Ψάχνουν ποιος έκανε το μοιραίο λάθος στο αεροδρόμιο του Τόκιο -Η εντολή που είχε δοθεί στο μικρό αεροσκάφος

Ψάχνουν ποιος έκανε το μοιραίο λάθος στο αεροδρόμιο του Τόκιο -Η εντολή που είχε δοθεί στο μικρό αεροσκάφος

Ο έλεγχος εναέριας κυκλοφορίας είχε διατάξει το αεροσκάφος της ιαπωνικής ακτοφυλακής να παραμείνει κοντά στον διάδρομο προσαπογείωσης του αεροδρομίου Χανέντα στο Τόκιο λίγες στιγμές πριν από τη σύγκρουσή του με το επιβατικό αεροσκάφος της Japan Airlines.

Η πτήση 516 JAL είχε λάβει άδεια από ελεγκτή εναέριας κυκλοφορίας να εισέλθει στον διάδρομο προσγείωσης στο αεροδρόμιο προτού συγκρουστεί με το αεροπλάνο της ακτοφυλακής και τυλιχτεί στις φλόγες, αναφέρει το ιαπωνικό τηλεοπτικό δίκτυο NHK, επικαλούμενο πηγή.

Λάθος του πιλότου του αεροσκάφους της ακτοφυλακής;

Πέντε μέλη του πληρώματος έχασαν τη ζωή τους στο αεροσκάφος της ιαπωνικής ακτοφυλακής (JCG), που ετοιμαζόταν να απογειωθεί για να παραδώσει ανθρωπιστική βοήθεια στην πόλη Νιγκάτα, μετά τον φονικό σεισμό της Πρωτοχρονιάς.

Ο μοναδικός επιζών του αεροπλάνου θαλάσσιας περιπολίας Bombardier Dash-8, ο 38χρονος πιλότος Γκένκι Μιγιαμότο, ανασύρθηκε σύμφωνα με πληροφορίες από τα συντρίμμια προτού τηλεφωνήσει για βοήθεια, λέγοντας στη βάση του: «Το αεροσκάφος εξερράγη στον διάδρομο προσγείωσης. ξέφυγα. Η [κατάσταση των] άλλων μελών του πληρώματος είναι άγνωστη».

Ευτυχώς σώθηκαν και οι 367 επιβάτες του αεροσκάφους της JAL και το 12μελές πλήρωμα, καθώς απομακρύνθηκαν προτού οι φλόγες καταβροχθίσουν το αεροπλάνο, με πολλούς να κάνουν λόγο για θαύμα.

Το πρώτο φως της ημέρας αποκάλυψε την καταστροφή στο αεροδρόμιο. Από τα αποκαΐδια του αεροσκάφους Airbus A350 μόνον τα φτερά και σωροί στάχτης διακρίνονται, είναι ό,τι απέμεινε από την πύρινη κόλαση το βράδυ της Τρίτης.

Βρετανοί και Γάλλοι ειδικοί μαζί με Ιάπωνες εμπειρογνώμονες ξεκινούν την έρευνα

Το αεροδρόμιο Χανέντα έκλεισε για αρκετές ώρες μετά το αεροπορικό δυστύχημα, ενώ αναμένεται να ακυρωθούν και σήμερα περί τις 100 πτήσεις, επηρεάζοντας κάπου 19.000 επιβάτες.

Η Υπηρεσία Ασφάλειας Μεταφορών της Ιαπωνίας (JTSB) έχει στείλει στο σημείο επιθεωρητές, τους οποίους θα συνδράμουν Βρετανοί και Γάλλοι ειδικοί αεροσκαφών προκειμένου να ξεκινήσουν την πλήρους κλίμακας έρευνα για τη μοιραία σύγκρουση.

Καθώς ξεκινά η επίσημη έρευνα, η Japan Airlines ανακοίνωσε χθες ότι τα μέλη του πληρώματος του αεροσκάφους επιβεβαίωσαν ότι έλαβαν άδεια προσγείωσης από τον ελεγκτή εναέριας κυκλοφορίας του Χανέντα και επανέλαβαν την εντολή προτού ξεκινήσουν τη διαδικασία προσέγγισης του αεροδρομίου και προσγείωσης.

«Δεν υπήρχαν προβλήματα με το αεροσκάφος κατά την αναχώρησή του από το αεροδρόμιο Τσιτόζε και στη διάρκεια της πτήσης», πρόσθεσε η JAL.

Ο πιλότος έλαβε άδεια προσγείωσης, αλλά πιθανώς δεν μπορούσε να δει το μικρότερο αεροσκάφος της ακτοφυλακής καθώς τροχοδρομούσε στον διάδρομο, τόνισαν αξιωματούχοι της.

