glc 400e2024 02 05 19.23.05

ΛΙΤΗ ΣΧΕΔΙΑΣΗ ΕΠΕΝΔΥΣΕΩΝ

Ακόμη τα δύο άκρα του ταμπλό οργάνων πλαισιώνονται από τη μοντέρνα, εξαιρετικά λιτή σχεδίαση των επενδύσεων των θυρών. Αντανακλώντας τη σχεδίαση της κεντρικής κονσόλας, το μπροστινό της τμήμα αποκτά τη μορφή ενός μεταλλικού στοιχείου προηγμένης τεχνολογίας. Μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως χειρολαβή και περικλείει τα χειριστήρια των ηλεκτρικών παραθύρων. Ένα άλλο  χαρακτηριστικό είναι οι μονάδες  χειρισμού με τα ενσωματωμένα χειριστήρια ρύθμισης  των καθισμάτων, που βρίσκονται ψηλά στις πόρτες, για ευκολότερη χρήση.

ΠΡΟΣΕΓΜΕΝΕΣ ΛΕΠΤΟΜΕΡΕΙΕΣ

Η  σχεδίαση των καθισμάτων της νέας GLC “παίζει” με τις επίπεδες και καμπύλες επιφάνειες, εντυπωσιάζοντας με την πρώτη ματιά . Τα προσκέφαλα και η καλυμμένη σύνδεσή τους με την πλάτη του καθίσματος έχουν επίσης επανασχεδιαστεί. Η νέα GLC διατίθεται με δερμάτινο ταμπλό οργάνων και ακμές παραθύρων σε εμφάνιση δέρματος νάπα (προαιρετικά και βασικός εξοπλισμός στη γραμμή AMG). Επιπλέον ορισμένα διακοσμητικά στοιχεία διαθέτουν  ιδιαίτερα προσεγμένες επιφάνειες όπως, μεταξύ άλλων, οι νέες επενδύσεις ξύλου με ανοικτούς πόρους σε καφέ αποχρώσεις, καθώς και η επένδυση μαύρου ξύλου με ανοικτούς πόρους που ενσωματώνει ένα λεπτό ένθετο αλουμινίου κατά μήκος του ταμπλό, ξεχωρίζοντας αμέσως.

ΜΑΚΡΥΤΕΡΗ ΚΑΙ ΧΑΜΗΛΟΤΕΡΗ

Οι μεγάλες εξωτερικές διαστάσεις της νέας GLC δίνουν τονίζουν την δυναμική και επιβλητική εμφάνιση του οχήματος .

Με μήκος 4.716 mm, είναι 60 mm μακρύτερη και 4 mm χαμηλότερη από το προηγούμενο μοντέλο. Τα μετατρόχια έχουν αυξηθεί κατά 6 mm μπροστά (τώρα: 1627 mm) και 23 mm πίσω (τώρα: 1640 mm). Το μεγαλύτερο μήκος του οχήματος λειτουργεί προς όφελος του μεταξονίου καθώς και των μπροστινών και πίσω προβόλων. Το πλάτος οχήματος του οχήματος έχει διατηρηθεί στα 1.890 mm

Έτσι με άνεση χωρούν τέσσερις με πέντε επιβάτες, χωρίς πολλές υποχωρήσεις και χωρίς να κουράζονται ακόμη και σε πολύωρα ταξίδια.

Στο σαλόνι τώρα η αίσθηση χλιδής και πολυτέλειας είναι έντονη ενώ η πληρότητα εξοπλισμού, η ποιότητα  υλικών και επενδύσεων, η τελειότητα του φινιρίσματος και η   προσοχή στη λεπτομέρεια πολύ δύσκολα βρίσκουν αντίπαλους.

glc 400e2024 02 05 19.22.53

ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟ ΠΟΡΤ ΜΠΑΓΚΑΖ

Συνολικά η χωρητικότητα του χώρου αποσκευών επωφελείται από τον μακρύτερο πίσω πρόβολο και αυξάνεται σημαντικά στα 620 λίτρα (+70 λίτρα σε σύγκριση με το προηγούμενο μοντέλο), γεγονός που γίνεται ιδιαίτερα αισθητό στην καθημερινότητα, στις οικογενειακές διακοπές ή τις περιστασιακές μεταφορικές ανάγκες. Στον βασικό εξοπλισμό της GLC περιλαμβάνεται το πίσω καπό EASY-PACK, το οποίο ανοίγει και κλείνει άνετα με το πάτημα ενός κουμπιού: πατώντας το κουμπί στο κλειδί του οχήματος, τον διακόπτη στην πόρτα οδηγού ή τη λαβή απασφάλισης στο πίσω καπό, προσφέροντας μεγαλύτερη ευκολία.

ΒΕΛΤΙΩΜΕΝΗ ΟΠΙΣΘΕΛΚΟΥΣΑ

Το νέο μοντέλο διαθέτει καλύτερη αεροδυναμική διαμόρφωση. Ο συντελεστής οπισθέλκουσας της GLC είναι μόλις Cd = 0,29, βελτιωμένος κατά δύο δέκατα από το προηγούμενο μοντέλο (Cd = 0,31) – μια αξιοσημείωτη εξέλιξη για SUV με συμβατικό σύστημα κίνησης. Η βελτίωση της οπισθέλκουσας και του αεροδυναμικού θορύβου επιτεύχθηκε χάρη σε εκτενείς ψηφιακές προσομοιώσεις (Computational Fluid Dynamics – Υπολογιστική Ρευστοδυναμική), καθώς και δοκιμές με πραγματικά οχήματα στην αεροακουστική/αεροδυναμική σήραγγα.

