Αναμφισβήτητα εδώ και αρκετά χρόνια τα SUV αποτελούν την πλέον δημοφιλή κατηγορία οχημάτων στην Ευρώπη, στις ΗΠΑ και την Κίνα δεδομένου ότι προσφέρουν στοιχεία πού δεν συναντάς στα κλασσικά σεντάν, όπως αυξημένα επίπεδα, ασφάλειας, ορατότητας, πρακτικότητας, άνεσης και δυνατοτήτων κίνησης εκτός δρόμου.
Ειδικά μάλιστα στη Γερμανία, τα μερίδια αγοράς παρουσιάζονται επίσης συνεχώς ανοδικά και ιδιαίτερα στα συμπαγή μοντέλα της κατηγορίας.
Έτσι η Volkswagen μετά το ID.3, προχώρησε άμεσα για πρώτη φορά σε ένα πλήρως ηλεκτροκίνητο SUV, συνδυάζοντας χώρους, ευελιξία, αυτονομία και τεχνολογία όλα αυτά δηλαδή που αναζητούν οι αγοραστές των SUV.
ΟΛΟΚΛΗΡΩΜΕΝΟ ΗΛΕΚΤΡΙΚΟ ΟΧΗΜΑ
Συνοπτικά το ID.4 είναι ένα ολοκληρωμένο αμιγώς ηλεκτρικό όχημα, που μπορεί να κινηθεί τόσο με σπορ, όσο και με χαλαρό και οικονομικό τρόπο.
Η μπαταρία αποθηκεύει έως και 77 kWh ενέργειας (καθαρή) επιτρέποντας θεωρητική αυτονομία έως και 520 km (WLTP)και βρίσκεται κάτω από την καμπίνα επιβατών για χαμηλότερο κέντρο βάρους.
Με το πρόγραμμα ECO σε χρήση και προσεκτική οδήγηση, μια εφικτή κατανάλωση, υπολογίζεται στα 15.9 με 16.1kWh/100 χλμ, πράγμα που σημαίνει μία πραγματική αυτονομία 480 χλμ, ενώ μια μέση αυτονομία βρίσκεται στα 450 με 460 χλμ. Με τις προβλέψεις του υπολογιστή να μην απέχουν πολύ από την πραγματικότητα, την σημαντική δυνατότητα ανάκτησης ενέργειας και το πλεονέκτημα της γρήγορης φόρτισης, το γνωστό άγχος της αυτονομίας των ηλεκτρικών αυτοκίνητων, δεν υπάρχει στην περίπτωση του ID.4 PRO.
ΚΑΛΕΣ ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
Ο ηλεκτροκινητήρας, τοποθετημένος στον πίσω άξονα, αποδίδει( 150 kW) 204 ίππους και 310 Nm ροπής στρέψεως, αρκετούς για να επιταχύνει, με δεδομένα τα 2120 κιλά βάρους , από 0 στα 100 km/h σε 8,4 δευτερόλεπτα και να φθάνει σε τελική, ελεγχόμενη, ταχύτητα τα 160 km/h.
Ακόμη χάρη στην ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων , την πίσω κίνηση και τα 21 εκατοστά της απόστασης από το έδαφος, το ID.4 μπορεί να κινείται άνετα σε ήπια εκτός δρόμου, εδάφη.
ΡΕΥΣΤΗ ΣΧΕΔΙΑΣΗ
Το εξωτερικό του ID.4 έχει “αθλητικές“ αναλογίες και μια σύγχρονη μοντέρνα εμφάνιση.
Η εντυπωσιακή ρευστή σχεδίασή του είναι εμπνευσμένη από τη φύση και συνδυάζεται με πολύ καλή αεροδυναμική με συντελεστή οπισθέλκουσας 0,28. Η βασική του έκδοση διαθέτει ήδη προβολείς που είναι σχεδόν πλήρως εξοπλισμένοι με διόδους εκπομπής φωτός, ενώ και τα πίσω φωτιστικά σώματά είναι εξοπλισμένα την τεχνολογία. Στην κορυφαία έκδοση, οι δια δραστικοί προβολείς σειράς LED IQ.Light είναι ακόμη πιο προοδευτικοί: διαθέτουν περιστρεφόμενες μονάδες φακών και παράγουν μια έξυπνα ελεγχόμενη μεγάλη σκάλα και έχουν συνδυαστεί με τα νέα 3D πίσω φώτα LED, με το φως τους να είναι ιδιαίτερα ομοιογενές και να ανάβει σε έντονο κόκκινο.
Την εξωτερική εμφάνιση συμπληρώνουν οι εντυπωσιακές ζάντες υπογραμμίζοντας τον χαρακτήρα του οχήματος.
