Κώστας Πετρίδης: Το τοτέμ των 30 αλόγων

Κώστας Πετρίδης: Το τοτέμ των 30 αλόγων

Στις τουριστικές παραλίες συναντούμε το καλοκαίρι βαρκάκια με μηχανές μέχρι 30 ίππους να ενοικιάζονται για μία βόλτα σε ανθρώπους που δεν έχουν καμία γνώση σχετικά με τη θάλασσα και εννοείται, χωρίς να κατέχουν εγκεκριμένο δίπλωμα χειριστή ταχυπλόου σκάφους.

Το ysterografonews.gr επικοινώνησε με τον Πρόεδρο της Πανελλήνιας Ένωσης εκπαιδευτών ταχυπλόων σκαφών, τον κύριο Κώστα Πετρίδη, ο οποίος μας μίλησε για την επικοινωνία που έχουν εδώ και πολλά προς το Υπουργείο Ναυτιλίας, σχετικά με το θέμα αυτό και τις απαντήσεις που έχουν λάβει.

Κώστας Πετρίδης: Το τοτέμ των 30 αλόγων

Πριν ξεκινήσουμε την συζήτηση αυτή θα ήθελα να βάλουμε στη ζυγαριά δύο θέματα, το πρώτο αφορά την ασφάλεια στη θάλασσα, λουμένων και χειριστών και στην άλλη πλευρά τους λόγους που η πολιτεία αφήνει ελεύθερη τη χρήση σε βάρκες με μηχανές μέχρι 30 ίππους.

Ας βάλουμε στη μια μεριά της ζυγαριάς μερικές προτάσεις: 

 

  • Ασφάλεια στη θάλασσα Ικανότητα χειρισμού σκάφους 
  • Προστασία της  ανθρώπινης ζωής
  • Εκπαίδευση χειριστων σκαφών  

 

Από την άλλη πλευρά να βάλουμε:

 

  • Δουλειές
  • Τουριστική περίοδος
  • Ψήφοι 

 

Είναι λογικό η ζυγαριά πάντα να γέρνει στη δεύτερη πλευρά; Δυστυχώς αυτό γίνεται. Ας πάρουμε λοιπόν τα πράγματα από την αρχή. Τα σκάφη με μηχανές ιπποδύναμης έως 30 ΗΡ δεν απαιτούν από τους χειριστές τους άδεια χειριστού ταχυπλόου σκάφους. Σαν να λέμε ότι οι μοτοσυκλέτες μέχρι 100 κ.ε.  ή τα αυτοκίνητα έως 1.000 κ.ε. δεν χρειάζεται οι οδηγοί τους να έχουν δίπλωμα οδήγησης. Κάθε φορά που θίγουμε το θέμα ως Σωματείο η απάντηση από το Υπουργείο Ναυτιλίας είναι  εδώ και χρόνια η ίδια: «Αυτό άστο. Δεν γίνεται. Μην το αγγίζετε».

Το γιατί δεν γίνεται μας αφήνουν να το υποθέσουμε. Ίσως για να ενοικιάζονται το καλοκαίρι στους τουρίστες όλα αυτά τα τετράμετρα βαρκάκια, να βάζουν πάνω τις οικογένειές τους και χωρίς καμία εκπαίδευση να πλέουν στο αιγαιοπελαγίτικο μελτέμι  με μόνο σύμμαχο τον Άη Νικόλα  ή τον Ποσειδώνα.  Εγώ θα συμφωνήσω και οι δουλειές να γίνονται και να μην δυσαρεστήσουμε τόσο κόσμο. Αλλά θέτω κάποια ερωτήματα που χρήζουν απάντησης. Για την οικονομία του κειμένου θα λέμε τα σκάφη έως 30 ΗΡ «μικρά» και τα άνω των 30 ΗΡ «μεγάλα». 

Λοιπόν, η προπέλα του «μεγάλου» αν σε βρει, σε  σκοτώνει. Του «μικρού» δεν σε σκοτώνει; 

Ο χειριστής του «μεγάλου» γνωρίζει ότι αν το βράδυ βλέπει στη θάλασσα ένα κόκκινο φως δεξιά, ένα πράσινο αριστερά και ένα λευκό ψηλότερα, είναι ένα πλοίο που έρχεται  πάνω του. Ο «μικρός», να μην το ξέρει;

Ο «μεγάλος», σε περίπτωση κινδύνου ξέρει να χρησιμοποιήσει καπνογόνα και βεγγαλικά. Ο «μικρός» να μην ξέρει; 

Ο «μεγάλος», αν μείνει ακυβέρνητος τη νύχτα, ξέρει να αναγνωρίζει ένα φάρο για να πάμε να τον συλλέξουμε. Ο «μικρός» να μην ξέρει; 

Ο «μεγάλος» γνωρίζει τον ελιγμό αποφυγής και περισυλλογής ενός ανθρώπου ή εμποδίου που έπεσε στην θάλασσα. Ο «μικρός» να μην ξέρει;  

Και προφανώς πολλά ακόμη που πρέπει να γνωρίζει οποίος πλέει στη θάλασσα. Θα μας δώσει λοιπόν κάποιος τις απαντήσεις ή θα μείνουμε με την οδηγία ότι το τοτέμ των 30 αλόγων δεν το αγγίζουμε; 

Θα ξέρουμε βέβαια ποιος έχει την ευθύνη την επόμενη φορά που θα ακούσουμε για ατύχημα με μικρό σκάφος στην θάλασσα.

Ποιος είναι ο Κώστας Πετρίδης

Ο Κώστας Πετρίδης είναι απόστρατος Αντιπλοίαρχος Λ.Σ., εκπαιδευτής στην Σχολή χειριστών "Μycaptain" και Πρόεδρος της Πανελλήνιας Ένωσης εκπαιδευτών ταχυπλόων σκαφών και βρίσκεται σε επικοινωνία με το Υπουργείο Ναυτιλίας μεταβιβάζοντας τη τεράστια γνώση του στο θέμα του χειρισμού σκαφών και στον τρόπο αδειοδότησης.

googlenews

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ

 
 
 

 

logo m

 

ΠΟΛΙΤΙΚΗ       ΕΛΛΑΔΑ       ΚΟΣΜΟΣ      ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ      ΥΓΕΙΑ      ΖΩΗ      ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ      ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ      ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ      SCIENTECH

 

 


©2024 YSTEROGRAFONEWS - ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ  ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