Στη βελτίωση της αεροδυναμικής της νέας GLC συνετέλεσαν πολλοί παράγοντες όπως :

  • Νέο σύστημα ελέγχου αέρα δύο επιπέδων (μάσκα ψυγείου και μπροστινή ποδιά) με αεροδυναμικά βελτιστοποιημένη βασική θέση αερισμού για μέγιστη αεροδυναμική απόδοση
  • Καλύτερα τοποθετημένοι και αεροδυναμικά/αεροακουστικά βελτιστοποιημένοι καθρέφτες στις ακμές των παραθύρων
  • Νέος αεροδυναμικός σχεδιασμός της αεροτομής οροφής και των ενσωματωμένων πλευρικών αεροτομών.
  • Καινούριες πλευρικές λεπτές αεροτομές στα πίσω φώτα
  • Ειδικά βελτιστοποιημένες αεροτομές τροχών εμπρός και πίσω
  • Ειδική αεροδυναμική επένδυση στους βραχίονες ανάρτησης (σε χαλύβδινη ανάρτηση)
  • Ειδικά βελτιστοποιημένος σχεδιασμός των πλαισίων υποδαπέδου, ώστε να είναι όσο το δυνατόν πιο ομοιόμορφα για τους διάφορους τύπους κινητήρων
  • Νέοι, αεροδυναμικά βελτιστοποιημένοι, τροχοί
  • Αεροδυναμικά βελτιστοποιημένη ανάρτηση, η οποία χαμηλώνει στο πρόγραμμα οδήγησης Eco

glc 400e2024 02 05 19.24.12

ΧΑΜΗΛΟΤΕΡΟΙ  ΘΟΡΥΒΟΙ

Η  νέα GLC αποδεικνύεται  ένα ιδιαίτερα αθόρυβο όχημα, που εξασφαλίζει  ήρεμο  περιβάλλον και χαμηλή στάθμη αεροδυναμικού θορύβου και θορύβου κύλισης. Αυτό επιτεύχθηκε με ακουστική βελτιστοποίηση του κελύφους του αμαξώματος και εξελιγμένη ηχομόνωση,  όπως για παράδειγμα, στον βασικό εξοπλισμό περιλαμβάνεται μια ηχομονωτική μεμβράνη στο παρμπρίζ. Ακόμα μεγαλύτερη ησυχία και άνεση προσφέρει το προαιρετικό ηχομονωτικό και θερμομονωτικό τζάμι, του οχήματος.

ΞΕΧΩΡΙΣΤΕΣ ΕΜΠΕΙΡΙΕΣ

Το εξελιγμένο διαλειτουργικό σύστημα ENERGIZING δικτυώνει διάφορα συστήματα άνεσης, για να παρέχει μια πιο αποδοτική οδηγική εμπειρία. Το προαιρετικό πακέτο ENERGIZING Plus ενεργοποιεί τα διάφορα συστήματα με το πάτημα ενός κουμπιού ή με φωνητική εντολή και  συνδυάζεται με έως και επτά προγράμματα άνεσης που προσφέρουν διαφορετικές δυνατότητες. Ταυτόχρονα, το σύστημα δημιουργεί την κατάλληλη ατμόσφαιρα στον εσωτερικό χώρο,  αναζωογονητική σε περίπτωση κόπωσης ή χαλαρωτική εάν το επίπεδο stress είναι υψηλό. Το ENERGIZING COACH προτείνει μάλιστα το κατάλληλο πρόγραμμα τονωτικής άσκησης ή ευεξίας με βάση τα δεδομένα του οχήματος ή της διαδρομής. O ευφυής αλγόριθμος συνυπολογίζει επίσης πληροφορίες σχετικά με την ποιότητα ύπνου και το επίπεδο άγχους εάν ο οδηγός έχει κατάλληλη wearable συσκευή.

Το πακέτο AIR-BALANCE περιλαμβάνεται επίσης στο πακέτο ENERGIZING Plus και προσφέρει μια ξεχωριστή εμπειρία διακριτικού αρωματικού στο εσωτερικό, σύμφωνα με τις προσωπικές προτιμήσεις και ανάλογα με τη διάθεση του οδηγού. Επιπλέον, με τον αναζωογονητικό ιονισμό και το φιλτράρισμα του εξωτερικού και εσωτερικού αέρα, συμβάλλει στη βελτίωση της συνολικής ποιότητας αέρα και εντείνει την αίσθηση ευεξίας. Το προαιρετικό σύστημα ENERGIZING AIR CONTROL παρακολουθεί έξυπνα την ποιότητα του αέρα στο εσωτερικό του οχήματος. Για τον σκοπό αυτό, χρησιμοποιεί αισθητήρες ποιότητας αέρα και λεπτών σωματιδίων και, σε περίπτωση υπέρβασης των οριακών τιμών, το σύστημα κλιματισμού περνάει σε λειτουργία ανακύκλωσης αέρα. Ένα φίλτρο δύο σταδίων μπορεί επιπλέον να φιλτράρει τη λεπτή σκόνη και μεγάλο ποσοστό ρύπων από τον αέρα, προσφέροντας ευχάριστη ατμόσφαιρα.

ΠΑΝΟΡΑΜΙΚΗ ΟΡΟΦΗ

Σημειώνουμε πως νέα GLC διατίθεται με τη νέα πανοραμική οροφή ως προαιρετικό εξοπλισμό. Η επενδυμένη εγκάρσια δοκός είναι λεπτότερη από ό,τι στην προηγούμενη έκδοση, παρέχοντας μια σχεδόν απρόσκοπτη θέα μέσα από το μεγαλύτερη γυάλινη επιφάνεια της οροφής. Όταν χρειάζεται, η πανοραμική ηλιοροφή μπορεί να καλυφθεί με ένα ρολό σκίασης, εύκολο στη χρήση του.

ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΜΕΝΟΣ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ

Ξεκινώντας από τη νέα στρατηγική πολυτέλειας της Mercedes-Benz, ο βασικός εξοπλισμός της νέας GLC έχει αναβαθμιστεί σημαντικά  προσφέροντας  εξαρχής ένα επίπεδο ιδιαίτερα πλήρες. Το επίπεδο AVANTGARDE, για παράδειγμα, περιλαμβάνεται πλέον στον βασικό εξοπλισμό, διαθέτοντας στοιχεία όπως οι μεγάλες οθόνες, η ενσωμάτωση smartphone, η ασύρματη φόρτιση και τα θερμαινόμενα μπροστινά καθίσματα.