ΠΟΛΥ ΚΑΛΗ ΑΕΡΟΔΥΝΑΜΙΚΗ
Με δεδομένο ότι η καλή σχεδίαση σε ένα ηλεκτρικό όχημα, όπως και η καλή τιμή οπισθέλκουσας είναι βασικοί παράγοντες για καλύτερη αυτονομία, είναι χαρακτηριστικές οι δηλώσεις των υπευθύνων της εταιρείας : «Η εξέλιξη του ηλεκτρικού σχεδιασμού του ID.4 σημαίνει ότι έχουμε επικεντρωθεί ιδιαίτερα στην πολύ στην αεροδυναμική», εξήγησε ο επικεφαλής του τμήματος σχεδίασης της Volkswagen. Το ID.4 επιτυγχάνει εξαιρετικό συντελεστή οπισθέλκουσας 0,28,που είναι ο πιο σημαντικός παράγοντας για το συγκεκριμένο “ ρέον” σχήμα, τόσο του αμαξώματος όσο και του θαλάμου επιβατών, σχήμα το οποίο “τραβιέται” σημαντικά προς τα πίσω και συμπληρώνεται από πολλές λεπτομέρειες σχεδιασμένες με εξαιρετική ακρίβεια. Για παράδειγμα, τα σώματα των πίσω φώτων μαζί με τη μεγάλη αεροτομή οροφής διασφαλίζουν ότι η ροή του αέρα διαχωρίζεται χαρακτηριστικά.
ΜΕΓΑΛΟΙ ΧΩΡΟΙ ΕΠΙΒΑΤΩΝ ΚΑΙ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ
Το ID.4 με μήκος 4,58 μέτρα χρησιμοποιεί την αρθρωτή πλατφόρμα οχημάτων ηλεκτρικής κίνησης (MEB) της Volkswagen, όπου ο χώρος για τους επιβάτες αναπτύσσεται με έναν εντελώς νέο τρόπο προς όφελος τους, με αποτέλεσμα ο εσωτερικός χώρος να βρίσκεται στο επίπεδο των συμβατικών SUV της αμέσως μεγαλύτερης κατηγορίας. Έτσι πέντε άτομα θα μπουν και θα βολευτούν με πλήρη άνεση στο σαλόνι, χωρίς καμία υποχώρηση, δεδομένου ότι δεν υπάρχει το κλασσικό τούνελ και οι πόρτες ανοίγουν διάπλατα.
Ανάλογα τώρα με τη θέση της πλάτης του πίσω καθίσματος, ο χώρος αποσκευών διαθέτει χωρητικότητα από τις μεγαλύτερες στην κατηγορία, που κυμαίνεται από 543 έως 1.575 λίτρα, ενώ η γκάμα εξοπλισμού, περιλαμβάνει ηλεκτρικό κάλυμμα χώρου αποσκευών, σχάρα οροφής και βραχίονα ρυμούλκησης.
Μπαίνοντας στο σαλόνι η άψογη και μοντέρνα σχεδίαση εντυπωσιάζουν με την πρώτη ματιά, ενώ ποιότητα υλικών και φινιρίσματος, πρακτικότητα, ευχρηστία και πολυτέλεια βρίσκονται σε κορυφαίο επίπεδο, δημιουργώντας ένα ευχάριστο και χαλαρωτικό περιβάλλον, που ενισχύεται και από την απουσία θορύβων του κινητήρα και του δρόμου.
ΔΥΟ ΟΘΟΝΕΣ
Οι περισσότερες λειτουργίες στο ταμπλό δεν εξαρτώνται από φυσικά κουμπιά και διακόπτες. Βασίζονται σε δύο οθόνες – η μία από τις οποίες έχει διαγώνιο έως και 12 ίντσες και διαθέτει λειτουργία αφής – καθώς και το «Hello ID» το φυσικό φωνητικό έλεγχο δηλαδή. Στο νέο ID.Light, μια στενή φωτεινή λωρίδα κάτω από το παρμπρίζ, υποστηρίζει διαισθητικά τον οδηγό. Μια προαιρετική μεγάλη οθόνη επαυξημένης πραγματικότητας είναι επίσης διαθέσιμη , συνδυάζοντας μια σειρά από άλλες οθόνες, με τα βέλη πλοήγησης να προβάλλονται στη δεξιά πλευρά . Το σύστημα πλοήγησης Discover Pro εμφανίζει τις διαδικτυακές υπηρεσίες We Connect Start. Τα συστήματα υποβοήθησης IQ.Drive κάνουν την οδήγηση ακόμα πιο ξεκούραστη εμπειρία και αυτό ισχύει ιδιαίτερα για το Travel Assist. Το λογισμικό και το υλικό στο ID.4 έχουν σχεδιαστεί ως μέρος μιας εντελώς νέας αρχιτεκτονικής, δίνοντας τη δυνατότητα στους οδηγούς να πραγματοποιούν λήψη ενημερώσεων για το αυτοκίνητο και μετά την αγορά.