Η πτήση της JAL είχε αναχωρήσει από το αεροδρόμιο Σιν Τσιτόζε και κατά την προσγείωση στο Χανέντα συγκρούστηκε γύρω στις 18:00 τοπική ώρα με το αεροσκάφος της ιαπωνικής ακτοφυλακής στον διάδρομο C.

Ειδικοί σε θέματα ασφάλειας πτήσεων χαρακτήρισαν «τίποτε λιγότερο από θαύμα» την εκκένωση του αεροσκάφους προτού εκραγεί από τις φλόγες που το είχαν τυλίξει και πολλοί έπλεξαν το εγκώμιο του πληρώματος που διέσωσε με ασφάλεια όλους τους επιβάτες.

Κατά την εκκένωση το σύστημα αναγγελιών του αεροσκάφους δεν λειτούργησε, και τα μέλη του πληρώματος χρησιμοποίησαν τηλεβόες για να δώσουν οδηγίες, ανέφερε η Japan Airlines.

Δεκατέσσερις από τους επιβαίνοντες του επιβατικού αεροσκάφους τραυματίστηκαν, σύμφωνα με την εταιρεία, αλλά δεν απειλούνται οι ζωές τους.

Δραματικές μαρτυρίες επιβατών

Επιβάτες μίλησαν για την τρομακτική εμπειρία τους και το πώς κατάφεραν να βγουν από το αεροσκάφος που έπιασε φωτιά ενώ τροχοδρομούσε.

Βίντεο και φωτογραφίες στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης δείχνουν επιβάτες να φωνάζουν μέσα στη γεμάτη καπνούς καμπίνα, να χρησιμοποιούν την ειδική φουσκωτή τσουλήθρα κ και να τρέχουν στο διάδρομο προσγείωσης, ενώ πάνω από 70 οχήματα της πυροσβεστικής έδιναν μάχη με τις φλόγες.

«Ολόκληρη η καμπίνα γέμισε καπνούς μέσα σε λίγα λεπτά. Πέσαμε στο έδαφος. Τότε άνοιξαν οι έξοδοι κινδύνου και ριχτήκαμε προς τα εκεί», δήλωσε ο 17χρονος Σουηδός επιβάτης Άντον Ντέιμπε στην εφημερίδα Aftonbladet της πατρίδας του. «Ο καπνός στην καμπίνα βρωμούσε σαν κόλαση. Ήταν μια κόλαση. Δεν είχαμε ιδέα που πηγαίναμε και έτσι τρέξαμε προς τα χωράφια. Ήταν ένα χάος», πρόσθεσε ο νεαρός που ταξίδευε με τους γονείς και την αδελφή του.

Σε ένα από τα βίντεο ακούγεται η φωνή ενός παιδιού να ουρλιάζει: «Ας βγούμε γρήγορα έξω! Γρήγορα να βγούμε!».

«Αναρωτιόμουν τι συνέβη και ένιωσα το αεροσκάφος να γέρνει προς τη μία πλευρά στον διάδρομο και αισθάνθηκα ένα μεγάλο τίναγμα», δήλωσε ο 59χρονος Σατόσι Γιαμάκε, που επέβαινε στο αεροπλάνο.

«Οι αεροσυνοδοί μάς είπαν να διατηρήσουμε την ψυχραιμία μας και μας έδωσαν οδηγίες για την εκκένωση του αεροσκάφους», πρόσθεσε.

Μια άλλη επιβάτις έκανε λόγο για «θαύμα»: «Άκουσα μια έκρηξη περίπου δέκα λεπτά αφότου όλοι είχαν βγει από το αεροσκάφος. Το μόνο που μπορώ να πω είναι ότι πρόκειται για θαύμα. Αν είχαμε αργήσει, θα είχαμε πεθάνει», είπε η 28χρονη Τσουμπάσα Σαουάντα.

Ήταν το πρώτο μεγάλο δυστύχημα, που προκάλεσε σοβαρή ζημιά σε Α350, ένα από τα νεότερα μεγάλα επιβατικά αεροσκάφη. Ο υπουργός Μεταφορών της Ιαπωνίας είπε ότι μέχρι στιγμής δεν είναι σαφή τα αίτια του δυστυχήματος.

Τις έρευνες της JTSB θα συνδράμουν ειδικοί από τη Γαλλία, όπου κατασκευάστηκε το αεροσκάφος, και τη Βρετανία, όπου κατασκευάστηκαν οι δύο κινητήρες του, olls-Royce Trent XWB. Tεχνικούς συμβούλους θα στείλει και η Airbus.

googlenews

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ

 
 
 

 

logo m

 

ΠΟΛΙΤΙΚΗ       ΕΛΛΑΔΑ       ΚΟΣΜΟΣ      ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ      ΥΓΕΙΑ      ΖΩΗ      ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ      ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ      ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ      SCIENTECH

 

 


©2024 YSTEROGRAFONEWS - ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ  ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