Επιπλέον, η λογική των πακέτων έχει απλουστευθεί σημαντικά, ώστε να διευκολύνεται η επιλογή μεταξύ των πολυάριθμων μεμονωμένων προαιρετικών στοιχείων. Τα λειτουργικά χαρακτηριστικά που παραγγέλνονται συχνά μαζί, έχουν ομαδοποιηθεί πλέον σε συγκεκριμένα πακέτα εξοπλισμού με βάση τις πραγματικές προτιμήσεις των οδηγών . Απομένουν έτσι πολύ λίγα διαθέσιμα ξεχωριστά λειτουργικά προαιρετικά στοιχεία που δεν περιλαμβάνονται σε πακέτα. Όσον αφορά όμως τις  επιλογές, όπως το χρώμα βαφής, τις επενδύσεις, το διάκοσμο και τις ζάντες , οι αγοραστές  μπορούν να διαμορφώνουν τα οχήματά τους εξατομικευμένα όπως και πριν, διαλέγοντας ότι ακριβώς θελουν.

glc 400e2024 02 05 19.23.14

ΥΒΡΙΔΙΚΗ ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ

Όπως ήδη σημειώσαμε η νέα GLC διατίθεται μόνον ως υβριδικό όχημα, είτε ως plug-in υβριδικό μοντέλο είτε ως ήπιο υβριδικό με τεχνολογία 48 volt και ενσωματωμένη μίζα-δυναμό (ISG). Η γκάμα κινητήρων περιλαμβάνει αποκλειστικά τετρακύλινδρους κινητήρες από την τρέχουσα οικογένεια αρθρωτών κινητήρων (FAME) της Mercedes-Benz. Τέσσερις από αυτούς τους κινητήρες είναι ήπιες υβριδικές μονάδες που ενισχύονται  στις χαμηλές στροφές από μια ενσωματωμένη μίζα-δυναμό δεύτερης γενιάς (ISG). Τρεις ακόμη εκδόσεις κινητήρων είναι πλήρως υβριδικές μονάδες με πρόσθετη ηλεκτρική ισχύ 100 kW και ηλεκτρική αυτονομία άνω των 100 χιλιομέτρων.

ΚΙΝΗΤΗΡΕΣ ΒΕΝΖΙΝΗΣ ΚΑΙ ΝΤΙΖΕΛ

Οι εκδόσεις βενζίνης ξεκινούν από τους 204 ίππους, ενώ ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει η ντίζελ 220 d 4Matic με χωρητικότητα 1993 κυβικών και 197 ίππους, επιτάχυνση 8.0 δευτερόλεπτων, τελική ταχύτητα 219 χλμ/ωρ και μέση κατανάλωση 6.0 με  7.1 λίτρων /100 χλμ, που πιστοποιεί ότι οι ντίζελ και εξαιρετικές ικανότητες έχουν και μέλλον προς το παρόν.

Η ενσωματωμένη μίζα-δυναμό (ISG) εξασφαλίζει άριστη απόδοση ενέργειας. Το σύστημα περιλαμβάνει το ηλεκτρικό κύκλωμα 48 volt, το οποίο επιτρέπει λειτουργίες όπως «κύλιση», ενίσχυση ή ανάκτηση ενέργειας και, ως εκ τούτου, σημαντική εξοικονόμηση καυσίμου. Επιπλέον, η εκκίνηση των κινητήρων γίνεται πολύ γρήγορα και άνετα χάρη στην ενσωματωμένη μίζα-δυναμό (ISG), με αποτέλεσμα η λειτουργία Start-Stop να είναι σχεδόν ανεπαίσθητη για τον οδηγό, όπως και η μετάβαση από την ελεύθερη κύλιση με απενεργοποιημένο κινητήρα στην έντονη επιτάχυνση με ισχύ από τον κινητήρα. Στο ρελαντί, η έξυπνη αλληλεπίδραση ανάμεσα στην ενσωματωμένη μίζα-δυναμό και τον κινητήρα εσωτερικής καύσης προσφέρει μια εξαιρετικά ομαλή λειτουργία.

ΒΕΛΤΙΩΜΕΝΟ ΥΒΡΙΔΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

Η καινούρια GLC χρησιμοποιεί  πλέον το plug-in υβριδικό σύστημα κίνησης τέταρτης γενιάς. Με  τους ίδιους βασικούς κινητήρες, ο εξηλεκτρισμός έχει κάνει άλλο ένα μεγάλο βήμα. Με ηλεκτρική ισχύ πλέον 100 kW, ροπή στρέψης 440Nm και συνολική ηλεκτρική αυτονομία άνω των 100 χιλιομέτρων (WLTP), οι καθημερινές διαδρομές μπορούν ουσιαστικά να γίνονται εξ ολοκλήρου ηλεκτρικά. Το βελτιωμένο υβριδικό πρόγραμμα οδήγησης φροντίζει για ηλεκτρική κίνηση 0στα τμήματα της διαδρομής που ενδείκνυνται περισσότερο. Για παράδειγμα, η ηλεκτρική κίνηση έχει προτεραιότητα σε μεγάλες διαδρομές εντός αστικών περιοχών, προσφέροντας έτσι μεγαλύτερη άνεση και οικονομία.

ΔΥΟ ΕΠΙΛΟΓΕΣ ΚΙΝΗΣΗΣ

Δύο προγράμματα οδήγησης επιτρέπουν στον οδηγό να χρησιμοποιήσει τις δυνατότητες του συστήματος κίνησης plug-in άκρως στοχευμένα:

  • BATTERY HOLD: Προτεραιότητα δίνεται στη διατήρηση της κατάστασης φόρτισης της μπαταρίας υψηλής τάσης, π.χ. όταν έχει προγραμματιστεί για αργότερα οδήγηση στο κέντρο της πόλης ή σε ζώνη χαμηλών εκπομπών. Το υβριδικό σύστημα κίνησης επιλέγει το κατάλληλο πρόγραμμα ανάλογα με τις συνθήκες οδήγησης και την απόσταση.
  • ELECTRIC: Ηλεκτρική οδήγηση έως 140 km/h, ρυθμιζόμενη ανάκτηση ενέργειας, ενεργοποίηση του κινητήρα εσωτερικής καύσης μετά ένα σημείο πίεσης του πεντάλ γκαζιού.