ΓΡΗΓΟΡΗ ΚΑΙ ΕΥΚΟΛΗ ΦΟΡΤΙΣΗ
Το ID. 4 διαθέτει επίσης ένα πλήρες πακέτο για εύκολη σύνδεση και βιώσιμη φόρτιση, με το όνομα We Charge. Το σύστημα προσφέρει εύκολες λύσεις φόρτισης, είτε βρίσκεστε στο σπίτι, είτε βρίσκεστε έξω, είτε σε ένα μακρύ ταξίδι. Το ID.4 μπορεί να επαναφορτιστεί με συνεχές ρεύμα για να καλύψει τα επόμενα 320 km (σύμφωνα με το WLTP, στα 125 kW) σε σταθμό ταχείας φόρτισης DC, σε περίπου 30 λεπτά.
ΒΙΩΣΙΜΗ ΗΛΕΚΤΡΙΚΗ ΕΝΕΡΓΕΙΑ
Η μεγάλη γερμανική εταιρεία έχει ήδη δημιουργήσει ένα οικοσύστημα βιώσιμης ηλεκτρικής κινητικότητας που περιβάλλει όλα τα ID. μοντέλα, τα οποία παράγονται με ισοζύγιο ουδέτερου άνθρακα και αν φορτίζονται με χρήση αειφόρου παραγόμενης ηλεκτρικής ενέργειας (Volkswagen Naturstrom) θα παραμείνουν ουδέτερα από εκπομπές άνθρακα και στο δρόμο.
ΠΑΓΚΟΣΜΙΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ
Μετά το συμπαγές ID.3, το ID.4 SUV ήταν το δεύτερο πλήρως ηλεκτρικό μοντέλο της εταιρείας, προορισμένο για την κατηγορία, με την διαρκώς αυξανόμενη ζήτηση, των συμπαγών ηλεκτρικών SUV, έχοντας μετατραπεί σταδιακά και ουσιαστικά, σε ένα ηλεκτροκίνητο, παγκόσμιο αυτοκίνητο με πωλήσεις όχι μόνο στην Ευρώπη, αλλά και στην Κίνα και στις ΗΠΑ. Συνολικά, η Volkswagen έχει επενδύσει έντεκα δισεκατομμύρια ευρώ στην ηλεκτρική κινητικότητα έως το 2024, ως μέρος της στρατηγικής Transform 2025+.
ΑΠΟ ΤΟΝ ΙΔΙΟ ΤΟΝ ΑΝΕΜΟ
Και είναι χαρακτηριστικό να σημειώσουμε, ότι ο Klaus Zyciora πού γνωρίζει τον χαρακτήρα του ID.4 όσο κανένας άλλος, δεδομένου ότι ήταν ο Επικεφαλής Σχεδίασης του Ομίλου Volkswagen και αυτός που σχεδίασε το αυτοκίνητο μαζί με την ομάδα του, τόνισε παρουσιάζοντας το αυτοκίνητο ότι “το σχέδιο του αυτοκινήτου μοιάζει σαν να διαμορφώθηκε από τον ίδιο το άνεμο”
ΠΡΩΤΟ ΗΛΕΚΤΡΙΚΟ SUV
Όπως σημειώσαμε ήδη, το ID.4, το πρώτο πλήρως ηλεκτρικό SUV της Volkswagen, είναι το δεύτερο μοντέλο που βασίζεται στη νέα αρθρωτή ηλεκτρική πλατφόρμα (MEB) που ακολουθεί το ID.3. Αυτή η πλατφόρμα έχει σχεδιαστεί μόνο για το σύστημα ηλεκτρικής κίνησης και προσφέρει, ένα πολύ ευρύχωρο εσωτερικό χάρη στη συμπαγή σχεδίαση της ηλεκτρικής κίνησης και μεγάλη ησυχία κύλισης λόγω του χαμηλού συντελεστή οπισθέλκουσας που βρίσκεται στο. 0,28.
ΚΑΙ ΤΕΤΡΑΚΙΝΗΤΟ
Το ID. 4 λανσαρίστηκε αρχικά με κίνηση στους πίσω τροχούς και 204 ίππους και ακολούθησαν εκδόσεις με τετρακίνηση και υψηλότερες ιπποδυνάμεις.