Όταν  η επιλογή λειτουργίας, βάσει διαδρομής, ενεργοποιηθεί σε οποιοδήποτε από τους δύο τρόπους οδήγησης, τα δεδομένα σχετικά με την αναμενόμενη διαδρομή αξιολογούνται όταν βέβαια είναι ενεργή η καθοδήγηση διαδρομής. Λαμβάνονται υπόψη παράγοντες όπως τα δεδομένα πλοήγησης, η τοπογραφία, τα όρια ταχύτητας και οι συνθήκες κυκλοφορίας σε ολόκληρη την προγραμματισμένη διαδρομή. Με την επιλογή λειτουργίας βάσει διαδρομής, οι δύο μορφές ενέργειας του υβριδικού οχήματος μπορούν να κατανέμονται με τον καλύτερο δυνατό τρόπο. Το σύστημα ελέγχου επιλέγει αυτόματα το καταλληλότερο πρόγραμμα, ώστε να επηρεάζεται στοχευμένα η κατάσταση φόρτισης της μπαταρίας υψηλής τάσης. Για παράδειγμα, η ηλεκτρική ενέργεια μπορεί να εξοικονομηθεί , ώστε να είναι δυνατή η αμιγώς ηλεκτρική κίνηση στο κέντρο της πόλης ή σε περιβαλλοντικές ζώνες, που είναι υποχρεωτική.

glc 400e2024 02 05 19.23.38

ΕΠΙΛΟΓΗ ΒΕΛΤΙΣΤΗΣ ΤΑΧΥΤΗΤΑΣ

Ειδικά στα  προγράμματα οδήγησης HYBRID και ELECTRIC, καθώς και στο BATTERY HOLD, το σύστημα υποβοήθησης ECO αξιολογεί επίσης τα δεδομένα της διαδρομής και υποστηρίζει τη μέγιστη δυνατή αποδοτικότητα και ανάκτηση ενέργειας ανάλογα με τη διαδρομή. Εάν ο χάρτης πλοήγησης ή οι αισθητήρες και οι κάμερες ανιχνεύσουν, για παράδειγμα, έναν κυκλικό κόμβο, μια στροφή φουρκέτα, μια κλειστή στροφή, μια διασταύρωση, μια ανηφόρα, ένα προπορευόμενο όχημα ή κάποιο όριο ταχύτητας, το σύστημα υποβοήθησης ECO υπολογίζει τη βέλτιστη ταχύτητα του οχήματος με βάση την απόσταση, την ταχύτητα  την κλίση και άλλα δεδομένα.

ΑΠΟ ΤΟΝ ΗΛΕΚΤΡΙΚΟ ΣΤΟ ΘΕΡΜΙΚΟ ΚΙΝΗΤΗΡΑ

Γενικά όλες οι plug-in υβριδικές εκδόσεις της νέας GLC διαθέτουν μια απτική (ενεργή) μονάδα πεντάλ γκαζιού. Στο πρόγραμμα οδήγησης ELECTRIC, η μονάδα σηματοδοτεί τη μετάβαση από την ηλεκτρική κίνηση στην οδήγηση με τον κινητήρα εσωτερικής καύσης μέσω ενός αισθητού σημείου πίεσης. Μόλις πατηθεί το πεντάλ γκαζιού πέρα από το συγκεκριμένο σημείο πίεσης, τίθεται σε λειτουργία ο κινητήρας εσωτερικής καύσης παρέχοντας πρόσθετη ροπή στρέψης και ισχύ.

ΘΕΩΡΗΤΙΚΗ ΚΑΙ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΗ ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ

Για τους περισσότερους οδηγούς, η ηλεκτρική αυτονομία αποτελεί σημαντικό παράγοντα  επιλογής ηλεκτροκίνητου αυτοκινήτου και η Μερσεντές τους βοηθά  να ανακαλύψουν εύκολα πώς επιδρούν οι επιμέρους συνθήκες λειτουργίας στην πραγματική ηλεκτρική αυτονομία.

Στην πράξη, μπορούν να συνδυάζονται διάφοροι εξωτερικοί παράγοντες, όπως η θερμοκρασία περιβάλλοντος, το προφίλ διαδρομής και οι απαιτήσεις κλιματισμού, ώστε να διαπιστώνουν με μια ματιά τι αυτονομία μπορούν να αναμένουν ακόμη.  Με αυτόν τον τρόπο γίνεται σαφές σε ποιες συνθήκες μπορεί να αποκλίνει η πραγματική ηλεκτρική αυτονομία από την θεωρητική τιμή. 

ΒΕΛΤΙΣΤΗ ΑΝΑΚΤΗΣΗ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ

Ουσιαστικά η ισχύς  της υβριδικής μονάδας κίνησης παρέχεται από έναν σύγχρονο κινητήρα μόνιμης διέγερσης. Η μέγιστη ροπή 440 Nm του ηλεκτρικού κινητήρα είναι αμέσως διαθέσιμη προσφέροντας έτσι γρήγορη εκκίνηση και δυναμική απόδοση κατά την οδήγηση. Η ηλεκτρική ισχύς είναι διαθέσιμη έως το όριο των 140 km/h. Η νέα GLC χρησιμοποιεί έναν ηλεκτρομηχανικό ενισχυτή φρένων, ο οποίος ελέγχει αυτόματα την ευέλικτη μετάβαση από την υδραυλική πέδηση στην ανάκτηση ανάλογα με τις συνθήκες οδήγησης, εξασφαλίζοντας έτσι πάντα τη βέλτιστη ανάκτηση ενέργειας. Κατά συνέπεια, η μέγιστη ισχύς ανάκτησης έως και 100 kW μπορεί να επιτευχθεί συχνότερα από ό,τι με ένα συμβατικό, αμιγώς υδραυλικό σύστημα πέδησης, που χρησιμοποιεί ο ανταγωνισμός.

ΦΟΡΤΙΣΗ ΣΕ ΤΡΙΑΝΤΑ ΛΕΠΤΑ

Χαρακτηριστικό είναι ότι η μπαταρία υψηλής τάσης έχει αναπτυχθεί εσωτερικά από τη Mercedes-Benz και έχει συνολική χωρητικότητα 31,2 kWh. Ακόμη και αν έχει αδειάσει εντελώς η μπαταρία, μπορεί να επαναφορτιστεί πλήρως σε περίπου 30 λεπτά με τον προαιρετικό φορτιστή συνεχούς ρεύματος 60 kW. Για τη φόρτιση με τριφασικό ρεύμα σε wallbox συνδεδεμένο με το οικιακό δίκτυο εναλλασσόμενου ρεύματος διατίθεται ένας τυποποιημένος φορτιστής 11 kW.

ΚΟΡΥΦΑΙΕΣ ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ

Στην 400e το υβριδικό σύστημα συνδυάζεται πολύ καλά με τον δίλιτρο τούρμπο βενζινοκινητήρα των 252 ίππων και των 400  Nm. Ο ηλεκτρικός κινητήρας αποδίδει 136 ίππους, με την συνδυαστική ιπποδύναμη να φθάνει τους 381  ιππους και τα 650 Nm ροπής, εξασφαλίζοντας, στο αμάξωμα των 2335 κιλών, σε συνδυασμό με το εξαιρετικό 9αρι αυτόματο κιβώτιο, κορυφαίες επιδόσεις και κατά περίπτωση μηδενική κατανάλωση ή μέση κατανάλωση 0.7 λίτρα με την μπαταρία πλήρως φορτισμένη . Με άδεια την μπαταρία η μέση κατανάλωση κυμαίνεται στα 8.9 λίτρα και κατεβαίνει αρκετά με ελαφρύ δεξί πόδι.

Από πλευράς επιδόσεων τώρα , τα 100 χλμ/ωρ εμφανίζονται από στάση σε 5.5 δευτερόλεπτα ενώ η τελική ταχύτητα ακουμπά τα 237 χλμ/ωρ.

glc 400e2024 02 05 19.23.59

ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΠΟΛΛΑΠΛΩΝ ΣΥΝΔΕΣΜΩΝ

Τα στοιχεία που διακρίνουν την νέα GLC από πλευράς αναρτήσεων, είναι ένας νέος άξονας τεσσάρων συνδέσμων μπροστά και μια ανεξάρτητη ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων, τοποθετημένη σε υποπλαίσιο, πίσω. Η ανάρτηση του βασικού εξοπλισμού παρέχει αυξημένη άνεση, χαμηλή στάθμη θορύβου και πολύ καλή οδική συμπεριφορά. Διατίθεται επίσης και το πακέτο που  περιλαμβάνει αερανάρτηση AIRMATIC και σύστημα τετραδιεύθυνσης πίσω άξονα. Η αερανάρτηση AIRMATIC είναι εξοπλισμένη με μεταβλητά ρυθμιζόμενη απόσβεση.

Τα plug-in υβριδικά μοντέλα διαθέτουν αερανάρτηση και σύστημα ρύθμισης ύψους ανάρτησης στον πίσω άξονα ως βασικό εξοπλισμό.

ΕΝΕΡΓΗΤΙΚΗ ΤΕΤΡΑΔΙΕΥΘΥΝΣΗ

Η νέα GLC 400e  εμφανίζεται ιδιαίτερα ευέλικτη στους επιτόπου ελιγμούς , χάρη στο  σύστημα ενεργητικής τετραδιεύθυνσης του πίσω άξονα σε συνδυασμό βέβαια με την πιο άμεση σχέση μετάδοσης του συστήματος διεύθυνσης του μπροστινού άξονα. Η γωνία διεύθυνσης του πίσω άξονα κυμαίνεται έως 4,5 μοίρες. Ως αποτέλεσμα, ο κύκλος στροφής μειώνεται κατά 80 εκατοστά στα 11,0 μέτρα. Επιπλέον, ο οδηγός κάνει λιγότερες περιστροφές του τιμονιού από τέρμα σε τέρμα.

ΑΝΕΤΗ ΚΑΙ ΣΤΑΘΕΡΗ

 Η 400e 4Matic αποδεικνύεται ιδιαίτερα άνετη για τους επιβάτες και σταθερή στο δρόμο σε κάθε περίπτωση, με εξαιρετική κατευθυντικότητα και ελάχιστες κλίσεις στις ακόμη και στις γρήγορες στροφές.

Το σύστημα τετρακίνησης 4MATIC, με κατανομή υπό κανονικές συνθήκες 31 % εμπρός και 69% πίσω , η οποία κατανομή αλλάζει βέβαια ανάλογα με τις οδικές συνθήκες και τον τρόπο οδήγησης, αποδεικνύεται πολύ καλό και χρήσιμο, σε στεγνούς, βρεγμένους, χιονισμένους αλλά και χωμάτινους δρόμους, προσφέροντας μεγάλες δυνατότητες στον οδηγό και αυξημένη ασφάλειας.

Τέλος τα φρένα κρίνονται κορυφαία από πλευράς, αίσθησης, απόδοσης και αντοχής στην σκληρή χρήση.

ΜΕΤΑΒΛΗΤΟ ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ

Χαρακτηριστικά σε ταχύτητες κάτω από 60 km/h, οι πίσω τροχοί στρέφονται προς την αντίθετη κατεύθυνση από τους μπροστινούς τροχούς, ενώ κατά την στάθμευση έως και 4,5 μοίρες αντίθετα προς τη γωνία μπροστινού άξονα. Έτσι, ανάλογα με την περίπτωση, το μεταξόνιο ουσιαστικά «κονταίνει» και το αυτοκίνητο γίνεται πιο ευκίνητο και ευέλικτο. Με ταχύτητα 60 km/h και άνω, οι πίσω τροχοί στρέφονται προς την ίδια κατεύθυνση με τους μπροστινούς τροχούς. Αυτή η αύξηση πρακτικά του μεταξονίου προσφέρει σημαντικά πλεονεκτήματα όπως η βελτιωμένη ευστάθεια και ασφάλεια στην οδήγηση με υψηλές ταχύτητες, τις γρήγορες αλλαγές λωρίδας ή τους αιφνίδιους ελιγμούς αποφυγής. Επιπλέον, στην κίνηση σε επαρχιακούς δρόμους , απαιτούνται σημαντικά λιγότερες κινήσεις του τιμονιού, ενώ το όχημα ανταποκρίνεται πιο άμεσα στις εντολές του οδηγού.