Στην πλέον προσιτή πισωκίνητη έκδοση του, το ID.4, έχει μπαταρία 52 kWh και 170 ίππους ,ενώ η κορυφαία ID.4 GTX, φθάνει τους 340 ίππους.
Οι τιμές , με το πρόσφατο πρόγραμμα “όφελος υπεροχής” της εταιρείας, αρχίζουν από 38.200 ευρώ χωρίς την κρατική επιδότηση.
ΜΙΚΡΗ ΔΙΑΜΕΤΡΟΣ ΣΤΡΟΦΗΣ
Ο οδηγός κάθεται ψηλά, έχει καλή περιφερειακή ορατότητα απολαμβάνει ένα πλήθος πολύτιμων πληροφοριών και δυνατοτήτων συνδεσιμότητας, με την χρήση των ρυθμίσεων της κεντρικής οθόνης να μην απαιτεί πολύωρη και πολύπλοκη εξοικείωση.
Το σύστημα διεύθυνσης, λόγω της πίσω κίνησης, διαθέτει μικρή διάμετρο στροφής, που βολεύει στους ελιγμούς των πόλεων, προσφέρει συνολικά καλή πληροφόρηση και διαθέτει αίσθηση και ακρίβεια.
ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΟ ΣΤΟ ΔΡΟΜΟ
Με δεδομένα, το άκαμπτο πλαίσιο και το οτι η μπαταρία υψηλής τάσης είναι( σε όλες τις εκδόσεις) , τοποθετημένη στο κάτω μέρος του αμαξώματος σε σχεδιασμό σάντουιτς εξασφαλίζεται χαμηλότερο κέντρο βάρους καθώς και μία καλύτερα ισορροπημένη κατανομή φορτίου ανά άξονα, στοιχεία που συμβάλλουν στην εξαιρετική οδική συμπεριφορά σε κάθε περίπτωση σε σημείο που να πιστεύει κανείς ότι υπάρχει τετρακίνηση. Η υποστροφή στα όρια πρόσφυσης είναι ελάχιστη, όπως και οι κλίσεις του αμαξώματος, ενώ υποδειγματική εμφανίζεται η κατευθυντικότητα στις υψηλές ταχύτητες.
Τέλος τα φρένα δισκόφρενα μπροστά και ταμπούρα πίσω (για καλύτερη ανάκτηση ενέργειας σύμφωνα με το εργοστάσιο)αποδεικνύονται ισχυρά , με καλή απόσταση ακινητοποίησης του αυτοκινήτου, ανθεκτικά και με καλή αίσθηση γενικά. Σημειώνουμε ότι η ανάκτηση ενέργειας μεγιστοποιείται όταν έχεις πατήσει το κουμπί Β, κάθε φορά που αφήνεις το γκάζι ή φρενάρεις, εξασφαλίζοντας μεγαλύτερη οικονομία.
ΑΝΕΣΗ ΚΑΙ ΗΣΥΧΙΑ
Οι σωστά ρυθμισμένες αναρτήσεις, με δεδομένο βέβαια το βάρος του αμαξώματος, εξασφαλίζουν πολύ καλή άνεση για τους επιβάτες σε όλους σχεδόν τους δρόμους , η οποία κορυφώνεται, από την απουσία θορύβων από τον κινητήρα και την μετάδοση και την απουσία επίσης εξωτερικών θορύβων στις υψηλές ταχύτητες, λόγω της πολύ καλής αεροδυναμικής του αμαξώματος.
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ
Ολοκληρωμένο από κάθε άποψη, εντυπωσιακό εμφανισιακά με ιδιαίτερα χαμηλό συντελεστή οπισθέλκουσας, σχεδιασμένο αποκλειστικά σαν ηλεκτρικό με την χρήση μιας άκαμπτης εξελιγμένης ειδικής πλατφόρμας που εξασφαλίζει χαμηλό κέντρο βάρους και σωστή κατανομή φορτίων ανά άξονα, το ID.4, αποτελεί μια πλήρως ολοκληρωμένη πρόταση στο χώρο των αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων.
Στην πισωκίνητη έκδοση των 204 ίππων της δοκιμής μας, διαθέτει όλα εκείνα τα στοιχεία, πληρότητας, πολυτέλειας, εξοπλισμού, συνδεσιμότητας , υποστήριξης του οδηγού, επιδόσεων, αυτονομίας, άνεσης, ησυχίας, οδικής συμπεριφοράς, ευκολίας οδήγησης κλπ , που το καθιστούν ιδιαίτερα ανταγωνιστικό και αναμφισβήτητα μία από τις καλύτερες προτάσεις τής αγοράς αυτή την στιγμή.