glc 400e2024 02 05 19.23.48

ΑΦΘΟΝΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΥΠΟΒΟΗΘΗΣΗΣ

Τα συστήματα υποβοήθησης είναι άφθονα. Ξεχωρίζουν, το τελευταίας γενιάς πακέτο υποβοήθησης πού περιλαμβάνει νέες και εξελιγμένες λειτουργίες, οι οποίες ξεκουράζουν τον οδηγό σε καθημερινές καταστάσεις φροντίζοντας για πιο άνετη και ασφαλή οδήγηση. Όταν προκύπτει κίνδυνος, τα συστήματα υποβοήθησης μπορούν να αντιδρούν σε επικείμενες συγκρούσεις ανάλογα με τις απαιτήσεις της στιγμής . Πολλές προηγμένες λειτουργίες μπορούν να κάνουν την οδήγηση ακόμα πιο ασφαλή. Το ενεργό σύστημα υποβοήθησης απόστασης DISTRONIC, για παράδειγμα, μπορεί πλέον να αντιδρά σε ακινητοποιημένα οχήματα στο δρόμο με ταχύτητες έως και 100 km/h (προηγουμένως 60 km/h). Ένα από τα νέα χαρακτηριστικά του ενεργού συστήματος υποβοήθησης διεύθυνσης είναι η ανίχνευση λωρίδας κυκλοφορίας με μια επιπλέον κάμερα 360 μοιρών, η οποία προσφέρει ιδιαίτερα πλεονεκτήματα σε χαμηλές ταχύτητες, π.χ. όταν σχηματίζεται λωρίδα έκτακτης ανάγκης. Το σύστημα υποβοήθησης σημάτων κυκλοφορίας αναγνωρίζει και τις πινακίδες σε γέφυρες σήμανσης, τα σήματα οδικών έργων, καθώς και τα συμβατικά σήματα ορίων ταχύτητας. Το σύστημα αναγνωρίζει ακόμη και προσωρινά σήματα όπως «ολισθηρό οδόστρωμα» χάρη στην αξιολόγηση που πραγματοποιούν όλοι οι αισθητήρες του οχήματος. Οι λειτουργίες προειδοποίησης πινακίδας stop και κόκκινου φωτεινού σηματοδότη είναι νέες και αποτελεσματικές.

ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΠΕΔΗΣΗΣ ΕΚΤΑΚΤΗΣ ΑΝΑΓΚΗΣ

Τα υπερσύγχρονα συστήματα στάθμευσης εξασφαλίζουν ακόμη υποστήριξη κατά τους ελιγμούς με χαμηλή ταχύτητα. Χάρη στους ισχυρότερους αισθητήρες περιβάλλοντος, τα συστήματα στάθμευσης μπορούν να υποστηρίζουν καλύτερα τον οδηγό κατά τους ελιγμούς, βελτιώνοντας έτσι την ασφάλεια και την άνεση. Η ενσωμάτωση στο MBUX κάνει τη λειτουργία πιο διαισθητική και υποστηρίζεται από την οπτική προβολή. Το σύστημα τετραδιεύθυνσης του πίσω άξονα είναι ενσωματωμένο στα συστήματα υποβοήθησης στάθμευσης και ο υπολογισμός των λωρίδων έχει προσαρμοστεί αντίστοιχα. Επιπλέον, διατίθενται λειτουργίες πέδησης έκτακτης ανάγκης , οι οποίες  αυξάνουν την οδική ασφάλεια σε κάθε περίπτωση.

ΥΠΟΒΟΗΘΗΣΗ ΠΑΡΚΑΡΙΣΜΑΤΟΣ

Ιδιαίτερα εξελιγμένο είναι το νέο πακέτο στάθμευσης με κάμερα 360 μοιρών και οι λειτουργίες του ενεργού συστήματος υποβοήθησης στάθμευσης με PARKTRONIC. Προσφέρει  την καλύτερη δυνατή συνολική ορατότητα και διευκολύνει τη διαδικασία στάθμευσης, μεταξύ άλλων με υποβοήθηση της εισόδου και εξόδου από θέσεις στάθμευσης. Η κεντρική οθόνη δείχνει με σαφήνεια το άμεσο περιβάλλοντα χώρο του οχήματος κατά τη στάθμευση ή τους ελιγμούς. Η οθόνη προβάλλει τέσσερις επιμέρους εικόνες κάμερας από μπροστά, πίσω και τις δύο πλευρές του οχήματος, και περιλαμβάνει μια εικονική πανοραμική άποψη. Επιπλέον, η οθόνη εμφανίζει διαφορετικές οπτικές γωνίες, όπως η πρόσθια, η οπίσθια ή  η λειτουργία ρυμουλκούμενου. Ο οδηγός αποφασίζει εάν θα σταθμεύσει ο ίδιος ή εάν θα αναθέσει τον έλεγχο στο ενεργό σύστημα υποβοήθησης στάθμευσης.

ΑΡΙΣΤΗ ΟΡΑΤΟΤΗΤΑ

Η νέα GLC διαθέτει προβολείς LED High Performance στον βασικό της εξοπλισμό. Το σύστημα DIGITAL LIGHT διατίθεται ως προαιρετικός εξοπλισμός. Αυτή η επαναστατική τεχνολογία προβολέων χάρη στη δυναμική και την ακρίβεια φωτισμού δημιουργεί σχεδόν απεριόριστες δυνατότητες για υψηλής ανάλυσης και στοχευμένη κατανομή του φωτός ανάλογα με τις συνθήκες. Το αποτέλεσμα είναι η άριστη ορατότητα για τον οδηγό χωρίς να επηρεάζεται η ορατότητα των άλλων οδηγών .

ΟΔΗΓΙΚΕΣ  ΕΜΠΕΙΡΙΕΣ ΤΟΥ ΜΕΛΛΟΝΤΟΣ

Όπως και η προηγούμενη, έτσι και η νέα GLC έχει επίσης σχεδιαστεί σαφώς για οδήγηση εκτός δρόμου και έχει εξοπλιστεί κατάλληλα με διάφορα νέα χαρακτηριστικά και συστήματα. Ο βασικός της εξοπλισμός περιλαμβάνει πρόγραμμα οδήγησης εκτός δρόμου και σύστημα DSR (Downhill Speed Regulation). Τα plug-in μοντέλα της νέας GLC προσφέρουν ήδη μια οδηγική εμπειρία του μέλλοντος: πλήρως ηλεκτρική οδήγηση εκτός δρόμου, η οποία  προσφέρει πολλά πλεονεκτήματα: δεδομένου ότι η πλήρης ροπή στρέψης των 440 Nm του ηλεκτρικού κινητήρα είναι διαθέσιμη από την εκκίνηση, η ισχύς του ελέγχεται πολύ εύκολα ανά πάσα στιγμή. Με αυτόν τον τρόπο επιτυγχάνεται εξαιρετικά ακριβής και ελεγχόμενη οδήγηση ακόμη και σε δύσκολο έδαφος. Επιπλέον, επειδή ο ηλεκτρικός κινητήρας καταναλώνει ενέργεια μόνο όταν κινείται πραγματικά το όχημα, και η ζήτηση ισχύος είναι συγκριτικά χαμηλή όταν το όχημα κινείται αργά, όπως όταν βρίσκεται εκτός δρόμου, η διάρκεια της αμιγώς ηλεκτρικής κίνησης είναι πολύ μεγαλύτερη.

ΕΙΚΟΝΙΚΗ ΑΠΟΨΗ ΚΑΤΩ ΜΕΡΟΥΣ

Ειδικά στο πρόγραμμα οδήγησης off-road, η GLC με κάμερα 360 μοιρών προσφέρει ένα ξεχωριστό πλεονέκτημα: η κεντρική οθόνη δείχνει μια εικονική άποψη κάτω από το μπροστινό μέρος του οχήματος, συμπεριλαμβανομένων των μπροστινών τροχών και της γωνίας τους. Αυτό είναι εξαιρετικά χρήσιμο αφού επιτρέπει στον οδηγό να αναγνωρίζει πολύ έγκαιρα τυχόν εμπόδια, όπως μεγάλες πέτρες ή βαθιές λακκούβες, στην πορεία του οχήματος.

ΔΥΟ ΟΘΟΝΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗΣ

Η νέα οθόνη off-road χρησιμοποιεί τις δύο οθόνες για τη σαφή παρουσίαση πληροφοριών, δυνατοτήτων χειρισμού και λειτουργιών. Μεταξύ άλλων, η οθόνη του οδηγού προβάλλει ανηφόρες, κατηφόρες, πλάγιες κλίσεις, υψόμετρο, γεωγραφικές συντεταγμένες και πυξίδα, καθώς και ταχύτητα οδήγησης και στροφές κινητήρα όταν λειτουργεί ο κινητήρας εσωτερικής καύσης. Επιπλέον, η κεντρική οθόνη δείχνει, για παράδειγμα, την τρέχουσα θέση του SUV στο έδαφος, καθώς και τη γωνία διεύθυνσης των εμπρόσθιων τροχών και, εάν υπάρχει σύστημα τετραδιεύθυνσης , την κατεύθυνση  των πίσω τροχών. Όλες οι λειτουργίες οδήγησης που σχετίζονται με την εκτός δρόμου κίνηση μπορούν να ελέγχονται πολύ εύκολα από μία οθόνη από τον οδηγό.

ΠΡΟΣΘΕΤΑ ΟΦΕΛΗ ΑΝΕΣΗΣ

Να τονίσουμε ότι το πακέτο με αερανάρτηση AIRMATIC, συμπεριλαμβανομένων των συστημάτων ρύθμισης ύψους ανάρτησης και τετραδιεύθυνσης πίσω άξονα, προσφέρει πρόσθετα οφέλη άνεσης και κατά τις εκτός δρόμου διαδρομές. Για παράδειγμα, η αερανάρτηση AIRMATIC εξασφαλίζει μεγαλύτερη απόσταση από το έδαφος σε κίνηση εκτός δρόμου, ανεξάρτητα από το φορτίο, και μεγαλύτερες διαδρομές των αναρτήσεων  για καλύτερη πρόσφυση συνολικά.

ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΔΙΑΔΡΟΜΗΣ ΡΥΜΟΥΛΚΗΣΗΣ

Για όσους έχουν τροχόσπιτο ή σκάφος κλπ, η GLC παρέχει αυξημένη δυνατότητα ρυμούλκησης και  έχει σχεδιαστεί με γνώμονα την ευκολότερη και ασφαλέστερη οδήγηση ρυμουλκού – ρυμουλκούμενου. Ο σχεδιασμός διαδρομής με ρυμουλκούμενο από το σύστημα πλοήγησης είναι ένα νέο χαρακτηριστικό: στην κεντρική οθόνη, μπορούν να σχεδιάζονται διαδρομές, οι οποίες είναι κατάλληλες για οδήγηση με συγκεκριμένο ρυμουλκούμενο. Για τον σκοπό αυτό, ο  σχεδιασμός διαδρομής με ρυμουλκούμενο λαμβάνει υπόψη για παράδειγμα τα πλάτη και τα ύψη διέλευσης. Το ρυμουλκούμενο προσδιορίζεται μέσω του μενού ρυμουλκούμενου στο MBUX. Μόλις συνδεθεί η σφαιρική κεφαλή και υπάρξει ηλεκτρική σύνδεση, το σύστημα ρωτά σχετικά με τη χρήση του συνδέσμου ρυμουλκούμενου: θα είναι μικρό ρυμουλκούμενο ή μεγαλύτερο, όπως τροχόσπιτο ή τρέιλερ μεταφοράς αλόγων ή έχει τοποθετηθεί φορέας ποδηλάτων; Ο σχεδιασμός διαδρομής με ρυμουλκούμενο συνυπολογίζει όλες αυτές τις πληροφορίες. Στόχος αυτών και πολλών άλλων προηγμένων λειτουργιών για τη λειτουργία ρυμούλκησης γίνεται για να καταστεί η ρυμούλκηση όσο το δυνατόν πιο ασφαλής και ευχάριστη. Η τετρακίνηση 4MATIC παρέχει εξαιρετική πρόσφυση σε κάθε έδαφος.

ΑΚΡΙΒΗΣ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΡΥΜΟΥΛΚΟΥΜΕΝΟΥ

Σημαντικό είναι ότι η βελτιωμένη υποβοήθηση σταθεροποίησης ρυμουλκούμενου σε ελιγμούς  στη νέα GLC  κάνει τους ελιγμούς με ρυμουλκούμενο ακόμα πιο εύκολους, πιο άνετους και πιο ασφαλείς. Το σύστημα ρυθμίζει αυτόματα τη γωνία διεύθυνσης του οχήματος ρυμούλκησης με ταχύτητα έως 5 km/h και ανοδική κλίση έως 15 τοις εκατό. Επίσης, είναι ενσωματωμένο στο MBUX και μπορεί να λειτουργήσει διαισθητικά. Εκτός από τη σταθεροποίηση κατά την οπισθοπορεία, το σύστημα μπορεί επίσης, για πρώτη φορά, να προσφέρει καθοδήγηση σε ελεύθερα επιλεγόμενες στροφές έως 90 μοιρών. Το σύστημα διεύθυνσης του οχήματος ρυμούλκησης λειτουργεί αυτόματα, ώστε να διατηρείται η επιλεγμένη γωνία. Έτσι, επιτρέπει την ακριβή και ασφαλή διεύθυνση του ρυμουλκούμενου. Ο οδηγός μπορεί, επίσης, να επιλέξει τη λειτουργία «ρυμούλκηση σε ευθεία πορεία» όταν το ρυμουλκούμενο έχει φτάσει στην επιθυμητή θέση και είναι έτοιμο για οπισθοπορεία σε ευθεία γραμμή. Ολόκληρη η διαδικασία ελιγμών μπορεί να παρακολουθείται από διαφορετικές οπτικές γωνίες της κάμερας στην κεντρική οθόνη. Οι δυναμικές βοηθητικές γραμμές δείχνουν την τροχιά, το πλάτος του οχήματος και την απόσταση από αντικείμενα που έχουν εντοπιστεί μόλις.

ΥΨΗΛΑ ΠΡΟΤΥΠΑ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

Χαρακτηριστικό είναι ότι η GLC είναι διαθέσιμη σε όλες τις ηπείρους.. Δεξιοτίμονα ή αριστεροτίμονα, με βενζινοκινητήρα, πετρελαιοκινητήρα ή plug-in υβριδικό σύστημα κίνησης, όλα τα μοντέλα πληρούν τα χαρακτηριστικά υψηλά πρότυπα ασφαλείας της εταιρείας όσον αφορά την ασφάλεια σε περίπτωση σύγκρουσης.

Μαζί με το γνωστό σύστημα προστασίας PRE-SAFE® για μετωπική και οπίσθια σύγκρουση, καθώς και πλευρικής προστασίας PRE-SAFE® (σε συνδυασμό με το πακέτο υποβοήθησης οδήγησης Plus) σχηματίζει μια εικονική ζώνη ελεγχόμενης παραμόρφωσης γύρω από το όχημα. Επειδή σε μια πλευρική σύγκρουση η ζώνη ελεγχόμενης παραμόρφωσης είναι περιορισμένη, στο σύστημα πλευρικής προστασίας PRE-SAFE® μπορεί να μετακινεί τον οδηγό ή τον συνοδηγό μακριά από τον κίνδυνο, ακόμη και πριν από τη σύγκρουση, μόλις το σύστημα ανιχνεύσει ότι επίκειται άμεσα πλευρική σύγκρουση. Για τον σκοπό αυτό, οι αεροθάλαμοι στα πλευρικά ρυθμιζόμενα υποθέματα της πλάτης του μπροστινού καθίσματος φουσκώνουν μέσα σε κλάσματα του δευτερολέπτου για περισσότερη προστασία.

ΕΞΥΠΝΑ ΣΧΕΔΙΑΣΜΕΝΟ ΑΜΑΞΩΜΑ

Συνολικά, ο σχεδιασμός ασφάλειας της GLC βασίζεται σε ένα έξυπνα σχεδιασμένο αμάξωμα με ιδιαίτερα άκαμπτο κλωβό επιβατών, επιλεκτικά παραμορφώσιμα στοιχεία απόσβεσης σύγκρουσης και αλληλεπίδραση μεταξύ των ζωνών ασφαλείας, των εντατήρων ζωνών ασφαλείας και των αερόσακων ανάλογα με τις συνθήκες. Εκτός από τις διάφορες νομικές απαιτήσεις, το όχημα πληροί επίσης τις εσωτερικές απαιτήσεις δοκιμών της Mercedes-Benz και τα κριτήρια δοκιμών που έχουν προκύψει από πραγματικά ατυχήματα στις σχετικές δοκιμές.

ΕΚΤΕΝΕΙΣ ΠΡΟΣΟΜΟΙΩΣΕΙΣ ΣΥΓΚΡΟΥΣΕΩΝ

Αξιοποιήθηκαν επίσης  εκτενείς προσομοιώσεις συγκρούσεων προκειμένου να διαμορφωθεί η δομή του οχήματος με τέτοιο τρόπο, ώστε οι επιβάτες να είναι ιδιαίτερα προστατευμένοι σε περίπτωση σύγκρουσης. Ο σχεδιασμός του αμαξώματος ενσωματώνει όλα τα μέρη του οχήματος – μπροστινό τμήμα, κλωβό επιβατών, πλευρικά τοιχώματα και συγκρότημα δαπέδου. Υλοποιείται μέσω της δομικής σχεδίασης και κατασκευής των μερών του αμαξώματος, ενός μίγματος υλικών ανθεκτικών στις καταπονήσεις και τοιχωμάτων κατάλληλου πάχους σε περιοχές υψηλής καταπόνησης. Ο συνολικός αυτός σχεδιασμός συντελεί στην ομοιόμορφη κατανομή των φορτιών και την υψηλή απορρόφηση ενέργειας με αποτέλεσμα να ασκείται μέτρια επιβράδυνση στους επιβαίνοντες. Επιπλέον, παρέχεται επαρκής χώρος προστασίας για όλους τους επιβάτες.

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ

Ένα κορυφαίο σχεδιαστικά και κατασκευαστικά  SUV, με  στοιχεία αυτονομίας , επιδόσεων, κατανάλωσης, παθητικής και ενεργητικής ασφάλειας, συνδεσιμότητας, υποβοήθησης του οδηγού, πληρότητας εξοπλισμού , προηγμένων τεχνολογικών εφαρμογών, οδικής συμπεριφοράς και άνεσης, ευρυχωρίας, πολυτέλειας, οδηγικής απόλαυσης και ποιότητας κύλισης, που το  κατατάσσουν ανεπιφύλακτα στην κορυφή της κατηγορίας. Οι τιμές διάθεσης της 400e αρχίζουν από 90.450 ευρώ, είναι απαλλαγμένη από τέλη κυκλοφορίας και κινείται ελεύθερα στον δακτύλιο.

 

googlenews

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ

 
 
 

 

logo m

 

ΠΟΛΙΤΙΚΗ       ΕΛΛΑΔΑ       ΚΟΣΜΟΣ      ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ      ΥΓΕΙΑ      ΖΩΗ      ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ      ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ      ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ      SCIENTECH

 

 


©2024 YSTEROGRAFONEWS - ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ  ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